Route naar vulkanen vanuit Ferry Java

Subforum Java 
59 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Java > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Yolijne
Gebruiker
spacer line

Hallo reizigers,

Binnenkort staat er een trip van 3 weken IndonesiŽ op de planning. Bezig te zijn met de route kom ik er niet helemaal uit wat nu handig is, dus jullie hulp gevraagd.
Vanuit Bali komen we aan via de ferry in Java, Ijen en Bromo staan op het lijstje... nu kun je vanuit verschillende plekken deze vulkanen bezoeken. Is het dan het beste om in Kalibaru of probolinggo te overnachten? Of zijn er nog beter alternatieven?
Tevens krijg ik ook niet helder wat de beste manier is om vanuit Lovina naar de ferry en oversteek te komen? Lees veel over taxi met chauffeur? Is dat de enige optie?
Thanks voor het meedenken.

Greetzz Jolijn

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Dag Jolijn,

Als je in Probolinggo overnacht ga je eigenlijk al te ver komende vanuit Bali. De route via de noordkant van Java is ook niet zo mooi als die via de zuidkant.
Het gemakkelijkst is eigenlijk meteen na aankomst in Banyuwangi (verderop van Ketapang waar de boot aankomt) iets te regelen. Dat is ook het meest efficient.
Afhankelijk hoeveel tijd je hebt zou ja vanuit de Ijen meteen door kunnen rijden naar Bromo (auto met chauffeur) of je gaat na de Ijen naar Kalibaru en dan verder naar het westen. Toen ik twee jaar geleden in Bondowoso was hoorde ik daar dat vanuit die plaats ook tochten gemaakt kunnen worden. Het beste kun je er even een plattegrond bij pakken (iets groter dan de Lonely Planet).
Probolinggo is niet zo'n leuke stad om te overnachten. Dan ben je beter af in Kalibaru, Bondowoso of Jember. (in die volgorde van aantrekkelijkheid ook)

Een collega vertelde mij dat een paar weken geleden door hevige regenval de weg vanuit Bromo naar Kalibaru was afgesloten. Ik neem aan dat het allemaal weer gemaakt is maar je weet het maar nooit.

Voorzover ik weet gaan er vanuit Singaraja bussen naar Gilimanuk. Het kan ook zijn dat je eerst naar Seririt moet een kilometer of 10 westelijk van Lovina. Het zou ook nog kunnen zijn dat er vanaf Seririt bussen naar Denpasar gaan; dan kun je in Tambanan overstappen naar Gilimanuk. De eerste mogelijkheid is uiteraard het snelst. Als het hier niet langs komt zou je dat straks ook in je guesthouse of hotel of een van de cafes ter plaatse kunnen vragen.

Lovina is eigenlijk niet bestaand dorp maar een verzamelnaam voor een aantal plaatsen aan de kust over zo'n 15 kilometer west van Singaraja. Kalibubuk is het centrum van Lovina met de meeste mogelijkheden en ook wat levendiger dan bv Anturan of Banyualit.

gr
Anne Mieke

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Pascal.F
Gebruiker
spacer line

Hallo Jolijn,

Ik persoonlijk zorgde voor vast transport vanaf de ferry ( kant Java ).
Anders moet men willekeurig transport zoeken en betaald men waarschijnlijk de hoofdprijs.

Neem een contact met Joost van op het forum.
Hij heeft dit voor mij ook geregeld en dit was volledig in orde. Emoticon: Yes!
Geen kopzorgen en dan kan je genieten van het mooie Oost - Java

Veel fun

Pascal.F
Gebruiker
spacer line

Nog vergeten

Joost woont in Oost-Java en is op de hoogte van toestand van de wegen ,vulkanen die toegankelijk zijn enz.
Hij heeft ook zij eigen driver.

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

Wellicht is het handig wanneer iemand de contactgegevens van Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.Joost kan doorgeven
(indien hij daar geen bezwaar tegen heeft) of wellicht dat Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.Joost eea kan toevoegen in
http://forum.indonesiepagina.n(...)0/tips_voor_java.php

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

Pascal.F
Gebruiker
spacer line

Sabar 2

Joost zal zelf wel reageren + zijn gegevens staan op zijn profiel .

joost
Gebruiker
spacer line

Hi Pascal,

Ik zal even reageren. Ben net weer in Nederlnd na 4 maanden.
Indien men via Banyuwangi en Licin naar de Ijen wilt moet je een 4-wheel huren tegenwoordig. De weg is gerepareerd en nu leken de chauffeurs daar brodeloos te worden. Simpele oplossing. Je igen auto mag volgen.
Via Bondowoso naar de Ijen is gratis.
Ik zou vanaf de ferry naar Bondowoso gaan. Er rijden bussen vanuit Bali. Stap uit in Situbondo en dan weer een busje naar Bondowoso. Regel transport In Bondowoso. Als je een auto huurt kun je smorgens naar de Ijen en door naar de Bromo voor overnachting.
emailadres bonnecaroEmail-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.zeelandnet.nl

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2018
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

72,642,812 pageviews Een website van indahnesia.com