3,5 uur Kuningan - Lippo Cikarang!

Subforum Java 
75 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Java > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Met een glimlach heb ik vandaag de 254 kilometer tussen Kuningan (eigenlijk nog een stukje verder de kampung in) tot aan Lippo Cikarang afgelegd in 3,5 uur, precies 45 minuten korter dan mijn vorige record. Ruim 70 kilometer per uur maar liefst, flink sneller als de 60 die ik meestal haal, en de 20 die normaal is in Jakarta.

Ik ben geen jakkeraar of zo, maar het was vanochtend gewoon lekker rustig doordat de gehele bevolking het nodig vind een of andere zonnegod te moeten aanbidden en offers te brengen, zodat ik lekker de weg voor mezelf had. Bijna dan.

Ik hoop dat als over 2 jaar de tolweg Cikampek - Palimanan (of andersom uiteraard) af is, ik dit record nog verder kan scherpstellen. Ik denk dat er nog zeker wel 30 minuten vanaf kan namelijk, maar dan moet ik wel echt vrij baan hebben en niet moeten stoppen voor een omhoog gestuiterde vrachtwagencombinatie met lading.

Fijne Idul Adha!

Keduadam
Gebruiker
User icon of Keduadam
spacer line

Mag ik je feliciteren! Op naar nieuwe records!!
Ja heb wat uitgeslapen... maar WATeen rust buiten!!!! Heerlijk.

Okay, wordt wel weer even verstoord om 12.00 met dat gebler weer ('Oh nee hŤ?, hebben ze nou nog niet genoeg gehad?!' Emoticon: Confused ) maar voor de rest hier nu ook alles pais en vree Emoticon: Talk to the hand

Your attitude determines your altitude

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Zowel hier in Lippo als in de kampung (puur Sunda, vreemd genoeg) heb ik er geen last van. Ze doen hun best maar, dat wedstrijdje lelijk schreeuwen kan me inderdaad ook gestolen worden, maar als ik daarvoor een vrijwel lege weg terug krijg, vooruit dan. Voor wat hoort wat, toch?

renem
Gebruiker
spacer line

Het is echt ontzettend rustig op de weg heerlijk gewoon.
Moest ook wel even mijn huis uit want de plaatselijk masjid moest elk geit die verkocht werdt even toezingen met allah akbar en na 22 geiten vond ik het wel welletjes.
Overgens naast sarinah thamrin is even omgetovert tot geiten slachterij gewoon op straat worden ze in stukken gesneden.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Vanochtend kwamen mijn zwager en schoonzus met een big smile binnen.
Ciancur - Sukabumi meestal iets meer dan anderhalf uur, nu 45 minuten, geen kip op de weg te zien, geen geiten en schapen ook trouwens Emoticon: Wink

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Same in Yogya. Heerlijk. Alleen het moskee gebler verpeste enigszins de rust: papa u akbar.

Jan van Toor
Gebruiker
spacer line

Wij hadden minder geluk , er bleek precies onder ons balkon een speaker te hangen en de mannen begonnen om 03:45 uur al te oefenen en het barste echt los om 04:00 hrs en ging door tot 07:00 hrs, verder wilden mijn zwagers mij even laten hoe ze samen met hun dorpsgenoten de koeien keelden en in stukken hakten, had de hele dag koppijn van de recitals en ff geen trek meer in vlees .

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Het is weer voorbij. Gisteren was het nog redelijk rustig in Jakarta, sommigen namen een paar dagen extra vrij. Maandag weer aan de bak dus. De volgende feestdagen zijn in December, maar dan is het niet zo rustig.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

81,985,857 pageviews Een website van indahnesia.com