Obat, vitamines, en de rest... (massage, pijit)...

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
39 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent Indonesië gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geëxecuteerd in Indonesië  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · Indonesië gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Keduadam
Gebruiker
User icon of Keduadam
spacer line

Is er een dokter in de zaal hier? Of ervaringsdeskundigen? Wat is jouw kijk hierop?

OBAT . Ik heb geen vragen over obat, dat gebruik ik nooit of zelden, ben ik gauw klaar mee. Alleen als ik de bijwerkingen lees (niet te lang, anders WORD ik nog ziek daarvan)... nou liever niet. En ik koop het ook niet om de pharmacie mafia te spekken in hun gigawinsten.
Maar toch noem ik het hier, omdat ik denk dat dit onderwerp kan boeien en ev. tot nut kan zijn.
En omdat ik ook wel meer wil weten over de Indonesier, die m.i. veel obat slikt. WAT voor obat? Meestal chemisch, of typische dingen waarvan wij in NL niet weten? Van (voor)ouders overgedragen?

Vitamines . Gebruik zelf ook nooit vitaminepillen, geloof ik ook niet zo in.
Als je gezond en gevarieerd eet, is dat m.i. absoluut niet nodig (okay en die handel is ook niet blij met mij).
Maar w.s. zij er mensen die iets speciaals weten over (ervaring hebben met) van vitamines in tropische vruchten? Bijv. avocado, is dat goed voor 't hart, bloedvaten?

De Rest . tbv het lichamelijke welzijn.
Wat anders is als in NL bijvoorbeeld, dat je na je knipbeurt door de kapper onder handen wordt genomen, en m.i. je hoofd 'tot het gevaarlijke' (en ongezonde?) uit wordt uitgetest.
Ik weiger zelf dus nu nog verdere polonaises aan mijn hoofd (heb er maar één), dat dus niet. Zie ook teveel Indonesiers en Chinezen krampachtige kopschuddingen doen, waarvan ik denk; hé dat zie je nooit in NL maar wel hier. Emoticon: Confused Zijn die ook aangepakt door zo'n masseur?

Ik ken een vrouwtje op wie zo'n masseur tekeer ging met zijn voeten, net zolang totdat ze voorgoed met een grote bochel liep. Heel zielig, is niet om aan te zien. Ze is gewoon geplet, voor t leven! En nooit vergoed of zo voor dit drama, want dat vroeg ik nog in mijn onnozelheid...
Is de massage hier trouwens echt anders als in omliggende landen in Z-O Azié?

Your attitude determines your altitude

Keduadam
Gebruiker
User icon of Keduadam
spacer line

Advies Wat ik wel trouwens gebruik ; ) was dat zowaar vergeten... een Chinees soort Jodium; voor mij het enigste middel dat helpt als je een open wondj e hebt!!!
Bijv. als je je voet opengehaald hebt aan karang met snorkelen. Of een puistje dat gaat etteren en bloeden. Heb van alles geprobeerd (iemand adviseerde me daarmee; poeder, zalf, e.d.) maar helemaal geen resultaat. Integendeel...
Ook raadde iemand me bijvoorbeeld aan om het met schoon water te wassen. Maar dat hielp ook niet, integendeel! Dat schijnt juist slecht te zijn in de tropen: immers vocht en warmte samen: dat wil wel met het ongedierte hier! Je krijgt die wond ook zo nooit dicht!

Totdat ik een Chinees ontmoette, die mij een klein rood flesje van 30 ml. gaf, in een rood doosje.Het heet "Die Da Yao Ying"; een wondermiddel dat ruikt naar hoestdrank van drop! Met een vacuum rietje een druppeltje op de wond, droogblazen zodat de wond EN gedesinfecteerd wordt EN geseald wordt en dus imuum voor alle enge virussen van buiten... en dit twee keer herhalen. Weer een laag op die droge laag. En opnieuw. In de tropen BLIJFT een wondje anders in lengte van dagen open... en ik vond dit de enige oplossing tot nu toe! Ben de man nog steeds erg dankbaar! Een aanrader!

Vraag . Dan een vraagje over die kleine gele (met rode kleur) pakjes, tussen de koffiepakjes in, die je overal in warungs kan kopen. Naam: " Ceremix " en " Energen ". Er staan hele gezonde verhalen op, barstens vol vitaminen, calcium en vezels (en melkpoeder)... Maar mierzoet (dus niet zo gezond?) en ik vraag me af of die 'bubur', zo'n drinkpapje echt nodig is (en geloofwaardig) als je dagelijks bruin brood eet, pinda's...(?)

(Over mierzoet; las net dat in Chinezen verre- en verreweg de meeste diabetici zijn in de wereld. Die zullen dus duidelijk te veel suiker eten...?)

dangdude03
Gebruiker
User icon of dangdude03
spacer line

Zelf heb ik ook vaak gemerkt dat veel Indonesische mannen graag met hun vingers of hun nek knakken. Het komt op mij vaak als een zenuwtrek over.
Het vingers knakken schijnt overigens niet echt slecht voor de gezondheid te zijn, maar met nek- en rugwervels dient men wel uit te kijken. Het kan best hinderlijk zijn om iemand in de buurt te hebben die steeds met zijn vingers zit te knakken of zijn hoofd in zijn nek gooit.

Het eten van diverse vruchten is naar mijn idee alleen maar goed voor een mens, behalve wanneer men gauw aan de dunne is.
Elke vrucht bezit zo zijn eigen samenstelling van mineralen en vitamines. Heel makkelijk per vrucht op google op te zoeken waar het goed voor is. Zoals deze:

Vitamine E zit in vette vis, noten, eieren, groene bladgroenten en avocado’s . Deze vitamine kan het verdikken van bloed tegengaan en bijdragen aan sterke vaten

Als ik me met scheren snijd en het bloeden wil niet stoppen, dan smeer ik er wat deodorant op. Dat helpt het bloed stollen. Vroeger gebruikte men hiervoor aluin. Dat zit dus ook in deo.

Ik zou dat dropmiddel van die chinees maak koesteren!

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 19-09-2013 19:49 Keduadam wrote:
Advies Wat ik wel trouwens gebruik ; ) was dat zowaar vergeten... een Chinees soort Jodium; voor mij het enigste middel dat helpt als je een open wondj e hebt!!!
Bijv. als je je voet opengehaald hebt aan karang met snorkelen. Of een puistje dat gaat etteren en bloeden. Heb van alles geprobeerd (iemand adviseerde me daarmee; poeder, zalf, e.d.) maar helemaal geen resultaat. Integendeel...
Ook raadde iemand me bijvoorbeeld aan om het met schoon water te wassen. Maar dat hielp ook niet, integendeel! Dat schijnt juist slecht te zijn in de tropen: immers vocht en warmte samen: dat wil wel met het ongedierte hier! Je krijgt die wond ook zo nooit dicht!

Totdat ik een Chinees ontmoette, die mij een klein rood flesje van 30 ml. gaf, in een rood doosje.Het heet "Die Da Yao Ying"; een wondermiddel dat ruikt naar hoestdrank van drop! Met een vacuum rietje een druppeltje op de wond, droogblazen zodat de wond EN gedesinfecteerd wordt EN geseald wordt en dus imuum voor alle enge virussen van buiten... en dit twee keer herhalen. Weer een laag op die droge laag. En opnieuw. In de tropen BLIJFT een wondje anders in lengte van dagen open... en ik vond dit de enige oplossing tot nu toe! Ben de man nog steeds erg dankbaar! Een aanrader!
Ik ken het Keduadam. Klopt, is echt een wondermiddel. Jaren geleden ook gebruikt in een omgeving waar geen farmaceutische medicijnen en artsen voorradig waren. Perfect middel. Ik wil niet weten wat er in zit maar het helpt.

Keduadam
Gebruiker
User icon of Keduadam
spacer line

Shit alles kwijt aan tekst! Ik hoop dat ze van het panel (sitebouwer) hier wat langere tijd toekennen aan je schrijven!!! Immers, het gebeurt mij te vaak in Indonesia: stroom valt uit, of signalen zijn weer belabberd... dus laaaang wachten, of je batterij van de iPad is leeg, of een andere verrassing, je wordt even gebeld, enz...

Want nu moest ik weer inloggen, en heb nog gezocht maar alle tekst kwijt. Volgende keer maar weer, als ik nog zin heb.

cathy
Gebruiker
spacer line

TIP
Maak een word doc. aan. Type daar alles in, wel vaak safen!!!! (= bewaren) en dan de gemaakte tekst kopieren en plakken in de tekst van indahnesia.
Als de stroom uitvalt of je wordt weggeroepen dan kun je daarna weer meteen doortypen.
Dat gebeurde mij jaren geleden ook en vanaf die tijd doe ik dat altijd zo. Ook met emails schrijven. Succes.

Keduadam
Gebruiker
User icon of Keduadam
spacer line

Ja ik 'safe' tussendoor altijd... (copy in het geheugen van de iPad) maar dat werkte idd nu niet Emoticon: Angry

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.Dangdude, goeie hint... 'bloedstollende' hint.

Jan van Toor
Gebruiker
spacer line

Vriend keduadam, waar kan ik die obat jodium kopen ? Moet ik hebben, voor als ik weer eens mishandeld ben door mijn vrouwtje van 1 meter 60 ! Emoticon: Stupid

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2018
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

67,945,263 pageviews Een website van indahnesia.com