Retirement Visa ; lokale agent of via Nedeland

Subforum Het visumgebeuren 
56 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Het visumgebeuren > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
papadom
Gebruiker
spacer line

Hallo , ik ben Hans ; 64 jaar ; alleenstaand en woon in Samosir / Lake Toba , en heb de
volgende vraag ; Ik wil binnenkort een retirement visa aanvragen ; de regeltjes ken ik , en voldoe aan alle eisen . Nu kan ik 2 dingen doen ; via een agent ..kost 7 Juta of via Pelita...kost 1100 Euro ...Wat zijn de pro, s en cons...De agent is redelijk betrouwbaar ; heeft voor meer mensen hier een visum geregeld zonder " hassle " Immigratie in Medan is in positieve zin verandert , nadat er grote schoonmaak is gehouden...Iemand een suggestie ?

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 07-11-2013 15:04 papadom wrote: Immigratie in Medan is in positieve zin verandert , nadat er grote schoonmaak is gehouden...Iemand een suggestie ?
Geloof je het zelf Papadom? Ik geloof niet meer in sprookjes, fatamorgana's, fantasialanden, etc. Nee, ik geloof er niets van. En zeker niet bij Bataks.......die hebben de corruptie uitgevonden dan wel gecultiveerd.

Maar kijk even op www.accessindonesia.nl

simpati
Gebruiker
spacer line

Beste Papadom,
Er wonen op Samosir best wat buitenlanders die jou gratis en voor niets vertellen over een visa en ook over het leven op Samsosir.
Succes.
Jan

papadom
Gebruiker
spacer line

Hi all ,
Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.Yoqya Bali ; ik ga met je mee v.w.b. het algemene plaatje ; gelukkig ben ik niet echt naief en kan het kaf van het koren scheiden ; Pemantan Siantar b,v, staat bekend als de meest corrupte stad van Sumatra .De informatie van de laatste paar maanden v.w.b Immigratie heb ik via de Engelstalige Expat site gehaald ; niemand had een slechte ervaring , dus dat geeft de burger toch wat moet . Ik heb m,n hele leven gevaren , ben opgegroeid in Jakarta , en de laatste jaren in Langkawi gewoond ; ik spreek redelijk Bahasa en mijn vriendin is Minangkabau , dit alles ( met een dosis gezond verstand..) lijkt mij en redelijke basis om het gewoon te proberen.....Dank voor je reaktie .

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan. Dat klopt Jan ; wat ik hier mis ,in tegenstelling tot Langkawi is een kroeg / restaurant waar veel Hollanders komen om ervaringen uit te wisselen....Zoals ik al eerder aangaf ; het meeste is duidelijk , aleen de ziektekostenverzekering... ; zoals zoveel Expats , kan ik redlijk met mijn Pensioentje rond komen , maar premie betalen voor een 65 jarige....dat kan ik wel vergeten...Voorlopig maar een paar keer op en neer naar Penang , is ook geen ramp , en het nieuwe vliegveld ligt ook 2 uur korter reizen naar Parapat
Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan. Jan , bedankt voor je reaktie... Hans

simpati
Gebruiker
spacer line

alleen de ziektekostenverzekering
Dat is en blijft het grootste probleem, vergeet niet dat die verzekeringen er niet alleen zijn om premie te innen, ik heb helaas de laatste maand die verzekering ook echt nodig gehad en is mijn Vaarwel IndonesiŽ anders gelopen dan wat ik had verwacht.
Het is nu aan ALLIANZ INDONESIA om te laten zien dat zie niet alleen premie innen maar een claim ook correct gaat afhandelen.(onder de Ä 1.000 claim ik niet maar betaal ik de ziekenhuisopname zelf)
Ik lees op dit forum dat er mensen zijn die om een paar tientjes moeilijk kunnen doen over een ziekte kostenverzekering, vergeet niet dat wij ook geen premie volksverzekering betalen.

Om bijeenkomsten te organiseren met Expats moet mogelijk zijn maar iemand zal het begin moeten maken, ik kan vanwege mijn gezondheid niet op Samosir wonen anders zou ik dat best met jou kunnen regelen, vroeger deed ene Richard dat, waar die is gebleven is niet duidelijk.
Ik kan mijn goede maat eens vragen of je een praatje kan komen maken, de praatjes zijn meestal net als met mij wel alcoholvrij.
Leuke locaties zijn er in overvloed.
Horas,
Jan

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

Offtopic verwijderd.

papadom
Gebruiker
spacer line

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan. yogjabali ,

Dank voor je suggestie v,wb, Access Indonesia ; dit is een exacte kopie van wat Pelita aanbiedt , dus niets nieuws onder de zon..Probeer nu uit te zoeken of het niet veel makkelijker is (geen soesah.) om de mogelijkheden te benutten van andere visa,s .
Een paar keer per jaar van Toba naar Penang is geen ramp ( en wordt steeds goedkoper

Ben ik dan " gewoon " toerist ,en hoef ik dan geen belasting te betalen en allerlei medische verklaringen te overleggen ? Heb jij misschien een soort "draaiboek ' , of suggestie voor mij ? Wil uiteindelijk wel in Samosir blijven ; Na Langkawi is dit een verademing ; De rust en zeer aangename temperatuur , en geen herrie van de Moskee zijn een weldaad . Daarnaast kon mijn ( indo ) vriendin en haar oudste dochter hier vrij snel werk krijgen in een resort..De 2 jongere kinderen ( Muslim ) konden hier zonder problemen naar de ( Christelijke ) school ; Nu , 4 maanden later , willen ze niet meer weg ; worden door iedereen geaccepteerd. Dit geldt ook voor mij ; ik hou een "low profile " en verdiep mij in de Batak muziek ; dit alles met mijn eenvoudige kennis v/h Bahasa , heeft mij doen besluiten om hier te blijven... HORAS

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Papadom, het is omgekeerd. De eigenaresse van Accessindonesia is degene die het voor Pelita heeft opgezet maar nu haar eigen koers vaart. Zij heeft directe, zeer goede contacten met de KBRI in Den Haag en met agentschappen in RI. Ook al kost het iets meer, je bent veel meer verzekerd van een goede afhandeling dan met een of andere louche lokale agent.
Maar goed, het moet wel kunnen als het een "goede" agent is. Ik verblijf al meer dan 2 decennia in RI met behulp van "agenten". 1x zelf gedaan en direct rotzooi. Nee, dan liever iets meer neer tellen maar rustig kunnen slapen dan voor een dubbeltje op de eerste rang te willen zitten maar uiteindelijk achteraan staan met de stront op je kop.
Succes, denk er even goed over na. Ik vind 7 juta wel erg goedkoop. Hoe kan de agent daarvan alle monden op het immigratiekantoor vullen? Als ie er 1 vergeet, hang je.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Als het allemaal te duur wordt, neem dan een SosBud (Sosial Budaya) visum. Dat is telkens verlengbaar tot een maximum van 6 maanden (4x verlengen) en dan even naar Penang voor een nieuwe aan te vragen (lijkt me ook prettig).
Je hoeft dan geen belasting te betalen (sowieso niet daar RI en NL een belastingverdrag hebben waardoor men niet in beide landen belasting hoeft te betalen maar hooguit in 1 van deze staten).

papadom
Gebruiker
spacer line

Hi Jeroen ;

Hierbij mijn dank dat ik gebruik kon maken van de div. forums ; ik had mij goed voorbereid , maar nooit verwacht dat het zo kompleks kon zijn...Uiteindelijk denk ik dat het ( achteraf ) wel meevalt..Als ex offshore werker , heb ik in landen als Nigeria en Saudi gewerkt en gewoond , dus ben ik wel wat gewend . 1 ding ; waarom zijn er zoveel forumleden die elkaar helemaal afbranden , en zo grof zijn dat ze vrouwen als " wipkippen " zien , en nog meer van dat fraais...Je zou er bang van worden om de eerste keer in te loggen , want de " oude " gevestigde orde walst over je heen , als je gewoon wat informatie wilt hebben. Is dit typisch Nederlands ? Ik gebruik ook de " living in indonesia forum " en de manier waarop daar de leden met elkaar omgaan is toch veel "volwassener "

papadom
Gebruiker
spacer line

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan. Yogya-Bali ,

Dank voor jouw reaktie ; weer een stukje informatie waar ik wat aan heb .
1 ding nog; Je schreef dat RI en NL een belasting verdrag hebben ; dit is hetzefde in Maleisie waar ik de laatse 5 jaar heb gewoond ( Langkawi ) In deze periode betaalde ik geen belasting in Nederland en geen belasting in Maleisie.....zelfs het bier is belastingvrij..;blikje Tiger bier Rp. 10.000 ,-

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Feitelijk moet je wel belasting betalen, in 1 van de 2 landen.

Wat de belasting op bier betreft.....die gaat hier steeds meer omhoog dankzij Ali Baba en zijn kormuiten.

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

On 12-11-2013 04:42 Yogya-Bali wrote:
Ik vind 7 juta wel erg goedkoop. Hoe kan de agent daarvan alle monden op het immigratiekantoor vullen? Als ie er 1 vergeet, hang je.

De beroemde upeti systeem .
Hoe moeilijker de case is hoe groter de kosten zijn .

bisa dicek of makemyday .

papadom
Gebruiker
spacer line

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.simpati Jan

Hallo Jan , Ok , ik heb nu ( via Joho ) 2 verzekeraars die een simpel basispakket kunnen anbieden voor een redlijk bedrag ( denk ik..) Bij Globality kom ik uit op 150 Euro per maand voor een basispakket . Geen leeftijds grens. Let op als je gaat googelen ; er bestaat dus ook een Globalty ( zonder i ) en deze jongens bieden ook expatverzekeringen aan . O.k. die andere club is Allianz ; jij hebt die dacht ik ook ; is wat duurder dan Globality....Mijn vaag aan jou is :Ik kon het niet vinden ) Hoeveel scheelt de maandelijkse premie bij b.v 500 of 1000 Euro eigen risico ; Hoe kijk jij er tegen aan ? O,ja , heb jij misschien wat namen van wat kleine cafe,tjes of ander ontmoetingspunten hier in Tuktuk? Ga volgende week 2 weken naar Langkawi m,n spullen pakken en opsturen naar Kualanamu ; kom zelf 8 Dec. weer terug .O,ja een begrafenis verzekering kan ik dat hier in Samosir regelen ? Dank voor je medewerkng....Hans

simpati
Gebruiker
spacer line

Beste Hans,
Ik ben 58 jaar en ben al sinds 8 jaar verzekerd bij Allianz, dit jaar betaalde ik aan premie Rp.4.573.600 (JAAR).
Alle kosten voor Doktor, tandarts medicijnen betaal ik zelf, ik ben ik die 8 jaar vijf keer in een ziekenhuis opgenomen geweest en heb niet geclaimd,
Ik betaal rekeningen tot Ä 1.000 zelf omdat ik bang ben om er uit gegooid te worden bij Allianz.
Normaal kan ik tot mijn zeventigste verzekerd blijven bij Allianz.
De laatste ziekenhuisopname is kort geleden en die ga ik wel claimen, hoe dat gaat lopen zal ik schrijven bij een ander topic maar geef uiteraard geen details over mijn ziek zijn, dat zijn mijn privť zaken, enkele forumleden waar ik ook buiten het forum om contact mee heb weten dat wel.
Waarschijnlijk krijgen we wel eens de kans elkaar te ontmoeten, Samosir blijft mijn lievelingsplek in IndonesiŽ om vakantie te vieren en ik ben er in totaal meer dan ťťn jaar verbleven en mijn beste vriend sinds de kleuterschool woont er.
Succes,
Jan

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

On 10-11-2013 11:42 simpati wrote:
alleen de ziektekostenverzekering
Dat is en blijft het grootste probleem, vergeet niet dat die verzekeringen er niet alleen zijn om premie te innen, ik heb helaas de laatste maand die verzekering ook echt nodig gehad en is mijn Vaarwel IndonesiŽ anders gelopen dan wat ik had verwacht.
Het is nu aan ALLIANZ INDONESIA om te laten zien dat zie niet alleen premie innen maar een claim ook correct gaat afhandelen.(onder de Ä 1.000 claim ik niet maar betaal ik de ziekenhuisopname zelf)
Ik lees op dit forum dat er mensen zijn die om een paar tientjes moeilijk kunnen doen over een ziekte kostenverzekering, vergeet niet dat wij ook geen premie volksverzekering betalen.
Jan

Beste Jan,
Zoals jij je had voorgenomen hier niet meer te reageren, had ik mij voorgenomen om niet meer op jou te reageren, je bent namelijk te snel op je pik getrapt.
Maar niets is veranderlijker als een mens, dat geldt dus voor jou, maar ook voor mij.

Ik schrijf dit niet voor jou, maar voor mensen die jouw opmerking over premie volksverzekeringen serieus nemen, er zit namelijk een addertje onder het gras waar jij niet bij stil hebt gestaan.

Het klopt dat iemand die 65 jaar is geen premie volksverzekeringen meer betaald.
Maar nog wel belasting en wel een progressieve belasting, maar die bedragen liggen veel hoger als in IndonesiŽ.

IndonesiŽ kent geen lager belasting tarief als iemand gepensioneerd is.
Je gaat in de grote hoop mee, iemand uit Nederland van 65 jaar met een AOW en klein pensioen valt in IndonesiŽ net als werkenden in een hogere schijven en die schijven liggen aanzienlijk lager dan in Nederland.
Gevolg, het voordeel van het niet betalen van Volksverzekering in Nederland valt helemaal weg in IndonesiŽ.

De te betalen belastingen in Nederland en IndonesiŽ valt is hierdoor als lood om oud ijzer.
Valt het pensioen wat hoger uit dan is IndonesiŽ voor een pensionaris zelfs ongunstiger.
Het enige voordeel wat valt te behalen is uit de premie zorgverzekeringen, maar tracht je daar maar eens voor te verzekeren in IndonesiŽ.

bule gembel
Gebruiker
User icon of bule gembel
spacer line

On 12-11-2013 05:00 papadom wrote:
Hi Jeroen ;

Hierbij mijn dank dat ik gebruik kon maken van de div. forums ; ik had mij goed voorbereid , maar nooit verwacht dat het zo kompleks kon zijn...Uiteindelijk denk ik dat het ( achteraf ) wel meevalt..Als ex offshore werker , heb ik in landen als Nigeria en Saudi gewerkt en gewoond , dus ben ik wel wat gewend . 1 ding ; waarom zijn er zoveel forumleden die elkaar helemaal afbranden , en zo grof zijn dat ze vrouwen als " wipkippen " zien , en nog meer van dat fraais...Je zou er bang van worden om de eerste keer in te loggen , want de " oude " gevestigde orde walst over je heen , als je gewoon wat informatie wilt hebben. Is dit typisch Nederlands ? Ik gebruik ook de " living in indonesia forum " en de manier waarop daar de leden met elkaar omgaan is toch veel "volwassener "

Ik sluit me bij je aan! Mocht je nog wat uitgebreidere info willen lezen over diverse VISA dan kan je mij wel mailen.

Het mooie van je eigen fouten is dat anderen er soms heel gelukkig van worden..

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Oh?
Ben je inmiddels ook visa expert geworden BG, gemakkelijk hoor.

Afijn daar komt dus mijn vraag, ik ga met een 2 maanden toeristenvisum naar IndonesiŽ en die wil ik vier maal 30 dagen verlengen kan dat?

Stapje verder BG.
Poppy en ik denken aan een ouderenvisum met multiple entry, wat zijn de kosten daarvan?
Heb ik een zorgverzekering nodig voor mezelf (65) en mijn schatje (71) en zo ja welke verzekeringsmij? en wat zijn de kosten?
Wat heb ik allemaal nodig en kan je uitleggen hoe ik dat stap voor stap kan regelen, of kan ik bij jou terecht, wat zijn dan de kosten?

Toch wel gemakkelijk zo'n visa agent op Indah. Emoticon: Yes!

simpati
Gebruiker
spacer line

je bent namelijk te snel op je pik getrapt.
Maar ik heb wel geleerd om met goed bedoelde kritiek iets te doen.
Op het forum zijn er enkele onderwerpen waarvan ik meen best goede info te kunnen geven en dat probeer ik te blijven doen.

Met de persoon MALAM kan ik nog steeds heel goed door ťťn deur en dat zal door een discussie echt niet verandereren.
Het eninige obstakel voor mij is mijn inziens jou alcoholgebruik, ben daar in Godsnaam erg voorzichtig mee want je zuipt je kapot in de tropen, ik ben al te vaak naar een crematie en begrafenis geweest om afscheid te nemen van een goede kennis.
Prettige avond verder,

Om een KITAS ISTERI ben ik ook op zoek naar een agent die mij daarmee kan helpen, ik hoop die te vinden in de buurt van Yogya dan kan ik die stad ook weer eens bezoeken.
Jan

bule gembel
Gebruiker
User icon of bule gembel
spacer line

Beste Malam,

Ik heb een artikel van iemand gelezen over VISA ik weet erg weinig van VISA Malam. Dat laat ik liever aan mensen over die er echt verstand van hebben.
Ik zal de link wel gaan plaatsen.

Wat die zorgverzekering betreft dat blijft voor veel mensen een groot probleem. Heb je nu iets voor jouw en je vrouw geregeld of neem je het risico? Wellicht heb je nog je basisverzekering in Nederland in combinatie met een lang op reis verzekering?

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

On 17-11-2013 11:40 bule gembel wrote:

Wat die zorgverzekering betreft dat blijft voor veel mensen een groot probleem.

Eigenlijk hoeft het geen probleem te zijn zo lang je aan de eisen kan voldoen.
Het is wel problematisch als men daarnaast ook niet niet echt gezond is , dan is het verzekerd te zijn in Nederland een must.
Of het gecombineerd kan worden met Lansia visa is het een vraag .

Voor toeristen/sosbud visa mensen speelt het geen rol , ze zijn verzekerd door hun eigen zorgverzekeraar / of reisverzekering.

bisa dicek of makemyday .

Keduadam
Gebruiker
User icon of Keduadam
spacer line

Op 12-11-2013 05:00 schreef papadom:
Hi Jeroen ; 1 ding ; waarom zijn er zoveel forumleden die elkaar helemaal afbranden , en zo grof zijn dat ze vrouwen als " wipkippen " zien , en nog meer van dat fraais...Je zou er bang van worden om de eerste keer in te loggen , want de " oude " gevestigde orde walst over je heen , als je gewoon wat informatie wilt hebben. Is dit typisch Nederlands ? Ik gebruik ook de " living in indonesia forum " en de manier waarop daar de leden met elkaar omgaan is toch veel "volwassener "

Op 16-11-2013 14:13 schreef bule gembel:

[quote verwijderd]
Ik sluit me bij je aan!

Anders ik wel heren. Er wordt natuurlijk liever niet gereageerd hierop omdat men zich teveel herkent, en au, dat doet pijn. We zijn hier namenlijk enorm stoer met zijn allen, met grootpraat en brani, maar als t te diep gaat, kijkt men liever weg. Inderdaad, erg volwassen is dit niet allemaal, en dit forum blijft - en niet alleen nieuwelingen en nieuwsgierigen - te veel afschrikken. .. jammer dat t vaak zo moet!

Ten tweede, dit gaat ook wat diep, en beetje offline... maar daarom wel steeds voor herhaling vatbaar... wat jullie ook deden (en dank daarvoor!) en wat ik doe zo nu en dan, en waar anderen - als ze nog niet weggepest en uitgekankerd zijn en uit de hoogte, snoeihard zijn afgemaakt hier en hier nog durven posten - waar anderen ook regelmatig op wezen hier... inderdaad, moet gezegd. En mss bij regelmaat...

En m.i. zijn Nederlanders, gemiddeld genomen, het meest cynische, harde, betweterige en ongelovige volkje op aarde... Emoticon: Blush Emoticon: Blush Emoticon: Blush en ik heb heel wat gereisd in tientallen landen, mijn hele leven lang, en met 'echte' mensen opgetrokken: dus vrijwel nooit in hotels of ver weg en hoog verheven boven de gewone bevolking! (Een kennis van mij die ook elke dag vele nationaliteiten ziet, en dat al tientallen jaren, voegt daar nog bij de Z-Afrikanen.. weet ik niet, ken er niet veel, maar 't kan).

Op 17-11-2013 11:40 schreef bule gembel:
Wellicht heb je nog je basisverzekering in Nederland in combinatie met een lang op reis verzekering?

Ik heb zelf de NKBV (Bergsportvereniging), zeer concurrerend in prijs en aanbod.
Er is w.s.niet voordeliger Emoticon: Smile

Your attitude determines your altitude

bule gembel
Gebruiker
User icon of bule gembel
spacer line

Beste keduadam,

Kijk eens goed in je voorwaarden zou ik zeggen... Pagina 11
Onder deze polis zal nimmer meer worden uitgekeerd dan euro 25.000 aan medische kosten... Deze dekking wou ik onbeperkt hebben. Vooral in een bananenland Emoticon: Smile

http://www.nkbv.nl/fileupload/(...)verzekering_2013.pdf

Ik denk dat je wel een betere polis kan vinden voor nagenoeg dezelfde prijs.

Ik zou kiezen voor kwaliteit ipv prijs..

En om on topic te blijven een reisverzekering heb je soms ook nodig bij een VISA Emoticon: Smile

Keduadam
Gebruiker
User icon of Keduadam
spacer line

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.BG - Ik hou me aanbevolen voor betere oplossingen. deze heb ik naast zorgverz. Bewuszt, voor ev. aanvullingen in Indon. kosten (ambulance, ziekenhuis, reis per vliegtuig naar NL...).

Maar het is een hele tijd geleden, dat mij deze aangeraden is... dus weet het niet meer zo precies.
Iemand zocht dat voor me uit, en de prijs was enorm scherp.
Verder, iedereen (zeker jij ; ) is al gauw veel slimmer dan ik wat dit betreft... Emoticon: Shut up!

Your attitude determines your altitude

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

On 17-11-2013 11:29 simpati wrote:
je bent namelijk te snel op je pik getrapt.
Maar ik heb wel geleerd om met goed bedoelde kritiek iets te doen.
Op het forum zijn er enkele onderwerpen waarvan ik meen best goede info te kunnen geven en dat probeer ik te blijven doen.

Met de persoon MALAM kan ik nog steeds heel goed door ťťn deur en dat zal door een discussie echt niet verandereren.
Het eninige obstakel voor mij is mijn inziens jou alcoholgebruik, ben daar in Godsnaam erg voorzichtig mee want je zuipt je kapot in de tropen, ik ben al te vaak naar een crematie en begrafenis geweest om afscheid te nemen van een goede kennis.
Prettige avond verder,

Om een KITAS ISTERI ben ik ook op zoek naar een agent die mij daarmee kan helpen, ik hoop die te vinden in de buurt van Yogya dan kan ik die stad ook weer eens bezoeken.
Jan

Jan vergeet dat obstakel maar, het is inderdaad jouw zienswijze, die is ontsproten in je eigen fantasie zonder dat daar enige grond voor is.
Was het maar waar, want wil je je kapot zuipen in IndonesiŽ dan moet je gezien de alcohol prijzen een goed gevulde dompet hebben dat is niet weggelegd voor een AOWer met een aanvullend pensioentje Emoticon: Blush

Afijn terug naar het onderwerp.
Jan de eerste schijf in Nederland loopt tot Ä 19.645 per jaar.
Voor iemand van 65 jaar en ouder.
Inhoudingen 5.85 % belasting en 13.85 % premie volksverzekering dat is 19.1 %.
Inhouding in deze eerste schijf is 3752 Euro

Nu overzetten in Rupiah tegen de huidige koers.
Dan is 19.645 Euro pakweg 351.000.000 Rupiah.

Laat daar de Indonesische belastingschijven op los.
Tot 50.000.000 5 % - van 50.000.000 t/m 250.000.000 15 % - van 250.000.000 t/m 500.000.000 25 %.(Informatie van Surya)

Dan valt iemand dus in drie schijven en kom je op een inhouding van 57.750.000 dat is 3850 Euro

Dan laat ik bepaalde belasting vrijstelling voor AOWers en zorgtoeslag nog buiten beschouwing.
Voor mensen onder de 65 jaar zijn de belastingtarieven in IndonesiŽ heel aantrekkelijk, voor mensen boven de 65 jaar met een klein pensioentje blijft het lood om oud ijzer.

Uiteraard vervalt de premie zorgverzekering, die ligt in 2014 tussen de 90 en 100 Euro per maand.
Probeer je daar maar in IndonesiŽ als 65 jarige voor te verzekeren.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2018
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

67,972,635 pageviews Een website van indahnesia.com