Reisplan Java&Bali

Subforum Java 
68 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Java > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
jillie
Gebruiker
spacer line

Hallo allemaal,

Ook wij ontvangen graag tips op ons reisplan Emoticon: Smile

1 Jakarta
2 Bogor
3 Bogor - Bandung (driver)
4 Bandung
5 Bandung - Yogyakarta (trein)
6 Yogyakarta
7 Yogyakarta
8 Yogyakarta - Solo (driver)
9 Solo - Kediri (driver)
10 Kediri - Malang (driver)
11 Malang - Bromo (driver)
12 Bromo - Kalibaru(driver_
13 Kalibaru (Ijen)

14 Kalibaru - Pemuteran
15 Pemuteran
16 Ubud
17 Ubud
18 Ubud
19 Gili Eilanden
20 Gili Eilanden
21 Gili Eilanden
22 Gili Eilanden
23 Seminyak
24 Seminyak

Ik ben me ervan bewust dat het reistempo op Java hoog ligt, daar komen we op Bali van bij. Her en der kan er natuurlijk wel wat geschoven worden. Benieuwd of jullie dingen anders adviseren.

Bedankt alvast!

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

Wanneer welke maand/periode zou dit plaats moeten vinden ?

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

Pascal.F
Gebruiker
spacer line

Ik zou dit aanpassen want ik heb vroeger dezelfde fout gemaakt. Emoticon: Stupid

De Ijen vulkaan bezoek je vanaf vroeg in de morgen ( ongeveer vertrokken in Kalibaru om 4 uur ) en is richting ferry (Bali )

Kalibaru >> Ijen >> Pemuteran kan op 1 dag.
Driver dropt je aan de ferry ( kant Java )
Andere driver pikt je op aan de ferry (kant Bali ) en dan is het nog een uur rijden.
Dit kan ook met dezelfde driver maar dan moet je ook nog zijn terugreis betalen richting Java.

1 dag winst in Kalibaru en deze kan je zeker gebruiken met zo een druk programma Emoticon: Yes!

jillie
Gebruiker
spacer line

Dit zou in oktober dit jaar moeten plaatsvinden tot begin november.

Pascal F, bedankt voor deze goede tip. Enig idee waar ik deze dag het beste kan toevoegen Emoticon: Wink ?

Pascal.F
Gebruiker
spacer line

Ja ik zou het weten.

Ik bleef minstens een dagje langer in Kalibaru. Ongeveer in de helft van je reis en je zal de rust kunnen gebruiken. Emoticon: Yes!
Waar logeer je in Kalibaru ??
Ik ben daar enkele tochtjes gemaakt met een inwoner van Kalibaru zelf ,zo verdient hij iets bij en hij sprak zelfs een beetje Nederlands.

Voor meer info laat je maar iets weten via mail

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

Jillie,

wellicht kun je uit dit topic http://forum.indonesiepagina.n(...)0/tips_voor_java.php
wat extra tips vinden.

Ik weet niet wat je al geregeld hebt en hoe ervaren je bent.
Zoek je ook tips vwb drivers/vervoer/accommodaties of slechts tips mbt tot je
programma (wijzigingen of aanvullingen) ?

jillie
Gebruiker
spacer line

Hi Sabar2,
Ja, dat topic heb ik zeker al gezien! Fijn om te lezen.

N.a.v. jouw opmerkingen inderdad nog wat concrete vragen:

Chauffeur
We zijn allebei nog nooit in Indonesie geweest (wel vaker gerugzakt) en qua reizen lees ik een hoop maar toch vind ik het moeilijk om er een compleet beeld bij te vormen. Er staat in jouw topic bv. dat je auto met chauffeur heel makkelijk kunt regelen. Maar kan je zomaar iedereen vertrouwen? Waar ontmoet je chauffeurs? (Ken de websites met de aanbieders op internet wel al een beetje).

Route
Is er op de route die ik hierboven schets nog iets wat we vergeten? Het aantal relaxdagen kunnen we makkelijk verkorten als er op de route (zonder teveel te moeten omreizen) nog mooie gave dingen zijn.

Verder kan je qua accommodaties tegenwoordig redelijk veel vinden qua ervaringen etc. Dus daar mogen tips maar hoeft niet Emoticon: Wink

Dank allen!

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

On 12-08-2013 19:30 jillie wrote:
Hi Sabar2,
Ja, dat topic heb ik zeker al gezien! Fijn om te lezen.

N.a.v. jouw opmerkingen inderdad nog wat concrete vragen:

Chauffeur
We zijn allebei nog nooit in Indonesie geweest (wel vaker gerugzakt) en qua reizen lees ik een hoop maar toch vind ik het moeilijk om er een compleet beeld bij te vormen. Er staat in jouw topic bv. dat je auto met chauffeur heel makkelijk kunt regelen. Maar kan je zomaar iedereen vertrouwen? Waar ontmoet je chauffeurs? (Ken de websites met de aanbieders op internet wel al een beetje).

Route
Is er op de route die ik hierboven schets nog iets wat we vergeten? Het aantal relaxdagen kunnen we makkelijk verkorten als er op de route (zonder teveel te moeten omreizen) nog mooie gave dingen zijn.

Verder kan je qua accommodaties tegenwoordig redelijk veel vinden qua ervaringen etc. Dus daar mogen tips maar hoeft niet Emoticon: Wink

Dank allen!

Heb je de website van tototravel al bekeken, ze hebben meerdere auto's nu en ook een auto met chauffeur op Bali, die zou dan eventueel in Bali bij de ferry kunnen staan om je op te pikken en een chauffeur op java zou je naar de ferry kunnen brengen.
Je kan alles in nederland regelen in het nederlands en de chauffeurs kunnen zich aardig redden met Engels. Schone goede auto's en bij ons waren de chauffeurs altijd op tijd en kwamen hun afspraken na.

http://www.tototravel.com

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

Jillie,

kun je iedereen vertrouwen (mbt chauffeurs) nee maar je kunt of vooraf eea regelen
bv via http://www.tototravel.com./ of lokaal via je hotel(s) of reisburo's
daarbij zou ik zeker af gaan op ervaringen van anderen

qua route die jullie gekozen hebben, neem ik aan dat je jezelf goed ingelezen hebt,
de keuze is niet voor niets zo boven water gekomen neem ik aan, het is al een behoorlijk
vol programma en die relaxtijd tussendoor zal welkom zijn.
Bovendien hoeft het niet elke dag zonnig weer te zijn, ik hoop van wel overigens
want ik ben er dan ook op Java.
Ikzelf heb niet op dat hele traject ervaring en eerlijk gezegd hou ik de reistijden
ook nooit echt bij maar bv Yogja-Solo is slechts 1-1,5 uurtje rijden daar heb je
niet een hele dag voor nodig maar de tijdwinst die je daarmee boekt kun je weer nuttig gebruiken.
ik denk dat wanneer het over reistijden,chauffeurs gaat dat bv tottotravel je meer
specifieke info kan geven en je wellicht meteen behulpzaam kan zijn.

Een andere mogelijkheid is bv Biancatours http://biancatours.com/

Wellicht kunnen anderen nog meer betrouwbare tips geven vwb chauffeurs
Wellicht dat Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.joost online is/komt want die kan jullie zeker ook wat tips geven
of hulp bieden op een gedeelte van jullie reisroute.

Pascal.F
Gebruiker
spacer line

Jillie,

Kijk hier eens in verband met een chauffeur .Joos is een Nederlander en je betaald zeker niet de hoofdprijs. Hij vraagt na de trip ook steeds feedback over zijn driver.
http://forum.indonesiepagina.n(...)anuit_ferry_java.php

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

Jillie,

wellicht dat ivm transport naar de Gili's je hier ook iets aan hebt
http://forum.indonesiepagina.n(...)i_naar_gili_meno.php

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2018
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

72,641,571 pageviews Een website van indahnesia.com