Subforum Algemene Indonesiëpraat

forum.indonesiepagina.nl 
58 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent Indonesië gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geëxecuteerd in Indonesië  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · Indonesië gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
marcel70
Gebruiker
spacer line

On 02-11-2017 11:29 KotaRadja wrote:
Mischien ben ik al te lang uit NL, maar waar kan je in NL beras kopen voor 60 euro centjes per kg?

Nogmaals ben ik van mening dat bij lage inflatie stijgende salarissen goed is voor de economie, overheidssalarissen vooral omdat het bedrijfsleven daaraan zich moet gaan spiegelen. Officiele (grote) bedrijven kunnen toch niet achter blijven.

Als je toch vergelijk met NL en dat het duur is hier waarom vinden toeristen het hier goedkoop? Behalve bier en andere alcoholische dranken. Zelfs viezerieken hoeven niet naar alexis maar kunnen goedkoop in java voor 50-100.000 hun eitje kwijt Emoticon: Stupid
Verschrikkelijk is dat.

In niet te lange tijd zal je zien dat in donesie te duur wordt om te produceren.
Alles wat china nu produceert zal naar afrika of andere landen vertrekken.
China is hard bezig om.meer high tech te gaan produceren.iets wat indonesie voorlopppppigģgg nog niet hoeft te gaan doen.

Koeien vlees kost nog steeds 110 120rb . Goedkoop he

Becik ketitik olo Ketoro

KotaRadja
Gebruiker
User icon of KotaRadja
spacer line

We kunnen wel verder discussieren en "dit en dat" als voorbeeld noemen. Een feit is dat, wat Annemiek ook zei, Indonesie wat achter blijft op de buurlanden maar volgens mij gaat het steeds beter. Zo ook is de analyse van de wereldbank.

Private consumption growth has been robust, supported by a stable Rupiah and muted inflation. Investment growth continuesTO BE STRONG on the back of the ongoing recovery in commodity prices, continued reforms to improve the business environment, lower financing rates, and better business sentiment.

http://www.worldbank.org/en/co(...)-quarterly-june-2017

En wanneer jullie menen dat de wereldbank niet objectief en deskundig is dan kan ik er ook niks mee. Zijn jullie dan de super indonesie deskundigen?? Emoticon: Laugh out loud

marcel70
Gebruiker
spacer line

[quote] On 02-11-2017 13:02 KotaRadja wrote:
We kunnen wel verder discussieren en "dit en dat" als voorbeeld noemen. Een feit is dat, wat Annemiek ook zei, Indonesie wat achter blijft op de buurlanden maar volgens mij gaat het steeds beter. Zo ook is de analyse van de wereldbank.

[quote removed]

http://www.worldbank.org/en/co(...)-quarterly-june-2017

En wanneer jullie menen dat de wereldbank niet objectief en deskundig is dan kan ik er ook niks mee. Zijn jullie dan de super indonesie deskundigen??

Indonesie wat achterblijft? Beter businnes sentiment? Imdonesie improve?

Jesus laat in godzaam die dronken aardbeien liggen.

Becik ketitik olo Ketoro

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Emoticon: Shut up! Ik ken wel een dronken aambei maar geen aardbei 🍓 Emoticon: Party!

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

jakarta-snacks
Gebruiker
spacer line

Op 02-11-2017 11:29 schreef KotaRadja:
Mischien ben ik al te lang uit NL, maar waar kan je in NL beras kopen voor 60 euro centjes per kg?

Nogmaals ben ik van mening dat bij lage inflatie stijgende salarissen goed is voor de economie, overheidssalarissen vooral omdat het bedrijfsleven daaraan zich moet gaan spiegelen. Officiele (grote) bedrijven kunnen toch niet achter blijven.

Als je toch vergelijk met NL en dat het duur is hier waarom vinden toeristen het hier goedkoop? Behalve bier en andere alcoholische dranken. Zelfs viezerieken hoeven niet naar alexis maar kunnen goedkoop in java voor 50-100.000 hun eitje kwijt Emoticon: Stupid
Verschrikkelijk is dat.

Beras: Voor die prijs heb je over "left over" beras (rukkwaliteit) met steentjes ertussen. Bye Bye vullingen Emoticon: Bye bye

Waarom toeristen het goedkoop vinden?
Omdat die geen boodschappen doe in de supers, maar wat eten bij restaurantjes die in vergelijking tot NL goedkoop zijn (arbeid, huur etc).

Dat eitje kwijt: Interesseert me geen reet.

SAlarissen: en de boeren verdienen geen Rp meer. Leuk, wordt verschil nog groter. Stijging welvaart prima, koopkracht ook, maar (gaan we weer) wel met mate. Deze ontwikkelingen zijn krankzinnig. Korte termijn visie en killing voor de kleine zelfstandige. Boemerangt ook weer terug, want beras en chili wordt weer duurder. Hel breekt los.

Geen Mango's met bananen vergelijken he?

Geen tijd meer voor De Lekkerste Kroketten in Jakarta. Helaasss

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Kota jongen, zet je roze bril eens af, laat dit eens goed tot je doordringen.

Het Oxfam rapport stipt echter aan dat de kloof tussen arm en rijk erg snel gegroeid is, en de baten van de economische groei zijn niet eerlijk verdeeld. Zo’n 93 miljoen mensen (36% van de Indonesische bevolking) leeft voor minder dan 3,10 dollar per dag, de ‘gematigde armoedegrens’ van de Wereldbank, en nog veel meer zitten maar net daar boven.

Indonesië heeft de op vijf na grootste ongelijkheid van rijkdom ter wereld. De rijkste 1% van de bevolking bezit zo’n 49% van al het vermogen van het land, en de rijkste 10% zo’n 77% van het vermogen.

Minder dan 3.10 Dollar, dat is plusminus Rp 40.000 per dag, in een land waar de de voedselprijzen volledig zijn ontspoord, waar tientallen miljoenen kinderen ondervoed zijn, achterblijven in de groei en dientengevolge ook slecht presteren op school, er woord al gesproken over een verloren generatie. Emoticon: Confused De mi instant generatie. Emoticon: Angry
Gezin 2 kinderen, 40.000 per dag, 1 liter rijst is al 10.000. Emoticon: Blush

Bekijk je de cijfers van het Indonesische CBS dan hebben ze het over Rp 11.850 per dag, tja dan zijn het maar rond de 28 miljoen mensen. Emoticon: Cry
Als de kosten van levensonderhoud in een jaar met 5 % stijgen en je trekt de armoedegrens 6 % op dan scoor je minder mensen onder de armoede grens, dat noemen ze goochelen met cijfers. Emoticon: I love it
Maar bekijk je de reële cijfers die de Wereldbank, Oxfam en de VN hanteren, leven er 93 miljoen onder de armoede grens en nog eens tientallen miljoenen mensen op het scherp van de snede en dat in een land wat steenrijk is aan grondstoffen. Emoticon: Shut up!
Indonesië is het enige land in Z.O. Azië waar de groep mensen onder de armoede grens nog steeds gestaag stijgt, niet gek als je weet dat 45 % van de staatsbegroting in verkeerde zakken terecht komt.

Kom op Kota, dan kom jij met toeristen die Indonesië zo goedkoop vinden en viezerikken die een temeier kunnen scoren voor 50 tot 100.000, overigens dat laatste geeft al aan hoe nijpend de situatie is, als je al tussen de 3.50 en 7 Euro een meid kan scoren in een overwegend Islamitisch land waar prostitutie ten strengste verboden is. Emoticon: Bye bye

KotaRadja
Gebruiker
User icon of KotaRadja
spacer line

Tjonge jonge, reacties van economische analisten hierboven. Ik zou zeggen ga solliciteren bij de wereldbank op het hoofdkantoor in Amerika. Hoge salarissen daar. Mischien worden jullie wel aangenomen. Sri Mulyani is terug maar nog steeds is een andere indonesische 1 van de bazen van human resource, gerecruteerd toen ze hier nog werkte en voordat Sri daar was.

Zojuist economische forum gezien op TV over een paar sluitingen in de retail en verschillende analyses door deskundigen,. online verkopen is nog maar 2% , dus dat kan niet de oorzaak zijn. De retail draagt meer dan 50% bij aan de economie en grote ketens gaan uitbreiden of moeten uitbreiden. Kleintjes overleven dan niet. Logisch toch. De kruidenier om de hoek overleefde het ook niet toen o.a. albert uit Zaandam uitbreidde. In de uithoeken van indonesie zie je ook al plazas en het gaat niet goed volgens jullie Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud

Ik zou zeggen minder bier drinken want volgens mij kunnen jullie er niet tegen en kramen maar wat "dronkenmans onzin" uit Emoticon: Laugh out loud

KotaRadja
Gebruiker
User icon of KotaRadja
spacer line

Malam, we hebben zowat tegelijkertijd gepost dus ik had jouw reactie pas nu gelezen.
Armoede, natuurlijk, zou niemand moeten ontkennen. Maar is gestaag gedaald.

Jullie kunnen zeggen wat je wilt, het gaat (gestaag) beter en niet slechter Emoticon: Party!

Togevoegd:
Ondanks de bureaucratie, corruptie en witte boorden maffia. Prachtig toch, geweldige prestatie eigenlijk.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

On 02-11-2017 17:20 KotaRadja wrote:
Tjonge jonge, reacties van economische analisten hierboven. Ik zou zeggen ga solliciteren bij de wereldbank op het hoofdkantoor in Amerika. Hoge salarissen daar. Mischien worden jullie wel aangenomen. Sri Mulyani is terug maar nog steeds is een andere indonesische 1 van de bazen van human resource, gerecruteerd toen ze hier nog werkte en voordat Sri daar was.

Zojuist economische forum gezien op TV over een paar sluitingen in de retail en verschillende analyses door deskundigen,. online verkopen is nog maar 2% , dus dat kan niet de oorzaak zijn. De retail draagt meer dan 50% bij aan de economie en grote ketens gaan uitbreiden of moeten uitbreiden. Kleintjes overleven dan niet. Logisch toch. De kruidenier om de hoek overleefde het ook niet toen o.a. albert uit Zaandam uitbreidde. In de uithoeken van indonesie zie je ook al plazas en het gaat niet goed volgens jullie Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud

Ik zou zeggen minder bier drinken want volgens mij kunnen jullie er niet tegen en kramen maar wat "dronkenmans onzin" uit Emoticon: Laugh out loud

Slecht onderbouwd antwoord Kota, een slordige 150 miljoen mensen kunnen alleen maar window shoppen in die plaza's of met veel mazzel een boodschappenwagentje vol mi instant aan het einde van de maand halen (goedkoper als in een warung).
Zelfs dat bier drinken is een slecht antwoord gelieerd aan de dronken aardbeien van Marcel, je zal echt met beter voor de dag moeten komen wil je de goegemeente op dit forum overtuigen dat jouw Indonesië het beloofde land is. Emoticon: Blush

Lees eens artikels van de WHO over ondervoede kinderen in Indonesië, dan schrik je je kapot. Emoticon: Angry
37 % van de Indonesische kinderen zijn te klein en te licht, velen hebben ook hersenschade opgelopen door slechte voeding, kom op man de media staat er bol van.
Die sloebertjes komen inderdaad bij die mooie plaza's, maar dan om te bedelen.

Ook hier gegoochel met cijfers, in 2015 29 % van de kleuters, 2016 nog maar 27,5 procent, alsof je een emmer leeg gooit in het land met die mooie plaza's. Emoticon: Cry

http://nasional.kontan.co.id/n(...)angan-gizi-turun-275

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

On 02-11-2017 17:24 KotaRadja wrote:
Malam, we hebben zowat tegelijkertijd gepost dus ik had jouw reactie pas nu gelezen.
Armoede, natuurlijk, zou niemand moeten ontkennen. Maar is gestaag gedaald.

Jullie kunnen zeggen wat je wilt, het gaat (gestaag) beter en niet slechter Emoticon: Party!

Togevoegd:
Ondanks de bureaucratie, corruptie en witte boorden maffia. Prachtig toch, geweldige prestatie eigenlijk.

We begrijpen elkaar wel al lijkt het soms van niet. Emoticon: Wink
Nee joh helemaal geen mooie prestatie, Indonesië is een schatrijk land, er zou er niet één honger hoeven te lijden.
Ze zouden die schobbejakken die het land beroven niet alleen voor corruptie moeten vervolgen, maar ook voor kindermoord. Emoticon: Yes!
Het is toch snotverdorrie te zot voor woorden dat zo'n 30 miljoen mensen steenrijk zijn, waarvan velen de staatskas leeg grabbelen en dat een dikke 150 miljoen mensen dagelijks weer op hun kop krabbelen hoe ze hun kinderen een fatsoenlijke maaltijd kunnen verschaffen, in en in triest in een land met zoveel potentie. Emoticon: Angry

Ik ben het overigens wel met je eens dat de economie in Indonesië draait als een tierelier, alleen komt het niet ten goede van het merendeel van de bevolking. Emoticon: Nooo
Jkt snacks gaf het al aan, het boemerang effect, daar ben ik ook al jarenlang bang voor, slaat op de één of andere manier de vlam in de pan, dan wordt het een slachting en het is niet een kwestie of het gebeurd, maar wanneer. Emoticon: Blush

KotaRadja
Gebruiker
User icon of KotaRadja
spacer line

Werd ook besproken. Plazas zijn voor "menengah-ke atas" , maar dat is toch logisch Malam. De werkenden met salarissen boven het minimumloon kunnen plazas permitteten. Wat ook werd besproken is de groep die op het minimum (en lager) zitten en die moeten ook "vreten" en dus boodschappen doen.

We kunnen met cijfers goochelen maar,

Gaat het beter (vooruit) of slechter vergeleken met bijv. 10 jaar geleden? Emoticon: Bye bye

Kongkalikong
Gebruiker
spacer line

Het gaat goed, heel goed in Indonesië, maar dat doet pijn en dat kun je zien aan de berg stront die boven water komt. Als je investeerders wilt hebben, moet je betrouwbaar zijn, Indonesië laat op dit moment zien dat het alles behalve betrouwbaar is (corruptie).

Tegelijk is dit een moment waar multinationals moeten opletten; als Jokowi echt zo voortvarend is als het lijkt (en dan moet dit nog even aanhouden), dan moet je als investeerder vooraan zitten. Dat is een beetje hoop voor Indonesië.

Een minimumloon met 8% verhogen is eerder zorgelijk dan goed. Wat voor inflatiecijfers laat Indonesië zien? Ik hoor namelijk overal verhalen dat de broekriem nu echt begint te klemmen voor de kleine Indonees (rijst, vlees, suiker, fruit, basisbehoeften), dat is een potentieel tijdbom.

Ik denk dat Indonesië hard de goeie kant opgaat en Widodo is echt een zegen voor het land, maar man man man, wat komen ze van ver.

KotaRadja
Gebruiker
User icon of KotaRadja
spacer line

Zeker. In de index van doing business is Indonesie flink gestegen, ook een wereldbank rapport. Denken jullie heus dat er GEEN NIEUWE buitelandse investeerders hier jaarlijks bijkomen? Dan zijn jullie toch niet goed op de hoogte.

KotaRadja
Gebruiker
User icon of KotaRadja
spacer line

Ziezo en nogveel veel meer en wordt steeds meer wanneer de infrastructuur beter wordt. Wordt hard aangewerkt. Emoticon: Party!

Tijd voor me om te "tidur". Selamat tidur, morgen gezond weer op. Emoticon: Party!

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Even terugkomend op het project waar ik het hier over had
http://forum.indonesiepagina.n(...)randeren_updates.php
pag 3 / 9 sept. 22:17
Intussen heb ik hier (lokaal) veel over gelezen. Het project is onderdeel van het programma van Jokowi om het oosten van Indonesie op de kaart te zetten, de economie te stimuleren. In een van de artikelen werd ook gesteld dat het niet zo is dat de regering hier geld insteekt, het als cadeautje wordt gegeven aan NTT en that’s it. Van de maatschappij wordt ook verwacht dat ze er iets mee doen. En dan komen we op een heikel punt want behalve dat er korte metten gemaakt moet worden met corruptie, meer toezicht op eerlijke verdeling moeten de mensen er ook nog iets mee. En ook laten. De alom geprezen adat is een mooi erfgoed maar je kunt je afvragen of het in deze vorm nog wel in deze tijd past want het levert ook belemmeringen op en een van die belemmeringen is de groei van de economie op zo’n manier dat deze beter past bij 2017. Op veel plekken in Indonesie loopt voor goudgeld aan vee rond dat alleen gebruikt wordt als handelswaar voor de adat, zo ook liggen er stapels kostbare ikat te wachten…. Ja op wat eigenlijk. Allemaal geld waar ook andere dingen mee gedaan zouden kunnen worden. Maar de maatschappij moet dat ook nog willen, ook nog doen.
Ik wil ermee zeggen dat de basivoorzieningen zoals aanleg van (betere) infrastructuur, elektriciteit en water nog geen garantie zijn voor een betere toekomst. Op een paar slimmeriken van buitenaf na dan. Want in dit geval (Flores) is het straks wachten op de Chinezen, de Zuid Koreanen die er wel raad mee weten. En intussen werkt “half” Flores op een ander eiland om de kost te verdienen.
Maar aan adat komen is zo’n beetje hetzelfde als dat je aan een geloof komt. In mijn ogen kunnen de dingen goed samengaan en daarvoor hoeft de traditie zeker niet ingeleverd worden maar wel een deel van het (gigantische) geld wat ermee gemoeid is. Ik hoor het ze al zeggen "tidak bisa". Echt wel,waar een wil is, is een weg.

Nog even over wat hierboven staat mbt het promoten van toeristenbestemmingen. Ik weet niet welke hier bedoeld worden.
Flores heeft vorig en dit jaar een Tour de Flores gehad waarbij er van hoofdstad naar hoofdstad werd gereden, van oost naar west. Er werd echter van de bupati's gevraagd om mee te betalen aan o.a. de accommodatie van de renners. Alsof zij daar een potje voor hebben.... Emoticon: Confused Marianus de bupati van Ngada (hoofdstad Bajawa en kabupaten van Bena, een kampung adat die op nominatie staat) heeft dit geweigerd omdat hij vond dat hij het niet kon maken om gemeenschapsgeld hieraan te besteden. En gelijk heeft ie. Laat die sponsoren dat maar lekker doen.

Ik kan zo nog wel even doorgaan. Op papier ziet het er allemaal leuk uit maar het moet allemaal ook nog maar kunnen en waargemaakt worden.

Info about Flores? FLORES SURGA KITA - http://www.travel2flores.info

KotaRadja
Gebruiker
User icon of KotaRadja
spacer line

Ik wil ermee zeggen dat de basivoorzieningen zoals aanleg van (betere) infrastructuur, elektriciteit en water nog geen garantie zijn voor een betere toekomst.

Adat of geen adat, eigenwijze bupati of niet.....het heeft altijd zin ofwel het is ALTIJD beter voor het volk., middenstand, boeren en bedrijfsleven.

Je vertoeft vaak in die contreien. Kupang heeft de grootste zonnepanelen park van heel indonesie. Goed toch?
Nou een negatief voorbeeld, ik was 2 jaar geleden in Sabu. Een japans bedrijf had een systeem gedoneerd om zeewater tot drinkwater te maken/pompen. Het staat te roesten omdat de "isi-ulang" het kapot heeft gemaakt en niemand, ook de bupati niet, komt op het idee om het te repareren. Emoticon: Confused Emoticon: Cry

In rote is er wel een klein destilatie systeempje maar dit heeft de bupati zelf geregeld. Nou vraag ik me af of een resort in rote waar een kamer rondom 5 miljoen per nacht kost nou goed of slecht is voor dit eiland maar het schijnt dat het altijd fully booked is. Emoticon: Worship en zulke resorts rijsen als paddestoelen van de grond. Binnenkort weer 1, als het al niet gereed is. En als je er 1 wilt beginnen is de voorwaarde dat je wel (meer) lokale mensen als personeel MOET aantrekken.

En, het gaat niet beter/vooruit hier volgens de zieleffes ... Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud

KotaRadja
Gebruiker
User icon of KotaRadja
spacer line

En Annemiek, je was geinteresseerd in die parawisata projecten. Zie hier

Indonesia’s Investment Coordinating Board (BKPM) has offered 17 tourism projects to investors to support the development of three main tourist destinations, namely Lake Toba in North Sumatra, Borobudur Temple in Central Java and Tanjung Kelayang in Bangka Belitung.

The projects are worth a total of US$2.9 billion, which includes the construction of hotels, golf courses and basic infrastructure, BKPM chairman Thomas Lembong said at the Regional Investment Forum in Padang, West Sumatra, on Monday.

He added that $2.3 billion was needed for five projects to support the Lake Toba destination, $562 million for 10 projects to support the Borobudur destination and the remaining funds to construct two hotels to support the Tanjung Kelayang destination.

Nog een ptettige dag verder. Emoticon: Smile

KotaRadja
Gebruiker
User icon of KotaRadja
spacer line

Iemand uit Sumatra bedankte Jokowi voor het gereedzijnde tolweg project. Lijkt wel de weg vanaf den haag naar schiphol Emoticon: Bye bye

Er is nog steeds een dip in de tourisme op of naar sumatra. Ik herrinner me lang geleden dat er dagelijks volle tour bussen naar berastagi en parapat gingen vanaf polonia airport en een dagje Medan. Met Kuala Namu en de nieuwe airport dichtbij parapat en de betere wegen/infrastructuur en de gigantische plannen zoals bovenbeschreven lijkt het me toch sterk dat er later geen toeristen komen. Ik denk meer dan toen zullen er komen, veel meer. En dat is toch goed voor de eigenwijze raja-voelende bataks Emoticon: Party!

Nee hoor, het gaat niet vooruit en al die plannen en reeds gerealiseerde projecten BUITEN java zullen weinig nut hebben Emoticon: Laugh out loud

Hoe lang is Jokowi PAS aan het roer? Wat een prestatie Emoticon: Smile Emoticon: Party!

marcel70
Gebruiker
spacer line

On 03-11-2017 02:04 KotaRadja wrote:

Click to see original image

Iemand uit Sumatra bedankte Jokowi voor het gereedzijnde tolweg project. Lijkt wel de weg vanaf den haag naar schiphol Emoticon: Bye bye

Er is nog steeds een dip in de tourisme op of naar sumatra. Ik herrinner me lang geleden dat er dagelijks volle tour bussen naar berastagi en parapat gingen vanaf polonia airport en een dagje Medan. Met Kuala Namu en de nieuwe airport dichtbij parapat en de betere wegen/infrastructuur en de gigantische plannen zoals bovenbeschreven lijkt het me toch sterk dat er later geen toeristen komen. Ik denk meer dan toen zullen er komen, veel meer. En dat is toch goed voor de eigenwijze raja-voelende bataks Emoticon: Party!

Nee hoor, het gaat niet vooruit en al die plannen en reeds gerealiseerde projecten BUITEN java zullen weinig nut hebben Emoticon: Laugh out loud

Hoe lang is Jokowi PAS aan het roer? Wat een prestatie Emoticon: Smile Emoticon: Party!

Ben je wakker?
Zo het kunnen zijn dat dit projecten waren die in de sby tijd zijn opgestart???

Becik ketitik olo Ketoro

KotaRadja
Gebruiker
User icon of KotaRadja
spacer line

Moest om 5 uur wakker worden om vrouwtje te brengen want die gaat paar dagen op reis met vroegere klasgenoten naar een soort resort zoals boven omschreven.

Geen idee op wiens initiatief deze projecten gestart waren. Feit is dat onder Jokowi vele projecten gerealiseerd worden Emoticon: Yes!

Er is toch hier iemand die een luxe studenten guesthouse heeft in Jogja. Huur kamer1.5 miljoen tot 2, miljoen. Je zou maar 3 studerende kinderen hebben, poeffff. En die kinderen zullen later het goed hebben hoor. Volgens hem heeft hij een wachtlijst. Gaat slecht zeker met indonesie ?? Emoticon: Laugh out loud

marcel70
Gebruiker
spacer line

Das voor een paar weg gelegd. Meesten indonesiers kunnen niet meekomen.

Dronken aardbei.

Becik ketitik olo Ketoro

KotaRadja
Gebruiker
User icon of KotaRadja
spacer line

Die een paar "paar" worden wel steeds meer. Jullie willen zeker morgen iedereen uit de armoede grens. Ja, dan ben je een dronken aarbei of aambei Emoticon: Laugh out loud

Gewldige samenvatting op de blog van erwin, complimenten hoor.
Je schrijft;

Op Sumatra is er al ruim 5 miljoen hectare oliepalmplantage. Uitbreiding is nagenoeg onmogelijk en daarom wordt er gekeken naar het intensifiëren van de plantages. Volgens het masterplan is dat zeker mogelijk, aangezien de meeste plantages nu nog palmbomen van lage kwaliteit gebruiken. Een tweede manier waarop de plantages meer winstgevend gemaakt kunnen worden is door het verbeteren en versnellen van het transport, waarvoor betere infrastructuur nodig is.

Veel weerstand van millieu activisten. Palmolie schijnt erg slecht te zijn. Google maar. Wat ik wil zeggen is dat poen verdienen hier nu belangrijker is dan een balans zien te vinden. Wat is wijsheid?

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 03-11-2017 02:04 KotaRadja wrote:

Click to see original image

Ik was 3 weken geleden op Noord Sumatera en een dag nadat de tolweg was geopend ben ik erover heen gereden. Ik weet niet wat ze ermee gedaan hebben maar het is zo'n weg gemaakt van betonplaten dat niet fijn rijdt. En zeker niet de weg van Den Haag naar Schiphol. Het is allemaal nog lang niet klaar en het duurt naar/van het Tobameer (Parapat) nog steeds minimaal 4 uur vanaf Kuala Namu en reken maar gerust 5 uur vanaf Medan langs een voor het grootste deel onaantrekkelijke weg. Aan de ene kant een nieuwe tolweg en aan de andere kant het verkeer dat muurvast staat in Medan en Siantar (waar je ook na het gereedkomen van doorheen zal moeten). De tolweg loopt nu tot Sei Rampah en moet nog verder doorgetrokken worden tot Tebing Tinggi. Noord Sumatera is heel, heel erg vol. Het is niet voor niks dat de bedoeling is om nu meer gebruik te maken van de airport Silangit zuid van het Tobameer want dat gaat hoe dan ook sneller dan vanaf Kuala Namu, ook in de toekomst. Zie ook dit topic
http://forum.indonesiepagina.n(...)zen_door_sumatra.php 17 oktober, 20:00

Ik ken ook die tijd met die volle tourbussen maar ik weet niet of dat nog terug komt. Het Tobameer is nog steeds prachtig maar om er via de weg te komen is en blijft een crime. Ik kan me nog herinneren dat toen Kuala Namu bijna of net klaar was er hier ook over gesproken werd van “straks komt er een internationaal vliegveld en dan gaan we het meemaken”. Dat is nu 5 jaar geleden of zo? Tot nu toe maken we niks mee in de zin van buitenlandse toeristen, niet alleen de westerlingen maar ook de vele Singaporeanen en Maleisiers die destijds kwamen. De volle tourbussen voor toeristen hebben plaatsgemaakt voor de vele auto’s van dagjesmensen die uit voornamelijk Medan komen. Ik was 3 weken geleden op zondag in Parapat (met de veerboot uit Tomok) en was bar en boos. Het hele stadje compleet verstopt met auto’s.
Ik wil er mee zeggen, dat je er niet mee bent om een stuk tolweg aan te leggen die niet ver genoeg aansluit en je werkt er het weekendtoerisme ook niet mee weg. De weg van Tebing Tinggi naar Siantar en Parapat begint verschijnselen te vertonen van de Puncaktocht elke weekend vanuit Jakarta.

Toeristen die hier langs komen en die naar het Tobameer willen zal ik dan ook zeker niet aanraden om dat via KN te doen maar beter rechtstreeks vliegen op Silangit. Korter en mooier en minder stress.

Info about Flores? FLORES SURGA KITA - http://www.travel2flores.info

KotaRadja
Gebruiker
User icon of KotaRadja
spacer line

Ja klopt dat ze lang nog niet klaar zijn. Ze zijn ook ZO bezig om de verbinding van en naar Kuala Namu beter te maken en om files te te omzeilen. Heb je dit ook al gezien?

Emoticon: Smile

KotaRadja
Gebruiker
User icon of KotaRadja
spacer line

Een ander project wat al liefst 21 jaar liep is nu eindelijk afgerond.

"Paling tidak ruas yang dibuka ini bisa mengurai kemacetan jalur. Dan Kita tahu bahwa jalan tol Becakayu ini berhenti 21 tahun karena SPK sudah diberikan tahun 1996. Sejak 2015 awal sudah dikerjakan, sekarang selesai. Nanti akan diteruskan ke tambun sama ke Bekasi Barat, sehingga akses dari Jakarta menuju Bekasi akan semakin lancar," katanya di lokasi tol layang Becakayu, Bekasi, Jumat (3/11/2017).

Emoticon: Party!

https://m.detik.com/finance/be(...)ecakayu-bisa-rampung

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2017
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

61,598,858 pageviews Een website van indahnesia.com