Totaal verbod alcohol in Indonesie in 2014?

Subforum Andere praat 
69 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Andere praat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Nou dan ga je maar naar een chineze winkel koud of warm bier ze kosten allebij het zelfde in beetje verder Instana Plaza Bandung.
De chinezen verkopen gewoon door .
Ook in Glodok Jakarta bovenste verdieping waar je kan eten met die tokootjes volop gewoon bier te koop zelfs goed koud...
Ha ha die moslims ze zijn ook zo slimmmmmmmmmm........... Emoticon: Wink Emoticon: Stupid Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

On 22-11-2013 15:01 zieleffe wrote:

Ook in Glodok Jakarta bovenste verdieping waar je kan eten met die tokootjes volop gewoon bier te koop zelfs goed koud...
Ha ha die moslims ze zijn ook zo slimmmmmmmmmm........... Emoticon: Wink Emoticon: Stupid Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye

Froeher ( >50 jaar geleden) was Glodok al een paradijs waar veel smokkel spullen uit o.a Singapura verkocht werd.
Nu kan je nog steeds( desnoods onder de toonbank) vele soorten OBAT kopen .
Lang geleden toen men een" bepaalde soort" CD of VCD nog kan kopen ben ik daar geweest .
Moest nog lachen toen ik hard praatte of ze de bewuste CD/VCD verkopen ( gewoon om te dollen) de hele hoek plotseling bevroor, gesprekken verstomden, zelfs het geluid van vliegende vlieg kan je ook horen.
Mijn vriend zeide gelijk, dat kan je niet maken.
Tuurlijk hebben ze niet in voorraad , tidak jual Pak.
Stel eens voor dat die bapak2 van de Intel is.

Ik neem ook meestal 1 liter Campari voor 1 maand, meestal laat ik het achter , kan je vrienden blij maken.

bisa dicek of makemyday .

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

De hierboven staande posters hebben nog het geluk om "Om"of "pak" te zijn. Als vrouw is het soms net iets moeilijker om iets te kunnen kopen. Dan hebben ze het niet, zijn oost Indisch doof of kijken over mijn hoofd heen op zoek naar een mannelijke begeleider Emoticon: Confused Die laatste heb ik wel eens in moeten zetten om toch iets te kunnen kopen. Ik vind persoonlijk Chinese winkels vreselijk omdat het personeel vaak onaangenaam is. Twintig jaar geleden kon je zelfs in Padang nog genoeg kopen.
Het verschil op andere eilanden vergeleken met Bali is (te) groot. In Papua, NTT, Noord Sulawesi en Maluku is het nog redelijk gemakkelijk maar het houdt ook niet over.

Info about Flores? FLORES SURGA KITA - http://www.travel2flores.info

mavsci
Gebruiker
spacer line

Ik ga in Juli voor 4 weken naar Indonesie, waarschijnlijk voornamelijk Sumatra, Bali, Komodo, Sulawesi. Van Bali weet ik dat alcohol geen enkel probleem is (tenzij die landelijke drooglegging gaat plaatsvinden maar dat betwijfel ik), maar van die andere eilanden weet ik niet zo goed hoe het zit. Denken jullie dat je daar zonder problemen een biertje kunt drinken?

Zijn er bepaalde regios waarbij er verhoogd risico is op dat er geen alcohol te krijgen is? we gaan met een groep van 10 vrienden en hebben toch zeker wel zo nu en dan zin in een drankje Emoticon: Smile

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Sumatera (info januari 2011):
Het is in het Batakgebied wat gemakkelijker om aan alcohol te komen (tuak, arak, bier en soms lokale whiskey, brandy en wodka. (2011)
Komodo (info mei 2012):
Geen idee. Je kunt je drankjes het best meenemen vanuit Bali of vanuit christelijk Flores (=Bajawa, Ruteng, Aimere) voornamelijk arak (wordt moke genoemd op Flores)
Sulawesi (info oktober 2013/januari 2014):
er kan redelijk "gemakkelijk" drank worden gekocht in Makassar bij o.a. Chinese winkels (vraag tukang parkir) of bij Galael supermarkt. (de duurdere dranken = buitenlands gedistilleerd en wijn worden achter gesloten deuren verkochtt; je moet er speciaal naar vragen). In de Minahasa (Manado en Tomohon) gaat het wat gemakkelijker. Bij speciale winkels of Galael supermarkt/Grand.

koming
Gebruiker
User icon of koming
spacer line

On 22-11-2013 19:57 Anne Mieke wrote:
In Papua, NTT, Noord Sulawesi en Maluku is het nog redelijk gemakkelijk maar het houdt ook niet over.

In Papua wordt geregeld de hoeveelheid te "importeren" drank aan quota onderworpen, soms ook wordt de verkoop verregaand aan banden gelegd. Is dat omdat er zoveel Islamieten wonen? Nee, dat is om echtelijke ruzies en de sociale onrust die dat veroorzaakt te voorkomen of te beperken. Vaak genoeg wordt een horeca-etablissement of een biljartzaal gesloten als het hommeles is geweest.
Papua's maken daarom graag hun eigen spul, sagoeweer, ook al omdat "import"- drank niet te betalen is.

Koming

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 23-01-2014 08:54 koming wrote:

[quote removed]

In Papua wordt geregeld de hoeveelheid te "importeren" drank aan quota onderworpen, soms ook wordt de verkoop verregaand aan banden gelegd. Is dat omdat er zoveel Islamieten wonen? Nee, dat is om echtelijke ruzies en de sociale onrust die dat veroorzaakt te voorkomen of te beperken. Vaak genoeg wordt een horeca-etablissement of een biljartzaal gesloten als het hommeles is geweest.
Papua's maken daarom graag hun eigen spul, sagoeweer, ook al omdat "import"- drank niet te betalen is.

Koming
Ja, dat bedoelde ik met het hodut ook niet over. Dan weer wel en dan weer niet. Importdrank is voor een westerlingen al niet te betalen. Dat eigen brouwsel heb ik nooit gedronken. Het schiet dan ook niet op. Alcohol is alcohol.
Wat mij verbaast is dat er nergens alcoholcontroles zijn in Indonesie (kop in het zand?). Tenminste, ik heb ze nooit gezien en desgevraagd wordt mij verteld dat die er inderdaad niet zijn. Veel mensen zijn zich er dan dan niet van bewust dat het niet alleen om henzelf gaat als ze met een flinke slok de weg op gaan mzaar daarmee ook anderen in gevaar brengen. Daar valt nog wel iets te doen in Indonesie.

harlys
Gebruiker
User icon of harlys
spacer line

Ben gestopt met alcohol drinken vanaf vandaag.

Vind dat er eigenlijk wel wat inzit het mag er voor mij nu wel komen Emoticon: Wink

infoEmail-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.roosduchtrader.nl

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Dan weet ik nog wel een aardig stadje voor je waar je niet in de verleiding kan komen ook Emoticon: Laugh out loud

harlys
Gebruiker
User icon of harlys
spacer line

On 24-01-2014 00:05 Malam wrote:
Dan weet ik nog wel een aardig stadje voor je waar je niet in de verleiding kan komen ook Emoticon: Laugh out loud

WHaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa Emoticon: Shiny

infoEmail-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.roosduchtrader.nl

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Ik kan de recente postings hierover niet vinden dus maar hier. Ik was vanmiddag in Makassar getuige van een bizarre actie.

Op het Losari "strand" stonden over een meter of 20 rijen dik duizenden flessen bier van alle soorten merken bier, verder veel arak, Koleston (orang tua) en Mansion bewaakt door tientallen politieagenten. Er was vandaag een sweeping geweest in de kleine winkels (voor de goede orde in de Alfa, K-markten, 7/11 etc was sowieso niks meer te vinden dus ik weet nog niet precies waar dit vandaan komt). even later werden door alle agenten flessen allemaal leeggegoten werden in klaarstaande plastic tonnen onder het toeziend oog van honderden mensen, (professionele) forografen, kranten en andere media. Het leeggieten ging lang door en uiteindelijk werd een patrouillewagen helemaal volgestopt met de resterende flessen drank. Door een agent werd mij verteld dat hier (gaat het in Makassar anders dan in andere delen van Indonesie?) in geen enkele winkel alcohol verkocht mag worden. Er ag alleen verkocht worden in de cafť's die daarvoor een vergunning hebben (zoals Popsa niet ver van Fort Rotterdam).

Het was bizar om te zien. Ik heb met veel mensen gesproken ook om erachter te komen wat ze er nu van vinden. Volgens een van de fotografen is dit inderdaad een eigen interpretatie van Makassar vanuit de islam.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Lokale wetgeving Anne Mieke dit soort wetgevingen breiden in IndonesiŽ zich uit als een kankergezwel, niet tegen te houden.
Ze overrulen de wet van Jakarta om kleine supermarkts te verbieden alcohol tot 5 % te verkopen met een volledige verbod op de verkoop van alcohol..
Bescherming van de jeugd Emoticon: Blush
De kretek (goedkoper als een liter rijst) werd zeker niet vernietigd Emoticon: Stupid
Logisch want als IndonesiŽ het roken aanpakt dan storten ze zich in diepe armoede, de inkomsten van sigaretten zijn tientallen miljarden Euro's aan belastingen.
Komen de hardliners daaraan dan zijn ze einde oefening, dat is de volgende stap na een volledige drooglegging die steeds dichterbij komt.
Een biertje mag niet, laat ze zich nu nog maar even lekker de kanker roken, de sigarettenindustrie schijnt nog steeds onmetelijk meer invloed te hebben op hardliners als de bierfabrikanten.
Het maakt het er allemaal niet leuker op Emoticon: Angry

harlys
Gebruiker
User icon of harlys
spacer line

Bogor

Ook razia's agenten nemen overal drank inbeslag idd k cirkel alfamaret liggen onder vuur !!

(deel word in de auto's geladen zal wel door verkocht worden.)

Ik heb een kelder waar 3 ijskasten in staan voor vlees / bier Emoticon: Bye bye

Al drink ik weinig schat dat ik 1 jaar me de tering kan zuipen met vrienden en fam Emoticon: Party!

Nu ik zou zeggen ga jullie gang het is tijd voor de toeristen en die blijven dit jaar wel weg.

leven de fundi's

Ik val niemand lastig en blijf uit de buurt van stop lichten / winkels want de vlam slaat in de pan een deze dagen Emoticon: Bye bye

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 08-05-2015 13:59 Malam wrote:
Een biertje mag niet, laat ze zich nu nog maar even lekker de kanker roken, de sigarettenindustrie schijnt nog steeds onmetelijk meer invloed te hebben op hardliners als de bierfabrikanten.
Yep, heb ik allemaal gezegd. Niet alleen dat maar ook eten (snoep, koek) dat hier vergeven is van de kleurstoffen en de suiker die vooral in het Javaanse eten gebruikt wordt. En zo zijn er nog wel meer dingen. maar het was ook niet duidelijk vanmiddag want politie en locals spreken zich tegen en/of ze kleppen mekaar maar als een kip zonder kop na.de alternatieven (de oplosan etc) zijn vele malen gevaarlijker. Maar goed, wij zullen het wel niet begrijpen. Ik ga vanavond met mijn vriend een poging doen om iets te kopen (heb nu drie adressen Emoticon: Puh! ) en ben benieuwd.....

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 08-05-2015 14:14 harlys wrote:

Ik val niemand lastig en blijf uit de buurt van stop lichten / winkels want de vlam slaat in de pan een deze dagen Emoticon: Bye bye
Dat idee heb ik dus ook.....

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Succes Anne Mieke Emoticon: Yummie!
Maar het is en blijft triest Emoticon: Yes!
Ook jij komt al zolang in IndonesiŽ en dan nog overal, het wordt er allemaal niet beter op, ik denk dat we het daar wel over eens zijn.

harlys
Gebruiker
User icon of harlys
spacer line

On 08-05-2015 14:23 Anne Mieke wrote:

[quote removed]
Dat idee heb ik dus ook.....

Ik voorspel dat eind Juli Indonesie een diepte punt bereikt.

Wie de macht grijpt weet ik nog niet maar men zit elkaar dwars op hoe het wel moet.

Voorlopig is het handen af van de grote malls maar ben bang dat die het ook niet redden

het is een kanker gezwel zoals Malam al zij.

Kijk een ding kan nog niet er ligt een keihard wets ontwerp malls alcohol ja prijzen omhoog (niet erg)

Maar nu pakken ze de kleine man kijk de k cirkel en alfa kunnen de klap opvangen en slaan de drank op .

maar de kleine man die met veel moeite 3 kratjes bier koopt om met winst te verkopen ligt van nacht wakker en schreeuwt om wraak.

Kijk en hier gaat het mis en daar rekenen ze op tijd van wanneer barst de bom ik weet het nog niet Emoticon: Bye bye

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Ik heb geen idee hoe het verder oost is. Zal een dezer dagen mijn vrienden in Manado, NTT, Maluku en Papua eens vragen.
Ik had dit eigenlijk in Makassar ook niet verwacht (vraag me niet waarom) Ik was echt perplex vanmiddag. Bezorgd om gezondheid prima maar dan wel graag breed bezorgd niet als het sommige fanatiekelingen goed uitkomt.

harlys
Gebruiker
User icon of harlys
spacer line

We moeten eigenlijk een topic open waar in we dit beleid wat indonesie nu voert steunen.

Maar elk onder werp of motie en of wet die ze hebben willen direct de gevolgen er achter zetten als je zo iets besluit als regering of lokale overheid de gevolgen ziet.

Die op je klompen is aan te voelen !!

Wie weet leren ze er iets van als ze hier mee spieken Emoticon: Yes! Emoticon: Yes! Emoticon: Nooo Emoticon: Nooo Emoticon: Nooo Emoticon: Blush

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

On 08-05-2015 14:14 harlys wrote:
Bogor

Ook razia's agenten nemen overal drank inbeslag idd k cirkel alfamaret liggen onder vuur !!

(deel word in de auto's geladen zal wel door verkocht worden.)

Ik heb een kelder waar 3 ijskasten in staan voor vlees / bier Emoticon: Bye bye

Al drink ik weinig schat dat ik 1 jaar me de tering kan zuipen met vrienden en fam Emoticon: Party!

Nu ik zou zeggen ga jullie gang het is tijd voor de toeristen en die blijven dit jaar wel weg.

leven de fundi's

Al met al een ontwikkeling waar je niet blij van kan worden, erger nog heel ongerust van kan worden.
Ik liet om de zoveel tijd 6 kratten bier door de groothandel brengen, 6 lege kratten meenemen 6 volle neerzetten omdat de boel was drooggelegd.

Kink in de kabel, de groothandel moest zijn stock verplaatsen naar een andere stad, dus ruim van te voren je bestelling doen zodat hij het kon combineren met andere bestellingen.
Tweede kink in de kabel, geen flessen en kratten meer, fundi's hebben een gewoonte van gemaakt alle flessen vol/leeg aan diggelen te slaan.
Kon mijn flessen en kratten in de sloot pleuren of aan onze hulp geven, kijk maar wat je er voor kan krijgen en steek het maar in je zak.

Nu alleen nog blikken, maar met zoveel sluip door en geheimzinnigheid dat ik het er niet eens meer voor over heb, laat maar zitten, huize Malam staat droog.
Weet je wat, ik neem er nu nog ťťn in het kikkerland, de periode dat ik in Nederland ben wordt steeds langer.
Vroegaaaaaah was een maand hier genoeg, nu blijf ik hier steeds langer hangen, begin een beetje zat te worden van dat geklier in IndonesiŽ. Emoticon: Yes!

Heeft niet alleen met bier te maken, het is de hele entourage die het allemaal steeds meer onaantrekkelijker maken om daar te zijn, jammer jammer jammer Emoticon: Blush

Laat ik het zo zeggen, IndonesiŽ is langzamerhand een land aan worden waar ik 30 dagen vakantie door wil brengen en meer niet, ergens in september ga ik weer terug voor 6 maanden, maar met de gedachte of het nu wel nog waard is.

Hoe anders was het 7 jaar geleden Emoticon: Blush

madrotter
Gebruiker
User icon of madrotter
spacer line

Sluit me helemaal aan bij jouw voorspelling Harlys....

Toko Taurus bij Braga inderdaad nog steeds open, hardstikke aardige mensen ook, heb aantal jaren geleden gezien hoe ze werden geplunderd door FPI en dat gebeurde SAMEN MET DE POLITIE, geen enkele fles werd gebroken, ging allemaal heel voorzichtig in een vrachtwagen, overduidelijk dat ze het gewoon zelf weer gingen door verkopen.....

totto
Gebruiker
spacer line

In Denpasar zijn afgelopen week de minimarkets gecontroleerd en wanneer ze geen goede vergunning hebben, leeg gehaald door de politie.
Veel warung eigenaars hebben hun voorraad bij familie ondergebracht omdat ze verwachten dat ze binnenkort ook aan de beurt zijn.

Toto Travel.com

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

De zoveelste manier van de overheid om de politie een aanleiding te geven om hun salaris aan te vullen, anders kan ik het niet zien Totto.
Ze zijn van de pot gerukt.
Daarbij komt nog dat ik in IndonesiŽ over het algemeen boodschappen doe, buiten de pasar waar mijn echtgenote dan alleen naar toe gaat (dan wacht ik op afstand).
Hier is mijn echtgenote de dame die de boodschappen doet, ik krijg steeds meer bonnetjes voor mijn snuffert waaruit blijkt dat ons leven hier net zo duur is als in IndonesiŽ.

We zijn samen tot de slotsom gekomen dat onze hap snuf in Nederland net zo duur is als in IndonesiŽ, met een betere kwaliteit (soms nog goedkoper ook, maar het ťťn heft et ander op)

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Vanavond een fles wijn gekocht en een paar blikken Bintang (Toko Alvira, jln Batu Putih, pusat kota Makassar). Geen probleem

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2017
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

62,246,128 pageviews Een website van indahnesia.com