Weer in Java

Subforum Java 
66 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Java > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Joop van der Meer
Gebruiker
spacer line

Hoe is het weer in Java en wat zijn de voorspellingen.Ik weet wel dat Sumatra al weken het
weer niks is.Ik hoop goed want we komen eraan.

Amed East Bali
Gebruiker
User icon of Amed East Bali
spacer line

If you have nothing to loose, you can risk everything

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

De voorspellingen zijn dat het regenseizoen op het punt staat van beginnen. Maar het vorige regen-seizoen zou in April ook stoppen, terwijl het begin Juli nog vrijwel iedere dag regende...

Martinus
Gebruiker
spacer line

Pas nog sms gehad van familie op Bangka waar het ook steeds hard regent.

De klimaatverandering is ook voor de tropen heel erg.

Martinus

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 08-09-2013 01:14 Joop van der Meer wrote:
Hoe is het weer in Java en wat zijn de voorspellingen.Ik weet wel dat Sumatra al weken het
weer niks is.Ik hoop goed want we komen eraan.
Joop, aan voorspellingen heb je niet zoveel. Je zult het gewoon moeten afwachten. Zoals hierboven ook al gemeld: het weer zit over de hele wereld helemaal in de knup (ver boven de 30 graden in september in Nederland is ook niet normaal). Dar kan niemand een zinnig woord over zeggen, zelfs de weermannen niet die er regelmatig naast zitten.
Gewoon maar laten komen zoals het is.
gr
AM

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Bovendien moet je de berichten van het weer van de plaatselijke bevolking in Sumatra ook met een korrel zout nemen.
Als het 2 uur per dag regent dan is het al bar en boos, dan is het net of ze in Alaska zitten.
Masuk angin en al dat soort toestanden.

Ziek zijn is hier een cultuur.
De dokter schrijft antibiotik voor en dat werkte al na 5 uur Emoticon: Confused
De hele familie ach en wee, sakit perut, sakit kepala en zakken vol medicijnen, vitamine en aandacht.

De volgende dag denk je dat een ziekenhuis opname onvermijdelijk is, en dan ze lopen ze weer vrolijk te winkelen Emoticon: Blush Emoticon: Bye bye
Dan hebben ze hun shot aandacht weer gehad na ťťn dag poeperij en dan kunnen ze er weer weken tegen. Emoticon: Laugh out loud

Zal ook wel weer tegen het zere been van Indofielen zijn, maar het is de werkelijkheid Emoticon: Yes!
Mooier kan ik het niet maken
Emoticon: Bye bye

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Malam; ze zijn hier zo veranderlijk als het weer. Maar ik had 3 nachten geleden ook een griep-aanval. Binnen 24 uur echter geheel over na een dag veel slapen, wat vitamines en fruit.

Offtopci verder; Hier in Tangerang (jeps, ben er vroeg bij) het weer is goed, het zonnetje schijnt en het is al aardig warm. Geen idee of het gaat regenen, dat zien we straks wel weer.

Keduadam
Gebruiker
User icon of Keduadam
spacer line

Hier in Bandung herinner ik me nauwelijks regen de laatste maand, twee maanden.
Misschien een klein buitje om de twee weken (?) 's middags. Nooit 's ochtends meegemaakt. Hooguit 's middags nu soms 'mau hujan', wat bewolkt soms, zelfs twee spetters... maar meestal gaat ook dat over.

Het klimaat op Java is 'in afwachting van' ('mau musim hujan' ) het regen seizoen.
Dat merk je wel wat; soms erg warm (luchtvochtigheid hoger: dat wat onprettige drukkende gevoel, de zon 'steekt' dan wat net als in NL als het heet wordt), en opeens wat frisser 'savonds... Vandaar ook gaan mensen wat sielugh doen, als een scheetje dwars gaat zitten. Zelf pas ik even wat meer op, sla mijn gebeds kleedje (grapje) over mijn hemd heen 's avonds als het op mijn balcon wat frisser wordt: maar dit ligt ook zo'n 900 m. hoog....

Your attitude determines your altitude

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

Java is nogal groot Joop (4x nederland) het weer kan nogal varieeren.
In Solo hebben ze de afgelopen maand een paar buitjes gehad
niet de moeite van het vermelden waard.
Uit eigen ervaring kan ik zeggen neem maar een paraplu mee voor de
zon, het is bloedheet nu.

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

Jan van Toor
Gebruiker
spacer line

Vraagje aan keduadam; woon je allang in Bandung? Ik ben me een beetje aan het orienteren aldaar, ik ben sinds kort pensionado, na 45 jaar op zee. Diverse landen gewoond waaronder Suriname 5 jaar , eerste vrouw was javaans/surinaams helaas in 2010 overleden na 33 jaar huwelijk, (slechts 50 jaar oud) in 2011 hertrouwd met een schat uit Bandung, zij was 23 jaar stewardess geweest bij diverse clubs. De schoonfamilie is middenklasse en hebben mijn geld echt niet nodig, zij heeft nog een zoon van 21 die op de Unpad studeerd, en zij zou graag een tweede huisje in Bandung willen hebben , maar ik heb daar mijn twijffels over, (bandung bedoel ik) a.s.zaterdag ga ik die kant weer op Voor 2 maanden, misschien kunnen we een keer een biertje drinken in braga street en heb je wat tips/adviezen voor mij, verder kwam ik voor het eerst in Indonesie in 1978 en heb hoofzakelijk java en bali bereisd,
Misschien tot binnenkort,
Vriendelijke groeten Jan

Keduadam
Gebruiker
User icon of Keduadam
spacer line

Ha Jan, ik verblijf sinds anderhalf jaar in Bandung (pus na mijn geboorte hier, tot mijn tiende gewoond), verder een jaar in Maluku vertoefd... Ja lijkt me leuk; genoeg dingen te delen lijkt me (allebei echte reizigers!).

Op koopwoningen heb ik niet zo veel kijk, zij het dat ik wel wat relaties heb hier,
EN, ennuh... een rotervaring 'rijker' ben geworden in Maluku met land/huisaankoop...

Net als een van mijn (Koreaanse) vriendinnen in Bandung net. Heeft maanden geleden ook land "gekocht" (ik bedoel, net als ik toen: "geld overgemaakt" Emoticon: Wink , voor een Christelijk opvanghuis want haar 30 weeskids moeten meer ruimte krijgen (haar eigenhuis wordt echt te klein nu!). Ze is giga-belazerd, en nog wel door.... een Hukum (rechtsgeleerde) opperhoofd. Een topman in die mafia wereld... Maar ja... eh, muslim hė, nemen het niet zo nauw. In dat 'heilig' boek van hen staat dat je ongelovigen (niet-muslims dus) mag belazeren, en zelfs stelen van hen, als het je uitkomt. Tja, taqquia heet dat... wordt natuurlijk met graagte toegepast door die boevenbende mafiose fietsenmakers.
De vele goede, oprechte, betrouwbare en zelfs eerlijke Muslims daar gelaten.

Dit land gaat zo helemaal naar de knoppen. Ieder goed werk, iedere bemoediging voor armen, weduwen en wezen, maar ook zakelijke concepten en initiatieven op allerlei idealistisch, milieuvriendelijk, menshelpend, opbouwend, vrijwillig gebied enz. wordt zo al gauw om zeep geholpen. En ontmoediging is een van de ergste dingen, daarna volgt bitterheid, apathie, haat, enz... Maar dat is een keuze natuurlijk, HOE je dan daar mee omgaat. In hun boek lees je daar niet veel over - ja mss haat daarvoor, opnieuw... als 'antwoord': ze HEBBEN geen antwoord nl - dus is het alles bergafwaards, ook hierin! Emoticon: Angry Emoticon: Cry Emoticon: Cry

Ik dacht, mss valt Bandung nog wel mee, vergeleken met... (bijv. Maluku), nou vergeet t maar. Dus ontiegelijk uitkijken. Maar heb wel Hukum- relaties... w.s. echt betrouwbaar gebleken (Christenen; en geen 'KTP-' of naam'christenen'). Maar sorry, moest ik even kwijt... vind t zo erg voor die arme vrouw... EN al die kids, zonder vader, moeder... en dan dit.
Hier in dit forum is niet voor niets zooooo gewaarschuwd voor huis-/landaankoop, vandaar ook. Kijk ontiegelijk uit! Maar nu weer ontopic Emoticon: Blush
Onee... even afmaken.

Van harte welkom, ik woon vlakbij die Unpad, weet niet hoe dat hier gaat met e-mail... maar om dat hier te noemen... zonder dat ik spam krijg(?).

Ben trouwens nu niet op het Braga terras Emoticon: Smile maar wel in Paris von Java, Setiabudi.
Elke maandag (aktie) een groot glas koud Bintang tapbier voor Rp10.000,- is dus Ä0,70.
Is goed te doen! Twijfelde wat aan het eerste biertje, dus ben aan de tweede bezig: excellent! Emoticon: Clown

Jan van Toor
Gebruiker
spacer line

Okay keduadam, welke unpad, die bij jantinagor of die hoofdvestiging ? Mijn prive mailadres is : j.van.toorEmail-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.hetnet.nl, 15 september kom ik aan, en blijf even in jkt, 18 september move ik naar bandung en verblijf in een hotelletje naast de maranata universiteit, mijn vrouw is meestal met de familie op stap, en ik ben niet zo een familie mens als je begrijpt wat ik bedoel ? Zij is trouwens als enigste van haar familie geen moslim maar protestant, dit omdat haar eerste man (overleden) een molukker was, stuur je kontakt info even naar mijn privemail als je wilt dan drinken we zeker binnenkort een biertje, okay beste vriend groetjes en tot kijk,
Groeten Jan.

Keduadam
Gebruiker
User icon of Keduadam
spacer line

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.Jan, prima, we zien elkaar! tot na de 18e dan, Emoticon: Bye bye en een heel goede reis!! Emoticon: Yeah right!

Unpad bedoel ik, de Kath. Uni.

Dapper hoor, als enige in de fam. geen muslim... hoewel dat hangt er vaak af...
Ik ken heel trieste gevallen, wil je niet bij zijn... ik ken ook gevallen dat het meevalt.
Hoewel.
Voor mij trouwens geen probleem, heb muslimvrienden, en soms heb ik ze 'liever' (ach wat heet) als van 'mijn eigen richting', wat dat dan ook mag zijn. Emoticon: Confused

Jan van Toor
Gebruiker
spacer line

Prima keduadam, zie je mailtje wel verschijnen, wat betreft unpad, die heeft twee lokaties, een in dago en een in jatinagor, mijn zoon zit unpad lokatie jatinagor,
Okay we zien mekaar, grtz Jan

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

81,937,570 pageviews Een website van indahnesia.com