belasting/imigreren

Subforum Het visumgebeuren 
85 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Het visumgebeuren > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Jan van Toor
Gebruiker
spacer line

Hier laat je wat, daar krijg je wat. De keuze van het uiteindelijke parkeerstandland word mede bepaald door uiteraard de persoonlijke voorkeur van iemand, de financiele armslag die je hebt, gezondheidstoestand en de vestigings bepalingen van dat land op enig moment, voor de een zal het Indonesie worden voor de andere misschien Maleisie op voor mijn part de costa's , orientatie is een eerste vereistte, en iedereen kan zijn voordeel doen met de Informatie en input op deze site, en gebruik er van wat nuttig voor jezelf is !
Als ik eens wat meer nuttige informatie kan delen horen jullie het.
Vriendelijke groeten aan idereen .

Keduadam
Gebruiker
User icon of Keduadam
spacer line

Op 09-10-2013 19:02 schreef Malam:
Voordat je een spontaan orgasme krijgt van deze belastingtarieven.
Neem de kosten van een visa lansia en ziektekosten verzekering mee, vooral dat laatste kan er behoorlijk inhakken als je tenminste een verzekering kan vinden die een ouwe lul nog wil verzekeren.

Nou ja, die ouwe lul - incl. te gote prostaat - misschien niet meer, maar de rest hoop ik nog wel...

Your attitude determines your altitude

Keduadam
Gebruiker
User icon of Keduadam
spacer line

Op 10-10-2013 16:12 schreef Malam:

[quote verwijderd]

Ik heb ooit iemand die hier decennia woonde en veel wist, te vuur en te zwaard bestreden toen hij IndonesiŽrs boomapen noemde.
Ik ben er achter gekomen dat hij een beetje gelijk had, zeker t.a.v. de mannen die hier de dienst uitmaken Emoticon: Yes!

Ach kom, kom dat valt mee hoor soms Emoticon: Smile Ik moest vanmiddag nog aan een stel jongens, die aan het vliegeren waren in de kampung, het gedrag van boomapen uitleggen.
Ze zagen dat ik net een tros pisangs had gekocht, en 'hadden vragen daarover'. Nou dan weet je het wel, op zijn Indisch.
Dus ik zei: "Eerst een aapje nadoen, dan krijg je er een!"

Weinig Sundanese reaktie. Wat giechelen naar elkaar in deze giegelcultuur, meer niet... Emoticon: Confused
TOTDAT ik het voordeed, hoe een aapje zich gedroeg. Oehoehuhu enz...

Lachen was dat... toen eentje die het durfde, en ja hoor, ťťn schaap - eh aap - over de dam enzovoort.... totdat mijn halve tros leeg was. Emoticon: Party!

Keduadam
Gebruiker
User icon of Keduadam
spacer line

Ha die Jan, terug in de Beschaving van Bandung!?
Tot maandag hoop ik, op de Braga... bel je nog. Emoticon: Bye bye

Jan van Toor
Gebruiker
spacer line

Heb net een heel stuk zitten tikken en toen was ik alles kwijt !
Het kwam hier op neer ; Indonesie kan niet tippen aan zijn buurman en rivaal Maleisie, niet op econonisch danwel op sociaal cultureel vlak, de verpaupering en verloedering hier in de steden zie je ieder jaar erger worden. De meeste leden op dit forum hebben iets met dit land en sluiten dan vaak hun ogen voor de realiteit, sprak net nog een groep hollandse toeristen hier (in bandung) die zijn zich rotgeschrokken van de vervuiling en verloedering hier ! Lijkt verdomme mumbai wel, dat heb ik in maleisie toch echt niet gezien en kom in beide landen toch ook al 40 jaar, ook ik had eens die droom maar nu ik zover ben pas ik ervoor om hier te gaan pensionadooon ! Nu moet ik er wel bij vermelden dat mijn vrouw al haar familie en een zoon hier in Bandung heeft en het voor haar ondenkbaar zou zijn ergens anders in Indonesie te gaan wonen, ondanks haar internationaal denken na bijna 23 jaar als stewardess.

Jan van Toor
Gebruiker
spacer line

Voor veel Nederlanders geeft Indonesie nog steeds het tempo dulu gevoel, en zoals eerder op dit forum al eens gezegd is, als mensen een keer op bali zijn geweest dan dromen ze gelijk van een huisje op het strand wanneer ze met Pensioen zijn, maar weten niet waar ze het over hebben, zoiets had je ook met de mollukse jongeren die in nederland waren geboren en alleen maar mooie verhalen hoorden van hun ouders over Maluku met gevolg de treinkapingen etc. Er is toen door de ned regering een plan opgestart om deze jongeren een kans te geven terug te gaan en ze mochten op orientatie reis betaald door de belastingbetaler! Toen ze de bende daar hadden ervaren zijn ze spoorslags teruggekeerd naar belanda en willen er nooit meer heen.

pierre
Gebruiker
spacer line

Op 13-10-2013 14:29 schreef Jan van Toor:
Heb net een heel stuk zitten tikken en toen was ik alles kwijt !
Het kwam hier op neer ; Indonesie kan niet tippen aan zijn buurman en rivaal Maleisie, niet op econonisch danwel op sociaal cultureel vlak, de verpaupering en verloedering hier in de steden zie je ieder jaar erger worden. De meeste leden op dit forum hebben iets met dit land en sluiten dan vaak hun ogen voor de realiteit, sprak net nog een groep hollandse toeristen hier (in bandung) die zijn zich rotgeschrokken van de vervuiling en verloedering hier ! Lijkt verdomme mumbai wel, dat heb ik in maleisie toch echt niet gezien en kom in beide landen toch ook al 40 jaar, ook ik had eens die droom maar nu ik zover ben pas ik ervoor om hier te gaan pensionadooon ! Nu moet ik er wel bij vermelden dat mijn vrouw al haar familie en een zoon hier in Bandung heeft en het voor haar ondenkbaar zou zijn ergens anders in Indonesie te gaan wonen, ondanks haar internationaal denken na bijna 23 jaar als stewardess.

Wat verloedering en verpaupering betreft kan ik beamen ( en zeker mijn vrouw) mijn vrouw is nu reeds ruim 2 jaar hier en we streven om 2 x per jaar naar RI op familie bezoek te gaan, maar de laatste keer dat we er waren ( mei j.l. ) is mijn vrouw zich rot geschrokken over de bende (afval) op straat, de verpaupering van de gebouwen en het asociale verkeer in Medan. ze zegt als je er zelf elke dag in zit dan zie ?? je het niet, het gaat geleidelijk, maar als je een poosje niet bent geweest en je komt dan weer terug poe poe... ze durft nu te zeggen als dit zo doorgaat dan is er niet veel hoop meer dat indonesie tot de wereld landen zal kunnen gaan behoren, dan zal er structureel heel veel moeten veranderen... maar dit ziet ze niet gebeuren. ze ziet nu ook in dat de meeste indonesiers niet langer dan hun neus verder kijken en zich niet druk maken om de dag van morgen.. jammer zegt ze... tevens heeft ze in de gaten dat het extremisme stiekem steeds meer terrein wint, heel jammer dat mijn vaderland naar de kl... gaat. Dit zijn woorden van een indonesische vrouw die nog maar ruim twee jaar daar weg is.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 13-10-2013 15:47 pierre wrote: Wat verloedering en verpaupering betreft kan ik beamen ( en zeker mijn vrouw) mijn vrouw is nu reeds ruim 2 jaar hier en we streven om 2 x per jaar naar RI op familie bezoek te gaan, maar de laatste keer dat we er waren ( mei j.l. ) is mijn vrouw zich rot geschrokken over de bende (afval) op straat, de verpaupering van de gebouwen en het asociale verkeer in Medan. ze zegt als je er zelf elke dag in zit dan zie ?? je het niet, het gaat geleidelijk, maar als je een poosje niet bent geweest en je komt dan weer terug poe poe...
Daarvoor hoef je niet eens een paar jaar weg te zijn geweest. Vrijwel elke Indonesier die wel eens een tijdje buiten de grens heeft gekeken (en er voor openstaat, dat moet ik er wel bij zeggen) is zich ervan bewust dat RI een statisch land is waarin geen verandering van denken wordt geduld.
Mijn partner heeft - zonder ooit in het buitenland te hebben gewoond maar wel buiten de grenzen geweest - dezelfde mening als uw partner en wil dan ook dat de kinderen buiten RI gaan wonen en werken daar ze geen normale toekomst ziet voor hen in dit land.

RI (en de bevolking) denkt dat vooruitgang te maken heeft met beheersing van moderne technologie (trouwens een denkwijze in vele 3e wereldlanden), maar vergeet dat daarvoor er een complete verandering moet plaatsvinden in de mindset, de manier van denken, de cultuur, de zeden en gewoonten, religie, etc.
En dat is iets dat men niet accepteert. Meedoen met de andere "grote boys" op technologisch gebied maar niet mee willen doen in verandering van mentaliteit. Dat is de grootste sta-in-de-weg, niet het ontbreken van bepaalde technologische kennis (die is opkoopbaar).

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Jan (van Toor); tempo dulu is van ver voor mijn tijd en ik leef behoorlijk in het heden, maar als ik soms zie hoe Jakarta was toen het not Batavia heette dan denk ik toch wel hoe heeft het zover kunnen komen? Aan de andere kant was er toen ook niet veel, geen geasfalteerde wegen, geen stroom (vrijwel niet) en zo voorts.

Ik was vorige maand even in de 'Kota Tua' van Jakarta, het voormalige Nederlandse gedeelte dus. Aldaar even gelunched in Cafe Batavia in de stijl van de 20-er jaren van de vorige eeuw. Allemaal vergane glorie maar daar hangt echt een gevoel van hoe het volgens mij geweest is.: lekker decadent voor diegenen die het zich konden veroorloven en niets voor diegenen die niets hadden. Er is dus niets veranderd in die bijna 100 jaar.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 13-10-2013 14:38 Jan van Toor wrote: .......zoiets had je ook met de mollukse jongeren die in nederland waren geboren en alleen maar mooie verhalen hoorden van hun ouders over Maluku met gevolg de treinkapingen etc. Er is toen door de ned regering een plan opgestart om deze jongeren een kans te geven terug te gaan en ze mochten op orientatie reis betaald door de belastingbetaler! Toen ze de bende daar hadden ervaren zijn ze spoorslags teruggekeerd naar belanda en willen er nooit meer heen.
Jammer genoeg is dat niet zo. De huidige 2e, 3e en 4e generatie Molukse Nederlanders zijn nog meer "roze bril dragers" dan hun voorgangers. Weliswaar niet meer op politiek gebied maar denken het gebied en de cultuur te kennen vanwege hun "bloedsband" ( satu darah ). Wederom wordt weer alles prachtig afgeschilderd - weliswaar met enkele kanttekeningen om geloofwaardig over te komen - maar de roze bril is nog rozer geworden. Ik zie nu bosjes 3e generatie (meestal gemengd bloedige) Molukkers naar Maluku gaan die het wiel denken te hebben uitgevonden en hun "volk" wel eens zullen helpen.
De orientatiereizen van weleer hebben wel gewerkt in de zin dat het - voor Nederland - gevaarlijke extremistische politieke kantje er wel grotendeels is afgeslepen.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Ik neem aan dat jij zo af en toe dezelfde soort gesprekje hebt als ik YB, het is haast standaard hier.
Waar kom je vandaan, hoe lang ben je hier en wat spreekt Pak goed Indonesisch.
Ik tracht het zo veel mogelijk van mijn lijf te houden, want na verloop van tijd op verdienste in Nederland uitkomen (natuuuurlijk geld) telefoonnummers uitwisselen en al die ongein is ook standaard.

Soms stap ik er nog wel eens in, als de mensen gewoon aardig zijn, dan vragen ze ook mijn mening over IndonesiŽ, dan schroom ik niet om te vertellen dat ik het goed naar mijn zin heb, maar dat het wel een pokken bende is.
Zonder uitzondering zeggen ze dan allemaal dat het een gebrek aan regels en discipline is.
Vervolgens stappen ze in de auto, zie je het raam open gaan en word het afval naar buiten gekieperd, lege aqua flesjes, lege zakjes en dergelijke Emoticon: Confused
Schiet mij maar lek.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Ik lees net op NU.nl dat er een gen is gevonden voor zwartgalligheid. Deze variant is vooral aanwezig bij blanke mensen. Onder andere etniciteiten is het voorkomen minder, zo heeft maar 10% van de Rwandezen de variatie.
Zonder uitzondering zeggen ze dan allemaal dat het een gebrek aan regels en discipline is.
Vervolgens stappen ze in de auto, zie je het raam open gaan en word het afval naar buiten gekieperd, lege aqua flesjes, lege zakjes en dergelijke
Zou de autochtone bevolking in RI een gen (of een variatie op) bezitten dat hen tot dergelijke mentaliteit en acties doet komen?

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Ik zou het niet weten, zou best kunnen, ťťn ding is zeker.
Om deze mentaliteit te veranderen gaat nog gen(eraties) lang duren.

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

On 14-10-2013 02:58 Yerun wrote:

Ik was vorige maand even in de 'Kota Tua' van Jakarta, het voormalige Nederlandse gedeelte dus. Aldaar even gelunched in Cafe Batavia in de stijl van de 20-er jaren van de vorige eeuw. Allemaal vergane glorie maar daar hangt echt een gevoel van hoe het volgens mij geweest is.: lekker decadent voor diegenen die het zich konden veroorloven en niets voor diegenen die niets hadden. Er is dus niets veranderd in die bijna 100 jaar.

Ik "ken" Djakarta omdat ik dat geboren ben en tot mijn 1ste studentenjaar daar woonde.
De S.A wonen al meer dan 175 jaar in Batavia/Jakarta e.o .

Kom gemiddeld jaarlijks in Jakarta, binnenkort als pendelaar .
Nou Cafe Batavia is zo kits als wat .Grote nepperd.

Toen de elite van Batavia/Djakarta nog uitgingen naar Hotel des Indes , naar de Soos Harmonie , Concordia gingen ben ik nog niet geboren.
Wel heb ik gezien in de jaren 50-60 hoe de "niet jean pierloos" piepels pan proeher wonen in hun Hollandse Herenhuizen in de Menteng Area.

Ben wel eens dat voor bepaalde verhoudingen niet veel veranderd is.
Alleen dat er veel nieuwe rijken erbij komen , ze bevolkten soms sterrenhotels.
Soms is het belangrijker dat je poen hebt (niet helemaal oneens) terwijl "Pan Froeher " ook Wie je bent .

bisa dicek of makemyday .

Jan van Toor
Gebruiker
spacer line

Waar doen ze het van ?
Een van mijn zwagers hier is sportleraar op een high school verdient omgerekend 240 euro per maand, toch rijd hij in een dikke MPV, en loopt met twee gsm's waaronder de nieuwste Galaxy S4 (echte) ik snap er geen jota van hoe die dat voor elkaar krijgt, en als ik mijn vrouw daarna vraag zegt ze; ze doen er een beetje bisnis bij, maar krijg er verder geen vinger achter hoe ze het nu echt doen, nou ja zolang het maar niet uit mijn zak komt toch !

Jan van Toor
Gebruiker
spacer line

Ook in die dikke verkeersstromen ontwaar ik weinig of geen wrakken, nu helpt het klimaat hier wel aan mee (conditionering), maar toch ! Gister even naar de alun2 geweest hier maar het leek wel of alle ogen op mij gericht waren, (misschien omdat ik een allieen ben) voel me daar altijd wat ongemakkelijk bij, in Thailand of Maleisie ervaar ik dat toch minder of is dat maar een idee fix, ook zijn het niet altijd vriendelijke blikken heb ik het gevoel.

Jan van Toor
Gebruiker
spacer line

Postkoloniale ervaringen heb ik wel zelf mogen ervaren in Suriname, waar ik van 1975 tot 1981 op een Javaanse !! Plantage heb gewoond en na de onafhankelijkheid een groot deel van de economie kapot heb zien gaan door wanbeleid en verkeerde mentaliteit en ook daar werd en word nog steeds de schuld in de schoenen geschoven van de voormalige kolonisator, na de onafhankelijkheid stak corruptie de kop op, werden de inkomensverschillen groter en kwam er een president met bloed aan zijn handen en groothandelaar in hard drugs is!

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

On 14-10-2013 09:57 Jan van Toor wrote:
Postkoloniale ervaringen heb ik wel zelf mogen ervaren in Suriname,

Ik in Indonesia tot 1968.
Aan de Indonesische kant.
Dus weet ook iets hoe het daar geregeld werd en wordt.
Allemaal oude kueh verhalen.

V.w.b bijverdienen , Indonesiers zeggen "sambilan", en als het negatief is "sabetan" , of catutan (oude gewoonten) =hosselen kan ik dikke boek schrijven.
Alleen heb ik die behoefte niet , ben geen " eigen nestbevuiler" Emoticon: Wink

Ik schrijf eigen verhalen uit mijn eigen omgeving /ervaringen en vaak alleen maar leuke dingen.
Is mijn keuze.

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

On 14-10-2013 09:39 Jan van Toor wrote:
Waar doen ze het van ?
Een van mijn zwagers hier is sportleraar op een high school verdient omgerekend 240 euro per maand, toch rijd hij in een dikke MPV,

Nooit gehoord leven van krediet ?
(Naast de grijze economie).

Ik zie veel medelanders in Amsterdam , die in een dikke auto rijden, behangen met met blimg bling, 3 x per jaar met vakanties naar verre excotische plaatsen.
Vraag ik me ook af , hoe doen ze het ?
http://www.youtube.com/watch?v=KHAv0uOzbYE

erwin
Gebruiker
User icon of erwin
spacer line

Dat krediet moet toch ook ergens van betaald worden? Emoticon: Confused Emoticon: Confused

Het is beter spijt te hebben van iets dat je gedaan hebt, dan spijt te hebben om iets dat je niet gedaan hebt

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

On 14-10-2013 10:55 erwin wrote:
Dat krediet moet toch ook ergens van betaald worden? Emoticon: Confused Emoticon: Confused

Kan je niet betalen , dan kan je beroep doen op schuldsanering .
Nederland heeft de hoogste hypotheekschuld ter wereld , hoe het met consumptief krediet gaat zal men cijfers kunnen vinden .

Of men gaat andere inkomstenbron zoeken, zwart werken, wietkwekkerij beginnen etc

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Erwin heeft het niet over Nederland maar IndonesiŽ Surya, maar dat weet je wel Emoticon: Bye bye
Alleen kan je geen negatieve dingen horen over IndonesiŽ en ga je weer draaien als een paling in een emmer behangstijfsel

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

Bedankt voor je heldere uitleg en de genomen moeite.
Ik denk dat het ook al beantwoord is in mijn 2 postings

* Nooit gehoord leven van krediet ?
(Naast de grijze economie).
*Of men gaat andere inkomstenbron zoeken, zwart werken, wietkwekkerij beginnen etc

Wietkweken kan men vervangen door andere lucratieve activiteiten .

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

hier in Indonesie is een flink deel (* geen idee hoeveel) van de economie informeel/grijs of zelfs zwart. Extra geld verdienen doe je door parkeerwacht te worden, 'agent' te worden (calo), of andere dingen, zoals heling, drugslaboratorium runnen e.d. 1001 mogelijkheden om hier aan extra geld te komen.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Ik denk dat ik niet offtopic ben als ik zeg dat immigranten op dit moment maar eens bij Om Malam moesten komen luisteren.
3 MoskeeŽn waar een stelletje idioten op Rolling Stone sterkte door de roeptoeters vertellen hoe groot Allah is.
Ziek ziek en nog eens ziek zijn ze.
Dit heeft niets meer met geloof te maken, maar met indoctrinatie.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

81,937,977 pageviews Een website van indahnesia.com