Vakantie budget

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
67 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent Indonesië gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geëxecuteerd in Indonesië  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · Indonesië gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Palmboom87
Gebruiker
spacer line

Aangezien ik op dit forum niet echt iets ben tegen gekomen over vakantiebudgetten stel ik hier maar even de volgende vraag.

Ik ga volgende maand 3 weken naar Indonesie (Denpasar/Surabaya/Jakarta). Nu vroeg ik me af of een budget van tussen de 500 a 750 euro genoeg is om die weken daar door te komen. Het is meer voor een hapje te eten, wat te drinken, eventueel een excursie, en wat leuke souveniertjes.

De hotels op die verschillende plaatsen, alsmede de vliegtickets tussen die verschillende plaatsen zijn al geboekt.

EN kan iemand mij vertellen waar ik het beste dan mij euro's kan omwisselen bij een van de vele moneychangers, of gewoon netjes bij een bank.......

Amed East Bali
Gebruiker
User icon of Amed East Bali
spacer line

Met een budget van / tussen de Euro 500 en 750,- heeft u voor die 21 dagen dus een dag-budget in Rp’s van ca. 350,000,- tot 525,000,-.

In principe moet u daar een heel eind mee kunnen komen, maar met name excursies zullen een forse aanslag op uw dag-budget doen. U moet dus proberen “dure” dagen af te wisselen met “goedkope” dagen.

Een lunch of avond-eten zal u rond de Rp. 40 – 70,000,- kosten in een restaurant. Als u gaat eten in een warung dan zult u veel minder kwijt zijn.

Als u in Jakarta / Surabaya / Denpasar een restaurant of cafe binnengaat en daar een biertje neemt, dan kost dat al gauw Rp. 20,000,- of meer. Een cappuchino begint ook zo vanaf Rp. 17,500,-. Wederom, in een warung kan het goedkoper, maar “ambiance” is ook iets waard, toch?

Houdt er ook rekening mee dat in formele restaurants en cafes ook nog 10% belasting en “service toeslag” (die kan varieren van 5,5 tot 15%) over het nota-bedrag berekend wordt.

“Money-changers” geven over het algemeen (en op het 1e oog) een iets hogere wisselkoers dan een bank. Maar, let op want er zijn (veel) money-changers die met hoge wisselkoersen adverteren maar dan bijv. 3% wissel-commissie rekenen. Andere veel toegepaste trucs zijn het gebruik van gemanipuleerde rekenmachines die een (te laag) bedrag tonen, dubbelgevouwen biljetten in een stapel biljetten voegen, of gewoon vals geld uitgeven.

Voor wisselen van geld bij een bank moet u rekening houden met de openingstijden, en als u pech hebt lang wachten voor het uw beurt is. Alternatief is om gewoon te pinnen bij een ATM (= aktuele wisselkoers) maar afhankelijk van wat voor soort bankrekening u in NL hebt, kan het opnemen van geld bij een ATM in het buitenland varieren van behoorlijk duur (opnamekosten van Euro 2,50,- per keer dat u pint) tot gratis zijn (o.m. bij bepaalde rekeningen van ABN Amro, ING en Rabo) . Even uitzoeken dus.

If you have nothing to loose, you can risk everything

Pascal.F
Gebruiker
spacer line

Palmboom,

Ook handig is pinnen aan een automaat binnen in een bank tijdens de openingsuren.
Bij problemen (inslikken van de kaart ) kan men de automaat openen en je je kaart terugbezorgen.
Na sluitingsuur en bij een automaat op de straat wordt het veel moeilijker voor je kaart terug te krijgen.

Budget is te weinig voor mij, als men al moet beginnen te rekenen op de eerste dag van je vakantie Emoticon: Stupid
Je zit tegen de beste koers tussen 23 € en 35 € per dag.
Misschien met de kippen gaan slapen en de dag later laat ontbijt.
Men kan dan wel aan de vrienden vertellen we zijn op vakantie geweest ..maar Emoticon: Wink

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2018
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

72,641,630 pageviews Een website van indahnesia.com