Overstaptijd in Jakarta voldoende?

Subforum Tickets, luchtvaart en vervoer 
75 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Tickets, luchtvaart en vervoer > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
AnitaT
Gebruiker
User icon of AnitaT
spacer line

Hallo,

Zou iemand me kunnen zeggen of dit haalbaar is, of dat er meer tijd nodig is tussen de vluchten (zou betekenen een dag eerder aankomen op Halim)
Aankomst op Halim is om 11.00 uur en de vlucht op Soekarno Hatta naar KL vertrekt om 15.10 uur als alles volgens schema gaat.

Alvast heel erg bedankt voor het meedenken Emoticon: Bye bye

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 03-10-2013 12:25 AnitaT wrote:
Hallo,

Zou iemand me kunnen zeggen of dit haalbaar is, of dat er meer tijd nodig is tussen de vluchten (zou betekenen een dag eerder aankomen op Halim)
Aankomst op Halim is om 11.00 uur en de vlucht op Soekarno Hatta naar KL vertrekt om 15.10 uur als alles volgens schema gaat.

Alvast heel erg bedankt voor het meedenken Emoticon: Bye bye
Vooral dat laatste ja: als alles volgens schema gaat.......
Vanuit Pangandaran? Ik heb geen idee hoe goed Susi Air on time is, anders zou het wel moeten lukken met ik neem aan om 13.00 uur op Soekarno Hatta

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

AnitaT
Gebruiker
User icon of AnitaT
spacer line

Hallo Anne Mieke, dank je wel voor je reactie. Idd vanuit Pangandaran eerst met Susi Air.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Wow, 11 uur aankomst, met een beetje geluk 11.30 buiten staan en dan naar Sukarno - Hatta?????
Ongetwijfeld zullen mensen die bekend zijn in Jakarta wel aan kunnen geven hoelang men er over doet van Halim naar Sukarno Hatta, ik zeg minimaal 2 uur.
Krap hoor en een behoorlijk risico, met een beetje vertraging wat zeer normaal is in IndonesiŽ zit je in het schip (geen luchtschip Emoticon: Blush )

totto
Gebruiker
spacer line

Anita,
De keren dat ik met Susi air uit Pangandaran gevlogen heb waren ze stipt op tijd.
Ze landen, roken een peuk en vertrekken weer als alles klaar is.
Ook soms eerder.

Toto Travel.com

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Een vliegtuig wat eerder vertrekt Emoticon: Confused
Laat dat nu helemaal nieuw voor mij zijn Emoticon: Blush

AnitaT
Gebruiker
User icon of AnitaT
spacer line

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan. totto dank je wel, dat stelt gerust, dat ze stipt op tijd zijn dan

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan. Malam zal voor ik definitief boek informeren of er een eerdere vlucht is die dag, maar ik dacht het niet.

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Voor een internationale vlucht zou ik zo'n risico niet nemen.
De inschatting dat je om 13.00 op Soekarno-Hatta staat lijkt mij vrij krap, zoals Malam ook al aangaf. Als er geen eerdere vlucht is naar Soekarno_Hatta, is er dan misschien een latere vlucht naar KL?
Niet onbelangrijke vraag: reis je alleen, met z'n tweeen of met een kinderschaar.
Als het laatste het geval is, zou ik toch voor een andere oplossing kiezen (dag eerder naar Jakarta)

AnitaT
Gebruiker
User icon of AnitaT
spacer line

Hallo Elsbeth, reis alleen zal ook eens kijken naar een latere vlucht naar KL. Goed idee dank je

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Niet doen, Halim - Soekarno-Hatta is een uur als het allemaal een beetje doorrijd, maar Halim is een militair vliegveld, waardoor Susi Air ( en andere maatschappijen) met regelmaat een NOTAM krijgen waarbij enkele uren voor geplanned vertrek word geinformeerd dat ze pas 2 uur later kunnen vertrekken omdat er militaire vliegbewegingen zijn.

Ik was vorige week in Pangandaran op het vliegveld (Nusawiru) en die dag vertrok de vlucht vanuit Halim ook een uur later. Verder geen probleem want alles gaat er ongelofelijk langzaam en zonder haast (echt pelan-pelan, heerlijk voor een paar dagen!). Maar de vlucht kan niet terugvliegen als ie nog niet is aangekomen in Pangandaran, want dat vliegtuig maakt rechtsomkeert daar.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Bandara Nusawiru, vorige week..foto genomen vanaf de helipad, want 1 vlucht per dag en die was al vertrokken. Nog wat staan praten met de plaatselijke vertegenwoordiging van Dishub, rondje gedaan over het gehele vliegveld (hehe, 1 klein gebouwtje) en weer dik 1 uur terug naar Pangandaran over een vreselijk slechte weg die ze nu aan het verbreden en vernieuwen zijn.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.malam; het voordeel van Halim is dat je op redelijk korte afstand de tol op kunt. Dan sta je in ieder geval in de juiste file. Emoticon: Puh!

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Forget it , onhaalbaar. Voor een vlucht naar het buitenland moet men zeker 2 uur voor vertrek inchecken. Inchecken duurt lang, dan nog door de immigratie, hollen naar de gate , etc. En dat op Soekarno-Hatta? Dit hele gebeuren duurt zeker 2 uur. En dat met 4 uur tussen Halim en Soekarno-Hatta?
Doe het niet, ik heb al een paar keer in mijn hempie gestaan door te krappe boekingen tussen 2 vluchten (en dan nog wel op dezelfde airport maar verschillende terminals).
Ook ben ik al eens vanuit Halim naar Soekarno-Hatta gegaan: 2 uur per taxi (was het niet eens echt druk), reken op delay ca. 1 uur, bagage afhandelen 1/2 uur en het is gebeurd.
Luister naar Elsbeth; dag vooraf reeds in Jakarta zijn. Er gebeurt altijd iets onverwachts in RI; zeker met reizen.

AnitaT
Gebruiker
User icon of AnitaT
spacer line

Yerun en Yogya-Bali: hartelijk dank voor jullie uitgebreide reactie ook. Denk dat een dag eerder vertrekken dan idd de enige 'veilige' optie is.

Groetjes,
Anita

Anouklibhed
Gebruiker
spacer line

Ik had hierover een beginnersvraag:

als het gaat over overstaptijden ertussen laten, gaat dat dan alleen op als je zelf twee losse enkeltjes boekt? Dus zelf een binnenlandse vlucht boekt en de internationale vlucht ook los boekt?
Ik ben zelf nu aan het stoeien met de beste optie voor mijn terugvlucht en via o.a Skyscanner zie ik opties waarbij ik overstap van een binnenlandse vlucht naar de internationale vlucht. Daar zit soms echt een stuk minder tijd tussen dan die 3 of 4 uur, maar als je dat ticket boekt is die 3 ŗ 4 uur ook niet nodig toch, omdat je bagage etc.. ook vanzelf wordt overgezet naar de internationale vlucht, toch?

Emoticon: Blush

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

Ik ben zelf nu aan het stoeien met de beste optie voor mijn terugvlucht en via o.a Skyscanner

Kijk eens op deze site.

http://ticketindonesia.info/en/index.php

Created by indahnesia.com ∑ feedback & contact ∑ © 2000-2014
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info ∑

Wij hebben er diverse keren gebruik van gemaakt voor binnenlandse vluchten in Indonesia en met mij meerdere leden van het forum.

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

erwin
Gebruiker
User icon of erwin
spacer line

Nee, tenzij je zowel binnenlands als international met Garuda vliegt.

Als ik in Jakarta een aansluitende internationale vlucht heb, kies ik steeds Garuda voor de binnenlandse vlucht. Garuda is de enige maatschappij die vertrekt en aankomt in de internationale terminal. Na aankomst op Soekarno-Hatta moet je dan enkel naar boven gaan.
Andere binnenlandse vluchten gaan van andere terminals en je moet dan een bus (gratis) of taxi nemen naar de internationale terminal.

Bedenk dat binnenlandse vluchten nogal eens vertraging hebben. Voorzie dus ruim tijd, want je zult dus je bagage eerst moeten oppikken.

Van domestic naar international en maar drie uur tussentijd voorzien, vind ik te weinig. Soekarno-Hatta moet veel meer passagiers verwerken dan waarvoor het oorspronkelijk gebouwd is. Het is er dan ook steeds razend druk, met lange wachtrijen aan de incheck balies. Ik ben liever ruim op tijd, en ga dan nog ergens iets eten en/of drinken.

Het is beter spijt te hebben van iets dat je gedaan hebt, dan spijt te hebben om iets dat je niet gedaan hebt

Anouklibhed
Gebruiker
spacer line

Op 06-02-2014 00:04 schreef 4yoke4:

[quote verwijderd]

Kijk eens op deze site.

http://ticketindonesia.info/en/index.php

Created by indahnesia.com ∑ feedback & contact ∑ © 2000-2014
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info ∑

Wij hebben er diverse keren gebruik van gemaakt voor binnenlandse vluchten in Indonesia en met mij meerdere leden van het forum.

Zo! Daar zitten voordelige tickets bij. En de optie om te betalen met Ideal!
Dat is al top, want ik heb wŤl een Paypalaccount (gekoppeld aan m'n bankrekening en zelfs geld op gestort nu), maar direct bij de vliegtuigmaatschappijen boeken vraagt alsnog een creditcard en die-heb-ik-niet (dus er staat dat ze Paypal accepteren, maar dan alleen Paypal gekoppeld aan een creditcard).
Ik blijf nog even speuren op internet maar.

Dank!

Anouklibhed
Gebruiker
spacer line

Dank Erwin (ik zag jouw reactie pas na mijn reactie).
Ik ben nu voorzien voor mijn heenreis, maar nog niet de terugreis.

Ik wil in ieder geval terug vanaf Denpasar, naar Brussel of Amsterdam, op 27 februari (heel misschien 28), maar verschillende vluchten gaan er dan echt hele dagen tussenlaten waardoor je 27-2 vertrekt vanuit Denpasar en 1 maart aankomt in Nederland Emoticon: Confused Ehm.. Dat was niet de bedoeling.

Misschien dat ik het beste een combinatie kan maken van de door Yoke voorgestelde website en dan een ticket Kuala Lumpur - Brussel / Amsterdam via 1 van de ticketaanbieders (Tix, Budgetair, Cheaptickets, etc..).
Dan moet ik er uit kunnen komen zonder credit card hoop ik toch!

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

Jeroen/Yerun regelt de vliegticktes in Indonesia als je dat wilt en dus goedkoper dan via Nederland.

Wat Erwin zegt is juist, je moet wel opletten, als je een directe aansluiting naar Nederland wilt hebben dat je van International moet vertrekken en ruim tijd moet hebben om van Domestic naar international te gaan. Maar dat kan ook met een taxi.
Ben je eerst nog een dag in Jakarta bijv. dan kan je rechtstreeks vanaf je hotel met een blue bird taxi naar International gaan.
Denk er ook om dat je vertrekbelasting moet betalen op de luchthaven van vertrek , vanaf Bali was het de laatste keer 150.000RP p.p. ik dacht dat Jakarta 100.000 RP was maar dat weet ik niet zeker was de laatste keer in Jakarta in 2011. Er zijn hier vast wel meerdere reizigers die weten wat het kost.

Bij binnenkomst in Indonesie krijg je bij de imigrasi een wit kaartje met een stempel erop, goed bewaren want die moet je weer inleveren als je vertrekt.
Ze willen nog wel eens "vergeten" om er een stempel op te zetten en dan proberen ze bij vertrek "Žen rupiaatje of wat bij te verdienen".

Dus stop in je paspoort 150.000 Rp. + dat witte kaartje zodat je het niet vergeet zo vlak voor vertrek.

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

Ga je met binnenlandse vluchten dan moet je ook vertrek belasting betalen, iets van 35.000 / 50.000 IRP hangt van de luchthaven af.
Het is een jaar geleden dat ik er ben geweest en ben dus niet op de hoogte van de juiste bedragen maar er is vast wel iemand die recent geweest is en weet wat de kosten zijn.

Lees net je vorig posting.
Als je een binnenlandse vlucht neemt DPS Bali naar Jakarta Sukarno Hatta dan betaal je op Bali vertrekbelasting tot Jakarta en in Jakarta vertrekbelasting naar je eindbestemming
in Amsterdam of bijv. Brussel.

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

Ik wil in ieder geval terug vanaf Denpasar, naar Brussel of Amsterdam, op 27 februari (heel misschien 28), maar verschillende vluchten gaan er dan echt hele dagen tussenlaten waardoor je 27-2 vertrekt vanuit Denpasar en 1 maart aankomt in Nederland Emoticon: Confused Ehm.. Dat was niet de bedoeling.

Als je op 27 febr. laat uit DPS vertrekt dan ben je ook laat in Jakarta en als de eerste vlucht naar A'dam of Brussel vertrekt na 24.00 u. dan is het al 28 febr. en dan kom je waarschijnlijk heel vroeg 's morgens aan in NL. dus dat zou wel kunnen.

Anouklibhed
Gebruiker
spacer line

Op 06-02-2014 00:45 schreef 4yoke4:

[quote verwijderd]

Als je op 27 febr. laat uit DPS vertrekt dan ben je ook laat in Jakarta en als de eerste vlucht naar Adam of Brussel vertrekt na 24.00 u. dan is het al 28 febr. en dan kom je waarschijnlijk heel vroeg s morgens aan in NL. dus dat zou wel kunnen.

Ahaaaa. Juist Emoticon: Wink

Ik kwam het volgende tegen via Expedia.nl

Kuala Lumpur -- Londen (Malaysia Airlines) vertrek 23:55 aankomst 5:35
layover 3 uur 20 minuten
Londen - Brussel (British Airways) vertrek 8:55 aankomst 11:05
Prijs: Ä508,74

En dan een los ticket van Denpasar naar Kuala Lumpur (via AirAsia of TicketIndonesia of Jeroen/Yurun Emoticon: Wink )

Hoewel het me niet duidelijk is of ik nu wel of niet via Paypal kan betalen bij Expedia..

Hebben de experts hier er zicht op of dit bijvoorbeeld een goede weg is om te bewandelen ook qua prijs?

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Heb je geen retourvlucht geboek Anou?
Ä508,74 voor een enkele reis? Voor, letterlijk hetzelfde geldt koop je een retour naar Jakarta....

Voor het boeken van een binnenlandse vlucht vanuit Nederland hoef je niet verder te zoeken dan Ticketindonesia.info.Gewoon met IDEAL en geen gedoe met paypal of creditcards. Betrouwbaar en snel.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

erwin
Gebruiker
User icon of erwin
spacer line

TicketIndonesia = Jeroen Emoticon: Yes!

Het is beter spijt te hebben van iets dat je gedaan hebt, dan spijt te hebben om iets dat je niet gedaan hebt

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

81,985,783 pageviews Een website van indahnesia.com