Transport over Flores

Subforum Nusa Tenggara - De Kleine Sunda Eilanden 
64 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Nusa Tenggara - De Kleine Sunda Eilanden > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Pascal.F
Gebruiker
spacer line

Heel veel reclame hier over gidsen op het forum !!
Maar wie kan mij info geven over transport over Flores.
Ik zoek een driver ( geen gids ) met een busje ( we zijn met 4 personen )
Start in Maumere of Ende en zo verder tot Labuan Bajo.
Hotels bekijk ik wel ter plaatse.

Ik heb er al enkele gecontacteerd maar de prijzen waren redelijk duur.
Anne Ė Mieke heb ik al gemaild maar die is nog even op vakantie. Emoticon: Yes!
Haar antwoord krijg ik we na haar thuiskomst.
Hoe meer info hoe beter natuurlijk

erwin
Gebruiker
User icon of erwin
spacer line

Peter Liwu heeft voor mij een boottrip naar Rinca georganiseerd, en dat was heel goed.
Hij organiseert ook trans-Flores reizen.

Je vindt hem op Facebook of: pelangiflorestourEmail-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.gmail.com ; +62 852-5317-7005

Neem vooral je tijd voor Flores. Waarom? Dat lees je hier: forum.indonesiepagina.nl/topic(...)oeten_uit_flores.php

Het is beter spijt te hebben van iets dat je gedaan hebt, dan spijt te hebben om iets dat je niet gedaan hebt

erwin
Gebruiker
User icon of erwin
spacer line

Nog een bedenking: toen ik op Flores was, bleken de meeste mensen de route Maumere - Labuanbajo te doen. Ik heb mij toen echt afgevraagd of al die auto's dan weer leeg naar Maumere terug rijden? Misschien is het goedkoper om van Labuanbajo naar Maumere te rijden, omdat men daar minder klanten voor heeft.

Het is beter spijt te hebben van iets dat je gedaan hebt, dan spijt te hebben om iets dat je niet gedaan hebt

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Ben effe online.
Nee hoor Erwin die auto's gaan echt niet leeg terug. De meeste mensen kiezen voor de route van oost naar west omdat er vanuit LB meer mogelijkheden zijn om naar Bali te vliegen en ook omdat het luie stuk toch ook rond LB ligt (oa een boottrip langs de eilanden of er zelfs verblijven)
Ik verwacht een prijs tussen Rp 500.000 en Rp 700.000 per dag.

Pascal weet je wat je ook kunt doen: een travel regelen en de rest van de plaatsen er bij kopen dan zit je ook niet met gedoe dat ze zeggen dat ze leeg terug moeten en dus een toeslag vragen..

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Pascal.F
Gebruiker
spacer line

Anne Ė Mieke

Wat bedoel je met een travel regelen , een hele bus waar de bevolking mee reist volledig afhuren voor de hele trip ?
Heeft dat busje dat ook een beetje ruimte en comfort en blijft dat dan de hele tijd in jouw bezit ?
Ik weet dat reizen geld kost, maar ik krijg prijzen binnen van meer dan 2 miljoen r/p verschil.
Dit maal 4 personen is een hele hoop.

De vorige keer Flores ben ik alleen in de buurt van LB gebleven ( 5 dagen ) maar nu wil ik van oost naar west voor de reden die AM zegt.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Een travel is iets tussen een auto en een minibus een soort shared taxi. Wat ik bedoel is het huren van bijvoorbeeld een Avanza of zoiets. Travelprijzen waren vorig jaar per traject tussen de Rp 50.000 en Rp 100.000 per persoon. Travel in de vorm van een minibus (bv Guning Mas) zijn wat goedkoper omdat ze meer mensen mee kunnen nemen.
Voor een hele auto (dus geen bus)zal dat dan max Rp 500.000 zijn (maar het kan zijn dat de prijzen wat hoger geworden zijn ivm de prijsstijging van de benzine). Ik weet niet precies welk verschil je bedoelt met die 2 miljoen. Per persoon? Per dag? Of hoe moet ik dit zien.
Ht ligt er ook aan hoe je dit gaat doen. Als je in Maumere begint dan kun je er voor kiezen om per travel eerst naar Moni te gaan (heb ik vorig jaar in mei gedaan) maar dan moet er natuurlijk nog iets geregeld wordt voor bezoek aan Kelimutu (ik neem aan dat je die niet overslaat). Je kunt ook van Maumere naar Moni reizen in een gecharterde auto, daar overnachten, de volgende ochtend naar Kelimutu en na het bezoek door naar Ende of nog verder door naar Riung of Bajawa. Maar dan hebben we het natuurlijk neit meer over travels maar over gecharterde auto's.
We moeten na mijn vakantie maar eens goed puzzelen. Zet maar alvast op mail hoeveel tijd jullie hebben en wat allemaal de bedoeling is. Als je veel tijd hebt dan kun je ook overwegen om via Kupang naar Larantuka te gaan en daar de oost-westreis beginnen. De omgeving van Larantuka is prachtig en jammer dat het vaak wordt overgeslagen. Nou ja er zijn veel mogelijkheden.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Pascal.F
Gebruiker
spacer line

Ik heb het liefst vast vervoer vanaf de start tot het einde.Minder zorgen en zoekwerk.
We hebben een 9 tal dagen vanaf het oosten Maumere of Ende voor terug in LB te komen.Het steekt op geen dag.
Ik weet niet goed of het de moeite is voor Riung te bezoeken ??
Ik ga toch nog de 2 daagse boottocht ( Rinca ) maken na aankomst in LB en kan daar dan snorkelen.Zo spaar ik kilometers en 2 dagen uit.
Wat denkt u ?

Ik heb een prijs van 7500000 R/P voor 9 overnachtingen transport ,benzine,hotel + ontbijt + gids + 2 dagen boot naar Rinca.
Alleen de rest van het eten en drank is nog te betalen.
De andere offerte is idem maar kost 2000000 r/p per persoon meer maar de gids praat wel Nederlands en dat is ook een pluspunt.
Zwaar bevalling Emoticon: Angry

BintangJan
Gebruiker
User icon of BintangJan
spacer line

We zitten nu in Labuan Bajo. Heb even geinformeerd wat hier vervoer naar Maumere kost.
Auto met chauffeur 4.200.000 rp (dus niet per persoon) prijs is inclusief benzine, maaltijden en onderkomen chauffeur. Hotels moeten zelf betaald worden. Trip duurt 6 dagen.
Omgekeerd schijnt hetzelfde te zijn.

Mail maar eens met peramabajaEmail-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.yahoo.com

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

Pascal.F
Gebruiker
spacer line

Bedankt

Das beter Bintang Jan,
Het zou voor volgend jaar zijn deze periode.
Wat is het weer daar voor de moment ?
Bestaat hotel Pelangi nog ?
Het hotel ligt aan het voetbalveld vlak achter de goal Emoticon: Nice

Ik zal hem eens mailen.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 12-10-2013 11:44 BintangJan wrote:
Auto met chauffeur 4.200.000 rp (dus niet per persoon) prijs is inclusief benzine, .
Ha dan zat ik met mijn bovengrens precies goed 6 x Rp 700.000 is idd Rp 4.200.000
Zou ik maar doen Pascale. Das een koopje met zijn vieren.

erwin
Gebruiker
User icon of erwin
spacer line

Van Riung heb ik alleen maar positieve verhalen gehoord, maar ben er niet zelf geweest.
Ik vind het beter om zelf het hotel te betalen, dat betekent dat je het hotel ook zelf kan kiezen.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Riung is zeker de moeite ( van het omrijden) waard. Het valt trouwens wel mee, Halvewege de weg Ende-Bajawa gaat een weg naar het noorden. Riung zelf is niet meer dan een dorp, faciliteiten zijn minimaal en er is geen touristscene zoals in Labuan Bajo, Moni of Bajawa. Boot huren en een paar van de 17 eilanden bezoeken (zie mijn avatar). Vraag de kapitein om rijst, groenten en een vis mee te nemen (of eentje vangen onderweg), vuurtje stoken en je heb op een van de lege witte stranden met azuurblauw en turkoois water "voor de deur" de romantiek die je hebben wilt.
Vanuit Riung naar Bajawa is non stop 2 uur rijden (als de weg tenminste enigszins intact is)

Pascal.F
Gebruiker
spacer line

Bintang Jan

Dit mail adres werkt niet.Er komt steeds een foutmelding binnen.
Bedoel je Perama tours ?

wereldreis
Gebruiker
spacer line

Vorig jaar vanuit LB hotel Golohill Top een geweldige trip over Flores gemaakt, inclusief Riung waar we het snorkelen onvergetelijk vonden, een plek om nog eens naar terug te gaan. Het kost wat moeite om er te komen maar dan krijg je ook wat!

BintangJan
Gebruiker
User icon of BintangJan
spacer line

Pascal,

Sorry dat ik laat reageer. We zijn met Perama van Labuan Bajo naar Lombok gevaren en waren een paar dagen verstoken van Internet. Het mailadres heb ik in het kantoor van Perama gekregen. Het is dus inderdaad Perama Tours.

Wellicht is het mailadres peramabajoEmail-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.yahoo.com

Over Pelangi kan ik niets zeggen. Niet gezien.

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

Pascal.F
Gebruiker
spacer line

Bintang Jan

Ik heb hem gemaild en het is gelukt denk ik...nu nog even afwachten.
Viel de bootreis naar Lombok mee (zeeziek ) ??
Ik heb daar al vreemde verhalen over gelezen.

Bedankt voor de moeite

BintangJan
Gebruiker
User icon of BintangJan
spacer line

Pascal,

Mijn vrouw en ik hebben zeebenen, dus niet zeeziek. Wel andere passagiers waaraan wij kotszakjes hebben uitgedeeld. Tja, wat moet je ervan zeggen. De boten van Perama zijn geen zeekastelen. Je kunt kiezen. Aan dek slapen of een hut nemen. Wij hadden een hut op het benedendek. Warm omdat we boven de machinekamer sliepen. Tijdens de nachten goed geslapen, ondanks de woelige baren. Vanaf Mojo was het voor veel passagiers niet prettig. Stampen, paaltjes pikken en slingeren. Enorme bergen water sloegen over het schip. Vooral in de zeestraat tussen Sumbawa en Lombok was het goed raak. De regentijd komt eraan, dus ook hoge zee en veel wind.

funkyboefje
Gebruiker
spacer line

Ik zoek info over de boottrip tussen lombok en flores.

Op de site van perama gekeken maar kan er niks over vinden.
-Kunnen jullie mij vertellen hoe lang de boot er over doet?
-zal het te doen zijn begin april?
-wat zijn de kosten ongeveer?

Alvast bedankt! Emoticon: Bye bye

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Je bedoelt deze? (gewoon goed zoeken Emoticon: Smile )

http://www.peramatour.com/46-S(...)Camera-01-2N-3D.html

http://www.peramatour.com/47-S(...)Camera-02-2N-2D.html

http://www.peramatour.com/48-S(...)mera-0102-4N-5D.html

In april? Tja ik weet het niet ivm het seizoen hoewel het weer tegenwoordig niet voorspelbaar is. Van te voren boeken betekent dat je er aan vast zit dus dat zou ik sowieso niet doen. De zee en dan vooral tussen Flores en Sumbawa kan behoorlijk spoken. Weet verder dat Perama een paar jaar geleden een ongeluk heeft gehad met zo'n boot.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2018
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

69,280,459 pageviews Een website van indahnesia.com