Bestond er na de oorlog de plicht moslim te worden?

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
68 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Keduadam
Gebruiker
User icon of Keduadam
spacer line

"... Deels omdat Jakarta er weinig aan doet, er is weinig behoefte om de PKS en de FPI tegen de haren in te strijken, lijkt mij geen ambivalente houding... " Malam.

Ik heb een methode gevonden om, als ik mijn hond tegen de haren instreek, dat zonder die hond of iemand te kwetsen, te aaien in de goede richting!

Gewoon doorgaan, en blijven strijken, maar de hond even omdraaien.

Your attitude determines your altitude

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

On 29-11-2013 11:53 Hitami wrote:
S.

Op wijverij en met vier vrouwen trouwen wil best mee. Met je gedachtegang maar waarom mogen de mannen ook andere vrouwen nemen buiten deze vier bijv. Van oorlog trofee... Den hoe zit het dan met de eerste vrouw van Mohammad. Zij is toch rijk waarom mag ze geen meerdere mannen trouwen. Er zijn toch ook arme mannen..

Tja, kennelijk was het toen anders geregeld , dus het fijne ervan weet ik ook niet.
Trouwens voor zover ik weet zijn er andere volkeren die aan polyandrie deden.

Wat wel bekend is dat er naast persoonlijke keuze bepaalde regels zijn (vergeet niet de toenmalige context) , vraag dat aan je vrouw.

Het meenemen van slaven was toen in de Jakiliyah tijd schering en inslag, ook het misbruiken van vrouwen.
Ik denk als de strijdbare mannen gesneuveld zijn zullen de weduwen en wezen een klote tijden tegemoet komen.
Geen man/beschermer meer hebben, geen eten drinken, het was toen nog nomaden die in een grote zandbak leven ,denk ook aan de rondreizende roversbenden etc .

Als het goed is , staan bepaalde (oorlog)regels die e.e.a regelde.
Kan je opzoeken.

bisa dicek of makemyday .

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Op 29-11-2013 08:49 schreef Anorak:

[quote verwijderd]

Om sid, je bent van Allah los.

Mensen, ook U die dit soort idioterie uitkramen horen geen deel te zijn van de Nederlandse samenleving. Die horen onmiddellijk Nederland uigeschopt te worden.

Ik dacht dat wij hier in een democratisch land leefden??
De heer Peetoom constateert even later dat dit in Nl. niet zo makkelijk zal gaan, maar dat het toch makkelijk moet zijn om zo iemand van het forum te gooien.
Vrijheid van meningsuiting is ťťn van onze grondrechten.
Volslagen van God los om dan dit soort conclusies te trekken n.a.v.uitspraken van iemand waar je het absoluut mee oneens bent.
Dat vind ik nou levensgevaarlijk.
Ik ben in het onderwerp een stuk minder thuis dan de meesten van jullie.
Toch ben ik benieuwd hoe om Sid dan denkt over het gegeven dat bij correcte uitvoering van de sharia de vrouw in geval van ontrouw gestenigd wordt. Het zou in IndonesiŽ dan om miljoenen vrouwen gaan. Idem dito met de straffen voor overige "delicten".
Je zegt dat de correcte uitvoering van de sharia geen belemmering is in een moderne maatschappij. daaruit concludeer ik dat je achter deze straffen staat. Is dat juist?
Excuses als ik een eerdere vraag hierover over het hoofd heb gezien.

elsbeth
Gebruiker
spacer line

En ja, ik weet dat de sharia over meer gaat dan steniging.

Hitami
Gebruiker
spacer line

Surya, bedankt voor je eerlijkheid. En we hebben nog niet eens over wie Allah heeft gecreŽerd. Op zich geen probleem. De grote probleem wanneer deze fictieve wezen mee regeert of een grote invloed hebben in een samenleving.

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Weet je die man heeft ook kinderen het is verschrikkelijk dat hij niet wil begrijpen dat sharia van alles kan inhouden de mannelijke gemeenschap, maak het zoals het hun uitkomt.
Ik snap niet dat hij nog een Nederlandse vrouw heeft .
Maar ik denk meer dat hij hier de boel zit op te naaien.
Naaien doe je thuis maar............. Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye

Het meenemen van slaven was toen in de Jakiliyah tijd schering en inslag, ook het misbruiken van vrouwen.
Ik denk als de strijdbare mannen gesneuveld zijn zullen de weduwen en wezen een klote tijden tegemoet komen.
Geen man/beschermer meer hebben, geen eten drinken, het was toen nog nomaden die in een grote zandbak leven ,denk ook aan de rondreizende roversbenden etc .

Als er iets opgeruimd moet worden dan zijn het wel de Arabieren in die zandbak.
Ze brengen de wereld in gevaar door hun levenswijze op te leggen aan andere.
ook te veel geld onttrekken van die wereld, die verrekt van de armoede of leef van de schulden.
Zij in weelde leven en de rest van de wereld verrekken van de honger, dat is het toekomst beeld en daarom ben ik zo grof , hen te veroordelen..........

Wat mij dagelijks opvalt is: ik kijk dagelijks naar die Belgische programma Blokken en dan hoor ik geschiedenis vragen stellen, die velen jongeren die mee doen, geen antwoord op hebben.
Dus houd er al rekening mee, dat de toekomstige generatie een slechte generatie word, zij leren niets van het verleden en zijn groot gebracht in een samenleving waar de bomen groeien tot de hemel, een hemel die vol zit met ouwe volslagen idioten, die volgens hen geloven in sprookjes......
Nou ben ik ook aan het fantaseren zoals die Amsterdammer......... Emoticon: Stupid Emoticon: Cooool Emoticon: Clown Emoticon: Clown

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

RPeetoom
Gebruiker
spacer line

On 29-11-2013 13:16 elsbeth wrote:

[quote removed]

Ik dacht dat wij hier in een democratisch land leefden??

Mevrouw Elsbeth,
Er is door het Europese Hof bepaald dat de Sharia niet past in een Europese democratie, dit gaat onder meer over het Sharia strafrecht, zoals lijfstraffen van vrouwen (U geeft het zelf al aan) en doodstraf op openlijke homoseksualiteit. Moet Iemand hier een podium worden geven om deze idioterie goed te praten?

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Meneer Peetoom, ik heb niet de indruk dat de heer Surya hier met allerlei pressiemiddelen bezig is zieltjes te winnen voor een strafrechtvorm die ook ik verwerpelijk vind. Dat de Sharia door het Europese hof als niet passend in een Europese democratie is bepaald, is duidelijk en wat mij betreft ook zeer wenselijk.
Neemt niet weg dat iemand hier gewoon zijn mening mag zeggen, of je het er nu mee eens meent of niet. Stel eens een paar vragen aan hem, ga de discussie aan, ga hem eens overtuigen van jouw bezwaren, zoals Hitami doet.
Er zijn wel meer mensen/groeperingen, ook in de politiek, die ik verschrikkelijk gevaarlijke griezels vind.
Moeten ze vanwege hun overtuigingen het land uit geschopt worden? Nee, in een democratisch land kan dat godzijdank niet.

Hitami
Gebruiker
spacer line

R. Peetom, het is niet alleen moslim die zo denken maar evengoed christenen.... door renaissance en later verlichting is christen impotent geworden. Dat is de reden dat Europa wat nu is.....godszijdank

Dus wat Surya denk, zo denken de christenen ook..

pesche
Gebruiker
spacer line

Dhr RPeetoom laat duidelijk zien hoe tolerant een schriftgeleerde kan zijn, ik waande me bijna in Nazi-Duitsland: Ik herhaal "Dat Nederland uitgeschopt worden ligt wat moeilijk, maar U als moderator van dit blog kan er wel voor zorgen dat zit soort figuren hier geen platform hebben om hun onzin uit te kramen! .... Ik voel de adem van Goebbels.

Ik heb toch de moeite genomen om e.e.a. na te trekken

De islam beperkt het maximum aantal vrouwen dat een man kan huwen tot vier en verbindt er een aantal voorwaarden aan. Een polygaam huwelijk wordt enkel toegelaten indien de man in staat is om de vrouwen goed en gelijkwaardig te behandelen. Hij moet zijn vrouwen en kinderen bovendien financieel kunnen onderhouden.

Polygamie dient bovendien TOEGELATEN te zijn door de overheid van het land waar men huwt. De instemming van de reeds met de man gehuwde vrouw(en) is vereist.

Polygamie is onder meer mogelijk in Marokko, Kameroen, Egypte, Pakistan en India, maar soms alleen als er een speciale reden voor is In de meeste landen is het bij wet verboden.... IS HET BIJ WET VERBODEN

Ik sta soms steil achterover van de kennis die sommige Heren hier denken tentoon te spreiden. zoals dhr Hitami....Op papier is het leuk maar in de praktijk.... enige studie van de Koran kan veel verwarring vermijden, maar de Heren lijken meer "Bestaat God" van Kueng te lezen als ze ueberhaupt lezen. Ze hebben meer de melk van het vooroordeel horen klotsen maar weten niet waar de tepel hangt.

Ook hier is de Heer Surya Atmadja de man die met redelijke argumenten komt, die mij tot een doordachte mening laat leiden. De rest is eigenlijk nog Werk in Hoognodige Uitvoering danwel hopeloos

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

On 29-11-2013 13:16 elsbeth wrote:

[quote removed]

Toch ben ik benieuwd hoe om Sid dan denkt over het gegeven dat bij correcte uitvoering van de sharia de vrouw in geval van ontrouw gestenigd wordt. Het zou in IndonesiŽ dan om miljoenen vrouwen gaan. Idem dito met de straffen voor overige "delicten".
Je zegt dat de correcte uitvoering van de sharia geen belemmering is in een moderne maatschappij. daaruit concludeer ik dat je achter deze straffen staat. Is dat juist?

Elsbeth ik neem de vrijheid jou mijn mening te geven, alhoewel jouw vraag aan Surya was gesteld.
Niet dat ik er diep op in ga, ik heb namelijk geleerd dat een discussie over welk geloof dan ook gedoemd is om te mislukken.

Jouw vraag aan Surya hoe hij denkt over het gegeven dat bij correcte uitvoering van de sharia de vrouw in geval van ontrouw gestenigd wordt.

Allereerst weet ik zeker dat Surya dat met alles wat in hem zit afwijst.
Ten tweede is dat geen gegeven voor een correcte uitvoering, maar dat ligt dan ook weer aan de interpretatie die bepaalde idioten er aan geven.

T.a.v. overspel staat dit in de Koran soera 24.2:

" De ontuchtige vrouw en de ontuchtige man, slaat hen ieder met honderd slagen. En laat medelijden met hen jullie niet treffen in de godsdienst van Allah, indien jullie in Allah en de Laatste Dag geloven. En laat een groep van de gelovigen getuige zijn van hun bestraffing.".

Dan hebben we het over een redelijke vertaling, maar nogmaals iedereen maakt zijn eigen vertaling en interpretatie, in bepaalde vertalingen in Saudi ArabiŽ wordt er stenigen aan toegevoegd.
De sharia is geen wet, het is een richtlijn, die je moet zien in de context van die tijd en die gaf in die tijd wel degelijk meer rechten aan de vrouwen.

In bepaalde gevallen is dat heden ten dagen nog zo, het zijn de idioten die de regels van toen over willen zetten naar 2013 met een eigen interpretatie.
Surya mag dan doordraven, misschien ook eigenwijs zijn, ik leg constant met hem overhoop, maar ťťn ding is voor mij zeker, hij heeft het over de positieve dingen van de sharia, zelfs de stokslagen wijst hij af.

We hebben het hier te maken met een huis, tuin en keuken moslim zoals er miljoenen in IndonesiŽ wonen.
Alleen een moslim die zich voelt aangevallen en met geen mogelijkheid zijn ongelijk toe kan geven of op bepaalde momenten zijn snavel dicht kan houden.
Deze discussie gaat op niets uitlopen en is zo zinloos als de pest, zoals alle discussies over een een bepaald geloof.

Surya mag dan als een terriŽr trachten zijn gelijk te halen (trouwens ook op mijn lijf geschreven), maar het is verstandiger deze discussie te stoppen.
Ik neem afstand van bepaalde uitspraken van Anorak en Ziel en als Pesche de behoefte voelt om de boel op te kloten, dan kan ik alleen maar aanraden dat in zijn omgeving te doen als ie ballen heeft.

Laatste wat ik er over zeg Emoticon: Bye bye

Kembang
Gebruiker
User icon of Kembang
spacer line

Ik heb een berichtje geplaatst....maar hebt het tůch maar weg gehaald....

Inderdaad wat Malam schrijft.....je kan hele debatten en discussies van maken.

Mijn gevoel zegt.... zolang de Islam het respect, waarden en normen van andere geloven niet wil erkennen.....ben ik dan ook zťťr tegen islam met al hun vernederende richtlijnen en wetten ....dat zeer zťker voor de vrouw geldt.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Laat maar Kembang, hartstikke lief.
Maar uit bovenstaande discussie blijkt dat verschillende eikelmuizen wederom een discussie beginnen over iets, waar niet over is uit te komen Emoticon: Angry

Hoofdzakelijk door de eigenwijze postings van ene Surya.
Wanneer leren mensen nu eens hun snavel dicht te houden als die Javaan weer eens op oorlogspad is. Emoticon: Shut up!

bule gembel
Gebruiker
User icon of bule gembel
spacer line

Ik volg de discussie al een tijdje. Lees het graag en sluit me aan bij de wijze woorden van die oude grijze Rotterdammer die tijdelijk naar Nederland is gevlucht.

Ik wist overigens niet dat er Javaanse mannetjes zijn die op oorlogspad gaan.
Ik dacht dat het allemaal vriendelijke mannetjes zijn, ze lachen altijd zo vriendelijk als ik daar ben Emoticon: Smile en als je hier die oude knuffel Javaan mee bedoelt die hier wel eens is. Wellicht had ie ruzie met zijn vrouw en moest hij zijn ei even kwijt.

Laten we tolerant zijn en elkaar met respect behandelen, extremisme moet altijd bestraft worden en met harde hand verwijderd worden waar dan ook ter wereld.

Het mooie van je eigen fouten is dat anderen er soms heel gelukkig van worden..

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Ik begrijp Malam dat je dit zo formuleerde, want het is een materie die zeer aan de grens van menselijke verhoudingen staan die alleen maar verliezers oplevert.
Het gedachte goed die mensen kunnen projecteren dat staat van gevoelens die je kan uit leggen met een domheid van een ezel.
Als een doorsnee gewoon mens een moslim, nog met zijn gedachte bij Mohamed en Allah
zitten dan zijn wij al bezig met drie demenciaal aan het printen.
En daar kunnen wij geen sharia bij gebruiken, zo lig het simpel uit te leggen........
Die mensen die dat wel willen, blijven altijd achter de feiten aan hollen en komen niet verder met hun leven dan dat verleden op te rakelen en steeds mee te dragen in een onzichtbare zware last....................... Emoticon: Very funny Emoticon: Blush

Anorak
Gebruiker
User icon of Anorak
spacer line

Levensgevaarlijk Elsbeth? Dat is in een Nederlandse democratie dit gedachten goed reflecteren. Er niets aan doen betekent op lange termijn er onderworpen aan zijn.

Dan heb je het over levensgevaarlijk. Bovendien hoort sharia niet in Nederland thuis als gebruik. Net als extremisten die in Syrie vechten en terugkomen? Ook het land uit. Dit is wat mij betreft exact, maar dan ook exact hetzelfde.

Je bent in dit geval de enige die een democratische gedachtengang heeft en in de veronderstelling leeft dat de Om Sids het zelfde doen. Het tegendeel is waar. En gevaarlijk.

Where there is a will there will be relatives.

Anorak
Gebruiker
User icon of Anorak
spacer line

Goed opgemerkt BG. Sharia staat tengrondslag aan extremisme.

Where there is a will there will be relatives.

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Ik ga het heel kort houden en bedank Malam voor zijn duidelijke uitleg en conclusie: geen enkele zin om over een bepaald geloof een discussie te voeren.
Ik ben verder blij met je toevoeging dat je afstand neemt van bepaalde uitspraken van Ziel en Anorak. Ik heb je toch aardig ingeschat toen ik dacht dat jij hier zeker op zou reageren.
Anorak en Ziel: ik heb nergens gelezen dat een medeforumlid de sharia propageert voor Nederland en/of IndonesiŽ. Iets positiefs zeggen over de sharia, Anorak, is iets heel anders dan als extremist gaan vechten in SyriŽ. Je drukt iemand in een hoek door de context volstrekt te verdraaien. Kortom, je denkt in dezen niet zuiver, dat doet Malam wel.
En waarom reageer je niet op Yogya Bali, die in dit topic min of meer zijn schouders ophaalt en zegt: "als een groot deel van de IndonesiŽrs dit wil, wie zijn wij dan?. IndonesiŽ is geen kolonie meer van Nederland".(of iets dat daar heel dicht bij komt, als het anders bedoeld is, hoor ik het graag).
Waarom reageer je daar dan niet wat feller op?

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Elsbeth ik ga hier op in.
Als je dan het niet propageert over de sharia maar wel schrijf dat het goed in te passen valt in een westerse wereld mits het goed uitgevoerd word.
Hoe rijm je dat met nadruk op een mits wie bepaald dan de regels hoe zijn die regels en hoe word die regels dan ook gecontroleerd.
Moet dat zo als ze stiekem doen in haagse-schilderswijk controle uitvoeren als je daar iets apart door zo wijk loop.
Dit kan niet en dat mag niet gebeuren in Nederland dat mensen zelf gaan bepalen wat wel en niet mag daar hebben we een overheid voor.
De sharia brengen mensen op ideeŽn, die zelf toe passen zoals ze dat doen in IndonesiŽ. Sociale Controle
Die achterlijken laten niets heel van mensen die zelf hun eigen willen ontplooien, daar krijgen ze geen kans voor.
Ik heb al langer het gevoel dat jij om Sid elke keer in bescherming neemt,die goed geprofiteerd heeft van de voorzieningen die nederland kent, met zijn achterlijke ideeŽn die hij hier nog kwijt kan en overal is weggeschopt door zijn rare kronkels die hij zich durft te permitteren.
Hij die na meer dan 40 jaar in Nederland zit er nog zo overdenkt is een gevaar voor de samenleving.
Kende wij dat al niet eerder in de geschiedenis van Nederland.
Ik durf te verklaren dat heel wat mensen van buiten af die hier zijn, hier niet thuis horen, ze brengen Nederland in grote problemen, zie zwarte piet affaire en Gorden.
Ik zou zeggen kerstmis ook afschaffen dat is een koloniale feest, gewoon de Islamitische feesten. Ramadan, Suikerfeest, Offerfeest, Bedevaart naar Mekka invoeren.
we hebben genoeg moslims hier wonen.
Geloof mij, dat hij heel blij zou worden, als ze dat hier ook verplichten niet vrijblijvend, maar verplichten.
De mensen die wij een beter leven hebben gegeven zullen nu zeggen wat ze er van denken en willen dat wij aan hen tegemoet moeten komen zo ver is Nederland afgezakt
Dat willen die watjes van Nederlanders, die zo mee leven met die zielenpoten van mensen, die hun huis en haard hebben moeten vluchten.
Nederland is een bananenrepubliek geworden en het zal steeds erger worden. Emoticon: Angry Emoticon: Angry Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye

Hitami
Gebruiker
spacer line

Pesche: ---Ik sta soms steil achterover van de kennis die sommige Heren hier denken tentoon te spreiden. zoals dhr Hitami....Op papier is het leuk maar in de praktijk.... ----

Peche, deze reacitie heeft met onderstaande alinea van Surya te maken.

Surya:----- In de 20ste en 21ste eeuw is het nog steeds zo geregeld(Sharia is niet veranderd , alleen zijn de tijden anders .
De praktijk is dat vele Moslim , vaak de KHUPerdata volgen( bijna dezelfde als de Nieuwe BW) , met legitieme portie etc.
Om toch de Sharia niet te overtreden(tenminste als je het belangrijk vindt) gaat men in het geval van 1 dochter/1 zoon eerst de erfenis verdelen volgens sharia.
En dan gaat de zoon het negatief verschil bij zijn zuster compenseren (middels HIBAH) totadt beiden 50-50 krijgen.
God blij, zus blij, iedereen blij ..----

Pesche, de simpele apologeten zoals jij probeer altijd te beweren, dat men niets van begrepen over Al-quran. Zelfs als iemand lees inclusief "heilige boeken", gereisd, gewoond en familieís in Islamitische landen word nog verweten dat men niets van Al-quran begrepen of van IslamÖ. Dus met andere worden, Pesche weet wat de ware Islam is. Jempol.

Goed, kun je me mijn commentaar weerleggen zoals de Moslim verwijt de bijbel over innoveren en wat is de kern van de gedachtegang van moslim over de innoveren karakter van de bijbel ?

Nog een simpele vraag voor jou die de Al-Quran kent, kun je ook weerleggen waarom De HIBAH kan werken in praktijk terwijl een van de doelen van de monotheÔstisch godsdienst vrouwen te onderdrukken? Als je niet mee eens bent laat me dan het licht zien dat ik fout zitÖ..

Oh yah, Kun je mij ook uitleggen over 50 Ė 50 verdeling ÖÖ.. wat dit betekent voor de moraal ?

Hitami
Gebruiker
spacer line

Elsbeth : ----Ik ga het heel kort houden en bedank Malam voor zijn duidelijke uitleg en conclusie: geen enkele zin om over een bepaald geloof een discussie te voeren.===

IndonesiŽ die ik ken, discussie over religie is taboe. Dit heeft te maken vanuit religiuze overtuiging en natuurlijk de 10 geboden en de argumenten van apologeten is onder andere "we komen er toch niet uit"
Om dit allemaal te bekrachtiging een afkorting SARA wordt heilig verklaard.

kortom om zo te denken "we komen er toch niet uit" is een fatalistische gedachtegang die ik afschuwelijk vind.

Discussie hoef niet te betekenen dat men moet iets beslissen, het is een denk proces.

Dus het is niet verwonderd door deze soort discussie in IndonesiŽ men het liefste gaan vermijden, stel je voor, dat wat altijd gedacht blijkbaar niet op waarheid berust maar op sprookje.... wat gebeurd er dan....

en wat gebeurt dan met de machtshebbers ? wanneer de belangrijkste instrument zoek raakte...

Vandaar, dat ik religieuze discussie nooit uit de weg gaan.... omdat het effect in ons dagelijkse leven is altijd voelbaar maar ook over ons leven beslissen.... zelfs Nederland

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Ik denk dat dit mooi is meegenomen door de machthebbers die nu Nederland aan het uitkleden zijn.
Laat die discussies maar gaan, een mooie afleidings- maneuver tactiek om de Nederlanders nog meer geld af te pakken, zo dat die nieuws op de achtergrond raakt.

pesche
Gebruiker
spacer line

Malam laat in zijn geloofsartikel eindelijk iets zien dat hij de Koran begrijpt
ď
Ik citeer Malam
Jouw vraag aan Surya hoe hij denkt over het gegeven dat bij correcte uitvoering van de sharia de vrouw in geval van ontrouw gestenigd wordt.

En Malam antwoordt
T.a.v. overspel staat dit in de Koran soera 24.2: " De ontuchtige vrouw en de ontuchtige man, slaat hen ieder met honderd slagen. En laat medelijden met hen jullie niet treffen in de godsdienst van Allah, indien jullie in Allah en de Laatste Dag geloven. En laat een groep van de gelovigen getuige zijn van hun bestraffing.

Dus Malam heeft het over stenigen van vrouwen in de Shariah en hij haalt de Koran aan die het heeft over100 slagen.

Of ik ben een opkloter of een eikelmuis of Malam kan of niet lezen of heeft het verkeert dimensionaal gecopieerd. Ik heb er niemand op betrapt die het heeft opgemerkt, in tegendeel ze zijn er mee eens

Het is ťťn van de vele voor beelden waarbij mensen in de discussie niet hun hersenpan gebruiken en vaak vergeten dat aan elk verhaal een geschiedenis vastzit. Dat stenigen is afkomstig van een hebreeuwse wet, nl die van Mozes, Ook Jezus heeft toen een overspelige vrouw die door priesters bij hem werden gebracht, gezegd: wie zonder schuld is werpe de eerste steen.

Dar er in Afghanistan, Saoedie Arabie of Soedan stenigen tot volkssport is verklaard, betekend dat niet dat het voor de gehele islam geldt. In de VS wordt nog steeds de doodsstraf uitgevoerd, nou en.

Als er louter op basis van vooroordelen over de islam wordt gediscussieerd (zie oa Zieleffe ) door westerse extremisten, eikelmuisen, idioten en borderliners dan komen we er nooit uit.

En Malam, ik kloot altijd op, gewoon kritisch zijn. Gisteren was ik op een seminar over onderzoek& ontwikkeling en innovatie. Het viel me op dat bijna alleen over onderzoek werd gesproken want die instellingen hebben geld nodig, het viel me op dat helemaal niet over het meten en evalueren van de resultaten van al die activiteiten werd gesproken en dat was mijn moment supreme, de Vz vond het wel een goede vraag. Meestal stel ik altijd wel een vraag op bijeenkomsten, dan leren de mensen me kennen. Ook bij Indischen stel ik altijd wel een vraag en niet altijd tot genoegen.

En wat het ďwareĒ geloof is zijn al eeuwenlang mensen er niet uit, schijnbaar is Hitami hier de weg kwijt. Hitami moet zijn vraag duidelijk specificeren anders kan ik er niet op antwoorden zoals moraal welke moraal, er zijn filosofisch gezien vele moralen, die van Kant of Heidegger of wie dan ook. En 50-50 is gelijk aan 80-20

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

On 29-11-2013 17:31 Malam wrote:

[quote removed]

T.a.v. overspel staat dit in de Koran soera 24.2:

" De ontuchtige vrouw en de ontuchtige man, slaat hen ieder met honderd slagen. En laat medelijden met hen jullie niet treffen in de godsdienst van Allah, indien jullie in Allah en de Laatste Dag geloven. En laat een groep van de gelovigen getuige zijn van hun bestraffing.".

Allereerst heb ik en anderen de vraag " Bestond er na de oorlog de plicht moslim te worden?" in INDONESIA van ongeveer >60 jaar geleden al beantwoord.
Jammer dat deze topic verder gaat over Islam en zelf op persoon gerichte posting.

Om de" ware" Islam(overgave) en ware Christendom/Jodendom een beetje te begrijpen moet men alle 3 monotheisme geloven naast elkaar vergelijken.
Vergeet ook niet de context van TOEN en NU , want als je de O.T die ook onderdeel is van de Christendom letterlijk leest dan zie je ook gekke zaken die door de moderne mens niet te begrijpen zijn .

Overspel :
ę Als een man wordt betrapt met een getrouwde vrouw moeten beiden ter dood gebracht worden, zowel de man als de vrouw met wie hij geslapen heeft. Zo moet u het kwaad dat zich bij de IsraŽlieten aandient in de kiem smoren. Als iemand in de stad een meisje ontmoet dat al uitgehuwelijkt is, en gemeenschap met haar heeft, dan moet u hen allebei mee de stad uit nemen en hen stenigen tot de dood erop volgt. Want het meisje heeft nagelaten om hulp te roepen, en de man heeft zich vergrepen aan de bruid van een ander. Zo moet u het kwaad dat zich bij u aandient in de kiem smoren.Ľ (Deuteronomium 22:23-24 )

Uiteraard kan je ook lezen
Als de HERE, uw God, de stad aan u heeft gegeven, dood dan iedere mannelijke inwoner; de vrouwen, kinderen, het vee en de buit mag u voor uzelf houden.

Kijk , als mensen in de 20ste en 21ste eeuw zulke geboden uit die tijd overnemen dan is het behoorlijk fout .

Zelfs de vredelievende Jehova getuigen waar ik jarenlang thuis op bezoek kreeg( ze willen mij de goede boodschap(van hun) geven (praise the lord, alhamdulillah) interpreteren de Evangelie anders.

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

On 30-11-2013 09:12 Hitami wrote:

kortom om zo te denken "we komen er toch niet uit" is een fatalistische gedachtegang die ik afschuwelijk vind.

Discussie hoef niet te betekenen dat men moet iets beslissen, het is een denk proces .

Vandaar, dat ik religieuze discussie nooit uit de weg gaan. ... omdat het effect in ons dagelijkse leven is altijd voelbaar maar ook over ons leven beslissen.... zelfs Nederland

Fatalistisch? , ben min of meer eens met je .
Je moet denken en doen zoals een "modern"e mens van de 21ste eeuw.

Het is ook denkproces, die (bij)gevoedt of bijgesteld moet worden.

Ik ga ook niet uit de weg, zelfs in Indonesia probeer ik "vragen"te stellen (als er behoefte is om te discussieren) , uiteraard weet ik ook wel met wie ik moet praten.
Gelukkig zijn mijn gesprek partners ( redelijk)hoogopgeleid, sommigen met S2-Magister uit buitenland.
Met een tukang beca of tukang angkot ga ik niet discussieren, geen paarlen aan de zwijnen verspillen.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

80,633,360 pageviews Een website van indahnesia.com