Hallo even voorstellen

Subforum Andere praat 
56 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Andere praat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent Indonesië gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geëxecuteerd in Indonesië  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · Indonesië gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Maryono
Gebruiker
User icon of Maryono
spacer line

Ach Zieleffe, het internet spel, zoals jij dat noemt, werd op de scherpst van de snede uitgevochten, en er soms ver overeen vooral de persoonlijke aanvallen waren vaak laag bij de grond. De reacties van elkaar werden onder een vergrootglas geplaatst en beoordeeld, je kan niet ontkennen dat we elkaar scherp hielden en er veel Indonesië ervaringen werden uitgewisseld. Zo terugkijkend misschien toch jammer dat er destijds niet meer met elkaar werd samengewerkt, had een geweldige bron van informatie geworden. De reisverhalen van bijv. Dangdude, de ervaringen van de menir uit Solo en de belevenissen van Yerun als beginnend ondernemer in Indonesië. Het forum Indahnesia als vraag en antwoordspel voor de toekomstige Indonesië reiziger en het forum van L voor de meer serieuze onderwerpen, wat zou dat gebracht hebben?

Op jouw reacties over de Nederlandse politiek, zorgverzekeringen, links, rechts kortom de hele samenleving ben ik het voor het overgrote deel niet mee eens. Ik ben half in de veertig en werk hard, evenals mijn vrouw die part time werkt we hebben 2 kinderen die gelukkig zijn. We hebben ons erbij neergelegd dat we waarschijnlijk tot ons 70ste moet blijven werken, en dat zal mijn leven niet vergallen. We kunnen hier wel een hoop schuldigen voor aanwijzen, de vluchtingen uit Afrika of Syrië, de moslims, Marokkanen, de huidige regering, onze ouders, links, rechts, feit is gewoon dat we te ruim hebben geleefd, niets was te veel en alles werd opgemaakt, en wij als Nederlanders hebben daar destijds ruim van geprofiteerd, dat we daar ooit de rekening van gepresenteerd zouden krijgen was natuurlijk niet te vermijden, dat, dat nu samenvalt met de problemen in de wereld is gewoon pure pech.

Biarkan anjing menggonggong, kafilah berlalu.

Kembang
Gebruiker
User icon of Kembang
spacer line

Met Maryono helemaal eens....alleen hebben wij het niet écht in de hand gehad....

Kijkt naar toenmalige premier Wim Kok die heeft Sinterklaas gespeeld en letterlijk /

figuurlijk miljoenen guldens gestrooid én over de balk gegooid wétende dat straks de

baby-boom los komt.... Emoticon: Frustrated Emoticon: Frustrated Emoticon: Angry Emoticon: Angry Tj

Ik ben nog steeds blij dat ik in Nederland woont, ondanks mijn gemopper Emoticon: Yes! Emoticon: Yes! Emoticon: Party! Emoticon: Party!

Maryono
Gebruiker
User icon of Maryono
spacer line

Dag Kembang,

Ik begrijp wat je bedoelt, maar dat we het niet in eigen hand hebben is natuurlijk niet waar. Nederland is een democratie, wij kunnen in principe om de 4 jaar een nieuwe regering kiezen, zijn we er niet meer eens zijn kiezen we na een regeringsperiode gewoon een nieuwe. PVDA, CDA, VVD, D66 en zelfs PVV ze hebben allemaal een goede en slechte punten, er is geen 1 regering die zomaar met miljoenen gaat strooien, ze zullen het allemaal in het landsbelang doen. Als we er dan later op terugkijken is het helaas vaak zo dat die beslissingen niet altijd goed hebben uitgepakt.
Kijk maar naar je persoonlijk leven, hoe vaak zeggen we niet “als ik dat van tevoren had geweten”
Nu ik dit zo opschrijf komt dat natuurlijk wel wat naïef over maar zo wordt ons land nu eenmaal geregeerd. De partij met de meeste stemmen kan beginnen met formeren, daar zijn wij, inwoners van Nederland, verantwoordelijk voor en soms zijn dat de linkse mensen, soms de rechtste en soms krijgen we zo’n regering met mensen van de linkse en rechtste kant, dat zijn meestal periodes van 4 jaar stilstaan, pappen en nathouden en helaas zoals nu blijkt een kweekvijver voor ontevreden mensen.

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Emoticon: Stupid Ja ik had een heel verhaal gemaakt, maar door dat de accu leeg ging was ik alles kwijt, want ik zit via mijn telefoon te typen en nu weer opnieuw te beginnen is een probleem dan kom mijn slechte eigenschap te voorschijn ,het laten afweten en geen zin in het opnieuw te typen.
Om te reageren op je mening is dat je correct wil zijn en dan maar de andere kant op kijk.
Ik heb Job ook vaak beschuldig op politiek correctheid,want dat is het probleem van deze tijd.
Ik kom er later er op terug heb nu even een afgeleide probleem sorry Emoticon: Stupid

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Maryono
Gebruiker
User icon of Maryono
spacer line

On 18-09-2017 14:46 zieleffe wrote:
Emoticon: Stupid J
Om te reageren op je mening is dat je correct wil zijn en dan maar de andere kant op kijk.
Ik heb Job ook vaak beschuldig op politiek correctheid,want dat is het probleem van deze tijd.
Emoticon: Stupid

Dag Zieleffe, ik weet alweer waar je naar toe wilt, ik wil me daar niet toe laten verleiden, wordt een welles nietes spelletje en daar wordt niemand wijzer van. Ik wil wel kwijt dat iedere generatie zijn eigen verantwoordelijkheden heeft en dat die verantwoordelijkheden wel eens worden vergeten. Dat heeft niets met politiek correctheid te maken maar met realisme. Zo ongeveer een generatie geleden, kan ook iets meer zijn, heeft de Nederlandse bevolking geprofiteerd van alles wat de Nederlandse overheid te bieden had, ziekenkosten werden allemaal vergoed, mensen werden arbeidsongeschikt verklaard terecht of onterecht ik denk wel dat je weet wat ik bedoel. Een eigen huis was (bijna) voor iedereen bereikbaar een vaste baan trouwens ook. Als bedrijven failliet gingen werden die zielige mensen van rond de 50 maar met vervroegd pensioen gestuurd, en niemand van jullie generatie (of iets ouder) inclusief vakbonden heeft daar tegen geprotesteerd, waarschijnlijk dachten jullie, wat voor hen geldt, zal ook wel voor mij gelden. Van die verspilzucht en van te leven op te grote voet zijn de toekomstige generaties de dupe. Was dit te voorzien, is dit met opzet gebeurd, waarschijnlijk niet, niemand kan daar antwoord op geven. Het is ook niet de schuld van iemand, is gewoon in die tijdsgeest gebeurd. Het probleem is wel dat we zo niet verder kunnen met die verspilzucht en dat de problemen opgelost moeten worden. Of de manier hoe het nu gebeurd het juiste is, misschien niet, maar momenteel wel de enige, je kunt daar pas over oordelen als we alweer een generatie verder zijn.

Mijn generatie en die na mij zijn diegene die, die kosten moeten dragen. Persoonlijk als ik dan rond mijn 70ste met pensioen kan heb ik 54 jaar gewerkt, vind ik dat erg, leuk is dat niet nee, maar moet ik nu al beginnen te klagen, dat zou wel erg zijn, zie mij al 23 jaar met tegenzin naar het werk gaan, dat hou je niet vol. Desondanks de problemen die er nu zijn in Nederland, vind ik dit een fijn land om te wonen. Je hebt hier voorzieningen die je in geen ander land vindt, dat daar tegenwoordig een prijskaartje aanhangt neem ik graag voor lief.

In U daarentegen zie ik een verbitterd man, die wel van alle voorzieningen heeft geprofiteerd destijds, voorzieningen die tegenwoordig niet meer vanzelfsprekend zijn en vooral iemand die zich niet wil aanpassen aan de nieuwe realiteit. U wilt nog steeds dat de overheid uw handje vasthoud als het eens wat tegenzit en dat vind ik heel erg. U wilt dat onze kinderen of de kinderen na hun nog meer schulden moeten maken om vooruit te komen alleen omdat u nu niet meteen wordt geholpen bij de een of andere instantie. U moest u schamen, met dat geklaag van u.

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Neen zo zijn we niet getrouwd je Bagatelliseren het naar een tijdgeest.
Zo gemakkelijk kom je als generatie er niet van af.
Je heb je verplichtingen na te komen en dat kan je niet afdoen als een die tijd was het zo.
Dan kunnen al die mensen nu die het verleden aan vechten het vergeten want dat was toen en nu is het anders.
Men had het kunnen weten dat het in de toekomst er zo kan uit gaan zien en nu die tijd af doen is ver beneden de maat.
We hebben er voor gewerkt en dat vergeten de huidige generatie snel, daar moet je rekening mee houden.
Gewoon de tijdgeest heeft hier niets van doen ze kunnen het nu ook betalen en nu niet net doen of de volgende generatie er de dupe van wordt.
belachelijk voor woorden..... Emoticon: Angry Emoticon: Angry Emoticon: Angry Emoticon: Angry Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye

Hier over maak ik mij kwaad en ik denk dat jij een persoon ben die profiteer van jou mede generatie die voor jou werkt gezien je reizen in Indonesië
Ik heb mijn volle werkzame tijd gewerkt en ben altijd solidair geweest met die mensen die afgekeurd waren omdat ze niet konden werken sommige buiten gesloten.
Of ben je een zoon van een generatie van linkse slamielijn die altijd de kantjes er hebben van aflopen weten dat er voor hen op moet komen die niet kunnen werken en daar van flink van geprofiteerd te hebben.
Ik was in mijn tijd criticaster op mijn eigen generatie die provo tijd en was blij dat ze door de mariniers van de dam werden geveegd.
Ik denk dat u daar een zoon van ben geweest.
Hier je eigen mooi voor doen met verhalen die er in gaan als koek maar een varken voor de gemeenschap ben een profiteur.
Daar moest je eigen voor schamen ik hoef mij niet te schamen, want ik heb mijn volle leeftijd gewerkt en heb gelukkig kinderen die zeggen.
PA JIJ HEBT VOOR MIJ ALTIJD KLAAR GESTAAN TOEN WIJ HET NODIG HADDEN EN NU MAG JE BEROEP OP ONS DOEN.
EN DAT LAATSTE AL MOET IK KRUIPEN DAT STOOT MIJ TEGEN ALLE PRINCIPES IN....
Emoticon: Stupid Emoticon: Shut up! Emoticon: Sadley Emoticon: Cry Emoticon: Devil

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

ZO MAAR EEN VERHAAL ZO IS DE HUIDIGE GENERATIE

verhaal verder niet veel te maken. Komt-ie:

"Ik weet ook niet meer wat ik met de situatie aan moet maar het is totaal fout en ik type dit nu terwijl ik bij een vriendin logeer.

Twee weken geleden was er ergens in een programma op tv iets over die baudet. Ik zei dat ik het een racistische griezel vond en mijn vriend vroeg waarom dan want hij had wel op hem gestemd. Ik noemde wat dingen op die hij over vrouwen had gezegd en toen vroeg hij mij om dat te laten zien.

Nou bleek dus dat een ding in een of ander boek van hem had gestaan maar had geen zin om verder te zoeken. Hij verweet mij ook nog dat ik alleen stemde op groen links vanwege jesse klaver. Wat begon met iets kleins escaleerde volledig. Die avond geen sex vond die niet erg. Alleen de volgende dag toen hij thuis kwam van het werk had ik ook geen eten gemaakt. Dus hij vroeg waar is het eten dan? Mijn antwoord was dat mannen ook zelf kunnen koken. Vervolgens reed hij zonder wat te zeggen weg en is met een vriend wat gaan eten in de stad. Sindsdien gaat hij dus altijd na het werk ergens daghappen of bij vrienden eten.

Vorig weekend was ik weg met een vriendin shoppen. Ik wil pinnen en automaat zegt "onvoldoende saldo". Ik schaamde mij kapot. Kijk ik op de app zie ik saldo 0 staan. Bel bank en wil de pas laten blokkeren. Maar de medewerker zegt dat saldo naar de hoofdrekening is geboekt en dus niks raars is. Vriend neemt niet op. Woedend kom ik thuis en wat mij opvalt is dat mijn auto weg is. Zit meneer met vriendin onder afdak bier te drinken en te BBQ-en en ook nog extreem duur vlees hadden ze gehaald. Meneer bleek mijn auto te hebben verkocht en daarvan japanse biefstuk of zo te hebben gekocht. Ik ging helemaal door het lint en vroeg waar dat op sloeg allemaal.

Meneer antwoorde dat een groenlinks stemmer zonder baan geen recht heeft op een auto, geld om te shoppen. Dat als ik wat wil dat ik zelf maar moet gaan werken ipv te parasiteren van een "man". Ik kon geen woord uitbrengen en toen begonnen zijn vrienden ook nog eens te lachen. Ben in huilen uitgebarsten en met vriendin mee gegaan. Ik zit nu een week hier mij zij hebben een klein appartementje en het word te druk hier. Eigenlijk wil ik terug naar huis maar dan geef ik hem zijn gelijk.

help wat moet ik doen?"
Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye

spacer line  

Dit is niet 'zomaar een verhaal'. Kan me niet voorstellen dat dit echt is, alleen al omdat je niet in een middagje een auto verkoopt voor japans biefstuk.
Verder zijn er genoeg jongeren (<30 jaar) die wel redelijk zijn en kunnen nadenken. Ik ben een beetje klaar met dat links-rechts gezeik wat met de dag erger wordt. Je bent of een naive linkse wegkijker, of een rechtse neonazi. Waar is de nuance gebleven?
Waar komt toch al dat wantrouwen vandaan, het idee dat de ander Nederland wil vernietigen, linksom of rechtsom? Ik snap het echt niet. Je hoeft het niet met elkaar eens te zijn, maar is het zo moeilijk in te zien dat de ander NIET het slechtste voorheeft met de Nederlandse burger?
Iedereen zit hier op zijn eigen kleine eilandje met nog een paar anderen die exact zijn en denken zoals hij. Indonesie in het klein. En dan lekker schelden naar alle andere eilandjes dat zij het land kapot maken.

Zomaar wat gedachten van de huidige generatie. Misschien later meer.

Groetjes!

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Ja dat is redelijk denken zoals u het schrijf in u schrijven zitten nog een solidaristisch gedacht goed in.
Maar die genen die het over de ruggen van de ouderen hebben verkregen wat ze bezitten gunnen die ouderen niet wat ze hun hele leven hebben opgebouwd, dat gooien ze als een oud vuil aan de kant, die generatie 40/50 jarigen en noem ook maar de 60gers op die denken die tijd is voorbij voor elkaar te leren zorgen .
Ieder voor zich en god voor ons allen ,mentaliteit met Rutte voor op en zijn volgers.
Als je het over tijdgeest heb dan houd ik mij hart vast voor toekomstige generaties die niet geleerd hebben solidair te zijn met je mede mens.
De nu nog klein kinderen vechten straks hun eigen gemaakte rechten op, omdat ze nu al verziekt zijn door die generatie waar ik het over heb.
De gevolgen daar van is, dat hun ouders niet hebben nagedacht en te veel bezig zijn zich te goed aan te doen, aan alles wat de wereld heeft voort gebracht, zoals al die technieken waar ze gretig gebruik van maken, door alleen aan geld te denken dat ze dat kunnen kopen en die hard bezig zijn om te overleven nu en hen daarop naar de toekomst te lijden.
Dat is zorg te dragen dat de toekomst ook die middelen blijven waar ze nu gretig gebruik van maken.
Zoals de gezondheid zorg die een bijdrage vraag van de meest kwetsbare groep die door ouderdom gebreken krijgen en daarom die echt bezwaar maken.
Het hoort onder de noemer solidair zijn met hen en als je er geen gebruik er van maak dan is het nog zo dat je het geld niet ziet, je lijd er niet onder als je daardoor iets meer belasting mee draag
Het gehalte van democratie is ver te zoeken, er zijn te veel mensen die zich vergrijpen aan geld wat ze niet verdiend hebben en graaien er lustig op los.
Politiek bedrijven is leren van het verleden en zorg dragen dat het verdiende verleden ook blijft zoals dat zelf ook zouden willen.
Neen nu hoor je de generatie 40tigers zeggen als ze hun pensioen nog maar heb want die hebben die ouderen opgemaakt.
De ouderen maken niets op, er staat nog miljarden voor hen die ze zelf bij elkaar gespaard hebben, waarin al verschillende keren geld uit gegraaid is geweest om in die tijd de te kortten te dichten.
Mijn generatie en daarom is en blijf je altijd je eigen generatie kritisch achter volgen, want ze doen schade aan de toekomst van hun kinderen en klein kinderen.
Daarom krijg je zo verhaal als Maryono als je in de 40tig ben dat is de zaak van je eigen generatie te verdoezelen en de schuld leggen op de ouderen
En dan krijg je dat er nog meer in de toekomst een steeds grotere generatie kloof ontstaan.

Zo blijf ik nu weg van de politiek van Nederland die steeds schofteriger word en steeds meer van mensen eisen dat ze mee gaan op weg naar de toekomst, groter, globaliseren. Groot waanzin in hun verkeren, terwijl je aan voelt dat het niet de goede weg zijn ingeslagen .
Ondanks die schijn welvaart die we nu hebben dat kan zich in de toekomst tegen je keren.
Je moet altijd op veiligheid je eigen richten voor de toekomst je land helpen opbouwen is niet het land weg te geven aan andere vermogende landen.
Daarom kies als ik stem, op Terry Baudet en Teo Hiddema dat is een voorbeeld van twee generaties die het met elkaar eens zijn.....
Naar de toekomst draag je ook je verleden mee en maak zo een weg waar ieder zich kan thuis voelen trots zijn op wat er allemaal is gedaan om voor elkaar te zorgen in een normale verhoudingen en niet de ene groep er voor laten opdraaien de hard werkende mensen van nu.
En dat heeft niets te maken met de tijdgeest het was toen zo en nu moet het roer om.
De beginselen in elke tijd is solidair zijn met je mede mens, niet ten koste van je zelf....... Emoticon: Yeah right!

Maryono
Gebruiker
User icon of Maryono
spacer line

On 18-09-2017 19:25 zieleffe wrote:

Hier over maak ik mij kwaad en ik denk dat jij een persoon ben die profiteer van jou mede generatie die voor jou werkt gezien je reizen in Indonesië
Ik heb mijn volle werkzame tijd gewerkt en ben altijd solidair geweest met die mensen die afgekeurd waren omdat ze niet konden werken sommige buiten gesloten.
Of ben je een zoon van een generatie van linkse slamielijn die altijd de kantjes er hebben van aflopen weten dat er voor hen op moet komen die niet kunnen werken en daar van flink van geprofiteerd te hebben.
Ik was in mijn tijd criticaster op mijn eigen generatie die provo tijd en was blij dat ze door de mariniers van de dam werden geveegd.
Ik denk dat u daar een zoon van ben geweest.
Hier je eigen mooi voor doen met verhalen die er in gaan als koek maar een varken voor de gemeenschap ben een profiteur.
Daar moest je eigen voor schamen ik hoef mij niet te schamen, want ik heb mijn volle leeftijd gewerkt

Gezien Uw reacties van gisteren en vannacht heeft u totaal niet begrepen wat ik probeer te zeggen, ik heb niets over uw pensioen gezegd of over mijn pensioen gezegd. Ik heb gezegd dat iedere generatie zijn verantwoordelijkheid moet pakken, dat iedere generatie fouten maakt, in het verleden, de huidige en de toekomstige generatie zal evengoed fouten maken. Dat de generaties dat samen moeten proberen op te lossen, u probeert juist een wig te drijven tussen de verschillende generaties, door alle verantwoordelijk naar voren te schuiven. Als de huidige generatie meer moet betalen voor bijv. een zorgverzekering omdat daar in de verleden nogal ruim mee is omgesprongen, zal de oude generatie daar ook aan moeten bijdragen en dat Zieleffe heeft niets met je pensioen te maken.

En dan die aanname van Uw hierboven, dat is wel erg persoonlijk vind je niet? Je hebt er niets mee te maken maar mijn moeder was al vroeg weduwe, nooit hertrouwd. Ik heb al vanaf mijn 13de iedere vakantie gewerkt om wat extra centjes te verdienen, links, rechts dat had bij ons geen enkele betekenis als er maar brood op de plank lag. Vanaf mijn 16de werk ik fulltime, vanaf mijn 20ste ben ik in de avonduren gaan studeren en heb mijn MTS en nog wat HTS certificaten gehaald. Rond mijn 28ste na meer dan 12 fulltime te hebben gewerkt, had ik het wel even gehad hier en ben met mijn paspoortje, wat spaarcentjes en zonder 1 enkele verzekering in Indonesië beland. Alles daar heb ik gedaan met mijn eigen verdiende spaarcentjes. Toen ik na 3 jaar terug in Nederland kwam heb ik nog geen dag thuisgezeten, maar ben weer gelijk gaan werken, zonder 1 enkele cent van de overheid te pakken.

Onbegrijpelijk ook dat je zo reageert op mijn verhalen, heeft niets te maken met mij eigen mooi voor te doen, zijn alleen maar geschreven ter lering en vermaak. Ik had ook net als u in Jakarta kunnen gaan zitten en van mijn appartementje naar een bar kunnen lopen om daar een biertje te gaan drinken. Ik heb er voor gekozen om juist niet stil te zitten, maar om wat van Indonesië te zien.

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Dat laatste heeft met leeftijd te maken neem dat maar als voorbeeld.
Geniet en reis wanneer je het nog kan doen, als je begin te sukkelen is het reizen afgelopen en dat persoonlijk was ook naar mijn gericht ik moest mij schamen en dat doe ik niet, want net als u ben ik al van af mij 14 jaar gaan werken dus als je zo lang heeft bijgedragen dan is het normaal dat de generaties later daar ook in mee gaat en daar zit het verschil in.
Die hebben die verplichtingen ook na te komen . uit Emoticon: Bye bye
En mag je in een discussie niet dat bijdragen wat er de laatste jaren aan de hand is met Nederland die gene die zich moeten schamen zijn zij, die de afgelopen 8 jaar voor het zeggen hebben gehad en daar verzet ik mij tegen, niet meer dan dat .
Maar het volk heeft de afgelopen verkiezingen weer de verkeerde keuzes gemaakt daar klaag ik over zo veel als ik wil.
Het lijkt een geklaag maar het is de volle waarheid waarvoor de nu oudere generatie tegen aan loop die niets te maken heeft met het vooruitlopen van de problemen die nu veroorzaakt worden en dat is die gehele solidariteit naar de volgende generatie afbrokkelt. Emoticon: Shut up! Emoticon: Sadley

Kembang
Gebruiker
User icon of Kembang
spacer line

Ik begrijp wat je bedoelt, maar dat we het niet in eigen hand hebben is natuurlijk niet waar. Nederland is een democratie, wij kunnen in principe om de 4 jaar een nieuwe regering kiezen, zijn we er niet meer eens zijn kiezen we na een regeringsperiode gewoon een nieuwe. PVDA, CDA, VVD, D66 en zelfs PVV ze hebben allemaal een goede en slechte punten,

Daar heb je gelijk in ....Maarre...ik stemde NIET op PvdA waar Wim Kok als premier van Nederland Sinterklaas speelde.... Emoticon: Yes! Emoticon: Yes!

Kembang
Gebruiker
User icon of Kembang
spacer line

Ziel....als ik jou was moet je gewoon in Jakarta blijven om daar vergoed te wonen....

Verbrand alle schepen achter je.....maar komt dan nooit meer naar Nederland terug en

en profiteert NIET van onze voorzieningen..... Emoticon: Yes! Emoticon: Yes!

Want dan ben je écht een parasiet geworden van de Nederlandse samenleving..toch?? . Emoticon: Nooo Emoticon: Nooo

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Bedankt Kembang daarvoor heb ik 45 jaar voor jou gewerkt om jou uit Indonesië over te laten komen, om je hier op te vangen, je word bedankt voor deze .
Ik profiteer niet ik heb rechten opgebouwd en betaal nog steeds belastingen in Nederland.
EN als ik een parasiet ben dan denk ik dat jij een burung ben, die mee vliegt van de welvaart wat de mensen allemaal bij elkaar werkt en door die politiek uitgekleed worden.
Richt je eigen daar maar op dan doe je nog iets goed....... Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye
Hier uit blijkt wel weer dat je ook de Nederlandse merites heb opgelopen jaloersheid 100%
Wat heb ik spijt als je zo ziet hoe ze nu met de oudjes omgaan, dat ik een zorgzame leven heb geleid..
Want zo omgaan verdienen ze het niet, zo veel van de ouderen te verlangen en laten betalen als eigen bijdragen . Emoticon: Angry Emoticon: Angry Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye

PamelaAn
Gebruiker
spacer line

Weet u Om Ziel, ik ben ook één van de ouderen. Volgende maand word ik alweer 70. Ik heb een pensioen en AOW. En ja mijn pensioen groeide de laatst (nu 10 jaar denk ik of is het langer) niet mee. Maar Om Ziel, ik ben dik tevreden met wat ik heb. Ik zet gewoon de tering naar de nering. Ik stel prioriteiten. Gezondheids zorg hier in Nederland is gewoon goed en ik kan dat met recht zeggen. Ja, ik ben reuze blij dat ik in Nederland woon!

Kembang
Gebruiker
User icon of Kembang
spacer line

Bedankt Kembang daarvoor heb ik 45 jaar voor jou gewerkt om jou uit Indonesië over te laten komen, om je hier op te vangen, je word bedankt voor deze .
I

Ziel ik was van geboorte al een NEDERLANDSE Emoticon: Shiny Emoticon: Shiny Emoticon: Shiny Mijn vader en zijn vader waren NEDERLANDERS....maar wij zijn schandalig door JULLIE opgevangen Emoticon: Angry Emoticon: Angry Emoticon: Angry

Ik heb ruim 40 jaar voor de oudjes verzorgd én verpleegd Ziel.....ik heb mijn bijdrage hier met volle tevredenheid geleverd!! Dus gaat niet lopen blaffen én bijten....

Dat de gezondheid achteruit holt ben ik met je eens....maar de oudjes worden NIET op straat gezet om op straat te leven zoals in Indonesië wél gebeurt en in andere 3e wereldlanden Emoticon: Cry Emoticon: Cry Emoticon: Yes! Emoticon: Yes!

Tevreden zijn is een GUNST
Tevreden schijnen is een KUNST
Tevreden Blijven is een MEESTERSTUK

Doe daar wat aan Ziel.....je verzuurt zo op deze manier je Leven, en dat is het niet waard
Ziel....dus Pluk de dag met een Lach én Geniet élke dag van het Leven die het jou Geeft.... Emoticon: Yes! Emoticon: Yes! Dát is altijd mijn motto geweest...

Fijne dagen toegewenst Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye

PamelaAn
Gebruiker
spacer line

Om Ziel, even iets recht zetten. Wij Nederlanders (dus mijn ouders) hebben de overtocht van Nederlands Indie naar Nederland achteraf maandelijks moeten af betalen. Voor kleding + huisraad etc. hebben ze bij de Nederlandse Staat een lening moeten afsluiten en dat ook maandelijks moeten af betalen. Wij Indisch Nederlanders hebben niets gekregen. Mijn vader daarentegen (hoofdinspecteur van Politie) heeft gedurende de oorlog heel hard moeten werken zonder dat hij maar één cent voor heeft ontvangen. En Om Ziel Nederland heeft van Nederlands Indie geprofiteerd, ze zijn er rijk van geworden. Denk aan de Gouden Eeuw. Wij Indisch Nederlanders hebben NIET geprofiteerd van de Nederlanders. Ook in Nederlands Indie hebben de Indisch Nederlanders gewoon belasting betaald.

Kembang
Gebruiker
User icon of Kembang
spacer line

Zo is dat PamelaAn.....ik voel nóg mijn tenen in te kleine schoenen waar ik op

moest lopen omdat er geen geld was voor nieuwe schoenen bij van Haren Emoticon: Cry ........die moest

hij afdragen voor de lening Ziel... Ik zie nog zijn tranen over zijn wangen biggelen.. Emoticon: Angry Emoticon: Angry

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

On 20-09-2017 09:35 PamelaAn wrote:
Om Ziel, even iets recht zetten. Wij Nederlanders (dus mijn ouders) hebben de overtocht van Nederlands Indie naar Nederland achteraf maandelijks moeten af betalen. Voor kleding + huisraad etc. hebben ze bij de Nederlandse Staat een lening moeten afsluiten en dat ook maandelijks moeten af betalen.

Goed dat je dit aanhaalt Pamela, dat is nagenoeg niet bekend omdat ook dat uit de hoge hoed kwam van vadertje Drees, wordt daar niet graag over gesproken.
De man heeft een vuile oorlog gevoerd, toen hij gedwongen werd Indonesië los te laten, kwam hij zijn afspraken niet na waardoor de boel escaleerde en toen heeft hij als klapstuk een ontmoedigingsbeleid t.o.v. Indische Nederlanders op touw gezet waar de huidige regering stik jaloers op kan zijn. Emoticon: Blush

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Op 20-09-2017 09:35 schreef PamelaAn:
Om Ziel, even iets recht zetten. Wij Nederlanders (dus mijn ouders) hebben de overtocht van Nederlands Indie naar Nederland achteraf maandelijks moeten af betalen. Voor kleding + huisraad etc. hebben ze bij de Nederlandse Staat een lening moeten afsluiten en dat ook maandelijks moeten af betalen. Wij Indisch Nederlanders hebben niets gekregen. Mijn vader daarentegen (hoofdinspecteur van Politie) heeft gedurende de oorlog heel hard moeten werken zonder dat hij maar één cent voor heeft ontvangen. En Om Ziel Nederland heeft van Nederlands Indie geprofiteerd, ze zijn er rijk van geworden. Denk aan de Gouden Eeuw. Wij Indisch Nederlanders hebben NIET geprofiteerd van de Nederlanders. Ook in Nederlands Indie hebben de Indisch Nederlanders gewoon belasting betaald.

Ja dat wist ik want als klein kind hebben wij het zelf meegemaakt dat we loge's hadden uit Indonesië.
Mijn broer zat toen in Indonesië en die hebben die familie naar ons geleid we hadden nog al een groot huis.
Ze zijn bij ons wel gratis opgevangen en niets van heeft de staat er mee bemoeid.
Alleen heeft de staat de kosten voor geschoten om naar Nederland te komen.
Vertel mij die geschiedenis niet ben er geheel van op de hoogte .
Heb er jaren geleden er nog over geschreven, ook over die twee keer hebben moeten vluchten eerst naar Nieuw Guinea en later met het afstaan van dat land naar Nederland.

Dus toch terecht dat ik de huidige generatie er op aanspreek dat ze verkeerd bezig zijn door het weggeven aan buitenlandse mensen die niet passen in Nederland uitzonderingen daar gelaten.
Moeten de nieuwkomers alles wat ze krijgen dat terug betalen wie het weet mag het zeggen.
Moeten de ouderen daarvoor hogere bijdragen betalen voor hun ziektekosten of dat zo normaal is, of er zo veel te halen valt bij die ouderen.
Geen solidariteit tonen van deze generatie is eigenlijk de schandpaal weer van een overheids instantie die smijten met geld naar de verkeerde richtingen..
En daarom dan kunnen jullie wel zielig blijven doen over het verleden maar sta op en neem je recht om daar over je te uiten, dat ze weer in de fout gaan met de mensen in hun eigen land.... Emoticon: I love it Emoticon: Cooool Emoticon: Angry

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

Om Ziel, het verhaal van Kembang en Pamela klopt gewoon, ook mijn schoonmoeder heeft alles terug moeten betalen, overtocht en meubelvoorschot en de kinderen die niet meer op school zaten moesten werken en bijna hun hele loon afdragen om het huishouden van hun moeder, een jonge weduwe met 9 kinderen, draaiende te houden. Geen steun, gewoon zelfreddend geweest met een AWW en aanvuling van de werkende kinderen, die nooit hebben geklaagd, het gewoon vonden dat er een gezamelijke hh pot was. Mijn man is de dupe, korting op zijn AOW, maar 2 % maar toch,

Toen de AOW in het leven werd geroepen toen hebben de werkenden eerst betaald voor de uitkering aan de mensen die toen het recht kregen op AOW, We hebben voor ons zelf betaald en nu leveren we steeds meer in op onze pensioenen zodat onze kinderen later ook nog pensioen krijgen.

Onze generatie is het beleg geweest tussen 2 kale boterhammen. Eerst betalen voor de oudjes vanaf 1956 en nu inleveren voor de jongeren zodat die ook nog kunnen genieten van een pensioen.

Ik heb het al eens eerder hier ergens op het forum geschreven maar had geen zin om het op te zoeken. Ik zat vanmorgen met gekromde tenen Uw relaas te lezen en dacht opnieuw wat krom is moet toch maar eens rechtgezet worden.

En, o ja, ondanks de hoge ziektekostenverzekering en het verlagen van onze pensioen, al zeker 10 jaar zoals Pamela ook schreef, ben ik nog wel een tevreden mens en door onze opvoeding in de naoorlogse jaren zijn wij gewend om de tering naar de nering te zetten en passen ons opnieuw weer gewoon aan, ook al mopperen we wel eens. Emoticon: Yes!

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

Ik denk wel dat we nu erg Off Topic gaan, we zijn niet meer even aan het voorstellen

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Ja Yoke dat weet ik we hebben het er al eens eerder er over gehad maar het was ook cynisch bedoeld.....
Yoke wat een duidelijkheid je hebt het goed beschreven dat ging zo vroeger ik kan mij dat nog levend voor houden.
Voor je naar school ging hielp ik de melkboer zijn kar vullen en op zaterdag mee venten slepen met die melkbussen. als jogie van 12 jaar.
Wat er heden ten tijde gebeurd is dat we de gevolgen van de welvaart zien mislukken doordat men geen sociale gedrag meer tonen en terecht zijn de jongeren bang dat hun pensioen later er niet meer is.
En hoe komt dat het zijn die generaties van de 60 70 jarigen die anders zijn gaan denken en het vertrouwen vliegt als een raket weg.
Ja je ken best een onsje minder als het moet zo is de mentaliteit nog van die ouderen maar als het daarmee bleef het worden ponden 10 jaar lang geen bijtellingen gehad en nu nog die verhoging van die zorg bijbetalingen word er heel veel afgesnoept van je AOW.
En dat pensioentje maak het je iets makkelijker maar het is geen vetpot zoals mensen denken.
Om nu te gaan danken voor die extra miljoenen voor de tehuizen ik zal er geen behoefte aan hebben, om daar te gaan zitten maar is een uitkomst en terecht voor hen die niet anders kunnen
Ik zal proberen mij sterk te maken om daar geen gebruik van hoeven te maken.
Het solidariteit gevoel gaat verdwijnen en dat zullen de eerste toekomstige ouderen steeds meer gaan merken.
De VVD heeft ons in een situatie gebracht met en dat is het ergste wat een mens kan overkomen een partij die voor de arbeiders zouden moeten opkomen, maar aan het afbreken is gegaan. Emoticon: Angry
En laat je eigen nu niet wijsmaken dat we daardoor het nu wat beter hebben dat is een goedmakertje om de mensen niet verder boos te maken dan wat ze al zijn.
Het lijkt wel of iedereen in zijn stulpje hang en er niet van willen weten .
Kom potverdorie op voor je rechten anders is het te laat.
Vertrouwen heb ik nooit geleerd en dat komt omdat ik ouders had die zijn zo erg beet genomen vroeger, daar zal ik altijd mee moeten leven en daar heb ik ook altijd meegeleefd.
Anders had ik dit niet bereikt wat ik nu voor elkaar heb gekregen.
Langs de zij lijn te gaan staan is alleen voor de domme, je uitspreken voor het gaande is om de jongeren te laten weten dat er rekening met hen moet worden gehouden.
Nu ben ik geen voor stander om bij die club van 50+ te gaan staan, neen in je eigen kring je ongenoegen tonen is al iets, wel zo dat het niet vervelend word , want dan zien ze je ook niet meer zitten, nee zeggen als ze het goed doen, maar ook als ze slechte gedachten hebben met het land en daarin de mensen......... Emoticon: Devil Emoticon: Talk to the hand
Ja we zijn sterk Off Topic dan wat de bedoeling was van nibiri 4 jaar geleden met Maryono, als inzet die het weer van stal haalde, ziet het dan maar als hernieuwde kennismaking met de oud gediende van deze site Emoticon: Bye bye

Kembang
Gebruiker
User icon of Kembang
spacer line

Dat is raar Ziel als je wist hoe de situatie was van de Indische-Nederlanders !! Emoticon: Confused Emoticon: Confused Emoticon: Confused
Leest hieronder je eigen tekst Ziel......

[ b]Bedankt Kembang daarvoor heb ik 45 jaar voor jou gewerkt om jou uit Indonesië over te laten komen, om je hier op te vangen, je word bedankt voor deze .
Ik profiteer niet ik heb rechten opgebouwd en betaal nog steeds belastingen in Nederland.
EN als ik een parasiet ben dan denk ik dat jij een burung ben, die mee vliegt van de welvaart wat de mensen allemaal bij elkaar werkt en door die politiek uitgekleed worden.

Ik verwachtte meer, jouw excuus...over Indische _Nederlanders....die met gebogen hoofd álles moesten ondergaan en hebben geaccepteerd Emoticon: Cry Emoticon: Cry ........Wij zijn stil geïntrigeerd in de Samenleving Ziel......hebt jij óóit iets van ons gehoord c.q. vernomen ??!! Emoticon: Shut up! Emoticon: Shut up!

Enfin...we laten het maar hierbij....we zijn inderdaad Off Topic.... Emoticon: Party! Emoticon: Party!

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

Kembang, degenen die de jaren 50 meegemaakt hebben, weggestuurd uit Indonesië het in Nederland moesten gaan maken weten wel hoe het in elkaar zat. Als curiositeit heb ik al die papieren bewijzen van de betalingen van de overtocht, het meubelvoorschot enz. Nog in mijn bezit. En wee degene die durft te beweren dat ze toch maar mooi opgevangen zijn in nederland, een kledingpakket kregen en een woning enz. Die denken dat alles gratis was die horen van mij hoe het werkelijk was. De Japanse tijd, het land uitgezet worden enz. De Indische Nederlanders klaagden niet, althans niet tegenover de buiten wereld, hadden ze dat toen maar wel gedaan. Nu mijn man 79 jaar is komen langzamerhand de verhalen los en komt het verdriet er alsnog uit, alleen jaren te laat want de jongeren begrijpen het nu niet meer. Wat niet weet, wat niet deert is het motto!

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2017
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

62,216,224 pageviews Een website van indahnesia.com