Molukken in de zomer

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
61 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
ellebel
Gebruiker
spacer line

Hallo,

Hierbij mijn vraag, wij, mijn man ik, willen naar de Molukken en naar Bali in 1 reis, mijn man zijn roots liggen in de Molukken, Liang.
Door werk, nl in het onderwijs, moeten wij in de zomervakantie, maar nu heb ik gehoord dat het dan regen seizoen in de Molukken is.
Mijn vraag is, is het dan echt onmogelijk om te gaan ivm regen, wij hebben in de tropen gewoond en weten van daar dat het heel hard kan regen maar daarna klaar het dan op, of is het gewoon 100% regen in die tij?
Ook heb ik gelezen dat de regen het meeste valt in Ambon, maar op andere plekken minder, ik heb geen idee het verschil van eilanden, wij hoeven geen pure luxe maar een schoon bed, een fan voor afkoeling en niet te extreem eten willen we wel.zou het erg jammer vinden wanneer wij de Molukken zouden moeten overslaan, ook omdat het graf van zijn vader daar is.
alvast bedankt voor je antwoord.

Keduadam
Gebruiker
User icon of Keduadam
spacer line

Liam, ligt bij Lilibooi, op dat kleine Ambon dus.
Ik weet alleen van t eiland Ambon (maar geldt ook voor heel Maluku w.s.); ga daar nooit heen in Juli of Augustus.
Elke keer hoor ik van aardverschuivingen, ongelukken doden en je wilt niet weten hoe het dan kan spoken... Er is helemaal niets aan dan, harde stormachtige wind voortdurend, bakken water omlaag, triest weer.... maar je kan natuurlijk altijd een keer geluk hebben Emoticon: Wink

Your attitude determines your altitude

BintangJan
Gebruiker
User icon of BintangJan
spacer line

Ellebel,

Niets is onmogelijk. De eerste keer dat wij naar Ambon gingen hebben we ons in het weer vergist. We zaten er in de regentijd. En als het regent dan hoost het ook echt en dat soms de hele dag. Het enige dat aangenaam blijft is de temperatuur.
Wij verbleven in Baguala Bay Resort. Wij zijn slecht 10 dagen op Ambon geweest om onze reis later in dat jaar voor te bereiden.
Vanuit de veerhaven van Liang zijn we een dagje op en neer geweest naar Ceram (Kairatu) Daar een aantal prachtige watervallen in de jungle bezocht.
Je kunt dus wel dingen doen, maar neem in ieder geval een paraplu mee.

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.Ellebel
Het regenseizoen in een deel van de Molukken is wat anders dan de rest van Indonesie.

Ik ben diverse keren in de Molukken geweest in januari, een paar keer in oktober en een keer in de zomer (augustus). Alle keren zaten er wel dagen bij dat het met bakken uit de hemel kwam. Je hebt in onze zomer (juni-september) wel meer kans op regen maar dat is ook een kwestie van wel of geen geluk hebben. Ik zou dit geen reden laten zijn om er dan in de zomer niet heen te heen. Ik neem aan dat je Liang op het eiland Ambon bedoelt?

Ik zou het zeker niet overslaan, zeker niet mwet zo'n belangrijke missie.

gr
Anne Mieke

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Ik vind dit vrij luchthartig AM.....ik heb ook niet zoveel moeite met het weer, maar ik ga voor werk naar Ambon......en dat is wat anders dan een dure vakantie en dan nog eens met een beladen missie. Nou, ik zou het goed overwegen in de zomermaanden.
In 2009 ben ik 2 maanden geweest (juli, augustus) en had toen geluk, werkelijk geluk. Vorig jaar moest ik weer een tijdje in Ambon en de omliggende eilanden zijn (mei, juni) maar toen viel het tegen. Aardverschuivingen, hoosregens, niet kunnen varen, etc......en dodelijke slachtoffers door de landslides . En dit jaar is het nog veel erger: vele slachtoffers. Krijg elke dag vers nieuws van mijn collega en dat is niet prettig. Laat je vakantie niet op een ramp uitmonden......doodzonde. Probeer het in de voorjaarsvakantie; dat is werkelijk de beste tijd (of desnoods rond de kerst). Mijn zoon heeft ook deels zijn roots op Maluku maar we zijn er nog nooit samen naar toegegaan omdat hij voorlopig uitsluitend in de zomermaanden naar Indonesie kan........en dan is het spookweer op Ambon.
Denk er goed over na. Het zou zo zonde zijn als het weer een spelbreker is en je man minder prettige herinneringen overhoudt aan zijn bezoek. Als je voor 1 of 2 weekjes gaat en vnl. voor het graf van je schoonvader komt, dan is het nog wel te doen. Maar reken niet op een "vakantie" in de zin van lekker in de zon onder een palmboom aan een tropisch strand zitten.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Laat ik het zo zeggen: ik raad niet iets aan wat ik zelf niet zou doen. Ik kijk nooit naar de seizoenen bij mijn keuze. Als de reizigers alleen maar in onze Nederlandse zomer kunnen gaan dan is er weinig keuze. Net zoals een collega/vriendin die er net drie weken geweest is. Ik heb haar er niet over gehoord. Ik zou eigenlijk met mijn collega meegegaan zijn maar heb dat niet gedaan om andere reden (dure vliegtickets, Ramadan en ik had in mei vakantie gehad).
Afgelopen januari/februari was ik op West Java en Zuid Kalimantan met overstromingen een een hoop ellende.

Bovendien vind ik er geen peil meer op te trekken in Indonesie. Er wordt hier regelmatig gevraagd naar temperatuur, regenval etc en eigenlijk is daar geen zinnig antwoord meer op te geven. In de kerstperiode kan natuurlijk ook maar die duurt maar twee weken en de voorjaarsvakantie zelfs maar een week. Hoe vaak ik al in Indonesie was in de zogenaamde droge of natte tijd en er mij gezegd werd dat het "normaal" niet zo is. Dat is eigenlijk de essentie.

Ik weet wat er allemaal kan gebeuren en ik heb ook al vanalles gezien ook op andere eilanden (Sumatera, Flores).

Daarom schrijf ik ook "ik zou het niet overslaan" in dit geval bedoel ik dat ook letterlijk.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

Molukken en Bali in een reis in de zomervakantie (ik neem aan 2014 dus)

Hou vnl naast het weer op de molukken, http://forum.indonesiepagina.n(...)in_ambon_8_doden.php
ook rekening met de ramadan en idul fitri in heel Indonesie in 2014;

Ramadan vanaf 28 juni idul fitri (suikerfeest) 28/29 juli.
Vanaf 18 juli tot ca. 7 augustus is het volle bak in het vervoer
Niets vooraf geregeld betekent helaas te laat.

Rondom Idul Fitri is het op Bali heel druk, dus accommodatie daar ook tijdig
vooraf reserveren.
Reizen in bovengenoemde periode is geen pretje want heel Indonesie verplaatst
zich dan "pulang kampung"

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

Amed East Bali
Gebruiker
User icon of Amed East Bali
spacer line

Kennissen van ons hebben een hotel en duik-centrum op Ambon. Sluiten ieder jaar de boel van medio April tot eind September voor "groot onderhoud". Werkelijke reden? Het mindere tot slechte weer (voor toeristen) omdat bijna iedere geplande dag-trip, duik-trip, activiteit, etc., etc. in die periode keer op keer uitgesteld of afgesteld moet worden wegens slechte of gevaarlijke weersomstandigheden.

http://www.bayucottages.com in Amed - East Bali

spacer line

Ellebel,
ik zou ,als het even kan,ook de maanden juli-augustus niet gaan. Wij gaan weer in oktober,is het rustig. Verleden jaar hebben we gezien wat het weer had aangericht. Ze waren wel druk bezig e bruggen e.d. te herstellen.Helaas zijn de Molukken dit jaar weer door het noodweer zwaar getroffen!

Liang ligt in het noordoosten,Lilibooi ligt ook in het noorden,maar dan de andere kant van het vliegveld op,kijk even op google maps.
Ik hoop dat je een rustige periode kan uitzoeken en genieten van ons mooie Maluku.

ellebel
Gebruiker
spacer line

pffff wat een gedoe zeg en wat jammer, onderwijs is leuk omdat je zo lang vrij ben maar je bent wel altijd heel gebonden aan de zomer.
we zijn al een keer naar bali geweest en toen ook de molukken niet aangedaan omdat ik het niet aandurfde met het weer, het is een dure reis, dus dat zou jammer zijn als het idd 100% zou regenen, aan de andere kant om nu weer naar bali te gaan en weer niet niet naar de molukken.......ik denk niet dat er nog een 3e keer in het verschiet ligt.
wat een moeilijke keuze.

ellebel
Gebruiker
spacer line

nog even, stel dat we dan zeggen ok we proberen een keer te gaan in de kerstvakantie, maar dat is geen verschil met het aantal regen wat ze afgeven op internet?

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Maluku en West-Indonesia hebben een verschillend klimaat. Als het in West-Indonesia "spookt" (meestal rond December t/m Maart) is het in Maluku doorgaans redelijk (hoewel het weer ook hier aan veranderingen onderhevig is). Het slechtste weer in Maluku is meestal in de maanden Juni t/m Augustus terwijl het dan de droge tijd is elders in Indonesia.
Ik heb jarenlang gevaren in Indonesia en wij hadden meestal Maluku in het programma van Maart t/m begin Mei en daarna weer vanaf Oktober t/m Januari. Met een schip voor toerisme moet je zeker goede planning maken want anders kost het je veel geld. Ik denk dat het niet voor niets is dat Maluku werd gemeden tussen begin Mei en eind September. Ik heb zelf 1x geluk gehad in 2009 (maar zat toen vnl. op de Zuidoost- en Zuidwest Molukken) maar vorig jaar was het telkenmale "oversteek"-reizen naar Seram of Haruku uitstellen totdat er toevallig weer 2 dagen redelijk weer was. Snel gebruik van gemaakt maar na terugkomst op Ambon begon het gedonder weer.

Keduadam
Gebruiker
User icon of Keduadam
spacer line

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.Ellebel, naast Juli/Aug, ik persoonlijk heb OOK een hekel aan de tijd tussen begin Nov en eind Januari, zeker niet vanwege het weer/klimaat, maar vanwege die giga herrie die - vooral stads - Ambonezen maken. Hoewel, heb ook in een 'Christelijke' des gewoond... net zo erg eigenlijk.

Van hun kruidnagelenoogst is het een wedstrijd wie de grootste geluidsboxen heeft, die ze dan zo hard mogelijk laten schetteren. Reinier de Rendeer, Stille Nacht (maar niet heus, en heilig helemaal niet), enz. En dronken koppen: want lekker laten zien dat je 'anders' bent dan 'die' Muslims...lekker 'vrij' eten 'wij' honden en drinken 'wij' alcohol, omdat we ""Christenen"" zijn! Emoticon: Blush Emoticon: Blush Emoticon: Angry Tuig loopt en rijdt er rond... ook weer gevechten in de stad geweest tussen Muslims en 'Christelijke' jongeren met oudjaar...
Dan ihb in Dec/Jan met rotjes en zoveel mogelijk herrie, inclusief de knalpotten op motors die het allerhardste geluid van het oostelijk halfrond produceren, wil je niet weten. Ik vond het een ramp, die tijd (2x geweest)... nooit meer.

Jammer dat dan het droge seizoen er is... Volgend jaar hoop ik ook te gaan, maar wel eind Februari, tot eind Maart, voor mij de beste tijd! Heerlijk weer! En de meeste rust bij die fietsemakers. Emoticon: Party!
(maar Okt/Nov is ook helemaal niet zo slecht, hoewel wat instabieler weer heb ik meegemaakt. Maar ook dat is nooit echt zeker... het is in elk geval, vrijwel zeker weten, beter dan Juli/Aug.)

Your attitude determines your altitude

marf77
Gebruiker
spacer line

Ik zit met hetzelfde probleem. Ook ik zit in het onderwijs. Wij zijn aan het kijken of we in december kunnen gaan....

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2018
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

64,897,595 pageviews Een website van indahnesia.com