Kraanwater zuiveren

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
84 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
jeppieklem
Gebruiker
spacer line

Wie heeft er ervaring met het zuiveren van kraanwater? Ik weet dat ik in Indonesie alleen flessenwater kan drinken, maar wil ook aan het milieu denken...

erwin
Gebruiker
User icon of erwin
spacer line

Volgens mij is een tiental minuten koken voldoende.

Het is beter spijt te hebben van iets dat je gedaan hebt, dan spijt te hebben om iets dat je niet gedaan hebt

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Wij hebben een aantal jaren geleden zo'n zuiveringsapparaatje gekocht.
Werkt simpel en gebruiken wij bij wandelen in de bergen.
Woon je in de tropen, dan is dat natuurlijk geen optie. Dan gewoon koken, toch?
En op vakantie? Ik heb deze zomer in China inderdaad dagelijks zeker 6 halve liter flesjes water gedronken. Daar zou ik het alternatief zo gauw niet voor weten.

Amed East Bali
Gebruiker
User icon of Amed East Bali
spacer line

Er zijn ettelijke leveranciers in Indonesie die allerlie waterzuiveringssystemen leveren, voor zowel huishoudelijk als commercieel of industrieel gebruik. Systemen varieren tussen UV-filtering, koolstof-filtering, omgekeerde osmosis, etc., etc. danwel een combinatie van methodes.

Kijk voor een eenvoudig, zeer goed werkend en bovendien goedkoop systeem maar eens op http://nazava.com/

If you have nothing to loose, you can risk everything

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Ja dat heldere idee hadden wij ook en met mij vele anderen.
Goedkoop en milieuvriendelijk, helaas weer zo'n bevlieging die men vaker hier ziet.
Na twee jaar moest ik stad en land aflopen voor de filters en als ik ze dan eindelijk had gevonden betaalde ik mij te pletter.
Dus maar weer gewoon overgestapt op flessen Danone Aqua van 19 liter voor 17.000 roepelepoepies.

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

On 07-09-2013 12:05 erwin wrote:
Volgens mij is een tiental minuten koken voldoende.

water koken kan alleen de enge 'beesten"doodmaken.
De andere gevaarlijke mineralen , metaal etc krijg je gewoon naar binnen.
Of je koopt bronwater , waar je kan plaatsen op een soort hot of water cooler .

bisa dicek of makemyday .

jeppieklem
Gebruiker
spacer line

Als ik het zo lees, denk ik dat ik toch maar kies voor het kopen van losse flesjes water.
Minder voor het milieu, maar wel handiger en goedkoper...

leomanado
Gebruiker
spacer line

In de meeste gevallen wordt in Indonesie ( en veel andere "tropische" landen) oppervlakte water gebruikt als bron. Dat wordt gezuiverd met oa zandfilters en voor desinfectie chloor toegevoegd. Een chemische zuivering is nog ver weg. Kunstmesten, verfresten, onkruidbestrijders etc.....worden niet verwijderd. Voor tuin sproeien, auto wassen etc prima, na koken de afwas doen ook prima. Ik poets er ook mn tanden mee. Drinken? Nee.....flessen van 20liter zijn goedkoop en prima.
Zelf zuiveren kan natuurlijk ook, maar vaak is het middel erger dan de kwaal. Niets gaat zonder onderhoud, deze kleine installaties dus ook niet. Op tijd schoonmaken, spoelen en/of vervangen is ook daarvoor nodig. Waarom voor dat kleine beetje geld moeilijk doen? De belasting voor het milieu is nog maar de vraag. Flessen water wordt van natuurlijk bronnen ( vaak grondwater) gemaakt met een professionele UV installatie. Waar laten de mensen thuis de filters, het spoelwater etc..?

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2020
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

93,503,170 pageviews Een website van indahnesia.com