bij Garuda handbagage + handtas

Subforum Tickets, luchtvaart en vervoer 
102 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Tickets, luchtvaart en vervoer > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
de hullu
Gebruiker
spacer line

Mag je bij Garuda boven je handbagage van 7 kilo ook nog je handtas of video tas meenemen.
Als ik het zo lees op de site denk ik het wel.
Neem nog wat kinder kleding mee naar een fam in Bali,en kom anders in de knoei met mijn 20 kilo.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Geen probleem de hullu

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

Heb toch maar weer eens op de site van Garuda gekeken of er wijzigingen waren.

http://www.garuda-indonesia.nl/bagage

De laatste keer een jaar geleden heb ik nog gewoon een cabine koffertje meegenomen + een laptop + een ruime handtas, geen probleem zoals altijd.

Ruimbagage 20 kg.

Nu lees ik op de site dat je in de economy class 30kg. mee mag nemen als ruimbagage.

De handbagage is nog wel 7 kg. + laptop + handtas.

Ik vraag me af of de 30kg ruim bagage die je in Amsterdam ingecheckt hebt en doorgelabeld naar een andere binnenlandse bestemming als Jakarta bijv. Denpasar geaccepteerd wordt of dat je voor de 10 kg meer moet bijbetalen.
Als dat zo is dan is het raadzaam om i.p.v. 30 kg. 20 kg. mee te nemen.

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 15-08-2013 18:01 4yoke4 wrote:
Ik vraag me af of de 30kg ruim bagage die je in Amsterdam ingecheckt hebt en doorgelabeld naar een andere binnenlandse bestemming als Jakarta bijv. Denpasar geaccepteerd wordt of dat je voor de 10 kg meer moet bijbetalen.
Als dat zo is dan is het raadzaam om i.p.v. 30 kg. 20 kg. mee te nemen.

Ik heb hier van de week ergens gelezen (weet niet meer waar misschien het vliegreizen topic) dat bij aansluitende vluchten die 30 kg ook geoorloofd is. Het zou dan logisch zijn dat dat uitsluitend Garuda vluchten zijn (en misschien Merpati ook). Misschien moet de vraagsteller even met Garuda bellen.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

spacer line

Verleden jaar met Garuda gevlogen. Schiphol-Jakarta-Ambon-Denpasar-Jakarta-Schiphol,het hele reisschema met 30 kilo ruimbagage en 7 kilo handbagage.

ojla240
Gebruiker
User icon of ojla240
spacer line

We zijn net terug uit Indonesie, en gevlogen met Garuda.
Op al onze tickets (zowel internationaal als domestic 3x) staat dat we 30kg ruimbagage mee mochten nemen. En 7kg handbagage.
Ook ik reis met een aparte rugzak voor video- en fotoapparatuur zoals de topic starter. Men deed daar nergens moeilijk over. Dus 2 handbagage + de rugzak.

Als je in Amsterdam al aangeeft dat je direkt doorvliegt bij binnenkomst Indonesie, worden je koffers doorgelabeld. Je hoeft ze niet van de lopende band in Jakarta te halen.
Terugreis vlogen we vanuit Denpasar naar Jakarta en aansluitend naar Amsterdam.
Hier gebeurt hetzelfde !

ojla240
Gebruiker
User icon of ojla240
spacer line

Overigens ter info:
we hebben rechtstreeks met Garuda in Amsterdam gebeld om de reis te boeken.
Hierbij hebben wij weer (2 jaar geleden ook zo geregeld) 50% korting op de binnenlandse vluchten kunnen krijgen ! Emoticon: Party! Emoticon: Party!

de hullu
Gebruiker
spacer line

Wij maken een rondreis met Fox,en dan mag je maar 20 kilo meenemen.
Vandaar dat ik snel aan het gewicht zit,met al die extra,s die ik mee neem.
Maar als wij allebei gewoon 7 kilo hand bagage,plus ik mijn handtas en mijn man zijn video tas .dat scheelt al weer een hoop.

ojla240
Gebruiker
User icon of ojla240
spacer line

Ik zou de koffer in het ruim niet boven de 20 kilo laten uitkomen.

Handbagage gaat Garuda makkelijker mee om. Helemaal bij extra tassen voor video- en fotoapparatuur.

de hullu
Gebruiker
spacer line

Mag ook niet van fox,is anders te zwaar als de koffers er elke dag in en uit moeten.
Maar met die handbagage scheelt al veel.

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

Ik denk dat een bijscholingscursus SEPR -! en SEPR-2 nodig is om de vele wijzigingen
in de diverse bagage-regelinggevingen te blijven volgen.
Behalve dat eea per maatschappij en boeking verschilt zijn er ook nog eens afgeleide
contracten waar nog niet alle nieuwe regels in zijn doorverwerkt.
Het beste is om bij de boeking een uitdraai van Amadeus te vragen zodat men zeker weet of eea goed geboekt is.
Bij twijfel dus eea navragen waar je geboekt hebt maar dat zou iemand met een
SEPR-1 of SEPR-2 diploma toch moeten weten als je tenminste de ontwikkelingen
bij blijft houden wat men destijds via een LOI-cursus heeft behaald.

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

Sabar wat heb je toch met de LOI?
Er is ook een HBO opleiding toerisme hoor!
Gewoon in de schoolbanken zitten i.p.v thuis op de bank.

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

Dat kan Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.yoke als HBO-er toerisme zou je dan nog meer weten, dan ben je echt expert Emoticon: Yes!
Maar vlgs mij is het LOI-diploma op HBO - nivo da's zeer waardevol.
Ik schrik me rot dadelijk is het nog de toerisme University in Jakarta
Een klasgenoot van mijn schoonbroer.(of was dat nu PR)
Ik heb 7 HBO-diploma's kunnen we bijna kwartetten.

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

We kunnen hier ook weer ontopic, LOI en andere cursussen zijn echt niet nodig om te controleren hoeveel bagage je mag meenemen.

Joop van der Meer
Gebruiker
spacer line

He jullie zijn leuk bezig messchien kunnen je mij ook helpen.Ik vlieg met Singapore en mag 20 kg Ruimbagage en 7 kg handbagage nu ik heb ook nog een kofferje met speelgoed en andere dingen voor weeshuizen waar wij ook komen.Mag ik dat meenemen als handbagage.Hoop het wel 2010 kon dat ook.

de hullu
Gebruiker
spacer line

Dat is het bij dus ook ,we hebben ook van alles gekocht voor mee tenemen .
Jammer dat ik het te laat heb gezien ,bij garuda kan je dus extra daar voor bij aan vragen

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 17-08-2013 01:04 Joop van der Meer wrote:
Ik vlieg met Singapore en mag 20 kg Ruimbagage en 7 kg handbagage nu ik heb ook nog een kofferje met speelgoed en andere dingen voor weeshuizen waar wij ook komen.Mag ik dat meenemen als handbagage.Hoop het wel 2010 kon dat ook.
Buiten de hangbagage in de vorm van een kleine koffer, rugzak of reistas mogen ook nog ander dingen ďlosĒ meegenomen worden zoals een dameshandtas een een laptop. Strict genomen zou een klein koffertje niet extra meegenomen mogen worden, maar aan de andere kant is een dameshandtas weer een breed interpreteerbaar begrip. Als je bij de gate kijkt dan zie je ook vaak mensen met meer dan 1 stuk handbagage.

Over het algemeen is SQ een coulante maatschappij, zoals je zelf al ervaren hebt.
Ik heb vorig jaar op de terugreis een sasando (muziekinstrument uit Rote) meegenomen, ingepakt ongeveer 60x25 cm maar vervoerd in een boodschappentas en dus best wel een behoorlijk ding. Inchecken als ruimbagage was niet mogelijk (te fragiel) maar SQ deed er helemaal niet moeilijk over en de stewardessen deden zelfs nog hun extra best om het zo goed mogelijk in de cabine te plaatsen ivm de kwetsbaarheid. Ook een paar kilo meer dan die 20 heeft bij SQ nog nooit problemen opgeleverd dus misschien is (een deel) ook in te checken.
Ik merk wel dat luchtvaartmaatschappijen over het algemeen strikter aan het worden zijn.

Anders SQ even bellen (0900 1618618 of 020 3163266 (op luchthaven).

gr
Anne Mieke

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Joop van der Meer
Gebruiker
spacer line

Dank je wel Anne Mieke ik zal aan je denken als ik naar Java Bali Lombok ga 19 September.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 17-08-2013 15:53 Joop van der Meer wrote:
Dank je wel Anne Mieke ik zal aan je denken als ik naar Java Bali Lombok ga 19 September.
Je vliegt op 19 september en met SQ? Ik ook (maar dan naar Manado)

Joop van der Meer
Gebruiker
spacer line

Anne Mieke ik ga 30 dagen Java Bali Lombok doe.18 dagen Java 5 dagen Bali en 5 dagen
Lombok dus dat is de moeite.En iemand zien die ik 3 jaar niet heb beet kunnen pakken je
begrijp wat ik bedoel een heerlijke Girl die ik en mij vrouw al 3 jaar ken.Dus dan weet je het wel

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Veel plezier dan maar Joop. Ik ga bij Singapore "linksaf". Het plan is Halmahera en Banda-eilanden. Dat laatste (was eigenlijk Raja Ampat maar gaat naar een later tijdstip) afhankelijk of ik er kan komen. Zo niet dan wordt het iets anders. Ook 30 dagen.

Ik herken je wel aan een koffer vol speelgoed Emoticon: Wink (kletsen moet ergens anders)

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

81,811,411 pageviews Een website van indahnesia.com