geboekt bij ticketindonesia

Subforum Tickets, luchtvaart en vervoer 
62 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Tickets, luchtvaart en vervoer > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent Indonesië gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geëxecuteerd in Indonesië  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · Indonesië gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Ik wil nog wel even reageren op de reactie van Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.JS van gisteren.

Inmiddels heb je begrepen dat het antwoord inmiddels 2,5 dag uitblijft (buiten het antwoord dat er op antwoord gewacht wordt....).

Als er iemand veel ticket- en vliegervaring heeft dan ben ik het wel. Ik wil er geen wedstrijd van maken maar ik maak per jaar 30 tot 40 vluchten. Daarnaast heb ik een toeristische opleiding en zelf ooit vliegtickets verkocht.

Aan de ene kant is het geweldig dat we tegenwoordig zelf alles kunnen uitzoeken en boeken, maar er zitten ook vaak haken en ogen aan. Ik geloof niet dat je kunt spreken dat slechte of goede aanbieders zijn. Voor een normaal ticket waar verder niks mee is voldoen ze vaak wel. Er zijn aanbieders die het goedkoopst zijn, dat is soms per ticket verschillend. Er kunnen allerlei redenen zijn waarom mensen voor een bepaald ticketaanbieder kiezen. Dat hoeft niet altijd de goedkoopste te zijn, hoewel er soms hele grote onverklaarbare verschillen zijn. Mensen kiezen soms ook vertrouwdheid, waar ze tot dan toe de beste ervaringen mee hebben of de (on)mogelijkheid om met IDEAL of creditcard te boeken.

Maar zodra er iets afwijkends is, of dat nu een schemawijziging is of een verzoek voor omboeken, claims etc. dan wordt het een ander verhaal. En dat is vaak pas het moment waarop je kan oordelen of het een goede is of niet. En dan nog kun je pech of geluk hebben. Ik heb ze onderhand “allemaal” wel gehad. Ook zijn er voor- en nadelen tussen boeken rechtstreeks bij de maatschappij of via een ticketaanbieder. Een ticket rechtstreeks bij Garuda boeken kan een drama zijn. Website werkt niet, je komt er niet door met je creditcard of een dubbele afschrijving om maar een paar voorbeelden te noemen.

Ik heb nu (ook) een boeking via Gate1 en daar zijn ze geen ster in de telefoon opnemen. Dus toen ik vorige week iets nodig had heb ik Garuda zelf maar rechtstreeks gebeld. En dat werkt bij Garuda weer goed (al vaker ervaren). Een mail sturen naar Gate1 levert een automatisch gegenereerde mail op dat het kan zijn dat je een paar dagen moet wachten omdat het hoogseizoen is. En dan maakt het niet uit wanneer die mail gestuurd is. Dat gebeurde mij eind januari, in februari, in maart en vorige week. Het is dus altijd hoogseizoen bij Gate1. Ook zijn er bij mijn boeking dingen misgegaan te wijten aan het niet goed opletten zowel bij Garuda als bij Gate1. Dat is uiteindelijk wel weer rechtgebreid al heeft het een week gekost om de boeking, door Garuda zelf gewijzigd, weer goed te krijgen. Geen antwoord krijgen is inmiddels ook bekend. Ik geloof overigens dat als het gaat om klantonvriendelijkheid Ryanair met stip op nummer 1 staat. Je moet er voor gestudeerd hebben om daar zonder problemen te boeken.

Ook in Indonesie zelf heb ik veel ervaring met het boeken van tickets. Via internetaanbieders zoals Traveloka.com, Nusatrip.com en Tiket.com., ook rechtstreeks bij Lion in de tower in Jakarta, TX Travel op vele locaties en allerlei kleine bureautjes in alle uithoeken van het land en maatschappijen zelf. Ik kan er niet één opnoemen die echt professioneel is en het in één keer goed doet. Ik heb de gekste dingen meegemaakt. Reizen op een boardingcard van iemand anders, verplichte bijbetaling op het vliegveld dus bij inchecken (“het ticket is intussen duurder geworden mevrouw….”) en dan heb je weinig keuze als jouw vlucht moet aansluiten op je terugvlucht naar Nederland, het halve Lion kantoor in rep en roer omdat ze de tenaamstelling niet goed wilden doen (ik heb 4 voornamen in mijn paspoort staan), weigeren bij het boarden ondanks het in bezit zijn van een boardingpass omdat een gezelschap van de regering de plaatsen had ingenomen etc. etc. Ik kan er een boek over schrijven (en misschien doe ik dat nog wel eens)

Misschien is dit iets kleins in jouw ogen maar zo zit de wereld niet in elkaar. Het betekent niet dat je alles zomaar moet accepteren.

Ik heb nu weer gedoe bij Traveloka. Mijn emailadres is deze week veranderd en dat moest aangepast worden. Tenminste dat lijkt me logisch, omdat het oude mailadres straks niet meer actief is. Maar, dat gaat dus niet. Ja, het gaat wel maar dan kan mijn telefoonnummer niet gekoppeld worden aan mijn nieuwe mailadres. Of, omgekeerd, als ik inlog met mijn telefoonnummer kan mijn mailadres niet gekoppeld worden aan mijn nieuwe mailadres. De chatdame zei dat ik dan maar een ander telefoonnummer moest invullen (natuurlijk, die heb ik op voorraad….). De afgelopen dagen veel tijd besteed aan de livechats. Ik kom er niet doorheen. Dan zou je denken, dan maar je account deleten of deactiveren, maar….. dat kan niet bij Traveloka. Dat heb ik inmiddels zwart op wit. Het gaat nergens over en het is te zot om over te praten, maar het gebeurt wel. De chatdame stelde dat mijn telefoonnummer aan een ander account gekoppeld is. Neeeheeeee…… dat ben IK, dat is MIJN account, ik verander alleen mijn mailadres. Kijk maar eens in mijn e- ticket history en dan zul je zien dat ik in 7 maanden 10 tickets heb geboekt bij Traveloka. Nee, mag niet. De chat werd beeindigd met of ik nog vragen had….. en een mohon maaf waar ik niks aan heb.

En dan nu iets leuks….. Ik heb een app van Traveloka op mijn hp staan, uiteraard met mijn oude mailadres, maar ik dacht laat ik maar eens iets proberen. Ticket geboekt met creditcard (hoef ik verder niet in te vullen, dat is bekend). Ik heb alleen de melding alleen met cvc verifieren aangevinkt (stond op verificatie met password). Naar welk emailadres ik mijn ticket gestuurd wilde hebben. Het nieuwe ingevuld. Binnen 5 minuten had ik mijn ticket. Over logica en veiligheid gesproken.

Eerder probeerde ik ooit een ticket te boeken bij Tiket.com, alle gegevens ingevuld zo ook die van mijn cc, maar ze vertrouwden het niet. (ondanks de ingevulde cvc en extra beveiligingscode) en mogelijk had dit te maken met mijn 4 voornamen. Ze wisten niet zeker of de reiziger (ik dus) dezelfde was als de eigenaar van de cc. Of ik maar even een scan van mijn creditcard wilde sturen plus een kopie van mijn paspoort. Nog nooit meegemaakt. En mijn bank had hier ook nog nooit van gehoord. Dat heb ik overigens niet gedaan. Ik kan overigens nooit de “juiste” gegevens van mijn cc invullen.Veel systemen accepteren geen puntjes die achter de initialen staan.

Zoals ik zei…. een boek.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2018
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

69,288,756 pageviews Een website van indahnesia.com