Reisverslag indonesie 20/7-18/8

Subforum Andere praat 
65 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Andere praat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent Indonesië gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geëxecuteerd in Indonesië  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · Indonesië gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
grieks1
Gebruiker
spacer line

Eindelijk weer de tijd gekregen om mijn Indonesie ervaring op dit forum te schrijven.
Voordat ik ging heb ik op dit forum advies gevraagd en zaken opgeschreven.

Eindelijk 20 juli was het zo ver. Met 2 A-4tjes met alle tips en tops van dit forum op zak begon voor mij de reis, mijn 1e keer naar Indonesie samen met mijn moeder, zusje en zoontje.
Omdat wij via Etihad hadden geboekt zou het dus ook kunnen dat Garuda de vlucht verzorgen en inderdaad op schiphol stond Garuda.
Ik vond deze kist waar wij mee vlogen wat verouderd maar ach je kijkt een film en slaapt wat dus voor dat we het wisten waren we ook weer in Abu Dhabi. De verzorging was oke en het eten ook niks op aan te merken. Nu zijn wij ook niet zo heel moeilijk en hebben geen hoge verwachtingen gehad dus….In Abu Dhabi mochten we er even uit hebben wat gerookt en gedronken en voor wij het wisten zaten we weer in het vliegtuig.
In de ochtend kwamen we aan op Jakarta en zijn wij naar het Amarishotel gereden (tip van dit forum). Wij zouden namelijk die nacht door vliegen naar Ambon. De kamer is netjes en oogt vrij “nieuw”. Effe douchen, effe liggen maar ja naast dit hotel ligt de Mangga Duamall dus effe eten daar. Jee, toen we moesten afrekenen even telefoon erbij om om te rekenen, wat goedkoop. Onze 1e pakje peuken hebben we ook wel 3 x omgerekend om te kijken of we het wel goed hadden begrepen whahhaha wat goedkoop. En ik wilde nog stoppen ook. Oef, wat een winkeltjes allemaal je weet niet waar je moet beginnen.
Na een paar uur weer terug naar de kamer en klaar maken om naar Ambon te vliegen.
Deze vlucht met Batik Air gevlogen wooooooowww wat een mooi en nieuw vliegtuig en het eten was echt top. In de ochtend in Ambon aangekomen en onze familie stond ons al op te wachten.

Ik weet niet hoe ik een bepaald gevoel het best kan beschrijven maar het voelde goed, het voelde thuis. Ondanks dat je de mensen niet kent en mijn maleis maar beperkt is. Toch praat, lach je en op sommige momenten pink je een traantje weg omdat de herinneringen aan je overleden opa naar boven kwamen. Alle verhalen die hij vroeger vertelde over zijn geliefde Ambon zag en voelde ik op dat moment. Maar ook al mijn stress enzovoort zijn volgens mijn in het Batik vliegtuig gebleven want ik was gelijk SENANG.
Helaas hebben wij veel regen gehad en daardoor weinig weggeweest maar op een of andere manier maakte dit niet zoveel uit. Door gewoon in een Kampong te verblijven besef je steeds meer en meer wat nou echt belangerijk is in het leven.
Met pijn in ons hart en heel wat tranen zijn we na een week naar Bali gevlogen. Achteraf maar goed ook want waren wij 1,5 dag later gegaan hadden wij waarschijnlijk niet meer terug gekund want belangerijke toegangswegen/bruggetjes naar de Kampong waren weggevaagd door het water.

Vanaf Ambon zijn wij met Lion Air naar Bali gevlogen met tussenstop in Makassar.
De overstap was niet geheel vlekkeloos verlopen want in 3 minuten werd wel 5 x de gate veranderd. Maar goed effe stress en dan op weg naar Bali. Toen wij aankwamen vliegen zei mijn zoontje van 7 “Mam, kijk we zijn in Hawaii”!!!!!!!! whahahhahahha wat een prachtig uitzicht vanuit het vliegtuig als je komt aanvliegen. Na een week regen waren wij ook echt toen aan ZON.

Bali (Legian)
Wij hebben 2 weken in het Matahari bungalow in Legian gelogeerd.
De kamer was gerenoveerd, schoon en gewoon niks op aan te merken. Voor mijn reisgezelfschap was de locatie ook perfect. Na 1 dag kwamen wij erachter, dat achter het hotel een weg loopt waar alle locals hun eten halen bij de warungs. Vanaf dat moment eigenlijk alleen maar daar gegeten en voor de kinderen wat anders gezocht aangezien zij het zat waren om rijst of bami te eten. Het eten in het hotel vond ik minder, zo was mijn friet gebakken in vet van de bacon (ontbijt) want zo smaakte het echt. De pizza was volgens mij een turkse pizza met chillisaus erop. Maar goed, je eet er een x en daarna alleen nog maar warungfood 

Ik heb samen met mijn moeder 1-2 pd gegeten bij de warungs en zijn geen 1 x aan de diarree ofzo geweest. Wel heb ik een x kip gehad waarvan ik vond dat die niet goed doorgebakken was dus ik heb een nieuwe gekregen want daar kan je dus wel ziek van worden.

Het zwembad in het hotel was mooi maar is toe aan een onderhoudsbeurt in de zin van opnieuw voegen en tegels vervangen want wij hebben ons een opengehaald aan de tegels.
Personeel is vriendelijk de een meer dan de ander maar allemaal zijn ze behulpzaam.

Wij zijn wezen watersporten en hebben gespeeld met de dolfijnen. Daarnaast hebben we nog de al om bekende trip gedaan langs de batik, zilver, rijst route en Monkeyforrest o ja en Barongdansen gekeken. Maar ja daar had mijn 7 jarige na 15 minuten wel genoeg van heheheheh. Ik had graag nog wat meer dagtripjes willen maken maar ja ik wilde ook gewoon “Chillen” en SHOPgeld voor Jakarta overhouden…hihiihiihi. Daarnaast zijn sommige dagtipjes voor mijn zoontje van 7 nog niet geschikt, hij kan gewoon nog niet lang genoeg stilzitten enzo.
Ik heb in ieder geval hetgeen gedaan wat ik altijd al van droomde dolfijnen en watersport.
De chauffeur had ik vroeg in de ochtend gecharterd. Na heftige onderhandelingen en wat opmerkingen als “wij zijn een familie en mijn moeder en ik moeten alles alleen betalen” was de deal beklonken. Deze chauffeur hebben wij voor al onze tripjes gebruikt en hij heeft ons zelfs naar het vliegveld gebracht en wilde daar geen geld voor hebben!!!!.

In Bali kan je het zo duur maken als je wilt. Wij hebben voor het avondeten met 4 personen en drinken max 20,- euro betaald alleen ja wij dronken (alcohol) geen van 4-en dus dat zou wel erguh schelen.

Ik Bali ben ik idd bij Matahari geweest en Batik Keris. Idd de kwaliteit is beter en ik vind het mooie winkels. Voor mijzelf en mijn naasten familie/vrienden heb ik daar wat gekocht.

Geprobeerd elke dag naar het strand te gaan en bleven daar middageten en dan lekker naar hotel. In het begin is het wel even kijken hoe de wegen in elkaar steken want alles is 1 richting. Taxi is natuurlijk spotgoedkoop maar wij hebben toch ook vaak gelopen. Gewoon omdat het lekker is en je zo de straatjes tussendoor ziet.
Ja, Kuta/Legian is toeristisch maar toch vond ik dit niet zo uitmaken.
Na een van onze tripje bracht onze chauffeur ons naar Krishna hihihi jee daar zijn de souveniers nog goedkoper dan in Kuta/Legian zelf zuchtttt……….zou voor iedereen wel wat hadden willen kopen whahahahhahah

Ik vond Bali te gek, te relaxed……..en ga er zeker naar terug!!!!!!! En dan andere dagtripjes maken.

Naar Jakarta zijn wij met Air Asia gevlogen. Prettige vlucht geen opmerkingen.
Mijn hemel wat is Jakarta groot!!!!!!! Wat een verkeer.
In Jakarta hadden we een gezinskamer in het hotel Mega Anggrek geboekt. Ik vond het hotel qua kamer echt minder maar ja als je Bali gewend bent is zo’n hotel gewoon een tegenvaller.

Na ons daar gesetteld te hebben zijn we naar de Mall Anggrek gegaan om wat te eten. Ongelooflijk wat een Mall……….ik wist van gekkigheid niet waar ik moest kijken en het tolde gewoon in me hoofd. De prijzen waren mijn inziens gewoon Europees…..maar goed.

Tja, en dan kom je de volgende dag toch bij Blok M terecht. Tjonge jonge onderhandelen over goud is gewoon hardwerken…….peukkie erbij, wat te drinken en dan begint het spelletje met de weegschaal en rekenmachine. En natuurlijk mijn eigen rekenmachine die alles omrekent!!! Whahahhahah….denk dat ik er 45 minuten heb gedaan om mijn ring te kopen. Maar goed, goede prijs gekregen!!!!......Mijn moeder durfde niet te onderhandelen en die taak had ik dus ook op me genomen ;-). Uiteindelijk dus ee paar uur bezig geweest met onderhandelen.
Diverse andere spullen gekocht voor thuis en ook nog een mini laptop en daarzelfs nog over onderhandeld whahaha…
Het ergere is dat je door het onderhandelen en de lage prijzen eigenlijk nog inhaliger wordt.
Ik heb nog nooit zo lang geshopped, wij zijn daar van 11:00 uur tot en met 19:30 uur geweest…….

De volgende dag zijn we naar ITC Mangga Dua geweest maar ja das ook mega groot en kan je lekker shoppen . Hierna zijn we naar Sea World (Ancol) geweest. Is erg leuk en mooi niet groot maar gewoon leuk om met je kind heen te gaan en niet duur. Hier in Scheveningen is het duurder.

Ik zou zo nog 5 kantje kunnen volschrijven met het geen wat ik heb meegemaakt en heb gezien en wat mijn gedachtes waren maar het was gewoon fatastisch.

BANKEN
Ik kon bij BRI 1,5 week lang pinnen daarna niet meer. MANDIRI heeft mij gelukkig nog geen 1 x in de steek gelaten. Heb diverse andere banken geprobeerd met logo maar ze gaven geen geld. Maar zelfs mijn creditcard werd niet overal geaccepteerd, zelfs bij het hotel niet met als gevolg dat ik om de paar dagen geld moest pinnen om mijn rekening daar te betalen……….

TAXI
Mijn ervaring is dat idd Blue Bird de goedkoopste en beste zijn. In Kuta de 2e avond per ongeluk in een taxi gestapt die er op leek….en tja was gelijk wat duurder. Maar ja uiteindelijk is het maar een paar cent maar toch.

SHOPPEN
Krishna in Bali (volgens mij vlakbij semyinak) erg goedkoop leuke t-shirts enzo.
Blok M te gek!!!
Anggrek Mall “normale” prijzen
Batik Keris, mooie spullen iets duurder dan bv langs te straat maar kwaliteit.
Matahari idd net als V&D, mooie spullen vond de kinderschoenen e.d. ook niet duur.
ITC Mangga Dua ook goedkoop

ETEN
Zo duur als je zelf wilt. Ik hou van warung eten en sate dus echt goedkoop.

BALI
Mooi en leuk vakantie eiland, voor ieder wat wils. Volgens mij chauffeur moest ik de volgende x bij Melasti Hotel gaan boeken omdat daar meer te doen is voor kinderen. Nou ja dat klopt wel want Matahari is voor kinderen behalve zwemmen niet veel aan.

MOLUKKEN
Tja te gek maar moet in de goede tijd gaan

JAKARTA
Moet je een x zijn geweest. Ik zou er niet meer voor 4 dagen heengaan. Misschien bv 1 dagje shoppen en dan weg. Of als je echt ee doel hebt. Vond het zelf niet veel aan.

Mijn stiefzusje is naar Turkije geweest en is voor 10 dagen bijna net zoveel geld kwijt geweest aan haar reis als ik 1 maand Indonesie en in Indonesie is het goedkoper.
Indonesie is mega goed te doen, alleen of met kinderen. Ik heb nog nooit zo leuk gereisd.

Heb ik dan niets negatiefs meegemaakt?? Ja, op de terug weg naar Nederland, had mijn moeder het 2e gedeelte van haar kaartje in de andere koffer gestopt. Dus de douane wilde haar niet door laten gaan. Hij KON haar pas helpen als zij bij Garuda weer zo’n kaartje ging in vullen en terug bij hem kwam. In ieder geval begreep mijn moeder de hint, heeft wat geld tussen het paspoort gestopt en klaar was kees.
Er zijn nog wel wat kleine voorvalletjes geweest, zoals een verkoper in Bali die je blind noemt omdat je niets wilde kopen….Tja dat verstond ik wel en dan vraag je wat men precies bedoelde maar ja dan kijken ze en lachen ze………….maar goed.

99% hebben we aardige, lieve, behulpzame mensen ontmoet. Die alles voor ons deden en voor mijn zoontje helemaal. Die houdt namelijk van contact maken met mensen en kletsten. Dus na 2 dagen kende hij iedereen en iedereen kende hem en kreeg hij alles voor elkaar.

Over 2 jaar ben ik van plan om weer te gaan. Eerst naar een ander Eiland en dan afsluiten in Bali. Ik weet nu hoe het werkt en er aan toe gaat.

Iedereen hier op dit forum die mij tips heeft gegeven bedankt!!! 99% van hetgeen wat is gepost klopte gewoon!!! Kan niet anders zeggen……….

BintangJan
Gebruiker
User icon of BintangJan
spacer line

Grieks,

Leuk verhaal. Helemaal Indonesie. Zo reizen wij ook. Eerst naar Bali en dan verder hoppen. Of Bali als "eindpunt" gebruiken. Dit jaar vliegen wij naar Jakarta, dan een paar dagen Bali, dan door naar het oosten van Flores en dan de eilanden Adonara, Lembata, Alor. Daarna zien we wel.

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

grieks1
Gebruiker
spacer line

Op 31-08-2013 20:34 schreef BintangJan:
Grieks,

Leuk verhaal. Helemaal Indonesie. Zo reizen wij ook. Eerst naar Bali en dan verder hoppen. Of Bali als "eindpunt" gebruiken. Dit jaar vliegen wij naar Jakarta, dan een paar dagen Bali, dan door naar het oosten van Flores en dan de eilanden Adonara, Lembata, Alor. Daarna zien we wel.

Dank je wel wat concreter schrijven maar dan blijf je aan de gang zoveel leuke dingen meegemaakt en lieve mensen!!
Een kennis is dit jaar naar Flores geweest ..........
Maar nu ik weet hoe het werkt is en hoe het daar is zal ik meer durven de 2e x Emoticon: Yes!

BintangJan
Gebruiker
User icon of BintangJan
spacer line

Tig jaren geleden gingen wij ook voor het eerst naar Indonesie. Groepsreis. De tweede keer en alle keren daarna hebben we het zelf geregeld. De toeristische eilanden, Sumatra, Java, Bali en Lombok zijn goed te bereizen. Als je verder naar het oosten gaat wordt het wat moeilijker, maar het is heel goed te doen.
Ga het maar eens proberen.

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Wat leuk dat je enthousiast bent geworden over Indonesië! Goed te horen dat je veel aan de adviezen hebt gehad. Precies wat je zegt: je moet even weten hoe het werkt en dan kun je gaan uitbreiden en blijven ontdekken.
Indonesië verveelt nooit, vind ik. Een lange busreis is, afgezien van de soms slechte wegen, geen straf, want er is altijd zoveel te zien: de mensen op straat, de stalletjes, spelende kinderen en eigenlijk vrijwel overal: de schitterende natuur.
Het wordt helemaal leuk als je je een beetje verstaanbaar kunt maken in het bahasa Indonesia.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Ik heb met genoegen je verhaal gelezen Grieks.
Fijn dat jullie zo'n goede vakantie met positieve ervaringen hebben gehad, goede voorbereiding zegt inderdaad veel als je voor het eerst zo'n reis gaat maken.
Net als Bintang Jan hebben wij tig aantal jaren geleden ook eerst een groepsreis gemaakt.
Ik herinner mij dat mijn vrouw mij diverse malen vroeg waarom ik zo stil was, ik kwam ogen te kort Emoticon: Yes!
Eigenlijk is er na al die jaren niets veranderd, ik verveel mij nooit en kom hier niet uitgekeken Emoticon: Smile
Fijn dat je je ervaring met ons wil delen.

grieks1
Gebruiker
spacer line

Dank dank allemaal.....

Maar serieus de tips en tops van hier hebben me behoed voor verrassingen.
Op dit forum kreeg ik de aandachtspunt van luchthavenbelasting dat dit tp betaald moest worden. Omdat ik dit wist zorgde ik dat ik gepast geld bij me had.
Ik heb menig mens zien stressen en vloeken en haasten om naar de bank te lopen en geld te pinnen. Dat scheelt gewoon een hoop stress.......

Ook Jakarta.....voordat ik op reis ging heb ik gekeken waar de Malls lagen die jullie aanraden er zijn er namelijk zoooooooo ontzettend veel.....even bedenken wat je precies wilt kopen en dat maakt het in Jakarta veeeeeeeeeel makkelijker, maar he blijft een mega grote stad.

Ik spreek iets wat maleis woordjes en korte zinnen en daarna ging het over in Engels.......

Echt reizen met de trein of bus heb ik nog niet aangedurfd vanwege mijn zoontje die niet zolang kan stilzitten. Maar over 2 jaar is hij ook weer 9 dus wat ouder.
Daarnaast ben ik wel blij dat ik dit niet heb gedaan gezien het feit dat het suiferfeest werd gevierd toen ik er was.
Mijn hemel wat eeeeeeen fiiiiiiiiiiillllllllleeeeeeeeesssss..............kon alles op TV volgen.....ik zou gek worden als ik die tijd met een boot ofzo had moeten overvaren!! whahhahahahha

Maar idd plannen voor over 2 jaar...... Emoticon: Yummie! Emoticon: Yummie! Emoticon: Yummie! Emoticon: Shiny Emoticon: Shiny Emoticon: Shiny

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.Grieks1

Leuk dat je eea hier hebt opgeschreven. Een eerste ervaring is altijd anders dan de keren die volgen, maar dat je meemaken begrijp ik.

Overstap in Makassar Emoticon: Smile Ja zo gaat dat vaak daar…..

Wel jammer dat je zo weinig over Maluku schrijft. Het leek de reis wel van mijn collega die exact dezelfde trip heeft gedaan maar dan een week later. Dus ook eerst naar Jakarta, naar Maluku, Bali en weer naar Jakarta. En voor een volgende reis: vooral Sulawesi, Flores (en Sumba en Timor) en zelfs de Kei-eilanden zijn heel goed combineerbaar met Bali aan het einde.
En wat was die 1% die niet klopte.... Emoticon: Smile ?

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Kembang
Gebruiker
User icon of Kembang
spacer line

Fijn dat jullie hebben genoten Grieks....voor iederéén die na járenlang weer naar hun roots terug gaan dan is het gevoel van THUIS komen altijd even héél emotioneel.....dat heb ik ook ervaren en ook dankbaar dat ik mijn eigen huis in Surabaya weer hebt kunnen zien.. Emoticon: Cry

Goed om te lezen dat alles naar wens is gelopen en vooral goed lezen wat andere ervarend forumleden hier schrijven en tips geven dat scheelt je een hoop stress en ellende.... Emoticon: Yes!

Gelukkig dat jullie gezond en behouden thuis zijn gekomen en sparen voor de volgende geweldige vakantie naar IR. Emoticon: Party! Emoticon: Party!

grieks1
Gebruiker
spacer line

Op 01-09-2013 11:38 schreef Anne Mieke:
Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.Grieks1

Leuk dat je eea hier hebt opgeschreven. Een eerste ervaring is altijd anders dan de keren die volgen, maar dat je meemaken begrijp ik.

Overstap in Makassar Emoticon: Smile Ja zo gaat dat vaak daar…..

Wel jammer dat je zo weinig over Maluku schrijft. Het leek de reis wel van mijn collega die exact dezelfde trip heeft gedaan maar dan een week later. Dus ook eerst naar Jakarta, naar Maluku, Bali en weer naar Jakarta. En voor een volgende reis: vooral Sulawesi, Flores (en Sumba en Timor) en zelfs de Kei-eilanden zijn heel goed combineerbaar met Bali aan het einde.
En wat was die 1% die niet klopte.... Emoticon: Smile ?

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Nou ik vind het moeilijk om over de Molukken te schrijven. 1) omdat ik dan tranen in me ogen krijg!!!! Emoticon: Cry Emoticon: Cry Emoticon: Cry Emoticon: Cry

2) Omdat we weinig tot niks hebben kunnen doen daar. Dus ook weinig gezien maar toch ook veel.
We hebben veel op de veranda gezeten........We zijn door de familie op handen gedragen.

We hebben wel in Air Panas gezwommen en gechilled en 3-4 x naar Ambonstad geweest om boodschappen te doen.
Een dag zijn we naar het geboorte huis van me andere Opa geweest....maar serieus het regende echt heel veel en lang.

Dus ik kan daar niet zo veel overschrijven............ Emoticon: Confused Emoticon: Confused

Vind het echt ontzettend jammer............................
Mijn oom zei al dat we in een andere maand moesten komen maar ja dan zit je met schoolvakanties. Terug ga ik zeker nog maar dan pas als de schoolvakanties dat toelaat.

grieks1
Gebruiker
spacer line

Op 01-09-2013 12:14 schreef Kembang:
Fijn dat jullie hebben genoten Grieks....voor iederéén die na járenlang weer naar hun roots terug gaan dan is het gevoel van THUIS komen altijd even héél emotioneel.....dat heb ik ook ervaren en ook dankbaar dat ik mijn eigen huis in Surabaya weer hebt kunnen zien.. Emoticon: Cry

Goed om te lezen dat alles naar wens is gelopen en vooral goed lezen wat andere ervarend forumleden hier schrijven en tips geven dat scheelt je een hoop stress en ellende.... Emoticon: Yes!

Gelukkig dat jullie gezond en behouden thuis zijn gekomen en sparen voor de volgende geweldige vakantie naar IR. Emoticon: Party! Emoticon: Party!

Ik was nog nooit naar de Molukken geweest dus inderdaad erg emotioneel.
Mijn opa beloofde mij altijd dat hij mij mee zou nemen toen ik klein was. Maar als ik het nu bereken had dat nooit gekund ik te jong hij te oud.
Emotioneel werd het ook toen ik de neef van mijn opa voor het eerst zag...Jeeee wat lijkt hij op me opa!!! In zijn gedrag en uiterlijk.

De laatste avond hebben alleen hij en ik samen aan tafel papeda gegeten en vertelde hij dat mijn opa als hij in de Molukken was elke dag wel 2-3 papeda kon eten.

Ik ben nog steeds emotioneel als ik erover schrijf en nadenk...whahhaha

Al die jaren zeiden mensen " als je er komt voel je je thuis" Ik dacht altijd ja tuurlijk.........maar nu ik ben geweest weet ik wat iedereen bedoeld................
Emoticon: Shiny Emoticon: Shiny Emoticon: Shiny Emoticon: Shiny

grieks1
Gebruiker
spacer line

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan. Anne Mieke

De 1% was bedoeld voor als ik iets zou zijn vergeten maar jullie het wel hebben gezegd whahahahahaha Emoticon: Puh! Emoticon: Puh! Emoticon: Puh! Emoticon: Puh! Emoticon: Puh! Emoticon: Puh! Emoticon: Puh! Emoticon: Puh!

Nee, serieus alles klopte wat jullie zeiden! Emoticon: Shiny

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Waar was je precies Grieks?

Ik denk wel dat ik weet wat je bedoeld. Ik heb geen roots in Indonesie maar heb altijd een band gevoeld met het land vanaf de eerste keer dat ik er was (nu 26 jaar geleden).

Met wat je hierboven opschrijft begrijp ik het wel. Waarom een volgende keer niet nog een keer Ambon met uitstapjes naar bijvoorbeeld Saparua, Seram en de Kei-eilanden?

Ik kan er - zonder roots - al geen genoeg van krijgen en ben er over een maand ook weer.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

grieks1
Gebruiker
spacer line

Op 01-09-2013 14:33 schreef Anne Mieke:
Waar was je precies Grieks?

Ik denk wel dat ik weet wat je bedoeld. Ik heb geen roots in Indonesie maar heb altijd een band gevoeld met het land vanaf de eerste keer dat ik er was (nu 26 jaar geleden).

Met wat je hierboven opschrijft begrijp ik het wel. Waarom een volgende keer niet nog een keer Ambon met uitstapjes naar bijvoorbeeld Saparua, Seram en de Kei-eilanden?

Ik kan er - zonder roots - al geen genoeg van krijgen en ben er over een maand ook weer.

Ik was op de kampong/Waai......ongeveer 1 van Ambonstad.
Probleem was echt de regen.........soms de hele dag door.....hihihihihihi
Na 2/3 dagen zag je op sommige plekken het water al zo hoog toen we erdoor reden.
1,5 dag nadat wij in Bali waren waren de heftige overstromingen niet in Waai maar wel op weg naar het vliegveld en Ambonstad....
Dus vandaar weinig tot geen uitstapjes....

Wie weet??? In het vorige leven was je gewoon een Usi ??? Emoticon: Shiny Emoticon: Shiny

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 01-09-2013 16:04 grieks1 wrote:

[quote removed]
Wie weet??? In het vorige leven was je gewoon een Usi ??? Emoticon: Shiny Emoticon: Shiny
Mwah zou heel goed kunnen...... Dan nog de vraag voor het volgend leven...

grieks1
Gebruiker
spacer line

Misschien rare vraag maar wanneer hebben jullie last gehad van een Jetlag???
Ik hoorde sommige mensen zeggen als ze in Indonesie aankomen...

Maar ik heb juist terug in NL last gehad van een jetlag 4-5 dagen???

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 01-09-2013 17:27 grieks1 wrote:
Misschien rare vraag maar wanneer hebben jullie last gehad van een Jetlag???
Ik hoorde sommige mensen zeggen als ze in Indonesie aankomen...

Maar ik heb juist terug in NL last gehad van een jetlag 4-5 dagen???
Ik ook, heen nooit nergens last van, terug altijd...

grieks1
Gebruiker
spacer line

Op 01-09-2013 18:16 schreef Anne Mieke:

[quote verwijderd]
Ik ook, heen nooit nergens last van, terug altijd...

O gelukkig ben dus niet de enige Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Worship Emoticon: Worship Emoticon: Worship Emoticon: Worship

BintangJan
Gebruiker
User icon of BintangJan
spacer line

Jetlag.
Heen (naar RI) lekker vroeg op. Terug (naar NL) rond 14.00 uur slaperig. Gewoon tegen verzetten en proberen direct je normale ritme weer op te pakken. Valt soms niet mee, maar ik ben er binnen 1 a 2 dagen direct overheen.

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

Mooi om je verslag te lezen grieks, je hebt het indonesie-virus nu te pakken Emoticon: Yes! Emoticon: Yes!
Ik heb wel even aan jullie moeten denken toen er zo'n wateroverlast was op Ambon
maar gelukkig waren jullie al weg.
Wat het nu over 2 jaartjes gaat worden daar kun je nu al voorpret over hebben.
Een aanrader, mocht je iets anders willen zien is Sulawesi later als je zoontje
iets ouder is zou je dan ook Sumatra nog kunnen overwegen b.v.
Ik vind het persoonlijk jammer dat ik er niet meer aan toe kom om zelf Sumatra
nog eens aan te gaan doen.maar misschien in een volgend leven Emoticon: Party!
Hoe is het met je goudinkopen gegaan ??

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

grieks1
Gebruiker
spacer line

Op 02-09-2013 11:22 schreef sabar2:

Mooi om je verslag te lezen grieks, je hebt het indonesie-virus nu te pakken Emoticon: Yes! Emoticon: Yes!
Ik heb wel even aan jullie moeten denken toen er zon wateroverlast was op Ambon
maar gelukkig waren jullie al weg.
Wat het nu over 2 jaartjes gaat worden daar kun je nu al voorpret over hebben.
Een aanrader, mocht je iets anders willen zien is Sulawesi later als je zoontje
iets ouder is zou je dan ook Sumatra nog kunnen overwegen b.v.
Ik vind het persoonlijk jammer dat ik er niet meer aan toe kom om zelf Sumatra
nog eens aan te gaan doen.maar misschien in een volgend leven Emoticon: Party!
Hoe is het met je goudinkopen gegaan ??

Snap er niks van gister een heel verhaal getikt en opeens pleitte….
Maar goed, fijn Sabar dat je aan ons dacht. Het was inderdaad even spannend. DE brug en een toegangsweg naar de kampong waren al aardig aan het verzuipen. 1,5 dag nadat we inBali waren zagen we idd dat de hele bende was overstroomd en dus ook de brug en toegangsweg……..

Hahahhahaha goud kopen ja dat is nog idd een leuk verhaal.
In Ambon stad naar goud wezen kijken. Deze was per gram 500.000 en men kwam niet echt in beweging om te zakken met de prijs. Daarnaast vertelde mijn tante (uit NL) dat het goud daar 24 karaat is. Ik heb dit zelf niet nagevraagd maar ik heb zelf wel 24 gahd en om dagelijks te dragen is het te zacht. Ik vond de keuze ook niet erg groot.
Goud kopen was een wens geen must..
In de vliegtuig naar Bali zat ik naast een vrouwtje die goud droeg. Ik trok me stoute schoenen aan en vroeg aan haar waar ik het beste goud kon kopen. Zij vertelde mij dat in Bali de gramprijs ook 500.000 is en Ambon duur is en ik dus in Jakarta moest kijken want daar was de prijs 400.000 pg. In Bali ben ik dus niet gaan zoeken en vragen.
Tja, toen kwamen in Jakarta…..we hadden daar toch een oom wonen die ons met zijn vrouw kwam ophalen en gingen dus idd naar BLOK M. Alleen heb ik de pech dat mijn familie te verlegen is om te onderhandelen of gewoon te weinig onderhandeld. Zij had geen verstand van goud en droeg zelf zilver. Dus ik ben eerst de boel een beetje gaan observeren……toen ben ik bewust goud gaan bekijken.
Tja dus…..eerst zitten …drinken krijgen……peukkie erbij….ring laten pakken….weegschaal erbij…rekenmachine erbij…….dan ook nog mijn eigen omrekenmachine erbij!!!! Dan vragen wat de prijs is….dan vragen wat de prijs per gram is…..dan vragen naar een betere prijs…dan zelf een prijs intypen in de rekenmachine…..en dit tafereel herhaalt zich een paar x….dan ben je zo 45 minuten verder whahhahahahha Heb een ring van 4,5 gram gekocht voor ong 100,- euro ik vind hetgeen slechte prijs maar dacht wel even, had het goedkoper gekund hihihihihihihi..
Tja toen me moeder gered want die wilde de portemonnee trekken zonder onderhandeld te hebben zucht!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Zij werd namelijk gevraagd om een ketting en armband mee te nemen voor een nichtje en neefje….Dus zelfde ritueel!!!!!!!!!!! Whahhahahah en voor het budget wat zij had meegekregen ook nog paar oorbellen voor het nichtje kunnen kopen!!!! Terwijl in Ambon had zij voor dat budget nog niet eens een ketting!!! Uiteindelijk voor haar een ketting, armband en oorbellen gekocht voor ong 200,- weet alleen niet meer hoeveel gram.
En nog 2 paar oorbellen gekocht voor ongeveer 70,- euro bij elkaar……ach uiteindelijk not bad!!!! Hier had ik het niet kunnen kopen……………..
Paar krukken naast mij zat een blank stel……..ik weet dat ik veel minder dan hen heb betaald voor mijn houd per gram whahahahah
Goud kopen was dus HARD werken echt waar………………….hihihihi
Weet je wat zo jammer was?? Dat mijn ma verlegen was…veelte verlegen…..

O ja ennuuuhhh heb stiekem het weekend naar de reizen naar sumatra gekeken de orang oetangs en olifanten trip enzo ook leuk voor me zoon!!!! Whahhahha . Dus ben idd beetje mee bezig…….

grieks1
Gebruiker
spacer line

Wat ik me nog wel afvroeg of het uitmaakt of je cash betaald of per pin.....wat ik weet dat men in Marokko liever cash hebben...valt nog wat met de boekhouding te rommelen en krijg je nog iets meer korting...

was eigenlijk vergeten te vragen of dit ook zo in Indonesie werkt met goud kopen

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

84,751,249 pageviews Een website van indahnesia.com