Sulawesi op tv

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
67 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent Indonesië gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geëxecuteerd in Indonesië  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · Indonesië gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
ojla240
Gebruiker
User icon of ojla240
spacer line

As. vrijdagavond 22:20 op Nederland 1 komt de uitzending met Erica Terpstra uit Indonesië, Sulawesi.
Erica op reis heet het programma, en zij bezoekt hierin oa. Toraja Emoticon: Yes!

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Spionage, dat kan niet anders, puur spionage Emoticon: Blush

jupje
Gebruiker
User icon of jupje
spacer line

Op 26-11-2013 23:45 schreef Malam:
Spionage, dat kan niet anders, puur spionage Emoticon: Blush

Mag ik uit dit vèr ondermaatse antwoord concluderen, dat je op dat moment van schrijven vèr boven je drankkwotum zat?
Komt de laatste tijd steeds meer voor.
Als een olifant in een porcelijnkast, als een bok op de haverkist, als een stier op een rode lap, op praktisch élk onderwerp in dit forum reageren, liefst als allereerste, om maar vooral te laten zien wie het allemaal zo goed weet hier, voornamelijk om maar de forum-macho uit te hangen.
Alsof je de indonesische wijsheid in pacht hebt.
Met als leuze: een dag niet geforumd is een dag niet geleefd.
Het is vooral níet: In der Beschränkung zeigt sich der Meister, maar vooral: In der Beschränktheit zeigt sich der Malam.

FAR FROM THE MADDING CROWD

BintangJan
Gebruiker
User icon of BintangJan
spacer line

Jupje,

Als Malam in NL is dan koelen zijn hersenen sterk af en worden ze trager van begrip. Mensen gaan dan dingen zien die er niet zijn en onzin uitkramen. Kan ook aan de hoeveelheid makreel, frikandellen en kroketten liggen. Misschien een beetje zwaar op de maag gisteravond.

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Jan en Jupje doe niet zo kinderachtig je bent toch ook een mens die je karakter trekken zal hebben.
Doe nu net niet of je zo erger fatsoennorm op na houd, want dan zijn jullie in meervoud zielige mensen.
Doe aan zelfspot, als je daar niet tegen kan hoor je niet thuis op Internet, ik hoorde gisteren bij P&W Socialbesitas een mooie woord omdat velen Internet niet zonder kunnen en eerlijk ik ben er ook zo een.
Dat houd mijn hersenen in beweging en kan aan het werk zetten, zodat je niet snel dement wordt.
Altijd serieus zijn is een vorm van leven die beangstigen en klemmend is, waar je geen een vorm iets van leer.
Kunnen we die vraag beantwoorden met de principes die ons aan het burgerlijke gedoe liggen: gelijkheid, rechtvaardigheid en vrijheid? Of moeten we beginnen te denken over een andere, meer basale norm.
Laat zo mens in zijn waarde, hij heeft veel hier mensen op een heel indrukwekkende wijze van republiek gediend, die meer indruk maak, dan wat jullie aan reis ervaringen trachten weer te geven.
Die zoet sappigheid zijn voor watjes en dat slaat niet aan.
Daarom gaat het in de politiek ook zo verkeerd met dat Gentlemen’s Agreement, dat slaat niet aan en is zo snel vergeten.
Nee elkaar op de bek slaan, dat zet meer de hersenen aan het werk, dan wat ze aan zoetsappigheid presenteren.
Daarom is pownews zo goed geslaagd, om hun manier berichten aan de mens te laten zien, dat geef meer indruk en heeft een groot eerlijke nieuws gehalte, dan dat gemanipuleerde rotzooi van de NOS, met die kinderachtige beelden door te geven.
Wat is beneden de maat van fatsoen, wie bepaald dat en zijn daarin definities van te vinden?
Ik zou schrijven ga zelf eens op onderzoek op google wat filosofisch fatsoen betekend.
https://www.google.nl/search?q(...)0&es_sm=122&ie=UTF-8
Kom op mensen we zijn toch volwassen en kunnen toch wel tegen kritiek.
Nee ik erg mij niet aan jullie, maar wel aan mensen die zo fatsoen rakkers zijn, omdat ze zelf er beter van worden……………..
Het Moraal is, de normen en waarden worden de grenzen opgezocht, wat is daar mis mee………..

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

BintangJan
Gebruiker
User icon of BintangJan
spacer line

Ach Om Ziel,

Een grapje van mijn kant moet toch kunnen. Ik ben ervan overtuigd dat Malam dat ook zo ervaart.
Maar laten we on topic blijven.
Als ik vrijdagavond om 22.20 uur de ogen nog open kan houden kijk ik. Ik mag de wijze, waarop Erica dit programma presenteert, wel. Slaap ik dan kijk ik wel op Uitzending gemist.

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

dangdude03
Gebruiker
User icon of dangdude03
spacer line

Van de eerste serie ‘Erica op reis’ heb ik enkele stukjes gezien. Omroep Max moet een vrolijk en vermakelijk reisprogramma voor ogen hebben gehad toen ze de gezellige dikke tante eropuit stuurde.
Dat is kennelijk geen verkeerde zet geweest, want het programma scoorde hoog in de kijkcijfers.
Persoonlijk had ik liever iemand het programma zien presenteren die wat meer met een kritisch oog naar de dingen kijkt, maar de serie is bedoeld voor ‘de aardappels met sju generatie’ die ook wel eens verder wilt kijken dan Ibiza en Turkije. Nou, voor hen is het een ‘mieters’ programma geworden, dus allemaal kijken hoor vrijdag naar dat open en spontane mens. Zet ‘m op Erica! We gaan ervoor!

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Ik vind dat Erica het leuk doet en op haar eigen wijze. Ik kijk hier liever naar dan bijvoorbeeld 3 op reis waar voor mij te weinig kleur in zit.
Kijken natuurlijk vrijdag.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

BintangJan
Gebruiker
User icon of BintangJan
spacer line

Heb vanmiddag gekeken op Uitzending Gemist en genoten. Zijn daar een paar keer geweest en het blijft een prachtig eiland met vooral in Toraja een bijzondere cultuur.

Martinus
Gebruiker
spacer line

Uitzending ook gezien, Erica bracht het heel leuk,.
Ben enkele jaren ook bij de Toraja geweest, alleen was er toen geen begrafenis cereomie.
Wel ook een kist gezien met een overledene die wachtte op zijn begrafenis, de familie was er voor aan het sparen dus kon het nog wel even duren.

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Ik heb het opgenomen en het ook gezien
Dit zijn gelukkig nog traditionele gebeurtenissen, dat hoort thuis in de binnen landen van Indonesië en dat zouden ze op het erfgoed moeten plaatsen van de verenigde Naties, voordat de moslims hen dit ook gaat verbieden, gelukkig nog niet omdat daar ook nog moslims mee doen, want verbrandingen is tegen alle regels in van de islam........ Emoticon: Sadley Emoticon: Shut up!

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

ojla240
Gebruiker
User icon of ojla240
spacer line

url niet te vinden.
ook .nl niet.
Emoticon: Yes!

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Denk dat dit hem is??

= knip: spamlink uit ander bericht weggehaald =

guna2
Gebruiker
User icon of guna2
spacer line

On 24-12-2013 19:04 ojla240 wrote: url niet te vinden.

Maar goed ook. Ordinaire reclame van een zich stichting noemend commercieel reisbureau. Weghalen.

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

On 25-12-2013 00:30 guna2 wrote:

[quote removed]

Maar goed ook. Ordinaire reclame van een zich stichting noemend commercieel reisbureau. Weghalen.
is inmiddels gedaan. Emoticon: Smile

guna2
Gebruiker
User icon of guna2
spacer line

On 25-12-2013 01:44 Jeroen wrote: is inmiddels gedaan.

Half werk. Nou de verwijzing ernaar in Elsbeths posting nog.

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

On 25-12-2013 01:53 guna2 wrote:

[quote removed]

Half werk. Nou de verwijzing ernaar in Elsbeths posting nog.
2x half werk = heel werk?

guna2
Gebruiker
User icon of guna2
spacer line

On 25-12-2013 02:18 Jeroen wrote: 2x half werk = heel werk?

Bravo! Bovenstaande getuigt van enige aanleg voor rekenen. Nu lezen en schrijven nog.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

U vraagt teveel.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 27-11-2013 03:27 jupje wrote:

[quote removed]

Mag ik uit dit vèr ondermaatse antwoord concluderen, dat je op dat moment van schrijven vèr boven je drankkwotum zat?
Nou zeg Yup, geen gevoel voor humor meer? Schijnt wel vaker voor te komen bij de Lowlanders.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

81,987,995 pageviews Een website van indahnesia.com