zijn er prepaid nano simkaarten te koop in Indonesia?

Subforum In het nieuws 
68 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > In het nieuws > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 01-02-2018 04:52 jakarta-snacks wrote:
....Winkel in, nummertje trekken, aan de beurt en winkel uit met nieuw kaartje.
Dat kan niet. Telefoonnummer staat nu geregistreerd maar met ktp/kk van iemand anders (ik had geen andere keuze meer). een kaart vervangen door een andere maat kan alleen met de betreffende persoon en of ktp/kk.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

45havana
Gebruiker
spacer line

Bij mijn weten kan je het telefoon nummer ook kopen.Heb het met mijn XL nummer ook gedaan.Blijft het nummer van jezelf je moet alleen pulsa kopen iedere maand, Ik heb toen 2012, 250K betaald.

jakarta-snacks
Gebruiker
spacer line

Anne Mieke,
Evt oplossing... Op dat nr doorschakelen activeren naar nieuw nr. Dan nieuw nr kopen en activeren? Opgelost?
Dan evt op termijn website en kaartjes nr veranderen? Website, peulenschil en kaartjes kost niet veel.

Ach ja

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 01-02-2018 11:28 45havana wrote:
Bij mijn weten kan je het telefoon nummer ook kopen.Heb het met mijn XL nummer ook gedaan.Blijft het nummer van jezelf je moet alleen pulsa kopen iedere maand, Ik heb toen 2012, 250K betaald.
Mijn pulsa is geldig tot januari volgend jaar, dat is het probleem niet. Het gaat nu om de registratie van de telefoonnummers. Zie bovenstaande posts.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 01-02-2018 14:00 jakarta-snacks wrote:
Anne Mieke,
Evt oplossing... Op dat nr doorschakelen activeren naar nieuw nr. Dan nieuw nr kopen en activeren? Opgelost?
Dan evt op termijn website en kaartjes nr veranderen? Website, peulenschil en kaartjes kost niet veel.

Kaartjes is geen probleem idd. Hoe werkt dat doorschakelen? net zoals wij dat hier in NL ook doen?
Ik neem dat ik dan moet zorgen dat het oude nummer ook nog actief blijft, toch? (dus regelmatig pulsa kopen)

45havana
Gebruiker
spacer line

Perdana kopen is wat anders als nummer kopen. Bij perdana kopen is het nummer dat je gebruikt van jou zolang je het niet meer als 30 dagen laat verlopen(30 dagen niet bijvullen van pulsa Na verloopdatum van pulsa).Je kan dat nummer dan ook niet meer (in de meeste gevallen) terug krijgen dus verlopen. Koop je het nummer dan is het nummer je eigendom ook al staat er een half jaar geen pulsa op.(eigen ervaring 2014).Ben naar een kantoor van XL gegaan vlak bij BEC in bandung en gezegd dat ik mijn perdana was verloren.(In nederland achter gebleven).Geen probleem nieuwe blanco kaart en mijn eigen nummer werd op de kaart gezet,pulsa erop laten zetten en kon gewoon weer bellen en smsen.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.45havana
Het gaat hier om verplichte registratie van prepaid kaarten met mobiele telefoonnummers, niet over het al dan niet verlopen van.
https://forum.xl.co.id/discuss(...)asi-nomor-perdana-xl

Daarnaast is er voor niet houders van een ktp/kartu keluarga/buitenlanders/toeristen etc. een alternatief en dat is registratiemet paspoort.

45havana
Gebruiker
spacer line

Dat is mij duidelijk Anne Mieke,maar je had het ook over dat je graag je nummer wilde behouden.Daar reageerde ik dus op.Let op met registreren met je paspoort.Sta niet toe dat ze een kopie van je paspoort maken,want die kunnen ze ook gebruiken voor andere registraties.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Zie eerdere posts.
Ik kan mijn nummer zelf niet registreren omdat ik niet in Indonesie ben. Intussen heeft iemand anders dat voor mij gedaan dus met ktp/kartu keluarga van iemand anders.

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Anne_Miek geen probleem heel goed, maak je eigen niet druk om .
Deze achterlijke mensen zullen je net misschien een op de duizend keren je controleren, dan heb je altijd om je eruit te praten en ze weten zelf niet wat de regels zijn .
Je zegt gewoon dat je dit toestel heb geleend van je vriend of kennis.
Wedden dat ze daar geen antwoord op hebben.
Zorg wel dat je die oude telefoon bij je hebt, zodat ze dat willen napluizen, misschien nog een Nederlands simkaart op bahasa belanda
Maar ze zullen je overbluffen dan is het gewoon hem kennis van te maken als je in de val word gelokt .
Wedden dat ze zich dan terug trekken en zich sorry aan je geven, omdat ze het zelf ook niet weten hoe te handelen..... Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Ik kan de postings van JS niet meer zo snel terugvinden.
Vier maanden geleden kocht in een nieuwe Samsung in Nederland, dualsim met de bedoeling de tweede simkaart hier te kopen. Dat laatste is geluk, en geregistreerd via Grapari. Maar, in tegenstelling tot alle verhalen van de verkoper (Mediamarkt en Coolblue, via het internet, Samsung Nederland zelf, en ook hier op het forum werkt de simkaart NIET in mijn telefoon. Simkaart zelf is uitvoerig gestest met twee andere hps', alle instellingen zijn nagelopen door mijzelf, Grapari en het Samsung Service Cebnter hier ter plaatse (Lippp Plaza, Kupang) maar het werkt niet, Ik heb vanmiddag bijna 2 uur doorgebracht bij Grapari en Samsung en er allerlei techneuten bijgehaald, maar niemand die het nummer aan de praat krijgt.
.
Voordat de vragen komen: ik heb in Nederland de telefoon 2,5 maand gebruikt met een Tele2 abonnement, dus die zogenaamde 15 minuten bellen met een Nexderlands (Eurpese) sim is allang overschreden. Ik heb de sims omgewisseld maar het werkt niet.

Het betekent dus dat ik hier een nieuwe telefoon moet kopen, tenminste als ik Samsung wil. Ik vind deze restrictie/bemoeienis wel erg ver gaan. Vanmiddag maar meteen wat prijzen gecheckt hier. Het is ook niet zo dat er veel verschil in zit. Dus ontgaat mij sowieso wat hier de bedoeling van is, behalve mensen in de stress krijgen.
Maar, enfin, terug in Nederland ga ik wel verhaal halen bij Samsung. Er zijn genoeg mensen zoals ik die twee simkaarten gebruiken van verschillende landen.

WAARSCHUWING IN HET ALGEMEEN:
Als je onlangs een nieuwe Samsung hebt gekocht en binnenkort in Indonesie een lokale sim wilt gebruiken, grote kans dat het niet werkt.

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Heb vorig jaar een Iphone 6 gekocht en daar moet een nano simcart in, het werkt perfect.
Bij deze heb ik al 4 telefoons waar van ik er twee niet meer gebruik.
Een nokio waar windows 10 op heb staan, met plezier gewerkt het is prima toestel ook in Indonesia.nu minder gebruik door die gebruik van iphone
En een Ad-van uit indonesie waar Android er op heb staan met twee simkaarten een van Indonesie en een Labara uit nederland die ik alleen heb opgewaardeerd om de tijdslimiet niet te overschreiden wat ik straks weer goed kan gebreiken.
Er was reclame van een Hp printer en ik heb dar op gereageerd of die goedkope Cartridges‚Äé ook voor mijn printer zowel in Indonesie en in Holland presies de zelfde heb ik dus twee van Hp deskjet 2540 daar kreeg ik dit bericht op en ik denk ook dat regio gebonden telefoons van Samsung betekend....

HP Nederland
Hi, Bij printers van hp hebben ze een region lock en betreft cartridges ook wat in kan houden dat als je cartridges in Nederland koopt die niet te gebruiken zijn in Indonesie. Tenzij je de hele printer mee neemt maar dan kan het zijn dat de cartridges die je aaschaft in Indonesie niet werken op de printer. Welke aanbieding bedoel je precies want dan ik gelijk even kijken wat ze daarop zeggen. groet, Yannick HP support.

jakarta-snacks
Gebruiker
spacer line

Op 25-05-2018 10:54 schreef Anne Mieke:
Ik kan de postings van JS niet meer zo snel terugvinden.
Vier maanden geleden kocht in een nieuwe Samsung in Nederland, dualsim met de bedoeling de tweede simkaart hier te kopen. Dat laatste is geluk, en geregistreerd via Grapari. Maar, in tegenstelling tot alle verhalen van de verkoper (Mediamarkt en Coolblue, via het internet, Samsung Nederland zelf, en ook hier op het forum werkt de simkaart NIET in mijn telefoon. Simkaart zelf is uitvoerig gestest met twee andere hps, alle instellingen zijn nagelopen door mijzelf, Grapari en het Samsung Service Cebnter hier ter plaatse (Lippp Plaza, Kupang) maar het werkt niet, Ik heb vanmiddag bijna 2 uur doorgebracht bij Grapari en Samsung en er allerlei techneuten bijgehaald, maar niemand die het nummer aan de praat krijgt.
.
Voordat de vragen komen: ik heb in Nederland de telefoon 2,5 maand gebruikt met een Tele2 abonnement, dus die zogenaamde 15 minuten bellen met een Nexderlands (Eurpese) sim is allang overschreden. Ik heb de sims omgewisseld maar het werkt niet.

Het betekent dus dat ik hier een nieuwe telefoon moet kopen, tenminste als ik Samsung wil. Ik vind deze restrictie/bemoeienis wel erg ver gaan. Vanmiddag maar meteen wat prijzen gecheckt hier. Het is ook niet zo dat er veel verschil in zit. Dus ontgaat mij sowieso wat hier de bedoeling van is, behalve mensen in de stress krijgen.
Maar, enfin, terug in Nederland ga ik wel verhaal halen bij Samsung. Er zijn genoeg mensen zoals ik die twee simkaarten gebruiken van verschillende landen.

Als je onlangs een nieuwe Samsung hebt gekocht en binnenkort in Indonesie een lokale sim wilt gebruiken, grote kans dat het niet werkt.

Annemieke,

Er is 1 groot verschil:
Jij hebt je telefoon met abonnement gekocht (simlock) en ik gewoon een los toestel (geen simlock).

Enige wat duidelijk op die spinternieuwe verpakking stond (wit etiket op zwart doosje): Wil je toestel in buitenland gebruiken, EERST 10 minuten met een NL nummer bellen.
Gedaan, naar Indo, Indo sim kaart erin en werkt als een speer.

Kortom: Zeer waarschijnlijk moet je dus bij TELE2 zijn en niet blij Coolblue of Samsung.
TELE2 moet je een unlock code geven. Als ze dat willen. Hangt van je abbo af.
Je kan volgens mij ook unlock codes online kopen. Heb ik ooit een keer gedaan, kostte me een eurootje of 20, kreeg code per email en werkte als een speer. Weet niet of dat nu ook nog mogelijk is.

Ach ja

jakarta-snacks
Gebruiker
spacer line

Dit vind ik dus wel meteen heel erg kort door de bocht.
Zonder dat je zeker weet dat het probleem bij Samsung ligt, nagel je Samsung al aan het kruis.
En ... de waarschuwing is dus niet geheel gegrond, omdat het alleen jou niet lukt.

EERST eens goed kijken waar de oorzaak ligt voor mensen/bedrijven aan schandpaal te nagelen. Wel zo netjes.

Waarom is die kans groot dan? Omdat het jou niet lukt? Mij wel. 1-1. Is dat groot? Neen.

Ik ben van mening dat (vooralsnog) JIJ het verkeerd hebt aangepakt.
Ongeveer iedereen weet dat je met een telefoon met een abbo een mogelijk probleem kan krijgen.
Vandaar dat ik dat dus NIET gedaan heb en ik (derhalve) daar dan ook geen problemen mee heb.

Kortom: Als je wijst naar een ander, wijzen er minimaal 3 vingers naar jezelf.

Succes bij TELE2 (en dus niet Samsung)

Ach ja

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Een bijzondere reactie JS.
Op het moment dat ik de telefoon kocht heb ik op diverse plekken geinfoirmeerd, zo ook hier. Ondanks dat "iedereen" zegt dat het wel kan, is de werkelijkheid dat ik een telefoon heb, in Nederland gekocht, ik er hier een nieuwe simkaart in zet en deze niet werkt. Simkaart gekocht afgelopen woensdagavond, Geprobeerd, alles nagelopen, zo ook donderdag. Niet gelukt en uiteindelijk terug naar Grapari en het Samsung Service Center waarbij de laatste meteen tegen mij zei dat dat niet kon.
Ik meen daarbij dat ik zelf al het mogelijk heb gedaan. Het probleem ligt wel degelijk bij Samsung.

Buiten dit alles: het is toch van de zotte dat je een losse telefoon koopt maar dat daar een simlock op zit voor niet Europese nummers. Ik verwijs nu vooral naar de "maak je geen zorgen"reacties.
Een beetje empathie zou wel op zijn plaats zijn. Hoeft niet hoor, maar ik heb een beetje de indruk dat alles wat ik hier opschrijf jij een een beetje belachelijk vindt.

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Als ik het goed heb Anne_Miek jij hebt een abonnement telefoon gekocht en dat is het probleem.
Jou abonnement heeft jou telefoon beinvloed en versleuteld en zo als J-S al schreef je kunt die versleutelde telefoon alleen met een unlock codes kun je die vrij maken.
Jij hebt je oude sim daar te plaatsen er ingedaan bij het kopen van die telefoon.
Je schrijf niet waar je het gekocht heb wel met een abbonement.van tele2

.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Ik geef het op. Mijn Tele2 abonnement heeft hier niets mee te maken. Het is een sim only abk. De telefoon heb ik eerder los gekocht en oa geprobeerd mijn werksim. Tele2 heeft helemaal niets versleuteld. Bovendien gaat het hier om een dual sim. Er kunnen dus twee simkaarten in. Samsung heeft deze restrictie opgelegd, niemand anders. Stond ook op de doos.

jakarta-snacks
Gebruiker
spacer line

Op 26-05-2018 03:56 schreef Anne Mieke:
Een bijzondere reactie JS.
Op het moment dat ik de telefoon kocht heb ik op diverse plekken geinfoirmeerd, zo ook hier. Ondanks dat "iedereen" zegt dat het wel kan, is de werkelijkheid dat ik een telefoon heb, in Nederland gekocht, ik er hier een nieuwe simkaart in zet en deze niet werkt. Simkaart gekocht afgelopen woensdagavond, Geprobeerd, alles nagelopen, zo ook donderdag. Niet gelukt en uiteindelijk terug naar Grapari en het Samsung Service Center waarbij de laatste meteen tegen mij zei dat dat niet kon.
Ik meen daarbij dat ik zelf al het mogelijk heb gedaan. Het probleem ligt wel degelijk bij Samsung.

Buiten dit alles: het is toch van de zotte dat je een losse telefoon koopt maar dat daar een simlock op zit voor niet Europese nummers. Ik verwijs nu vooral naar de "maak je geen zorgen"reacties.
Een beetje empathie zou wel op zijn plaats zijn. Hoeft niet hoor, maar ik heb een beetje de indruk dat alles wat ik hier opschrijf jij een een beetje belachelijk vindt.

Nogmaals,, je stelt je vragen aan de verkeerde partijen. TELE2 of andere telefoonprovider bepaalt wat er met HUN toestel met abbo gebeurd. Niet Samsung, Niet Coolblue, Bol.com , Grapari of andere club.
Zolang jij aan dat abbo vast zit, is het het toestel van TELE2. Niet van jou, niet van iemand anders.

Nu zeg je plots dat je een los toestel hebt gekocht. Dat maakt het verwarrender. Je impliceerde in je eerdere bericht dat het een abbo toestel is. Wat is t nou?

Gaat niet over empathie. Ik heb genoeg empathie in veel gevallen, maar je moet niet zomaar spuien naar Samsung als dat nog niet eens zeker is.
Mijn ervaring EN het sticker op het doosje sprak boekdelen en klopte als een bus. Want, los toestel en geen abbo.

Nee, vooralsnog kan ik geen empathie opbrengen voor je ervaring, aanpak, mogelijk onjuiste aanname & conclusie uit mogelijk onjuiste aanname en daaropvolgend een beschuldiging naar Samsung.

Kortom Annemieke,
Wat is t nou? Heb je een los toestel gekocht, net als ik, of een toestel met een abbo. DAAR gaat het om.

Nogmaals, ongeveer eenieder weet dat toestel met abbo mogelijk een simlock kan hebben.

Sorry meid, ik ben geen bruut, maar ik denk echt dat je t nog steeds niet begrijpt.

Ach ja

jakarta-snacks
Gebruiker
spacer line

Op 26-05-2018 06:14 schreef Anne Mieke:
Ik geef het op. Mijn Tele2 abonnement heeft hier niets mee te maken. Het is een sim only abk. De telefoon heb ik eerder los gekocht en oa geprobeerd mijn werksim. Tele2 heeft helemaal niets versleuteld. Bovendien gaat het hier om een dual sim. Er kunnen dus twee simkaarten in. Samsung heeft deze restrictie opgelegd, niemand anders. Stond ook op de doos.

Wacht, wacht...
Wat?
Dus een los toestel en een SIM only.
Welke restrictie heeft Samsung opgelegd? Werd dat niet gemeld voorafgaand aan aankoop?
En als dat op de doos stond, waarom heb je je toestel dan niet per omgaande geretourneerd. Ik bedoel, je zag t dan meteen en 1 seconde langer nadenkend: Dit gaat dan problemen geven in Indo.

Denk ik dan he. Er komt druppelsgewijs meer info binnen.

Ach ja

jakarta-snacks
Gebruiker
spacer line

Annemieke,

Toch wat empathie, ben de slechtse niet.
Heb even gegoogled en mogelijk hier je soortgelijk probleem en oplossing:

eu.community.samsung.com/t5/Mo(...)lokkeerd/td-p/347052

Ik zag het woord regio lock dus google.

eu.community.samsung.com/t5/Sm(...)ock/m-p/299775#M9817

Eerste antwoord in deze link is die 5-10 minunten gesprek, maar dat hielp niet bij je. Wat naar beneden scrollend een mogelijk andere oplossing:

Hi, quick update on the same problem.. i went to the shop and before I buy S8 I told the sim problem with the shop guy and told him that if the Indian sim doesnt work then i will return right there.. as expected when I put the indian sim card it says invalid sim. Then i removed and put my swiss sim card and this time it detected and working fine. Then i returned the phone right there and came..

Dus mogelijk in jouw geval volgens bovenstaand: TELE2 sim erin als je in Indo bent, even opstarten en zodra geheel opgestart SIM weer wisselen naar Indo sim en kijken of ie m dan wel pakt.
Zo niet weer terug naar de optie van hyperlink 1.

Hoop dat dit en Google je helpt.

Ach ja

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Ik heb nergens geschreven dat ik een abonnement met een toestel heb gekocht. Ik heb het toestel eind januari gekocht, het abonnement, SIM only pas in maart.
Zoals gezegd, meet 10 of 15 minuten bellen zou de `lock` eraf zijn. Ik ben daarbij niet over 1 nacht ijs gegaan, maar juist goed doorgevraagd INCLUSIEF Samsung zelf dus.
De Tele2 sim zit in het toestel. Ik heb ook al een paar keer van slot verwisseld. Idd uitgezet en weer aan gezet.

Ik zou niet weten wat ik verder nog zou moeten doen.

jakarta-snacks
Gebruiker
spacer line

Op 26-05-2018 09:54 schreef Anne Mieke:
Ik heb nergens geschreven dat ik een abonnement met een toestel heb gekocht. Ik heb het toestel eind januari gekocht, het abonnement, SIM only pas in maart.
Zoals gezegd, meet 10 of 15 minuten bellen zou de `lock` eraf zijn. Ik ben daarbij niet over 1 nacht ijs gegaan, maar juist goed doorgevraagd INCLUSIEF Samsung zelf dus.
De Tele2 sim zit in het toestel. Ik heb ook al een paar keer van slot verwisseld. Idd uitgezet en weer aan gezet.

O, dat interpreteerde ik uit het volgende:

Anyway, begrijp ik dus goed dat je een telefoon hebt gekocht, vervolgens in Indo hebt gebruikt en pas in maart weer in NL?
Graag kraakhelder beschrijven EN zie de mogelijke oplossingen die ik hierboven heb aangegeven.

Ach ja

jakarta-snacks
Gebruiker
spacer line

Op 26-05-2018 09:54 schreef Anne Mieke:

Heb je die links dan niet gezien?

Ach ja

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Sorry voor de late reactie. Ik ben weer terug op Flores met een dramatisch internet.

Ik heb de links gezien maar ik kom er niet verder mee.
Ik heb een dual sim, In allebei de slots is een Nederlandse simkaart actief geweest in de afgelopen maanden. De Simpati werkt niet. Ik krijg ook meteen een foutmelding te zien van `ongeldige simkaart`. De sims ook omgewisseld in beiden slots. Werkt ook niet. Uitgezet en opnieuw weer aan. werkt niet.

Ik kan nog 1 ding verzinnen en dat is een andere provider proberen.
Dat is niet echt een optie, Voor Flores heb ik Simpati nodig. De meeste mensen hier hebben Telkomsel. In veel plaatsen is bijvoorbeeld pulsa voor Indosat niet eens meer te koop

jakarta-snacks
Gebruiker
spacer line

Op 28-05-2018 11:21 schreef Anne Mieke:

Ik heb de links gezien maar ik kom er niet verder mee.
I

Dan heb je nog niet goed gelezen.
In de eerste link bied de samsung persoon aan om een regio unlock code te genereren...

Dus... meld het aan he. Klaar.

Ach ja

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2018
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

68,644,945 pageviews Een website van indahnesia.com