vragen over eerste keer Bali.

Subforum Bali, het godeneiland 
52 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Bali, het godeneiland > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent Indonesi gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei gexecuteerd in Indonesi  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · Indonesi gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
lekkervissen
Gebruiker
spacer line

Hallo beste Bali vakantiegangers,

wij, mijn vrouw en ik 53 en 57 jaar jong, gaan voor het eerst naar Bali en hebben enkele vragen over dit eiland en andere zaken, zoals vlucht, hotels enz. Wel hebben we al wat info. op het internet opgezocht maar we willen graag nog wat informatie van mensen die daar geweest zijn, we hebben gezien dat je altijd een tussenstop moet maken in Singapore, maar dan zie je prijzen varirend van 1100 tot wel 6000 euro, maar zijn er ook prijzen van rond de 800 euro, we willen maar n tussenstop maken omdat de reis ons anders te lang gaat duren. Welke maatschappij adviseren jullie ons dan. Aangezien we niet van drukke stranden en veel lawaai (scooters enz.) houden zoeken we een hotel in een kleine plaatsje net even buiten de grote toeristische plaatsen zodat we (als wij dat dan willen) met een taxi de drukte in de grotere plaatsen kunnen opzoeken. Wie weet zo'n plaats, en welk hotel adviseert u ons dan, we hebben gelezen dat als je een redelijk tot goed hotel wil dan zit je ongeveer op 35 euro per nacht, maar is dat dan ook zo. Kan iemand ons vertellen wat je zoal kwijt bent voor 3 weken aan avondeten en 4 5 excursies. Van welk bedrag moet ik uitgaan als ik met een taxi een hele/halve dag op excursie ga, en welke taxi (taxi kleur, persoon) moet ik nemen zodat ik niet te veel betaal. Welk deel van Bali kan ik het beste verblijven in oktober/november zuid, noord of oost Bali. Ik heb al info. gehad over het vissen vanaf het strand maar als er mensen zijn die daar ook nog info. over hebben graag, en mochten er lezers zijn die een lokaal iemand weten waarmee ik met een traditioneel bootje de zee op kan dan zou dat helemaal mooi zijn.

Bij deze wil ik iedereen die een reactie plaats bedanken voor de genomen moeite.

Met vriendelijke groet.
Jan en Petra.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Jan ik ben een Java klant, voor tickets moet je gewoon blijven zoeken bij de vele aanbieders, spelen met data's.
1 of 2 dagen kunnen veel schelen er zijn ook veel aanbiedingen als je binnen de 30 dagen blijft.

Voor Bali?
Amed Bali gaat jou vast wel antwoord geven op jouw vragen, dat is een wandelende encyclopedie wat Bali betreft en uiterst betrouwbaar.

Veel plezier.

Erwinn
Gebruiker
User icon of Erwinn
spacer line

Hoi Jan en Petra,

Wat betreft de vlucht zijn er meerdere mogelijkheden waarbij je maar n overstap nodig hebt. KLM vliegt van Amsterdam naar Bali met alleen een tussenstop (geen overstap) in Singapore. Verder kun je bijvoorbeeld kijken naar Malaysia Airlines (1 overstap in Kuala Lumpur) of Singapore Airlines (1 overstap in Singapore). Als je vliegt met bijvoorbeeld Garuda, Etihad of China Airlines hoef je ook maar n keer over te stappen, maar heb je daarnaast wel ook nog een tussenstop.

Je vraagt waar op Bali je het beste kunt verblijven en vraagt om een klein, rustig plaatsje even buiten de grote toeristische plaatsen. Die plaatsen zijn allemaal in het zuiden van Bali. Je zou kunnen kijken naar een onderkomen op het zuidelijke schiereiland (ergens in de buurt van Uluwatu wellicht?). Maar zoals Malam al zegt, kunnen de mensen die zelf op Bali wonen hier wellicht wat meer informatie over geven.

Groeten, Erwin

'In de Archipel' | Weblog over Indonesië: nieuws, reizen, politiek, taal en geschiedenis

Amed East Bali
Gebruiker
User icon of Amed East Bali
spacer line

O.a. KLM / Air France, Singapore Airlines, Malaysian Airways en Cathay Pacific bieden vluchten aan Amsterdam Denpasar met niet meer dan een (korte) tussenstop.

Ticketprijzen per persoon varieren van Euro 700,- (laag-seizoen) tot Euro 1,400,- (hoog-seizoen).

De hele drukke plaatsen op Bali zijn gelegen in het zuiden. Rustigere plaatsen buiten dat gebied zijn o.m. Candi Dasa, Amed, Lovina, Pemuteran. In al deze plaatsen kan men met een traditionele visserboot (jukung) mee de zee op.

In Oktober / November kan men het beste in Amed en/of Candi Dasa verblijven. Is beduidend droger dan bijv. Lovina en Pemuteran.

Ja, hotels zijn (zeker met de huidige gunstige wisselkoers voor de Euro) te vinden voor een prijs van ca. Euro 35,- per nacht. In ons geval kost een kamer (met zeezicht, AC, satelliet TV, eigen badkamer met w/k stromend water, incl. ontbijt en belastingen) in het 2014 hoog-seizoen momenteel Euro 37,-, in het 2014 laag-seizoen Euro 30,- per nacht.

Aan avondeten is men p.p. ca. Euro 7,- kwijt en dan doe je al behoorlijk gek.

Kosten van excursies varieren sterk en hangen m.n. af waar u naar toe / naar binnen wilt. Er zijn ettelijke entertainment en attractieparken op Bali en de toegangsprijzen zijn aan de redelijk hoge kant. Men kan ook dag-trips maken naar minder dure locaties (de natuur in, tempels bekijken, etc., etc.).

Huur van een auto met chauffeur, incl. de verbruikte benzine, kost voor 10 uur gebruik op dit moment maar IDR 500,000,- / ca. Euro 35,-.

http://www.bayucottages.com in Amed - East Bali

lekkervissen
Gebruiker
spacer line

Jongens bedankt voor jullie reacties,

dat van die verschillen van 1 2 dagen dat de ticket goedkoper kan zijn is een hele goeie tip.
Erwin jij ook bedankt voor je informatie hier kan ik ook wat mee.
Amed, jij weet inderdaad veel zo te zien aan je reactie, hier kan ik natuurlijk heel veel mee, je hebt mij goed op weg geholpen bedankt.

M.v.g,
Jan.

jupje
Gebruiker
User icon of jupje
spacer line

Ik zou zelf in eerste instantie eens zoeken op www.tix.n. f www.ebookers.nl.
Op beide sites kun flexibel zoeken, d.w.z. plus of min 3 dagen van je opgegeven datum.
Niet alleen 1 2 dagen verschil levert vaak aanzienlijke prijsverschillen op, ook 1 week (of enkele weken) eerder of later kan dat tot gevolg hebben (vaak nog in sterkere mate).
Verder zou ik me zelf niet pers beperken tot n tussenstop. Een 2e (die ook weer relatief kort kan zijn), of vliegen met 2 verschillende maatschappijen, levert vaak ng een extra prijsvoordeel op, en beperkt je niet alleen tot de al door anderen genoemde maatschappijen.
Er zijn zodoende vluchten mogelijk vanaf Amsterdam naar Denpasar voor nder de 700, waarbij je binnen 24 uur van huis op de plaats van bestemming bent, dus zonder belachelijk en tijdrovende lange tussenstops (uiteraard net voor die prijs in het hoogseizoen juli-augustus).
Dan ben je ook niet afhankelijk van eventuele aanbiedingen, die maar beperkte tijd geldig zijn, en razendsnel geboekt dienen te worden. Het zijn dan toch vaak prijzen met een min of meer permanent karakter, waarover je nog eens goed na kunt denken.
Van de andere kant kan een (soms min of meer gedwongen) overnachting onderweg zeer verfrissend werken.
Zelf doe ik dat al jren, ofwel in Jakarta, Bogor, Singapore of Kuala Lumpur, en eigenlijk wil ik dat ook niet meer anders.
Onderschat de invloed van de combinatie jetlag, (enigszins) gevorderde leeftijd n tropisch klimaat zeker niet.
Het is dan ook een wereld van verschil, of je je eindbestemming (Bali, of wat dan ook) bereikt na een lange, vermoeiende reis van 24 uur, midden in de nacht, of redelijk uitgerust, n een hotelovernachting elders, en na nog slechts enkele uren vliegen, tegen b.v. de voormiddag.

SOLO MAN FOREVER

Betty en Fred
Gebruiker
spacer line

Hallo Jan en Petra,

Heb informatie en tips op papier gezet voor mensen die voor het eerst naar Bali gaan. Teveel om hier op te schrijven. Stuur me maar een e-mail als je de informatie wilt hebben.
Dan stuur ik deze per omgaand aan jullie toe.
betty.schuitEmail-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.kpnmail.nl

lekkervissen
Gebruiker
spacer line

Hoi Betty,

leuk dat je dat wil doen voor ons, wij willen dan ook graag gebruik maken van u aanbod.
Aangezien we voor de eerste keer gaan is natuurlijk alle informatie welkom.
Bij deze hartelijk dank voor de moeite.

M.v.g,
Jan & Petra.

lekkervissen
Gebruiker
spacer line

Hoi Jupje,

dit is een reactie waar ik veel info. kan uithalen, mijn dank hier voor.

M.v.g,
Jan & Petra.

king Theo
Gebruiker
spacer line

Hallo Jan en Petra,

Ik wil even reageren op jullie vraag over het huren van een auto met chauffeur. Zelf hebben wij ervaren als je al vanuit Nederland contact legt met een door anderen op de forums aanbevolen chauffeur. Wij zelf hebben vooraf contact gezocht met Agus Kuswana (gil.agusEmail-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.hotmail.com ) en dat is bijzonder goed bevallen! Er was uitvoerige e-mailcorrespondentie vooraf en hij heeft actief meegedacht over de excursies die we konden maken en welke plaatsen we voor de verschillende dagtochten konden combineren. Agus spreekt vloeiend Engels en een klein beetje Nederlands. Voor 350.000 Rupiah ( momenteel zo'n 23,00) bracht hij ons 8 uur lang naar de mooiste plekjes, ook waar de grote massa niet komt. Deze prijs was overigens per auto met max. 4 personen, incl. Agus' diensten, benzine en parkeergelden. Voor ieder volgend uur vroeg hij 10.000 Rupiah.
Ik kan hem van harte aanbevelen en ik weet zeker dat hij een van de vriendelijkste chauffeurs is die je kunt krijgen!
Veel plezier op Bali!

lekkervissen
Gebruiker
spacer line

Hoi Theo,

bedankt voor deze tip, dit zijn toch ook geen bedragen voor 8 uur met een taxi rond te mogen rijden, dat is hier wel anders.
Mocht ik alles rond hebben ga ik zeker contact met deze persoon opnemen.

M.v.g,
Jan & Petra.

jupje
Gebruiker
User icon of jupje
spacer line

Op 31-10-2013 11:12 schreef lekkervissen:
Hoi Jupje,

dit is een reactie waar ik veel info. kan uithalen, mijn dank hier voor.

M.v.g,
Jan & Petra.

Als extra tip wil ik nog het volgende meegeven:
Als je jullie "ideale" ticket data eventueel via de flexibele sites van ebookers of tix gevonden hebben, kun je nog even checken op de site van www.cheapticket.nl (deze is niet flexibel in de zoekfunktie) wat bij hun de prijs is.
Scheelt soms weer meerdere tientjes, omdat zij geen extra administratiekosten en/of service toeslag berekenen (dat zijn m.i. vaak vage toeslagen, o.a. om de basisprijs te drukken, waar je weinig profijt van hebt, en dus vaak totaal overbodig zijn).
Dat is toch weer (eventueel) een gratis biertje per dag extra in Bali.

Als je verder beschikt over een creditcard, en ook bereid bent deze op internet te gebruiken (niet iedereen wil dat), kun je ook nog eens de data checken bij www.skyscanner.de (ook niet echt flexibel bij het daadwerkelijk zoeken, en hoewel zij ook de mogelijkheid hebben om gelijk voor de hele maand te zoeken, helpt dat niet cht: vl data blijven dan toch leeg).
Zij verwijzen dan eventueel weer door naar b.v. starttravel, travelgenio of travel2be, en soms (vaak!) levert dat nog eens enkele tientjes voordeel op per ticket.
Wr (eventueel) een gratis extra biertje per dag.

Jullie zien, dat ik een echte duitendief ben, wat ticketprijzen betreft.
Maar persoonlijk vind ik, dat je dat geld veel plezieriger aan andere zaken kunt besteden.
Veel mensen betalen 5 tot 25 % meer dan noodzakelijk voor hun ticket, en ik vind dat zonde.

Ik hoor verder graag, of het gelukt is met je zoektocht, en wat het resultaat is geworden.

SOLO MAN FOREVER

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

we willen maar n tussenstop maken omdat de reis ons anders te lang gaat duren
en dan toch steevast het advies geven om een extra stop te maken en een nacht te overnachten.

Ik kan voor 800 euro pp volgend jaar juni naar Nederland met Malaysian.. ideale overstappen in KL en gewoon binnen beperkte tijd op de eindbestemming. Heerlijk. Volgende week even naar het kantoor van Malaysian in Jakarta om te tickets te halen. Dat is namelijk nog altijd het meest eenvoudig en wat goedkoper dan alle prijzen die ik tegen ben gekomen op welke site dan ook.

lekkervissen
Gebruiker
spacer line

Hoi Yerun,

dat zijn de prijzen die ik zocht bedankt, ik ga even op hun site kijken.

M.v.g,
Jan & Petra.

jupje
Gebruiker
User icon of jupje
spacer line

Op 01-11-2013 06:18 schreef lekkervissen:

dat zijn de prijzen die ik zocht bedankt, ik ga even op hun site kijken.

Ja, Malaysia Airlines heeft ticketprijzen Amsterdam-Denpasar, voor de (promotie)prijs van 840.
Wel is dat met een langere stop in kuala Lumpur van 5 6 uur. Met kortere stop van amper 2 uur is ook mogelijk, maar ca. 100 duurder.
Op hun eigen site van MA terug te vinden, en voor nagenoeg die zelfde prijs ook bij tix. Daar komen wel nog wat extra kosten bij.
Via skyscanner.de vind je ook die tickets, wordt je doorverwezen naar travelgenio, en krijg je ze voor een prijs van 808, toch weer 32 voordeliger, en dat is wat ik bedoel.

Overigens zag ik voor de omgekeerde richting promotieprijzen voor retourtickets van Denpasar naar Amsterdam, meerdere periodes te boeken, k voor juni, van nog nt geen 9 miljoen rupia, dat is nog geen 600, toch even een verschil van 200 p.p. met zo'n 800 kostend ticket vanaf Jakarta. Van dat verschil heb je toch zomaar een hele week vakantie in Bali, ofwel ruim 100 ijskoude met rode ster gedecoreerde groene ridders.

SOLO MAN FOREVER

jupje
Gebruiker
User icon of jupje
spacer line

Jeroen wrote:
Ik kan voor 800 euro pp volgend jaar juni naar Nederland met Malaysian .. ideale overstappen in KL en gewoon binnen beperkte tijd op de eindbestemming. Heerlijk. Volgende week even naar het kantoor van Malaysian in Jakarta om te tickets te halen. Dat is namelijk nog altijd het meest eenvoudig en wat goedkoper dan alle prijzen die ik tegen ben gekomen op welke site dan ook .

Heb je je m.i. toch nog een oor laten aannaaien.
Volgens mijn gegevens, gecheckt via de site van Malaysia Airlines zlf, kost zo'n ticket Jakarta-Amsterdam voor divere data in juni a.s. slechts 11,6 miljoen rupia p.p, en dat is, bij de huidige koers, amper 750 p.p. k terug te vinden op de site van tix ( 746 plus nog wat administatiekosten), en waarschijnlijk nog op diverse andere sites.
Dus af en toe klets je aardig uit je nekharen, Jeroen, en doe je zomaar beweringen, die kant nog wal raken.
Tickets ophalen? Dat is toch helemaal niet meer van deze eeuw. Daar is n.l. het www voor uitgevonden. Daar ga ik al jren niet meer de deur voor uit, maar simpel uitzoeken op internet, met je cc'tje betalen, emailtje laten toesturen, en zelf uitprinten die handel.

SOLO MAN FOREVER

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2017
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

61,627,225 pageviews Een website van indahnesia.com