Subforum Algemene Indonesiëpraat

forum.indonesiepagina.nl 
75 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent Indonesië gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geëxecuteerd in Indonesië  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · Indonesië gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Mijn berekening is, dat zeg maar, naar boven afgerond 100€ p.m. betaal, dat is 1200€ p.j.
Ik ben bij een huisarts geweest, met een vitamine B spuit in Jakarta, om die spuit in mijn billen te plaatsen.
De kosten waren 20.000rp.
Ik had mijn boven gebit stuk, nog niet helemaal gebroken, maar er zat een behoorlijke barst in, durfde niet meer er op te kauwen.
Tandarts geweest, gerepareerd, een plaatje in gebracht en is beter gerepareerd, dan wat ik hier heb moeten ondergaan, voor 4 X reparaties in Nederland 4x 70€ kosten gehad is daar beter gerepareerd dan in Nederland.
Daar betaald 200.000rp, dus die kosten kan je op vangen, van die premie die je hier betaald.
In 2006 in ziekenhuis gelegen met een blaas ontsteking 14 dgn de beste service gehad eerste klas 5 * Hotel, was er niets bij tandarts + longarts + uroloog .
Betaald iets boven de 1000€ die wel door mijn reis verzekering is betaald want die ziekenfonds verzekering had ik het nakijken.
De risico die je loop, geen Zorgverzekering te hebben, niet onverzekerd te zijn, maar een reis verzekering te hebben, wanneer je in buitenland bent, is die risico best waard.
Want reis verzekering dekt vele risico's af........ Emoticon: Shiny Emoticon: Very funny

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

On 21-11-2013 03:42 joost wrote:
Voor alle duidelijkheid die 200.000 waren alleen voor kamer en bed.
De overige kosten zoals dokter, dagelijks bloedonderzoek, infuus en medicijnen werden keurig rechtstreeks vergoed door mijn ziektekostenverzekering in Nederland

Joost, jij bent een pendelaar.
Die hebben nog steeds een basis of uitgebreide zorgverzekering .
De meesten ook met reisverzekering.
Wat gebeurt dan als iemand pech heeft , betrokken bij een verkeersongeluk bijvoorbeeld ?

De pensionado's zitten in een andere situaties , ik dacht zelf dat je daar goed verzekerd moet zijn .

bisa dicek of makemyday .

45havana
Gebruiker
spacer line

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.Zieleffe,pas je op want de reisverzekering ook al is ie "doorlopend" is in vele gevallen maar 60 dagen geldig in het buitenland per reis.Kijk ff de kleine letters na.Wat ik ook pas ontdekt heb is dat aankopen met je creditcard na 180 dagen buitenland,niet meer verzekerd zijn.Dus als je 190 dagen in het buitenland verblijft en je shaft iets aan op dag 185 en betaalt met je creditcard dan is het artikel dus niet verzekerd.Zelf ondervonden helaas.

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.AEB,manulife tot 99jarige leeftijd verzekerd,maar dan moet je wel voor je 55ste al verzekerd zijn bij manulife en je betaald tot je 70ste premie.Iets wat mij onduidelijk is.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

On 22-11-2013 11:43 45havana wrote:
Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.Zieleffe,pas je op want de reisverzekering ook al is ie "doorlopend" is in vele gevallen maar 60 dagen geldig in het buitenland per reis.Kijk ff de kleine letters na.Wat ik ook pas ontdekt heb is dat aankopen met je creditcard na 180 dagen buitenland,niet meer verzekerd zijn.Dus als je 190 dagen in het buitenland verblijft en je shaft iets aan op dag 185 en betaalt met je creditcard dan is het artikel dus niet verzekerd.Zelf ondervonden helaas.

Zo komen er steeds meer addertjes onder het gras vandaan Havana.
Dat van die 60 dagen reisverzekering wist ik, maar dat van de creditcard wist ik dus niet Emoticon: Blush

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Op 22-11-2013 11:43 schreef 45havana:

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.AEB,manulife tot 99jarige leeftijd verzekerd,maar dan moet je wel voor je 55ste al verzekerd zijn bij manulife en je betaald tot je 70ste premie.Iets wat mij onduidelijk is.

In de reglementen kan ik niets vinden van 60 dgn en van die creditcard ook niet.
Als ik het goed begrijp ben je maar 2 mnd verzekerd en de andere 4 mnd niet??
Dan heeft het geen zin om een verzekering te nemen als je langer dan 2 mnd weg blijft.

Voordelen Doorlopende Reisverzekering:
Het hele jaar door verzekerd, ongeacht het aantal reizen dat u maakt.
Bagage tot € 2.500,- per persoon verzekerd, zonder eigen risico.

Ik zal het voorleggen aan de maatschappij die mij daarop een antwoord zal sturen.
Als je met een vliegtuig naar beneden dondert dan word je nabestaande vergoed door de verzekering van die maatschappij , dus daarvoor hoef je, je eigen niet te verzekeren.............. Emoticon: Wink Emoticon: Nice

bule gembel
Gebruiker
User icon of bule gembel
spacer line

Beste zieleffe,

Mag ik vragen hoe jij de ziektenkosten hebt?

Verzekeraars zijn niet gek en doen vaak onderzoek als er grote claims zijn.
Dus ook oppassen met de 60, 90 of 180 dagen dekking

Het mooie van je eigen fouten is dat anderen er soms heel gelukkig van worden..

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Ik heb bij Interpolis zorgverzekering lopen, die door Achmea word verzorgd.
Ik heb alle verzekeringen lopen, in een pakket bij Interpolis, via de Rabobank afgesloten.
Alles bij de Rabobank lopen, tot Hypotheek toe.
Ik had al een rekening voor dat ik op de vaart ging, bij de boerenleenbank, toen later Raiffeisenbank en toen de Rabobank, dus mijn hele werkzame leven tot heden, bij een en de zelfde bank, mijn boeltje bij elkaar daar geplaatst............. Emoticon: Shiny

bule gembel
Gebruiker
User icon of bule gembel
spacer line

Beste Zieleffe,

Interpolis heeft wel een duidelijk overzichtelijk pakket.

Als je zo nu en dan in een jaar terug vliegt naar Nederland is er niets tot weinig aan de hand als je in Indonesie verblijft. Je moet dan wel goed kijken naar het maximaal aantal reisdagen.
Kom je hier boven uit en je zou ziek raken dan kan en mag de verzekeraar je uitkering weigeren. Dit staat namelijk in de overeenkomst die jullie zijn aangegaan.

Ik ken heel veel mensen die zo lang in het buitenland verblijven. Ze lopen dus bewust een risico. Pendel je binnen de bijvoorbeeld 180 dagen die op de polis staan dan is er niets aan de hand.

Misschien kan je bij Interpolis een clausule op je polis laten zetten dat je meer reisdagen nodig hebt. Je geeft bijvoorbeeld aan dat je een wereldreis gaat maken van 330 dagen...

Het is echt niet normaal wat je moet betalen als je je goed wilt verzekeren als 55 plusser.

Het mooie van je eigen fouten is dat anderen er soms heel gelukkig van worden..

45havana
Gebruiker
spacer line

We moeten niet 2 zaken door elkaar halen.1ste de ziektekosten verzekering die je in NL hebt is 1 jaar geldig in het buitenland inclusief de aanvullende verzekering.Zou je eventueel langer als 1jaar in het buitenland verblijven(DUS NIET WONEN),dan komt de aanvullende verzekering te vervallen.Dit tot een totale periode van 3 jaar.Dus als de rekening pakweg $10.000 bedragen en de ZKV vergoed $4000 en deaanvullende verz.$6000,dan moet je die $6000 zelf ophoesten.
2de. de reisverzekering die is inde meeste gevallen maar 60 dagen per reis geldig ook al ben je doorlopend verzekerd.Hier gaat het dus om dat de meesten denken dat ze verzekerd zijn ,maar dit dus niet zijn!Je kan dit opvangen door een"Globetrotter" verzekering af te sluiten.Deze is geldig voor de duur die je zelf vooraf bepaald en is niet geldig in NL.
Hoop dat het een beetje duidelijk is.

jupje
Gebruiker
User icon of jupje
spacer line

Op 24-11-2013 01:17 schreef 45havana:
... de reisverzekering die is inde meeste gevallen maar 60 dagen per reis geldig ook al ben je doorlopend verzekerd.Hier gaat het dus om dat de meesten denken dat ze verzekerd zijn ,maar dit dus niet zijn!Je kan dit opvangen door een"Globetrotter" verzekering af te sluiten.Deze is geldig voor de duur die je zelf vooraf bepaald en is niet geldig in NL.
Hoop dat het een beetje duidelijk is.

Als men via b.v. independer on-line zoekt naar een doorlopende reisverzekering, kan men meteen opgeven voor hoe lang men aan een stuk op reis is.
Er zijn veel verzekeringen die een 180 dagen dekking geven, een enkele zelfs eventueel nóg langer.
Tevens kan men dan zelf, naar gelang de behoefte, zelf bepalen wat men wel en niet wil verzekeringen.
Sommige zaken zijn soms/vaak volstrekt overbodig.
Behalve de kosten kan men dan on-line gelijk de voorwaarden van een aantal verzekeringen met elkaar vergelijken.
Ook kan men dan een werelddekking nemen voor de ziektekosten, voor het geval dat de verplichte ziekteverzekering alleen beperkt wordt tot Europa.
Maar vooralsnog is dat nog niet het geval, en is dat wetsvoorstel nog steeds niet door de kamer goedgekeurd.
Overigens dekken de meeste reisverzekeringen óók (dag)trips in eigen land.

FAR FROM THE MADDING CROWD

marwinc
Gebruiker
User icon of marwinc
spacer line

Beste Jubje,

Je moet juist niet online gaan zoeken, zeker niet op Independer! Independer is Achmea... Dus: wij van WC Eend adviseren WC Eend....

Dit zijn nou juist alle standaardproducten van verzekeraars. Voor de groep boven genoemd zal het toch een ander product moeten zijn of worden. Ik weet zeker dat er mogelijkheden zijn.
Het grootste probleem is het verzamelen van al deze mensen om zo een collectief te kunnen krijgen met een premie die past bij wat wij gemiddeld "normaal" vinden.

Enig idee hoe groot de groep Nederlanders in Indonesie is?

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Als je recht op alle verzekering wil hebben, dan moet je volgens de wet 4 maanden in Nederland zijn.
Uitzonderingen en dat moet je van te voren aangeven in je gemeente, zijn studenten en zaken lieden, die langer moeten weg blijven.
Ik heb het voor mijn vriendin dit jaar meegemaakt, dat ik ze uit had geschreven, maar ze was toen niet meer verzekerd, omdat ze niet in Nederland was ingeschreven.
En daar hoorde ik van de balie ambtenaar, dat je 4 maanden moet ingeschreven blijven, wil je recht hebben op de door jou afgesloten verplichte en particuliere verzekeringen.
Buiten die uitzonderingen na, betalen dan ook Nederlandse belastingen..... Emoticon: Smile Emoticon: Worship

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Op 23-11-2013 12:11 schreef zieleffe:

[quote verwijderd]

In de reglementen kan ik niets vinden van 60 dgn en van die creditcard ook niet.
Als ik het goed begrijp ben je maar 2 mnd verzekerd en de andere 4 mnd niet??
Dan heeft het geen zin om een verzekering te nemen als je langer dan 2 mnd weg blijft.

[quote verwijderd]

Ik zal het voorleggen aan de maatschappij die mij daarop een antwoord zal sturen.
Als je met een vliegtuig naar beneden dondert dan word je nabestaande vergoed door de verzekering van die maatschappij , dus daarvoor hoef je, je eigen niet te verzekeren.............. Emoticon: Wink Emoticon: Nice

Hier is het antwoord
Naar aanleiding van de vraag die u heeft gesteld via interpolis.nl stuur ik u deze e-mail.

De doorlopende reisverzekering op uw Alles in één Polis heeft standaard een dekking van 60 dagen. Mocht u langer dan 60 dagen in het buitenland verblijven dan is het mogelijk om dit te verlengen naar 180 of 365 dagen. Let er hierbij wel op dat u deze verlening dient te regelen voor aanvang van uw reis.

Foto JL Jaksa een motor van een van de pooiers

45havana
Gebruiker
spacer line

Ja dat van de credit card kwam ik ook pas achter toen ik wat claimde en een formulier met uitsluitingen toegestuurd kreeg.Garantie en dekking komen te vervallen indien u langer als 180 dagen buiten nederland verblijft.Daar kon ik het mee doen.

papadom
Gebruiker
spacer line

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan. Sukadis 46

Misschien off topic ,maar heb je er wel eens aan gedacht om naar een oogarts ; kliniek in Penang of Maleisie te gaan ? Ik heb 5 jaar in Langkawi gewoond waar een groot aantal nederlanders woont ; Iedereen kiest voor Penang ; voor een simpele laser behandeling tot meer gecompliceerd ingrepen ; Het Adventist Eye Clinic is een goede keus en de goedkoopste ( subsidie ) Ik heb nog nooit iemand gesproken die daar een negatieve ervaring had ; Ik heb daar zelf een catarract behandeling gehad aan beide ogen voor een totaal prijs van IDR. Juta 18 . Het is een christelijk ziekenhuis met vooral Chinese doktoren; maak eens een rekensommetje..( ook handig is de Indonesische ambassade om de hoek voor e.v.t Visa verlengingen. Succes !

papadom
Gebruiker
spacer line

Op 23-11-2013 20:05 schreef bule gembel:
Beste Zieleffe,

Interpolis heeft wel een duidelijk overzichtelijk pakket.

Als je zo nu en dan in een jaar terug vliegt naar Nederland is er niets tot weinig aan de hand als je in Indonesie verblijft. Je moet dan wel goed kijken naar het maximaal aantal reisdagen.
Kom je hier boven uit en je zou ziek raken dan kan en mag de verzekeraar je uitkering weigeren. Dit staat namelijk in de overeenkomst die jullie zijn aangegaan.

Ik ken heel veel mensen die zo lang in het buitenland verblijven. Ze lopen dus bewust een risico. Pendel je binnen de bijvoorbeeld 180 dagen die op de polis staan dan is er niets aan de hand.

Misschien kan je bij Interpolis een clausule op je polis laten zetten dat je meer reisdagen nodig hebt. Je geeft bijvoorbeeld aan dat je een wereldreis gaat maken van 330 dagen...

Het is echt niet normaal wat je moet betalen als je je goed wilt verzekeren als 55 plusser.
Sorry , wat is " niet normaal " Ben 65 ,alleenstaand en zou voor een basispakket via Globality zo,n 150 Euro per mnd moeten betalen ; voor een dekking alleen in Azie is het zo,n 100 Euro . Is dit teveel ???

sukadi46
Gebruiker
spacer line

wat ik wel te weten kwam via de doorlopende reisverzekering van de ABNAMRO is, dat je een redelijke goedkope verzekering kon afsluiten voor maximaal 2jaar (720 dagen) als wereldreiziger.
maar je moet wel in Nederland een ziektekosten verzekering hebben.

sukadi46
Gebruiker
spacer line

papadom, we hebben een huis in Malang en op loopafstand is er een nieuwe oogkliniek. Ben er nog niet geweest, maar de eerstvolgende keer ben ik zeker van plan om er een kijkje te nemen. Des al niet te min dank voor je tip.

papadom
Gebruiker
spacer line

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan. Anne Mieke ,Malam etc.

Het is al weer even geleden dat ik mijn situatie heb uitgelegd ; ik liep ( en loop nog steeds ) vast op het volgende ; ben nog steeds aan het "sosbudden " in afwachting op meer duidelijkheid omtrent een Kitas-Lansia ( 65 + ) Het is helaas een wellus - nietus verhaal geworden , De ziektekosten verzekeraar ( Prudential ) wil mij wel verzekeren..maaarr , eerst de Kitas -Lansia in orde maken ; oke ware het niet dat Imigrasi niet accepteerd om zonder medical insurance mijn aanvraag in behandeling te nemen ...Wat blijkt ; Prudential had nog nooit van een K.L . gehoord...voor een " normale " Kitas is het geen probleem , want je hebt daar geen Med. verklaring voor nodig , dus eerst Kitas en dan verzekering . De premie bedraagt 600.000per maand. ( Theo , een vriend van wijlen Jan Simpati heeft deze verzekering ook ( maar is jonger dan 65 ) Goed vanavond gaat er weer een mail naar het hoofdkantoor van Prudential in Jakarta; Ze hebben al een paar keer hun excuses gemaakt : helaas zijn het de lokale agenten van hun ( Siantar ) die absoluut niet weten waar ze mee bezig zijn..Ik heb nu wel een beperkte verzekering via BPJS ( het nieuwe speeltje van Jokowi..) Premie : 60.000 ( ! ) Kan er niet veel mee , maar het dekt ook de begrafeniskosten .Dus helaas nog niet echt duidelijkheid ; laat weer van me horen als het rond is ; Ahmed Bali heeft veel nuttige info , waarvan de belangrijkste is , dat je je ook na je 65e kun verzekeren in Indonesie bij een paar verzekeraars.

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

Ziel,
als je nog jong , sterk en niks mankeerde kan je(men) met gemak de Lansia krijgen(mits je aan de voorwaarden voldoet).

Probleem is als je ouder dan 65 bent en ook iets hebt.
Dat is ook de hoofdreden waarom ik in een grote stad wil zitten en mijn agis verzekering houd.
De volksverzekeringen in Indonesia vergeleken met de onze is nog in de kinderschoenen.
Met mijn Agis verzekering zit ik al op de 1ste klas, kom ik in een eksekutip afdeling.
Wil ik extra , kan altijd , voor 3 dagen liggen betaalde ik in 2014 iets meer dan 1 juta ( zeg maar 25 euro per dag) .

Heb je de gewone volksverzekering, dan moet je in de rij staan, er zijn "1000" wachtenden voor u.
Ik kom gewoon langs, klop klop,10minuten " later ben ik al weg

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.papadom
Bedankt voor de update. ik begrijp hieruit dus dat het er ook maar net aan ligt wie je daar tegenkomt, cq waar je je bevindt in Indonesie. Het meten met meerdere maten dus (what's new)
Mijn plan tzt is het oosten dus god weet wat ik nog allemaal kan verwachten Emoticon: Confused Ik ben er over een maand weer en ik zal toch maar eens alvast rondvragen, maar ik moet eerlijk zeggen: doe mij maar een immigratiekantoor niet al te ver weg en dan is dat "sosbudden" toch nog steeds het gemakkelijkst.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

On 26-03-2015 07:39 papadom wrote:
Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan. Anne Mieke ,Malam etc.

Het is al weer even geleden dat ik mijn situatie heb uitgelegd ; ik liep ( en loop nog steeds ) vast op het volgende ; ben nog steeds aan het "sosbudden " in afwachting op meer duidelijkheid omtrent een Kitas-Lansia ( 65 + ) Het is helaas een wellus - nietus verhaal geworden , De ziektekosten verzekeraar ( Prudential ) wil mij wel verzekeren..maaarr , eerst de Kitas -Lansia in orde maken ; oke ware het niet dat Imigrasi niet accepteerd om zonder medical insurance mijn aanvraag in behandeling te nemen ...Wat blijkt ; Prudential had nog nooit van een K.L . gehoord...voor een " normale " Kitas is het geen probleem , want je hebt daar geen Med. verklaring voor nodig , dus eerst Kitas en dan verzekering . De premie bedraagt 600.000per maand. ( Theo , een vriend van wijlen Jan Simpati heeft deze verzekering ook ( maar is jonger dan 65 ) Goed vanavond gaat er weer een mail naar het hoofdkantoor van Prudential in Jakarta; Ze hebben al een paar keer hun excuses gemaakt : helaas zijn het de lokale agenten van hun ( Siantar ) die absoluut niet weten waar ze mee bezig zijn..Ik heb nu wel een beperkte verzekering via BPJS ( het nieuwe speeltje van Jokowi..) Premie : 60.000 ( ! ) Kan er niet veel mee , maar het dekt ook de begrafeniskosten .Dus helaas nog niet echt duidelijkheid ; laat weer van me horen als het rond is ; Ahmed Bali heeft veel nuttige info , waarvan de belangrijkste is , dat je je ook na je 65e kun verzekeren in Indonesie bij een paar verzekeraars.

Dankjewel Papa, ik stel het heel erg op prijs dat je een tussenstand wil geven.
Voor heel veel mensen kan dit heel belangrijk zijn, ik wens je alle succes van de wereld en hou ons op de hoogte.

Surya je zit te antwoorden op een posting van Ziel uit 2013, heeft ook geen reet te maken met wat Papadom op dit moment schrijft.
Waarom lees je niet goed en doe er je voordeel mee, het is zo belangrijk wat Papadom nu schrijft voor gepensioneerden Emoticon: Frustrated

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan. Malam .
Ik heb ook gereageerd op de posting van papadom.
Alleen heb ik zijn naam verwisseld met van Ziel .
Mijn fout/excuus voor de troebels

Papadom schreef.
ik heb nu wel een beperkte verzekering via BPJS ( het nieuwe speeltje van Jokowi..) Premie : 60.000 ( ! ) Kan er niet veel mee , maar het dekt ook de begrafeniskosten

Mijn reactie:
Heb je de gewone volksverzekering, dan moet je in de rij staan, er zijn "1000" wachtenden voor u.
Ik kom gewoon langs, klop klop,10minuten " later ben ik al weg
=============================================================
Over in de rij staan , dat heb ik 2 x meegemaakt met mijn vrouw voor bloedonderzoek.
Door de AGIs verzekering en eerst telefoontjes plegen ben ik snel klaar.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Kan gebeuren Surya, no problem.

papadom
Gebruiker
spacer line

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan. Anne-Mieke ;

Jouw idee om te gaan "sosbudden " is een keus die door veel Indonesiegangers wordt gemaakt ; zelfs doorgewinterde " super moderators " zoals Atlantis etc. doen dit ; geen hassle , en totnu toe geen vuiltje aand lucht v.w.b. immigratie...Heb eerst Medan gebruikt voor verlengingen ,, nu Siantar . Hoe werkt het nu voor mij ? ik ga naar Penang , een week voor het verstrijken van de 4e verlenging van Sosbud ,en de volgende dag het land weer in met een VOA welke ik 60 dgn .gebruik . In Kualanamu kan vanaf 1 Juli direkt verlengd worden ,dus zo,n 2 maanden gen problemen . Een week voor het verstrijken weer naar Penang om 2 dagen later weer met een nieuwe Sosbud het land in te gaan ; De Sosbud is 2mnd. geldig ,en daarna de eerste keer verlengen ; hier moet je zelf bij zijn i.v.m biometric en foto,s . 3 dagen later kun je het paspoort ophalen met je verlenging ; kosten : 1e keer 350.000 ( i.v.m de foto,s ) de andere keren 300.00.Woon je in de buurt van een immigratiekantoor dan kan een ieder de rest v/d verlengingen doen en ook het paspoort ophalen ; ik woon in samosir , dus als mijn vriendin boodschappen gaat doen ,levert ze papieren in (let op dat je sponsor in dezelfde regio woont !! Iedereen kan jouw sponsor zijn !! Vergeet niet dat de verlengingsaanvraag iedere keer door de sponsor ondertekent moet worden...

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

81,912,879 pageviews Een website van indahnesia.com