Aangeboden: gids en chauffeur op Bali

Subforum Gezocht & Aangeboden 
56 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Gezocht & Aangeboden > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Brumar
Gebruiker
spacer line

Op 13-09-2013 20:13 schreef Brumar:
Betrouwbare goede gids en chauffeur op Bali.
Inmiddels goede vriend van ons.
Wij gaan 2x per jaar naar Bali en hij laat ons steeds weer andere fantastische plekken zien.
Kortom een echte aanrader als je het echte Bali wilt zien.
Kijk eens op zijn site en zie zelf wat hij te bieden heeft.
www.balitourdriverandguide.com

Brumar
Gebruiker
spacer line

Op 13-09-2013 20:13 schreef Brumar:
Betrouwbare goede gids en chauffeur op Bali.
Inmiddels goede vriend van ons.
Wij gaan 2x per jaar naar Bali en hij laat ons steeds weer andere fantastische plekken zien.
Kortom een echte aanrader als je het echte Bali wilt zien.
Kijk eens op zijn site en zie zelf wat hij te bieden heeft.
www.balitourdriverandguide.com

bule gembel
Gebruiker
User icon of bule gembel
spacer line

Is hij een Nederlander of Balinees? Er is ook een Nederlander op Bali actief als gids en chauffeur. Een zogenaamde snorder...

Het mooie van je eigen fouten is dat anderen er soms heel gelukkig van worden..

Brumar
Gebruiker
spacer line

Hij is Balinees. Kent het eiland goed, is er geboren. Hij spreekt Engels.

bule gembel
Gebruiker
User icon of bule gembel
spacer line

Kom je vaak op Bali Brumar? Ik ga eind dit jaar weer. Ook ik heb zo mijn netwerkje van gidsen en chauffeurs daar. De gids heb ik nu niet echt meer nodig.

Ik heb er genoeg Nederlandse en Indonesische kennissen wonen die me de nieuwste hotspots kunnen laten zien.

Toch is het vriendelijk dat je aan iemand denkt en zo iemand probeert te helpen.

Brumar
Gebruiker
spacer line

Ik ga 2x per jaar als het meezit. Bezoek dan de familie van mijn Balinese vriend en trek wat rond met hem over het eiland. Fantastisch is Bali. Ik zou er willen wonen.....

bule gembel
Gebruiker
User icon of bule gembel
spacer line

Ik zou zeggen op naar Bali! Pak je koffers en samenwonen met die knaap!
De chauffeur van het vliegveld naar zijn huis heb je al Emoticon: Smile

sukadi46
Gebruiker
spacer line

Er zijn meerdere buitenlanders die dat doen. Vaak zijn ze met Balinesen getrouwd en doeen ze dat als tijdverdrijf. Ik ken er een paar.
Zelf heb ik vrienden waar ik mee ga en betaal ik de boete, die in hun eigen zakken verdwijnt, omdat een gewone IndonesiŽr op Bali geen buitenlander in zijn auto mag meenemen. De boete is niet hoog. Ik betaal meestal tussen de Ä1,= en Ä5,=
De politie kan dat aan het kenteken van de auto zien.

Amed East Bali
Gebruiker
User icon of Amed East Bali
spacer line

On 20-09-2013 15:32 sukadi46 wrote:
Er zijn meerdere buitenlanders die dat doen. Vaak zijn ze met Balinesen getrouwd en doeen ze dat als tijdverdrijf. Ik ken er een paar.
Zelf heb ik vrienden waar ik mee ga en betaal ik de boete, die in hun eigen zakken verdwijnt, omdat een gewone IndonesiŽr op Bali geen buitenlander in zijn auto mag meenemen. De boete is niet hoog. Ik betaal meestal tussen de Ä1,= en Ä5,=
De politie kan dat aan het kenteken van de auto zien.

Flauwekul verhaal.

A) Indonesiers mogen op Bali wel met buitenlanders in hun auto rondrijden. Wat niet mag is dat men (Indonesiers danwel buitenlanders die hier op Bali wonen) zonder geldige chauffeurs-vergunning met betalende passagiers in een niet-gelicentieerde auto rondrijdt.

B) De politie kan dat niet aan het kenteken van de auto zien. Het ontbreken van de chauffeursvergunning en/of wagen-licentie is vaak een 1e signaal dat er iets niet deugt als een auto gestopt wordt met een Balinees achter het stuur en een zooi buitenlanders in vakantiestemming achterin. In 99 van de 100 gevallen zijn buitenlanders die bij een Indonesier in de auto zitten nml. WEL betalende klanten en dat weet Oom Agent ook. Een beetje druk op de (illegale) chauffeur in de trend van "jij en je buitenlandse familie / vrienden kunnen ook even mee naar het politiebureau waar we alles gaan uitzoeken en als blijkt dat je liegt ben je heel vet de SJAAK" is vaak al voldoende om de (illegale) chauffeur gauw iets van Rp. 50,000,- te laten aftikken.

If you have nothing to loose, you can risk everything

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2020
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

88,432,037 pageviews Een website van indahnesia.com