zelf reizen door indonesie

Subforum Bali, het godeneiland 
57 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Bali, het godeneiland > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
maartje11
Gebruiker
spacer line

Ik wil in 2014 graag een aantal weken door indonesie gaan reizen. Waar kun je het goedkoopste naartoe vliegen?
Daarnaast wil ik graag vantevoren mijn slaapplekken/hotels vastleggen. Weet iemand hoe je dit het beste kan doen. Ik vind al die standaard geplande dingen zo ontzettend duur?

Ik lees dat nederlandse gidsen daar makkelijk te vinden zijn dus dat komt dan wel.

Erwinn
Gebruiker
User icon of Erwinn
spacer line

Hoi Maartje,

Je vragen zijn wel erg algemeen.

• Waar kun je het goedkoopste naartoe vliegen? Als je bedoelt vanuit Nederland naar IndonesiŽ, dan is het van Amsterdam naar Jakarta. Via www.skyscanner.net kun je de prijzen checken.
  • Slaapplekken/hotels van tevoren vastleggen: aan de ene kant wil je goedkoop, maar aan de andere kant wil je het van tevoren regelen. Het is natuurlijk logisch dat de goedkoopste bed&breakfasts niet via internet boekbaar zijn, daar boek je de duurdere hotels. Je zult dus een keuze moeten maken. Zolang je buiten het hoogseizoen reist is het geen probleem om op de bonnefooi te gaan.
  • Nederlandse gidsen: Als in Nederlandstalig? Dat lijkt me sterk, daarvoor moet je volgens mij toch wel uit Nederland iets regelen. Engels sprekende gidsen zijn geen probleem.

Laat maar weten als je meer vragen hebt, maar probeer ze iets specifieker te maken: wanneer wil je reizen, welke plekken wil je bezoeken, wat voor dingen wil je doen (actief, strand, jungle, ...), wat is je budget, enzovoort..

Groeten, Erwin

• 'In de Archipel' | Weblog over Indonesi√ę: nieuws, reizen, politiek, taal en geschiedenis

Anne Mieke
    Gebruiker
    User icon of Anne Mieke
    spacer line

Waar kun je het goedkoopste naartoe vliegen?
    De goedkoopste tickets zijn vaak naar Jakarta, maar niet altijd. Als je een goedkoop ticket naar Jakarta boekt en je wil bv alsnog naar Sulawesi of Sumatera dan kun je meestal beter daar rechtstreeks op vliegen. Vaak niet zo duur (met bijvoorbeeld Singapore Airlines of Malaysian Airlines) en het het scheelt vaak een hoop tijd.

Daarnaast wil ik graag vantevoren mijn slaapplekken/hotels vastleggen. Weet iemand hoe je dit het beste kan doen. Ik vind al die standaard geplande dingen zo ontzettend duur?
    Van tevoren boeken betekent dat je er aan vast zit. Je kunt ook de eerste nachten boeken, gaan reizen en dan ter plekke bekijken wanneer je verder gaat en dan pas boeken. Goede sites zijn Booking.com en Agoda.nl. Creditcard is niet altijd nodig. Op deze sites gaan echter niet alle accomodatie, zeker niet de budgethotelletjes (zoals Erwin al zegt)

Ik lees dat nederlandse gidsen daar makkelijk te vinden zijn dus dat komt dan wel.
    Hm. dan hebben we het toch echt alleen over bepaalde plekken op bv Java, Sumatera en misschien Sulawesi. Ga je wat verder van het padje af dan is dat zeker niet simpel. Is Engels niet goed genoeg?

Zoals Erwin al zegt; geef ons wat meer info zodat er gerichter antwoord gegeven kan worden.

Info about Flores? FLORES SURGA KITA - http://www.travel2flores.info

mmeeuwesennl
    Gebruiker
    spacer line

Vele aanbiedingen voor tickets kun je vinden op ticketspy.nl
    Ook kun je overwegen te vliegen naar Kuala Lumpur om vandaar verder te vliegen met Air Asia (airasia.com). Dit is een prijsvechter in ZO-AziŽ.
    Vanuit Kuala Lumpur kun je vliegen naar vele bestemmingen in o.a. IndonesiŽ. Op die manier zit je niet gebonden aan een heen- en terugvlucht vanuid ťťn plaats, maar kun je b.v. heenvliegen naar Medan en terugvliegen vanuit Bali.
    Ik heb al enkele malen gevlogen met Air Asia en vind ze goed en goedkoop.
    Succes!

jupje
    Gebruiker
    User icon of jupje
    spacer line

Ben afgelopen week ook via de Kuala Lumpur route naar IndonesiŽ gevlogen.
    Turkisch Airlines heeft daarvoor momenteel zeer gunstige prijzen, vanaf ca. Ä 570, zowel voor tickets van enkele dagen, tot wel meer dan 9 maanden toe.
    4 Uur vanaf A'dam tot Istanbul, en 10 uur vanaf daar non-stop tot KL.
    Het handigste is zoeken via www.tix.nl, want dan kun je flexibel + of - 3 dagen aanvinken.
    Boeken zelf kun je overigens waarschijnlijk het voordeligste bij www.budgetair.nl, of bij TA zelf, dan zijn er geen verdere administratiekosten meer, en kun je bij beide met ideal betalen.
    Let er wel op, dat TA liefst 4 x per dag vanaf Amsterdam naar Istanbul vliegt.
    Met de kortste overstap van 2,5 uur in Turkije vertrek je dan om 18.15 in A'dam, en ben je rond 17 uur in KL.
    Eerder vertrekken geeft de mogelijkheid voor een aantal uren, tot eventueel wel een hele dag Istanbul te bezoeken, zeer zeker de moeite en extra kosten waard (o.a. visum Š Ä 15) maar dat wil lang niet iedereen (moet je ook nog kijken waar je met je handbagage blijft).
    Doorvliegen met Air Asia naar diverse plaatsen in RI die zelfde avond is mogelijk, o.a. naar Jakarta, Medan, Surabaya of Denpasar), maar zelf vond ik het veel relaxter (was op dat moment ook al 24 uur van huis) in KL te blijven overnachten (in het bij de terminal gelegen Tune hotel heb je voor Ä 25 een eenvoudige, maar schone 2-persoons kamer), en de volgende ochtend vroeg pas door te reizen.
    Je moet dan wel vanaf de internationale terminal naar de low cost carrier terminal (LCCT), waarvoor je naast uiteraard een taxi ook een shuttle bus beschikbaar hebt deze kost 2,5 maleysische ringit p.p., en is ca. 20 minuten onderweg, en vertrekt om het half uur).

SOLO MAN FOREVER

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
    Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
     Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2017
    Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

61,627,381 pageviews Een website van indahnesia.com