Nieuw antimuggenmiddel

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
47 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
RobYos
Gebruiker
spacer line

DEET is snel bezig te verouderen, veel muggen zijn er al bestand tegen. Er bestaat een nieuw middel, gebaseerd op de stoffen saltidin en acaridin , dat als ' Autan Active ' (een spray) op de markt gebracht wordt. Merkwaardig genoeg is Autan Active in Nederland niet te vinden, het is me tenminste niet gelukt bij de apotheek en evenmin bij Etos en Kruidvat. Ook een andere, grote, drogist had het niet.
Men (in ieder geval de dokter van de Tropenpoli in het AMC) zegt dat het in BelgiŽ en Duitsland wťl al verkrijgbaar is. Maar op websites van Belgische en Duitse apotheken kon ik het ook niet vinden.
Heet iemand hier al ervaring mee? Is het in Nederland al ergens te krijgen? Zo ja, waar? Hoe staat het met BelgiŽ?
Bedankt voor elke info, ik heb graag een effectief middel, want ik wil niet graag nog een tweede keer knokkelkoorts krijgen, mijn eerste ervaring hiermee was al vervelend genoeg: een hele maand uitgeschakeld!

erwin
Gebruiker
User icon of erwin
spacer line

Bij deze webapotheek online verkrijgbaar: www.e-drugstore.be/documents/c(...)/1353440.xml?lang=nl

Het is beter spijt te hebben van iets dat je gedaan hebt, dan spijt te hebben om iets dat je niet gedaan hebt

Lieve
Gebruiker
User icon of Lieve
spacer line

(P)Icaridin waar u het over heeft, bestaat al tientallen jaren en mag in Nederland niet (meer) verkocht worden.

Dit is raar daar er geen 'adverse events' bekend zijn en het t.o.v. Deet alleen maar voordelen biedt.

Online (post 2) of in landen als Belgie gewoon te verkrijgen.

Mulutmu harimaumu - A man is good for nothing until he is educated

RobYos
Gebruiker
spacer line

Beste Erwin en Lieve,
Hartelijk dank voor jullie reacties.
Het is nůg raarder: als ik de door Erwin opgegeven websites aanklik krijg ik bij allemaal dezelfde boodschap: dit product is niet meer beschikbaar.
Overigens heb ik gehoord dat Autan Active als spray op de markt wordt gebracht, en die boodschap gaat over een 50 ml stick, geen spray dus. Het zou wťl "Autan Active' heten. Vroeger gebruikte ik Auitan sticks, die helaas niet erg active waren...
Ik zal na 9 uur eens gaan bellen met ťťn of meer apotheken in BelgiŽ. Hopelijk wordt het raadsel dan opgelost.

Hartelijke groeten,

Rob.

Lieve
Gebruiker
User icon of Lieve
spacer line

Misschien een goed idee als u ook zoekt op Repel-it van Care Plus.

Bijvoorbeeld hier:

http://www.farmaline.be/apothe(...)t-anti-insect-spray/

http://www.newpharma.be/apothe(...)sect-spray-60ml.html

Ik heb geen ervaring met die websites dus ik kan niets zeggen over hun betrouwbaarheid (dat is een disclaimer van de advocate in mij)!

RobYos
Gebruiker
spacer line

Lieve,
Care Plus verkoopt middelen met DEET; dat is niet wat ik zoek.
Ik heb merkwaardig genoeg geen enkele Autan gevonden in Nederland en BelgiŽ. Wel heb ik inmiddels gezien dat Autan Active tegenwoordig Autan Protection Plus heet. Grapje van de fabrikant. Ik heb zojuist een mailtje om nadere inlichtingen verzonden aan de fabrikat, Johnson, en wacht nu op antwoord.

Lieve
Gebruiker
User icon of Lieve
spacer line

Hallo Rob,
Het is in orde; heb de bijsluiter van Repel-it van Care Plus gelezen en het bevat hydroxyethyl isobutyl piperidine carboxylate. Net zoals Bayrepel van Bayer, en hubby verzekert mij dat het de Icaridin is waar we het over hebben, geen DEET. Pff, dat is het voordeel van een echtgenoot in de farmaceutsiche industrie, heb hier een wandelend compendium.

RobYos
Gebruiker
spacer line

Nou kijk eens aan! Morgen zal ik de Etos maar weer eens met een bezoek vereren. (Gelukkig wonen we hier vlakbij een winkelcentrum.)
Ondertussen heb ik Autan Protection Plus gevonden bij Amazon.de. Ik heb er meteen een paar van besteld, maar wat bleek? Ze verzenden het niet naar Nederland. Johnson heeft nog niet geantwoord. Morgen vervolg van deze komische opera.
Bedank je man namens mij!

RobYos
Gebruiker
spacer line

Nou, Etos en Kruidvat in het winkelcentrum hadden het niet en konden het ook niet bestellen. De apotheek evenmin.
Uiteindelijk heb ik Repel-It gevonden op de site van een internetapotheek, Farmaline. Meteen maar besteld. Pffff!

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Ik heb in de loop der jaren al heel wat uitgeprobeerd en koop dit nooit meer in Nederland. Tot voor een paar jaar terug kocht ik Off in een tube maar dat is haast niet meer verkrijgbaar (de spray nog wel wel).
Ik koop nu voortaan Sofell in wit plastic flaconnetjes met gekleurde opdruk. Vroeger was er alleen de variant in orange of bloemengeur. Er is tegenwoordig ook de daun sereh variant die niet zo verschrikkelijk stinkt als veel muggencremes en goed werkt. Het is zo goedkoop dat ik maar amper weet wat het kost. 70 cent of zo?

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Pamelabak
Gebruiker
spacer line

On 09-10-2013 16:32 Anne Mieke wrote:
Ik heb in de loop der jaren al heel wat uitgeprobeerd en koop dit nooit meer in Nederland. Tot voor een paar jaar terug kocht ik Off in een tube maar dat is haast niet meer verkrijgbaar (de spray nog wel wel).
Ik koop nu voortaan Sofell in wit plastic flaconnetjes met gekleurde opdruk. Vroeger was er alleen de variant in orange of bloemengeur. Er is tegenwoordig ook de daun sereh variant die niet zo verschrikkelijk stinkt als veel muggencremes en goed werkt. Het is zo goedkoop dat ik maar amper weet wat het kost. 70 cent of zo?

Ik koop ook altijd Sofell en het is echt goed. Beter dan wat ze hier in Nederland verkoopen. Het kost dacht ik iets minder dan ťťn euro. Groetjes Anne Mieke.

RobYos
Gebruiker
spacer line

Sofell is gebaseerd op DEET, waar muggen snel aan wennen. Repel-It bevat icaridin (merknaam: saltidin ). Men zegt dat het effectiever is dan DEET, maar een belangrijk nadeel is dat het (bij een concentratie van 15%) de Aedes -mug, dat is de mug die dengue overbrengt, slechts ongeveer ťťn uur afschrikt. Tegen andere muggen geeft het veel meer bescherming.
Zou azadirachtin meer bescherming geven tegen Aedes? Bestaan en insecten afwerende middelen op de markt die azadirachtin bevatten en niet vreselijk naar knoflook stinken, zoals de neem-olie waaruit het gehaald wordt?
Malaria komt niet voor op Java, maar dengue des te meer, ik zoek dus vooral een effectief middel tegen de Aedes-mug. (Ik ga naar Java.)

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Ik denk Rob dat je teveel theoretisch bezig bent..
De ene mens wordt sowieso vaker gestoken dan de andere. Als ik Sofell smeer dan gaat het goed (en als er 1 mug in Indonesie zit dan heeft ie mij te pakken, zonder bescherming) van Sumatera tot aan Papua. Op de kamer gebruik ik nu HIT one push (orange) da's een vrij nieuwe spray die je iid maar 1 keer hoeft te sprayen. Klein, superlicht en werkzaam. Het gaat bij muggen meestal om en en. Verder vitamine B1, broek met lange pijpen, shirt met lange mouwen.
Dat malaria op Java niet voorkomt is voor mij nieuw; volgens mij komt het in heel Indonesie voor.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Muggen vliegen met een boog om mij heen, ik hoor ze en dat is uiterst irritant, ze zijn wel gek op mijn echtgenote, we hebben altijd een ventilator draaien in onze slaapkamer.
Daar houden muggen helemaal niet van, dus geen last van die jongens.
We nemen van alles mee uit Nederland, maar uiteraard geen winterjasjes voor muggen, dus ze blijven weg, ook een tip voor buiten, de muggen maffia is allergisch voor wind.
Dat is uiteraard moeilijk voor AM, zo'n ding van hot naar her slepen is ook niet alles.

RobYos
Gebruiker
spacer line

Ja, een ventilator is erg effectief. Alleen gaat op den duur het gezoem van de fan me zů irriteren dat ik niet meer in slaap val. Tja...
Anne Mieke: kijk eens op http://www.vaccinatiesopreis.nl/malaria-indonesie/ (bijvoorbeeld), dan zie je dat malaria niet overal voorkomt. (Waarom ze het hebben over West- en Oostjava is me overigens niet helemaal duidelijk, alsof er geen Midden-Java bestaat!).
Mijn huidige huis heb ik vijf jaar geleden gehuurd. Na de ondertekening van het huurcontract bij de notaris was het eerste wat ik deed vier grote ventilatoren laten ophangen. Ik heb ook nog een paar kleintjes. Zowel tegen de hitte (helpt overigens weinig) als tegen de muggen. Ik zit er voornamelijk in de regentijd, als de sawahs groen en mooi zijn maar de muggen welig tieren. Eťn keer heb ik dengue gehad, ben en een maand door uitgeschakeld geweest. De tweede keer is vaak vervelender dan de eerste en niet altijd ongevaarlijk, vandaar dat ik (tot nu toe) vergeefs) zoek naar een afdoend middel tegen de Aedes mug.
Resultaat tot nu toe:
- icaridin (saltidin) is het meest effectief
- dit zit in Care Plus Repel-It
- het is echter veel effectiever tegen malariamuggen dan tegen Aedes (daartegen werkt het bij 15% concentratie slechts ongeveer een uur)

Bedekkende kleding dragen helpt natuurlijk ook; ik zal overigens nooit halfnaakt rondlopen zoals sommige toeristen doen; dat wordt niet op prijs gesteld (ook al blijven de mensen beleefd).

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Rob als je vn dit soort websites gaat zoeken dan zul je ontdekken dat informatie divers is Ik hecht daar niet alle waarde aan maar ga meer af op hetgeen ik tijdens mijn reizen tegenkom.
dit staat er overigens:
In heel IndonesiŽ komt malaria voor, behalve op Bali en Oost en West Java.
waaruit je kunt halen dat malaria wel degelijk voorkomt op Java. (en dan zijn ze Banten nog vergeten op te schrijven als je het zo bekijkt). Ik zou er niet op afgaan in elk geval.
Sinds ik het zelf heb gehad bijna 5 jaar geleden heb ik destijds heel wat afgestruind. Nog even en malaria komt ook (weer) voor in Nederland.
Ik begrijp dat mensen voorzorgmaatregelen willen nemen maar wat denk je van de Indonesiers zelf die onmogelijk alles kunnen uitzoeken om het beste uit te kiezen (daar ook vaak geen geld voor hebben).
Nederlanders willen graag risico's uitsluiten maar een ontwikkelingsland brengt nu eenmaal risico's met zich mee, of je er nu woont of er regelmatig naar toe reist. Ik ben drie keer per jaar meestal een maand in Indonesie en probeer me te redden met de plaatselijke middelen. Maar afdoende middelen tegen tropische ziekten? Ik ken ze niet.

BintangJan
Gebruiker
User icon of BintangJan
spacer line

Wij slikken liever geen malariatabletten. Zo ook nu weer. We zijn van Oost-Flores naar Adonara, Lembata, Pantar, Pura en Alor gereisd. Eilanden waar malaria voorkomt. Ik heb een aantal malen aan locals gevraagd wat zij tegen malaria doen. Zij slikken niet hun hele leven lang malarone o.i.d. Iedere keer weer kreeg ik als antwoord dat zij regelmatig (als groenten) papayablad en papayabloesem eten. Volgens hen is dat een afdoende middel. Of het tegen dengue werkt weet ik niet.

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Hey Jan, ik zit een beetje "hoger" dan jullie.
Idd regelmatig papayablad eten (heel bitter maar gezond). Tuurlijk slikken die mensen geen malariamiddelen. Maar het gaat hier over smeersels...... Emoticon: Wink

koming
Gebruiker
User icon of koming
spacer line

Even off topic dan: ik heb geregeld tussen Papoea's gebivakkeerd en die eten ook papayabladeren maar ze hebben wel allemaal (vrijwel zonder uitzondering) malaria. Volgens mij en volgens hen is het eten van papayabladeren dan wel -bloemen niet afdoende.

koming

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.Koming
De vraagsteller gaat naar Java. Natuurlijk is alleen het eten van payabladeren (of het verbranden ervan!) niet genoeg maar je moet het zien als en en. Alle beetjes helpen, zoals:
-muggen creme (Sofell daun sereh, Off, Autan)
-vitamine B1
-lichaam zoveel mogelijk bedekken
-licht gekleurde kleren (muggen houden niet van licht en je ziet ze beter zitten.... Emoticon: Smile )
-bittere groenten (daun papaya) en drankjes (tonic)
-ventilator of airco
-anti muggenspray op de kamer
-licht uit

Voor diegenen die toch aan de antimalariamiddelen en gevoelig zijn voor muggenbeten alsnog zoveel mogelijk bovenstaande toepassen. Ziek worden is een ding maar voortdurend muggenbulten daar kun je ook gek van worden.

En als het dan toch gebeurt:
-minyak kayu putih (of Azaron)
-een kruis erin zetten en azijn erop
-click away (dit is een klein plastic apparaat dat een klein stroompje afgeeft om zo snel mogelijk van de jeuk af te zijn)
-eraf blijven (voor dat je weet heb he ook nog een infectie te maken)

Bokito
Gebruiker
User icon of Bokito
spacer line

Probaat middel is zorgen dat je voldoende alkohol in je bast hebt.

Shalom

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 11-10-2013 12:39 Bokito wrote:
Probaat middel is zorgen dat je voldoende alkohol in je bast hebt.
Emoticon: Confused ja maar dan heb je weer andere problemen....

IndonesiŽ20
Gebruiker
spacer line

Oude topic toch weer even nieuw leven inblazen!

Het werd hier al eventjes genoemd: tonic drinken.

Van mijn vader heb ik geleerd bitter lemon te drinken. Hier zit kinine in. Let wel vaak alleen bij het merk Schweppes. Mijn ervaring is, ondanks dat ik veel zweet, vrijwel nooit last heb van muggen. Niet in Nederland en daarbuiten. Ik drink zomers veel bitter lemon.

Bij de inentingen vroeg ik of bitter lemon kwaad kan ik combinatie met malaria-tabletten. Zowel de GGD-arts als de apotheker hebben (vooralsnog) geen antwoord. Wie weet meer?

Lieve
Gebruiker
User icon of Lieve
spacer line

Hubby vertelt me dat de kinine in principe een medicijn was tegen malaria (niet zozeer tegen muggen). Maar om effectief te zijn tegen malaria in het bloed, moet de dosis 10x zo groot zijn als in een glas tonic. En dat drie keer per dag. Maar kinine zelf is niet onschuldig en heeft veel mogelijke side-effects (nierfalen, hartstoornissen, enz.) en er is een interactie mogelijk met bepaalde medicatie zoals bloedverdunners. Toch maar oppassen dus.

Dit kreeg ik ook mee:
In de bijsluiter van de medicatie zou er meer informatie over bijwerkingen en interactie moeten vermeld worden en bij specifieke vragen kunt u zich altijd richten tot de fabrikant. Normaal kan dat ook via uw arts of apotheker. De fabrikant zal redelijk snel (binnen een week) antwoorden. Zij beschikt immers een over wetenschappelijke informatiedienst die toegang heeft toch alle klinische studies en alle gemelde adverse events . Als zij het niet weten krijgt u een nietszeggend antwoord in de trend van er is ons niets bekend over blah blah blah....

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Met bitter lemon krijg je ook veel suiker naar binnen. Al pratend met Indonesiers kwam ik erachter dat sommige papayablad koken en daar het aftreksel van opdrinken, een glas per dag. Het moet ontzettend smerig zijn maar het doel heiligt de middelen.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

79,683,648 pageviews Een website van indahnesia.com