bali trouwen

Subforum Bali, het godeneiland 
62 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Bali, het godeneiland > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
liene0001
Gebruiker
spacer line

hallo lezers

ik ben al getrouwd maar nu zou ik graag in bali onze geloftes vernieuwen, het hoeft niet rechtsgeldig te zijn alleen een mooie romantische ceremonie het liefst op het strand.

oja niet geheel onbelangrijk... ik heb geen enorm budget, dus ...

wij gaan in januari 2014
wie kan mij op weg helpen?

Thanks
Jacq Emoticon: Bye bye

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Waarom niet in Lloret del mar, kost je een sloot minder en heeft dezelfde rechtsgeldigheid Emoticon: Confused
Uiteindelijk is het strand van Bali inmiddels hetzelfde als de de Spaanse costa's, zelfs broodje van Kootje is hetzelfde, en de alcoholische versnaperingen aan de costa's kosten driemaal minder, hebben we het nog niet over de vliegreis Emoticon: Wink
Je manneke in een kostuum van een stierenvechter en jij in een jurk van een flamingo danseres.

Dan hou je een smak poen over om het in de winter nog eens zachtjes over te doen in de Oostenrijkse sneeuw, je man als herdersjongen en jij als schone jungfrau met edelweiss in je haar. Emoticon: Laugh out loud

leomanado
Gebruiker
spacer line

hi Jacq

Ik was als gast in augustus op een bruiloft in http://www.klapa-newkutabeach.com/
Fantastische plek, "boven" het strand en als je om 17.00uur trouwt doe je dat met zonsondergang. De foto met de rode loper is "real", zo zag het er in augustus ook uit. Een echte aanrader. Budget ken ik uiteraard niet, maar de moeite van het informeren waard.

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Het strand van Bali is niet te vergelijken met de Spaanse costa's.
Ongetwijfeld is er wel een broodje van Kootje, maar verder zijn de stranden die ik in het hoogseizoen heb bezocht vele malen minder druk dan de Spaanse costa's, de hotels zijn veel leuker en sfeervoller en de rest is ook allemaal veel goedkoper.
Je kunt ook goed wat minder drukke plekken opzoeken.
Wat trouwlokaties betreft kan ik je niet verder helpen.
Bedenk je wel dat Bali misschien minder paradijselijk is dan je voor ogen hebt, maar misschien kom je er al jaren.

Jan van Toor
Gebruiker
spacer line

Als je het geld ervoor hebt ! En anders de flamingojurk met lederhose !

Joopvp
Gebruiker
spacer line

Hoi

Bali is natuurlijk een bijzonder land om te trouwen
Als je het niet off wil doen kunnen we je misschien nog wel helpen aan een mooie, betaalbare lokatie

kijk op onze site balivakantieverhuur.nl
Joop

erwin
Gebruiker
User icon of erwin
spacer line

Sedert wanneer is Bali een land? Emoticon: Confused

Het is beter spijt te hebben van iets dat je gedaan hebt, dan spijt te hebben om iets dat je niet gedaan hebt

FrankR
Gebruiker
User icon of FrankR
spacer line

Mijn zwager hertrouwde in het Ayana Resort in Bali. Google even voor foto's van dit luxe verblijf.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 03-10-2013 20:49 Joopvp wrote: Bali is natuurlijk een bijzonder land om te trouwen
Daar gaan we weer......Bali los zien van het land Indonesia. De "ei" moet er nog voor.....

Kijk hier eens naar, zij kunnen het professioneel regelen: http://www.homebalihome.com
Anders klik op Djava consults.nl hiernaast links.

liene0001
Gebruiker
spacer line

Hi

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.malam 'bedankt voor je tip van de spaanse costa's .. echter zou ik veel liever in bali "trouwen" in aanhalingstekens want het gaat alleen om een momentje van romantiek en het JA zeggen om het gewoon nog eens te doen .. nou ja zo gewoon is het niet .. mijn man is chronisch ziek, om een lang verhaal kort te maken hij word niet meer beter en hij gaat snel achteruit. DUS JUIST NU wil ik graag met hem naar Jakarta naar Bandung waar familie van hem woont en uiteindelijk naar BALI
bovendien vind ik een flamingo jurk en een stierenvechterskostuum ronduit spuuglelijk Emoticon: Smile om maar te zwijgen over jonkfrauen ....

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.leomanado Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.joopvp Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.FrrankR Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan. Yogya-Balibedankt voor je tip ik ga zeker eens
even kijken

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan. Elsbeth , nee ik ben nog nooit naar bali geweest. wij gaan begin januari tot eind januari
spannend hoor. hoe bedoel je met minder paradijselijk als je denkt ?? goh ben nieuwsgierig geworden

Ik hoor graag van jullie .. ik heb nog veeeeeel meer vragen hoor maar goed 1 voor 1
haha

Groetjes uit het Zuiden Jacq Emoticon: Smile

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Tja Jacq niet dat ik nu ineens bloed voor mijn hart krijg t.a.v. van mijn ludieke antwoord.
Weet je wat zo jammer is, dat je nu na mijn schrijven pas komt met het verhaal dat je gabbertje chronisch ziek is en dat zijn familie in IndonesiŽ woont.
Volledige informatie kan meestal veel misverstanden voorkomen.
Ik hoop dat je een fijne tijd hebt en succes.

liene0001
Gebruiker
spacer line

tis niet zo mijn ding om je hele hebben en houwen op te schrijven en bovendien was ik heel duidelijk trouwen bali , niet te duur, hoeft niet rechtsgeldig te zijn dusse .. ik heb wel moeten lachen om je antwoord hoor, Emoticon: Worship stel je voor ... maar goed

terug naar waar het om gaat ,
WIE o WIE weet bv iemand die zon ceremonie(tje) mag doen en ook wilt doen voor een zacht prijsje gewoon aan het strand of een of ander kappelletje met een bosje bloemen en ringen (die ik al in huis heb...... )

dan hoor ik het graag Emoticon: Yes!

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Jampie Jacq, zo gauw er maar enig woord van kritiek op Bali wordt geleverd, dan staat dit halve forum op zijn kop.
Alle Balilovers staan dan gelijk op hun achterste benen.
Nu is er een serieuze vraag van jou, waar kan je met je gabbertje voor een leuk prijsje hertrouwen en ik begrijp nu de reden.
Ik heb daar in een opwelling ludiek antwoord op gegeven, maar begrijp nu de bedoeling en alle Balilovers houden hun snavel dicht.
Kon ik je snotverdorrie maar helpen, maar ik kan dat niet Emoticon: Angry

WAAR BLIJVEN JULLIE NU ALLEMAAL, GROOTMUILEN DIE TE VUUR EN ZWAARD HET PARADIJS VERDEDIGEN ALS ER KRITIEK IS, NIET ……N DIE JACQ NU KAN HELPEN?????

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Hai Jacq.

Ik bedoelde te zeggen dat Bali (in mijn beleving) niet het paradijs op aarde is.
IndonesiŽ heeft, vind ik, mooiere eilanden. Neemt niet weg dat je het vast heerlijk zal krijgen en je niet zal vervelen. Goed mogelijk dat het in jouw situatie verreweg de beste optie is, maar volgens mij heb je dat allang zelf besloten.
Zoals ik al zei: aan een trouwlocatie of iemand die een dienst kan doen kan ik je niet helpen. Ik heb geen enkele connectie op Bali. Er meldt zich vast nog wel iemand die er woont of die deze connecties wel heeft. Als ik je goed begrijp wil je het heel sober houden.
Je hebt nog veel meer vragen zei je. Ik ben benieuwd. Je hoeft ze niet allemaal in dit topic te stellen, maar je kunt een parallel topic aanmaken over een ander onderwerp.
Succes!

Pierre118
Gebruiker
spacer line

Ik heb nu 2x een huweliijksceremonie meegemaakt op het strand van Sanur, en het heeft wel wat. En wat is paradijs? Dat ervaart iemand op zijn/haar eigen wijze, toch?

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Laat we eerlijk zijn, ieder zal zich naar hun eigen maatstaven vinden wat een paradijs is.
Maar dat word niet gevraagd er is iemand die wil voor haar zieke man nog een leuke huwelijks ceremonie houden en is daar niemand die de mensen kan helpen om dat te verwezenlijken?
Er wonen toch genoeg Bali loverís daar die hen zouden kunnen helpen, al zou het maar informatie zijn waar ze verder mee kunnen en dan kunnen wij misscchien ook mee genieten.
Malam heeft gelijk met zijn uitspraken waar blijven die Bali loverís nou?????

Wij zijn nu ook in een paradijsje terecht gekomen, zoals ieder dat zal voelen hoe zij/hij zich aanpassen naar de maatstaf van wat je gewend bent en je leven heb ingedeeld.
Ik heb ook ergens het gevoel waar ik geweest ben, dat daar een paradijs is.
In ieder geval wordt er een resort gebouwd Bintan, Nirwana Beats, wat ik als paradijs zou vinden, daar wil ik wel zitten en niet voor naar Bali gaan,
Want ik begrijp niet dat oudere mensen naar Bali gaan om die sawaís, ja dat is mooi, maar je kan niet in de zee komen, of het is daar op Bali gevaarlijk.
Maar in Bintan kan je wel 50 meter pootje baaien bij eb en vloed.
Ook is er geen verkeerslawaai en zijn op die Resort de wegen prachtig en goed onder houden.
Het is wel prijzig meer je kan ook goedkoper terecht het is maar wat je wil en kan betalen vanaf 550.000 rp p.n p.k.41Ä
En er komen is ook gemakkelijk via Singapore naar de ferry.
Je word opgehaald en weggebracht als je geboekt heb bij een van de Resort.

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

liene0001
Gebruiker
spacer line

bedankt voor jullie medeleven .. ik ben zelf ook op zoek geweest maar helaas ligt dat allemaal ver! Boven mijn budget ik ben maar een eindtwintiger en de staatsloterij heb ik ook nog niet gewonnen dus ik hoop op iemand ........

elsbeth noem eens een "mooier" eiland ?? Ik hoorde laatst iemand gili zeggen ..

Voor mij/ ons de eerste keer jakarta-bali ..... enorm spannend

Tips over wat ik zeker moet doen- zien zijn welkom, al ben ik zelf natuurlijk ook aan het rondneuzen en ik zeg je ... wat een keuze
ook nog geen idee wat ik allemaal moet meenemen Emoticon: Confused

Fijne avond groetjes jacq

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Hai Jacq. hoewel ik inmiddels wel vrij vaak in IndonesiŽ ben geweest, is mijn "kennis" beperkt tot Java, Bali, Sumatera en Sulawesi. Daarvan vind ik West Sumatera, West Java en Tanatoraja (midden Sulawesi) het mooist. Maar de voorkeuren zijn voor iedereen verschillend. Vooral Sumatera is veel ongerepter en daardoor wat minder makkelijk dan bijv. Bali. In jouw geval zul je waarschijnlijk rekening moeten houden met je man.
Kun je aangeven, los van de nieuwe gelofte, wat je leuk vindt om te doen, of wat je man leuk zou vinden? Misschien wel goed om met hotels bijv. te bedenken of je al moet reserveren, of je begane grond moet hebben etc. Daar kunnen we je vast wel tips over geven. Heb je het idee om op ťťn plek te gaan zitten of wil je nog een beetje rondreizen?
Laat maar eens horen wat je plannen zijn.
Gili's ken ik niet, wat dat betreft zijn er veel mensen met veel meer reiservaring.
Overigens, Bali is ook hartstikke mooi, maar veel drukker, hoewel dat in januari waarschijnlijk wel meevalt.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Ik denk niet dat de Gili's hetgene zijn dat jullie zoeken. Ik wil het niet afkraken maar het is vrijwel hetzelfde als de Costa Brava. Autochtonen worden geweerd om de toeristen niet lastig te vallen (op een paar Beachboys na) en je zit op een enclave dat niets te maken heeft met Indonesia.
Je keuze voor Bali is zo gek nog niet, rekening houdende met bereikbaarheid, accomodaties en allerlei andersoortige faciliteiten die je vaak op andere - weliswaar mooie - bestemmingen node moet missen.
Vergeet de Gili's en ga voor Bali. Zie nogmaals mijn advies in een eerdere posting wat betreft homebalihome.com

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Ik heb de site bekeken YB, ziet er inderdaad gelikt uit en de prijzen zijn ook zeer redelijk.

liene0001
Gebruiker
spacer line

Prijzen zijn indd erg goed .. thanks
Even een andere vraag tussendoor wie weet hoeveel bagage je kunt meenemen met air asia of lion air.. en de kosten ik kom er gewoon niet uit..

Alvast bedankt
iemand die een trouwceremomie wilt doen zie hierboven Emoticon: Puh!

groetjes

erwin
Gebruiker
User icon of erwin
spacer line

Bij alles wat je wil organiseren in IndonesiŽ, is het veel goedkoper om alles ter plaatse te regelen. Enkel de dure operators hebben een website, dat geeft een vertekend beeld.
Toen ik mijn reis naar Flores voorbereidde schrok ik ook van de prijzen (online). Als je ter plaatse met de lokale operatoren werkt, die niet over een website beschikken, valt het allemaal best mee.
Dit zal ook wel gelden voor een trouwceremonie, al zul je er dan ter plaatse wel wat tijd voor moeten uittrekken.

Het is beter spijt te hebben van iets dat je gedaan hebt, dan spijt te hebben om iets dat je niet gedaan hebt

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Klopt als een zwerende vinger Erwin.

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

Er zijn 2 soorten huwelijken.
Alleen gezegend door een Hindu priester plus de bijbehorende getuige en rituelen.
Plus een eenvoudige "selamatan" met een paar vrienden en gasten .

Of moet het ook geregistreerd worden bij de B.S/CaPil.
Als je Balinese site (Indonesisch) leest , dan is het niet echt duur.

bisa dicek of makemyday .

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Ik ben al getrouwd maar nu zou ik graag in Bali onze geloftes vernieuwen, het hoeft niet rechtsgeldig te zijn alleen een mooie romantische ceremonie het liefst op het strand.

Dit was de wens van Liene.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

85,179,557 pageviews Een website van indahnesia.com