Reizen naar Randudonkal

Subforum Java 
48 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Java > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
pbbudd
Gebruiker
spacer line

Beste allemaal,

Binnenkort gaan wij rondtrekken door indonesie. 1e week op sumatra (dat hebben we al helemaal gepland). Vanuit Medan reizen we door naar Java. Daar willen we naar het plaatsje Randudongkal (de geboorteplaats van de oma van mijn vriendin).

Heeft iemand ervaring/ tips met het reizen naar Randudongkal? Ik dacht zelf vliegen vanuit Medan naar Bandung en vanuit daar verder met taxi (plus evt tolk).

Vanuit Randudongkal gaan we verder naar Yogjakarta. Kunnen we dan het beste eerst terug naar Bandung en dan met de trein of vanuit Randudongkal met de taxi?

Alvast bedankt !

Groetjes Emoticon: Bye bye

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

Als je de kaart bekijkt dan is het logischer als je vanuit Jakarta de trein PANTURA (Noordelijke route ) neemt tot Pemalang, en daarna met een taxi-huurauto naar Randudongkal en terug naar Pemalang en of Semarang
Daarna kan je zakken naar Yogyakarta .
Van Yogya kan je terug naar Bandung cq verder naar Jakarta.
Ik heb geen persoonlijke ervaring, ken randu-dongkal niet eens.
Wel had ik met de Pantura trein van Jkt naar Cirebon genomen .
En vanaf Semarang naar Bandung met huurauto/chauffeur.

Die trein van JKT gaat verder langs de kust naar Semarang .
Van Semarang Yogya is mijn ervaring ook met huurauto.
Ik schat dat de dagprijs +/- 50 eurie kost. (inclusief benzine, tenminste als de benzine niet echt duurder geworden is)
Trein Yogya >>> Bandung>>>>> Jakarta heb ik ookdiverse keren gedaan.

Voorstel:
Medan....>>> JKT vliegen .
JKT >>- Cirebon->>Pemalang met de trein .
Pemalang ->>Randudongkal ->>Semarang of met de trein (?) of met de auto
Semarang -Yogya met auto (drop opdracht) . Je betaald een dagprijs.
Daarna neem je Yogya->>Bdg->>Jakarta met de trein.
Of wil je eerst vanaf Yogya naar het oostelijke richting cq BALI ?

Mss weet iemand anders een betere route ?

http://mapcarta.com/15605854/Map

bisa dicek of makemyday .

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Deze route komt aardig in de richting. Ik ben er wel eens een paar maal langs geweest op weg van Pekalongan naar Purwokerto. Je moet dan inderdaad de route nemen van Pemalang naar het zuiden naar Purbalingga.

Maar je kan het vanuit het zuiden doen als je van Bandung de trein neemt naar Purwokerto. Huur daar een auto (ca. Rp. 600.000 voor een dag) en laat je brengen naar Randudongkal (ca. 2 a 3 uur) en weer terug. Ook de route die Surya beschrijft is mogelijk maar qua traject minder aantrekkelijk en minder makkelijk. Terug in Purwokerto kan je weer makkelijk de trein (of bus) nemen naar Yogyakarta.
Vanuit toeristisch oogpunt lijkt de zuidroute me meer aantrekkelijk en makkelijk.

pbbudd
Gebruiker
spacer line

Bedankt voor de fijne snelle reacties.

Ik denk dat we vliegen op Bandung en dan de trein naar Purwokerto en dan met de auto verder. Is het makkelijk om daar een auto + chauffeur te regelen? De terug weg weer naar Purwokerto en vanuit daar met de trein naar Yogjakarta. Als we daar een x-aantal dagen zijn geweest reizen we verder naar Bali.

Nu al zin in Emoticon: Puh!

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Doorgaans kan men via het hotel in Purwokerto waar men logeert wel een huurauto regelen. Moet niet moeilijk zijn. Succes.

pbbudd
Gebruiker
spacer line

Zou je me nog kunnen vertellen hoe lang de treinreis duurd van bandung naar purwokerto? bedankt.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Er is maar 1 trein uit Bandung die langs Purwokerto gaat en dat is de Harina naar Semarang. Vertrek 20:30 uur 's avonds. Komt ongeveer 5 uur later aan in Purwokerto (dus midden nacht).
Kosten ca. Rp. 200.000 voor eksekutif en ca. Rp. 145.000 voor bisnis. Dat is het tarief tot aan Semarang. Hoewel je in Purwokerto uitstapt, rekent men doorgaans de volle prijs omdat je een plaats inneemt die een ander anders tot aan Semarang had kunnen nemen. Maar soms heeft men korting voor bepaalde uitstap plaatsen of tijden. Dus check het even.
Als je Indonesisch kan, kan je alvast kijken op https://tiket.kereta-api.co.id/ onder Reservasi tiket. Succes.

pbbudd
Gebruiker
spacer line

Dat is wel lastiger natuurlijk om s nachts aan te komen. Is hef makkelijk om dan s nachts een taxi te vinden om meteen door te reizen.
Ik kan die treinrit nergens vinden overigens, hoe kom jij aan die info? Ik kan geen indonesiscb helaas.
Op deze site :http://yogyakarta.nl/treinschema_indonesie.html kan ik die rit niet vinden.

Bedankt alvast !

pbbudd
Gebruiker
spacer line

Excuus, heb hem gevonden Emoticon: Blush

pbbudd
Gebruiker
spacer line

Tja daar ben ik weer. Als we helemaal doorreizen naar Semarang (zodat we in de trein kunnen slapen en niet op hoeven te letten waar uit te stappen), is het dan ver met de taxi naar Randudongkal? Bedankt. Emoticon: Party!

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

Dat is grofweg ca 2 x zo ver (ik heb het niet nagemeten)

Wellicht dat een kaart helpt

http://www.maplandia.com/indon(...)malang/randudongkal/

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

Nogmaals , ik en Y-b hebben over 2 trein routes .
De Noord route (Pantura) van Jakarta - via Cirebon naar Semarang .Uitstappen in Pemalang

OF Zuid route , Jakarta-Bandung- Purwokerto -SEmarang volgens Yoyga.
Uitstappen in Purwokerto.

Ik heb een paar keren de trein genomen.
Vanaf Bandung naar Yogya v.v. . Een ochtend trein.

Vertrek ongeveer 07.00 vanaf Bandung , kom je aan omstreeks 13.00/14.00 in ieder geval s'middags.
Je moet dan ergens uitstappen (effe naar de kaart van midden java kijken ( Bos Atlas of route kaart van Kereta Api =googlen) .

Of je gaat van af Jkt vertrekken met een trein naar Yogyakarta en uitstappen in Purwokerto (de zuid route van Y-B) .

Malang ( Oost Java) naar Randudonkel is redelijk vreemd want je komt vanaf West Java richting Midden Java .

zie kaart voor de plaats randudonkel
http://www.geocities.ws/keraji(...)onesia/petaprev4.htm

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

On 14-08-2013 16:21 Surya Atmadja wrote:
Malang ( Oost Java) naar Randudonkel is redelijk vreemd want je komt vanaf West Java richting Midden Java .

Wie heeft het over Malang ???

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

On 14-08-2013 16:30 sabar2 wrote:

[quote removed]

Wie heeft het over Malang ???

Tekstueel gezien niemand .
OPMERKING BEHEERDER

Gaan we weer draaien als een paling in een emmer snot? Stop er nou eens mee man.

Geplaatst door oyibo @ 14-08-2013 18:51

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

On 14-08-2013 13:41 pbbudd wrote:
Tja daar ben ik weer. Als we helemaal doorreizen naar Semarang (zodat we in de trein kunnen slapen en niet op hoeven te letten waar uit te stappen), is het dan ver met de taxi naar Randudongkal? Bedankt. Emoticon: Party!

Kan niet, zie kaart van midden java in mijn posting .

http://www.geocities.ws/keraji(...)onesia/petaprev4.htm
OPMERKING BEHEERDER

Het kan kennelijk wel. Google wijsheden worden niet langer op prijs gesteld. Je woont niet in RI. Laatste verzoek te stoppen.

Geplaatst door oyibo @ 15-08-2013 07:06

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

On 14-08-2013 16:33 Surya Atmadja wrote:

[quote removed]

Tekstueel gezien niemand .

Anderszins zie ik ook het niemand over Malang hebben.

Het gaat (dacht ik) over:
original name: Randudongkal
geographical location: Pemalang , Jawa Tengah, Indonesia, Asia
geographical coordinates: 7į 6' 0" South, 109į 19' 0" East

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Krijgen we weer ongewenste informatie?

It's only kinky the first time.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

On 14-08-2013 13:41 pbbudd wrote:

Volgens de routebeschrijving van Google maps 161 km.
Ze gaan uit van een gemiddelde snelheid van ongeveer 54 km p/u dus dan zou je 3 uur onderweg zijn.
In de praktijk is dat vaak niet haalbaar, met een gemiddelde snelheid van 35 km p/u ben je op dat soort wegen al vaak een spekkoper, dus reken zelf maar uit.

Ik denk dat YB daar veel ervaring mee heeft.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

83,594,770 pageviews Een website van indahnesia.com