Cursusboek Bahasa Indonesia

Subforum Gezocht & Aangeboden 
57 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Gezocht & Aangeboden > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
mhd1978
Gebruiker
spacer line

Wie weet er een goed cursusboek Bahasa Indonesie.

Ik woon in Jember en heb al een cursus voor op de computer. Nu krijg ik ook les van iemand die engels spreekt. Maar zij heeft geen lesmateriaal, alleen een wat & hoe boekje. Nu ben ik dus opzoek naar lesmateriaal, zodat ik het bahasa sneller en beter onder de knie krijg.

Wie weet er een lesboek?

Erwinn
Gebruiker
User icon of Erwinn
spacer line

Ik weet geen lesboek, maar wat je misschien ook interessant vindt is de website Warung Sinema. Dit is een project van de Universiteit van Wisconsin. Het is al oud (jaren 90 denk ik), maar heel nuttig om aan de hand van filmpjes de taal beter te leren. Er zijn 20 lessen in totaal, via deze link kun je daar direct naartoe (via de website van Warung Sinema werkt niet altijd omdat je browser waarschijnlijk te nieuw is).

'In de Archipel' | Weblog over Indonesi√ę: nieuws, reizen, politiek, taal en geschiedenis

koming
Gebruiker
User icon of koming
spacer line

Hangt er een beetje vanaf met wel doel en hoe snel je Indonesisch wil leren (geen 'bahasa', we spreken immers ook geen language, of Sprache of lingua)
Ik had wel baat bij 'Langkah Baru' van Johani Johns, maar of dat nog te krijgen is? Is engelstalig.

groet,

koming

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

Selamat Datang deel 1 en 2.
Werd ook gegegeven bij Trade Management Asia ( Hogeschool)
Mss kan je het via Marktplaats ( buku seken) vinden.

bisa dicek of makemyday .

whiijoe
Gebruiker
spacer line

Goedemiddag, ik ben opzoek naar de vertaling van: Family is a gift that lasts forever. Dit is voor een tattoo. Kan iemand mij helpen?

pierre
Gebruiker
spacer line

Op 28-10-2013 17:01 schreef whiijoe:
Goedemiddag, ik ben opzoek naar de vertaling van: Family is a gift that lasts forever. Dit is voor een tattoo. Kan iemand mij helpen?

Heb ik al in een ander topic beantwoord

Maar bij deze nogmaals

Keluarga adalah suatu hadiah yg abadi

1remi
Gebruiker
spacer line

1remi
Gebruiker
spacer line

Verstuurt Bol.com ook naar IndonesiŽ? Geen idee!!!! Emoticon: Smile

http://www.bol.com/nl/c/boeken(...)l/7592940/index.html

Misschien doet Amazon wel? Emoticon: Nooo

http://www.amazon.co.uk/Books/(...)%3ARahman%20Syaifoel

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

On 28-10-2013 20:21 pierre wrote:

[quote removed]

Heb ik al in een ander topic beantwoord

Maar bij deze nogmaals

Keluarga adalah suatu hadiah yg abadi

Dat hoop men .
Soms kan het GIF zijn .
En dat is het geen hadiah (geschenk) meer .

bisa dicek of makemyday .

mhd1978
Gebruiker
spacer line

Bedankt 1remi!

Net het tekst en oefenboek besteld bij Bol.com.
Ze bezorgen wel in NL en eind van maand bezorgt de familie het in Indonesie!

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Anne_Miek nu je deze topic heb gelinkt, een nog leuke uitspraak die je vlug achter elkaar moet uitspreken, waar je de tongval overvloeid. Emoticon: Party! Emoticon: Party!

Kuku-kuku-kaki-koki-kaka-kakekku-kaku-kaku

Vertaling Nagels van de Kok een broer van opa zijn stevig

Of deze

Nu ninunna ninina Nina

Weefster is Oma van Nina

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

guna2
Gebruiker
User icon of guna2
spacer line

Meer BI-tonguetwisters:

Buaya, biawak, buaian,
Buaya, biawak, buaian,
Buaya, biawak, buaian, ...

Dudung, ambilkan dandang di dinding dong, Dung!

Jangan coba-coba cium cucu-cucuku kalau cuma mau cium cucu-cucuku cuma-cuma.

Partai-partai perempuan berpertemuan di dekat perempatan Prembun.

Rika tarik-tarik rok Rina dan Rina tarik-tarik rok Rika. Rok Rika robek-robek dan rusak dan Rok Rina rusak-rusak dan robek.

Santapan kita setiap jam setengah satu siang satu soto sapi sama seratus tusuk sate sapi pula.

Saya sebal sama situ sebab situ suka senyum-senyum sama suami saya sehingga suami saya suka senyum-senyum sendiri saja.

En nog ruim dertig andere onmogelijkheden. Ook voor veel andere talen, waaronder Javaans.

sukadi46
Gebruiker
spacer line

Kan je niet van iemand een copie krijgen van de LOI of Teleac? Het probleem in IndonesiŽ is dat ze veel op het engels en chinees en japans gericht zijn. Dus Iets in t nederlands is in de boekhandel spaarzaam te vinden

renem
Gebruiker
spacer line

Mijn ervaring met indonesisch is dat je met verouderde boeken van selamat datang of een cursus in nederland niet veel meer kan leren dan de basis.

Er zit een groot verschil tussen de spreektaal en de schrijftaal om beiden wat te oefenen heb ik eerst online wat delen van bintang ( kan link sturen als er intresse is ) deze is gebaseerd op de straat taal zoals in jakarta wordt gesproken.

Schrijf taal heb ik (nog steeds mee bezig) beter geleerd door de boeken van sd 1 t/m 6 van de sd (lagere school ) te lezen ( wel wat kindelijk maar eenvoudig en direct toepasbaar )

Dit is dan vervolgens voldoend basis om de tv steeds beter te volgen waardoor je snel vanzelf de taal leert.......

Maar waarschijnlijk is dit voor iedereen anders, ik geef alleen weer wat voor mij goed werkt.

renem
Gebruiker
spacer line

Ligt er ook aan waarvoor je de taal wil leren, bijv voor vakantie alleen of voor business of voor ja vul maar in.

Voormij begonnen dingen pas business wise te lopen toen ik gewoon gesprekken in indonesche kon doen ofschoon veel mensen wel engels spreken maar je wordt gewoon minder snel bedonderd + je breekt het ijs sneller met nieuwe contacten...

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2017
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

61,627,367 pageviews Een website van indahnesia.com