de rijken in Indonesie

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
72 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Blijven vertellen dat je je eigen de tering moet werken om de reis naar IndonesiŽ te betalen Desieb.
Steek een klein bedrag in je zak, zodat het niet nodig is om een bundel van twee miljoen voor de dag te toveren als je ergens moet betalen, daar slaan ze namelijk van op hol.

Leuke hebbedingetjes uit Nederland meenemen, is ruim voldoende.
Vrouwtje intomen als het kan, er zullen zich vast wel familieleden melden die jullie al 10 jaar niet hebben gezien, zo werkt het nu eenmaal.

Wil je iets geven zorg voor driemaal 50.000 in je zak en geef 50.000, trek je een bundel uit je zak en geef slechts 50.000 geeft een verkeerde indruk Emoticon: Blush

Blijf heel ongelukkig kijken, zeg dan, ik zou zo graag willen maar ik heb het niet Emoticon: Cry
Uiteraard moet moeder de vrouw ook meehelpen, want als die de grote mevrouw uit Nederland uit gaat hangen dan zijn al jouw inspanningen voor niets Emoticon: Laugh out loud

Je bent nu ťťnmaal die rijke meneer uit Europa en het is moeilijk om dat stempel kwijt te raken.
Laat je niet verleiden om antwoord te geven op vragen als, "wat kost een ticket" .
Gewoon zeggen "Veel of te duur" zeg je namelijk de prijs, dan is dat een bewijs dat je rijk bent Emoticon: Blush

In het ergste geval net doen of je het niet begrijpt en gewoon volhouden, dat doen IndonesiŽrs namelijk zelf ook als ze ergens geen zin in hebben of iets te moeilijk wordt Emoticon: Yes!

Amed East Bali
Gebruiker
User icon of Amed East Bali
spacer line

Je kunt ze hetzelfde geven als datgene wat jij van hen gekregen hebt met Kerstmis Emoticon: Smile

If you have nothing to loose, you can risk everything

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Hihihi Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud
Dat is een gemene Emoticon: Shut up!

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

Wat ik meestal rondom Idul Fitri regel is zo'n mapje nieuwe biljetten
Die kan men meestal "wisselen" bij banken tegen die tijd.
Ik heb dan meestal wel een bundeltje in mijn zak zitten maar dat
zijn allemaal kleine biljetten van 10.000 en 20.000 rupiah

Daarnaast regelt mijn vrouw altijd een "snoeppakket" en natuurlijk
ligt het vriesvak vol met mini-magnums en cornetto's en overal staan
wel schaaltjes met snacks in huis.

Wij komen op zo;n dag wel zo'n 40 (klein)kinderen,neefjes,nichtjes tegen
en dan vind ik dat ze niet moeten zeuren en doen ze dat wel dan zeg ik
gewoon Maaf tidak mengerti Uang habis.

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

sabar2, ik heb eerder vandaag enkele van die nieuwe bundels gehaald, genoeg om de lokale economie compleet uit het slop te trekken. Emoticon: Wink

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

Ik krijg meestal van die "waaier-pakketjes"
het oog moet ook wat he
maar "nieuw geld" da's heel belangrijk om
in huis te hebben rondom idul fitri
dat hoort ook bij de tradisi (heb ik gemerkt) Emoticon: Yes!

ik moet altijd lachen wanneer ik de kinderen
rond zie lopen met hun dompets en iedere
keer maar alles eruit halen en voor zich neer leggen
totaal geen besef van de waarde van geld
ik had een keer wat klein geld nodig en vroeg
aan een van de kinderen geef mij de biljetten
die je hebt (ca 85.000) dan krijg je van mij 100.000
De kleine keek me met grote ogen aan en zei
Tidak, ik heb veel meer Emoticon: Laugh out loud

Maar nu ik er over nadenk er zijn (vooral onder jongeren) heel veel rijken in
Indonesie. De meesten hebben hun succes gekregen in Jakarta, op Bali
of op FAKEbook (wannabee-miljonairs)
Echt waar ik steek met niemand de draak.

simpati
Gebruiker
spacer line

we weten inmiddels dat je door Tuti enorm bent genaaid.
Malam,
Je schrijft hier weer eens grote onzin, over mij zo schrijven mag maar ik wil wel even rechtzetten wat jij meent te kunnen schrijven over Tuti.
Wij zijn op een keurige wijze uit elkaar gegaan en Tuti heeft mij op geen enkele manier genaaid daar is zij de persoon niet voor, ik heb geen enkel haatgevoel voor haar.
Dat ik een hekel heb gekregen aan de MOSLIM CULTUUR is een feit, dat heeft helemaal niets met Tuti van doen.

Dat jij meent WILDERS erbij te moeten halen is voor mij een erg grove belediging en een reden om niet meer op dit forum te reageren, een excuses van jou zal ik niet accepteren.

Er zijn enkele dames die een levenslange ban hebben gekregen, Jeroen zou er goed aan doen om jou ook voor een hele tijd van dit eerder zo leuke forum te verwijderen.
Jan

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Lange tenen Jan?

Moet ik de posting voor de dag toveren waarin je de boel met Tuti rechtbank enz. toelicht?

Beetje lullig als je op je tenen bent getrapt, (terwijl het je eigen uitspraken zijn) om iemand te willen bannen Jan.

Van overtuigd moslim, tot moslimhater, te pas en te onpas nu je haat tegen de Islam ventileren Jan, dat bedoelde ik.

Niet dat dit bij mij vreemd over komt, ook ik dacht vroeger iets anders, maar jouw omslag neigt naar het extreme en overheerst inmiddels je leven lijkt het en dat verbaast mij Emoticon: Bye bye

Posted Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan. 06-03-2010 20:03

Ik heb die webpagina niet helemaal gelezen, in de Koran staat wel degelijk beschreven dat je na de wudu geen vrouw meer mag aanraken tot het einde van het gebed.
Sinds ik aktief vijf maal daags de SHOLAT doe heb ik ongelooflijk veel leuke contacten, ik weet nu ook dat de moskeeen waar dan ook goed worden bezocht.
Van de vijf zuilen zijn er vier voor mij geen probleem, de Hadji in combinatie met met mensen die op straat slapen vind ik niet erg cocok (passend), mijn aard zal het waarschijnlijk niet toelaten.
Dat mensen de Hadji voor de eigen naam zetten is ook niet volgens de Koran, daarin staat beschreven dat je het doet voor jezelf.
Groetjes,
Jan

Geplaatst Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan. 06-02-2013 09:10

Beste Bintang Jan,
Die TOETERS EN DE SCHIJNHEILIGE TOESTANDEN er om heen zijn voor mij wel degelijk de voornaamste reden, ik kon werkelijk geen moment ongestoord genieten van mijn muziek collectie.
De dichstbijzijnde toeters staan op minder dan 50 meter van mijn huis, met het bouwen van die moskee hebben ze gewacht tot het moment dat mijn huis klaar was met maar een reden TREITEREN EN LATEN VOELEN DAT ZIJ DE BAAS ZIJN!

Voel je em Jan?
Geen woord gejokt toch?
Waarom dan bannen, dat is niet eerlijk, ooooooh nee.
Ik heb ook last van die toeters Emoticon: Blush

Dragonathan
Gebruiker
spacer line

ik laat je wel mijn wijk zien in indonesie/jakarta/pindok indah, maar ik vermoed al dat ik gezeik krijg over een zogenaamde "roze bril" maar jullie moeten 't zelf weten,
https://www.google.com/search?(...)IsgaK04GgDA#imgdii=_

en geloof mij maar de meeste mensen in deze wijk hebben geen leningen gedaan,

let the flaming begin Emoticon: Smile

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

On 30-07-2013 01:54 Dragonathan wrote:
ik laat je wel mijn wijk zien in indonesie/jakarta/pindok indah, maar ik vermoed al dat ik gezeik krijg over een zogenaamde "roze bril" maar jullie moeten 't zelf weten,
https://www.google.com/search?(...)IsgaK04GgDA#imgdii=_

let the flaming begin Emoticon: Smile

"Mijn wijk" sinds wanneer heb je een Kitas ???

Flaming doen we hier niet, maar dat schijn je nog niet te begrijpen.

Dragonathan
Gebruiker
spacer line

dat is de wijk waar ik in verblijf als ik in jakarta ben, ik vraag mijn pa wel of die een foto wilt maken van onze huis zodat ik je die kan laten zien

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.Dragon wanneer ben je zelf er weer ?
Fotoos da's ouderwets die kun je photoshoppen of van internet plukken
Ik geloof pas iets wanneer ik het met eigen ogen zie,
In september ben ik in Jakarta.

Dragonathan
Gebruiker
spacer line

in nederland is zo'n villa voor de meeste onbetaalbaar, tenzij je een een hypotheek afsluit, ik denk dat 't gemiddelde koop woning in nederland rond de 300.000 zit, weetje wel watvoor een huis je kan kopen in indonesie voor 300.000? een heel paleis, en dat is nog zacht uitgedrukt, de grond in indonesie is veel goedkoper, en de bouw materialen ook. daarom zijn de huizen in indonesie veel groter,

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

De prijzen van huizen zijn in heel azie goedkoper, niet alleen Indonesie.
Grondprijzen zijn overal verschillend sommige plaatsen zijn hoger als elders
Voor 80 juta kun je al een "huis" kopen in Indonesie,goedkoper is zelf bouwen
van karton of golfplaten een "normaal" huis in Indonesie dan zit je rond de 200-300 juta
maar da's ook per gebied verschillend de meeste huizen in Indonesie zijn niet groot
en wanneer ze groot zijn dan wonen er meerdere mensen in een huis.
Maar jij kijkt natuurlijk alleen naar villa's in "jouw" wijk.
Maar dan moet je duidelijk zijn en niet zeggen in Indonesie want daar weet je niks van.

Je bent waarschijnlijk een paar keer op vakantie geweest 30 dagen (misschien zelfs
maar een keer) Je weet geen eens hoe lang je als toerist kunt verblijven in Indonesie
en wat je dan voor visum nodig hebt en waar je dat moet regelen en wat het kost.
Of vergis ik me ?? Heb je wel een WNI-status of ben je gewoon WNA ??

Wanneer je serieus wilt worden genomen dan dien je wel serieus antwoord
te geven want alles wat je tot nu toe vertelt verwijs ik zo naar het land van de fabeltjes.

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Werd de racebaan te heet?

Jammer, huis kopen is er inderdaad niet bij.
Dikke duim?

Een huishoudelijke mededeling voor dragonathan.

Je kunt stoppen met jouw portie flauwekul.

Als het niet serieus kan? En dat is ook een keuze, dan help ik je Emoticon: Smile

Onze diensten zijn gratis, daaronder valt het shredden van jouw nick ook.

It's only kinky the first time.

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.oyibo aub mijn uitstapje naar pindok indah niet bederven
ik verveel me zo als ik in Jakarta zit bij mijn familie daar
dan is zo'n uitstapje een leuke afwisseling wie weet kom
ik Tommy Suharto ook nog tegen kunnen we samen op de foto
een echte foto dan geen photoshopping.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Ik zal het nogmaals proberen uit te leggen Jonathan, misschien steek je er wat van op.
Nederland met IndonesiŽ vergelijken is appels met peren vergelijken.
Een gezin met twee kinderen kan in Nederland maar net het hoofd boven water houden met een inkomen van plusminus 1660 Euro volgens de cijfers van CBS.
In Nederland zijn er volgens de laatste schatting 1.2 miljoen mensen die daar aankomen of onder zitten, het pecentage kan je zelf uitrekenen op 16.500.000 mensen zal rond de 7 % zijn.

Volgens een rapport van Bank Standard Chartered moet 82 % van de Indonesische bevolking het van 1.250.000 Rupiah of minder doen (96 Euro per maand)
Zo zie je dat de vergelijking helemaal scheef is, niet alleen de bedragen maar ook het aantal mensen die op het scherp van de snede moeten leven.

Ook huizen zijn niet te vergelijken allereerst ligt de levens standaard veel hoger en in Nederland zijn voor een eenvoudige woning pakweg tien heipalen nodig van tussen de 12 en 21 meter, dat kost kapitalen.
Daarbij wordt er in Nederland met spouwmuren gebouwd voor de isolatie en dubbelglas gebruikt.
Dan moet er ook nog een cv in, dat is in IndonesiŽ dus allemaal niet nodig, dus ook die vergelijking gaat scheef.
Dat je er in IndonesiŽ in bepaalde gebieden, meestal grote steden, mooie wijken met schitterde woningen ziet is niet zo vreemd, want als 18 % in welstand leeft zijn dat meer dan 43 miljoen mensen waarvan een flink deel zich wel zoiets kunnen veroorloven.

Een foto van het huis van je pa is dus niet nodig, de meeste mensen hier op het forum komen al jaren in IndonesiŽ of wonen er, die weten precies de situatie.
Ik zal je een foto laten zien van een huis in een mooie wijk op een heuvel in de stad op Batam, een vrij welvarend eiland.
De wijk staat vol met dit soort huizen, maar ik zal ook een foto laten zien wat de mensen zien als ze uit het raam kijken.
Deze foto's heb ik zelf genomen Emoticon: Yes!

Het uitzicht

En een stukje verder dit.

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

On 30-07-2013 01:54 Dragonathan wrote:

Dat geloof ik wel .
Als je een privehuis kan bezitten in Pondok Indah en "hypotheekvrij" en in bepaalde subwijk,hangt ook af welke buurt , Jalan Raya -Protokol of bij de Jln " sayap" wegen naast de grote weg ( Jl Arteri ) is men wel (denk ik Emoticon: Wink ) multi miljonaire ( Euro) .

Ik heb nog hun zien bouwen .

bisa dicek of makemyday .

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

On 30-07-2013 02:39 sabar2 wrote:
De prijzen van huizen zijn in heel azie goedkoper, niet alleen Indonesie.
Grondprijzen zijn overal verschillend sommige plaatsen zijn hoger als elders
Voor 80 juta kun je al een "huis" kopen in Indonesie,goedkoper is zelf bouwen
van karton of golfplaten een "normaal" huis in Indonesie dan zit je rond de 200-300 juta
maar da's ook per gebied verschillend de meeste huizen in Indonesie zijn niet groot
en wanneer ze groot zijn dan wonen er meerdere mensen in een huis.
Maar jij kijkt natuurlijk alleen naar villa's in "jouw" wijk.

Tot 3 jr geleden ging ik geregeld op bezoek /logeren in de centrum van Jakarta , het is een gewone straat , geen Menteng-Pondok Indah , Kemang, Permata Hijau en andere nieuwe "rijkere" wijken .
En toch zijn de huizen op zijn minst vanaf 10 M tot ongeveer 20 M.Hangt van de ligging , de grote van het perceel etc.
1M = 1 miljard rupiah)
Die mensen die daar wonen of gewoond hebben zijn NIE T rijk.
Zie de topic van Amed:
http://forum.indonesiepagina.n(...)markt_oververhit.php
Indonesia is een land van tegenstellingen !!

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

Inderdaad SA Indonesie is een land van tegenstellingen en bestaat uit meer
als de wijk Pondok Indah en het eilandje Bali.
Sommige toeristen begrijpen dat wel, maar er zijn mensen die leven nog
in hun fantasie en soms hebben die even een electroshock nodig, om wakker
te worden.

Sommige mensen zijn oost-indisch doof en/of hardleers en die verhalen van
mijn rijke familie in Indonesie die komen regelmatig terug en dan zelf sokken
en ondergoed van zeeman dragen.

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

On 30-07-2013 14:34 sabar2 wrote:
Inderdaad SA Indonesie is een land van tegenstellingen en bestaat uit meer
als de wijk Pondok Indah en het eilandje Bali.
Sommige toeristen begrijpen dat wel, maar er zijn mensen die leven nog
in hun fantasie en soms hebben die even een electroshock nodig, om wakker
te worden.

Sommige mensen zijn oost-indisch doof en/of hardleers en die verhalen van
mijn rijke familie in Indonesie die komen regelmatig terug en dan zelf sokken
en ondergoed van zeeman dragen.

Nogmaals, Indonesia is een land van tegenstellingen.
Met verschillende economische lagen , van (zeer) arm tot (zeer) rijk.
Dus het heeft geen zin om vergelijkingen te maken tussen verschillende sociaal/economische lagen .
Een appel is geen peer , zoals een durian geen ananas is.
Ieder heeft zijn eigen achtergrond en ideaalbeelden.
Waar ze zelf gelukkig en "senang" voelt.

Je hebt ook gelijk ,dat sommigen wakker gemaakt moeten worden .

Persoonlijk ken ik geen rijke mensen ( met minimaal asset van 5 miljoen US dolari asse/1 milj cash = volgens de norm van een een Westerse Bank ) dus kan ik niet weten hoe ze leven .
Ik kan alleen maar vertellen over de mensen waarmee ik zelf om ga .
Mijn sokken komen ook uit Beverwijk ,mijn Bermuda komen uit Seaman, daar heb ik ook geen moeite mee .

Anorak
Gebruiker
User icon of Anorak
spacer line

Tuurlijk, Om Sid gelooft het wel Emoticon: Clown

Hoe dan ook. Nooit eigendom. Dat kan nog steeds niet.

Iedereen kan zijn muil wel een draai geven.

Lachwekkend!

Where there is a will there will be relatives.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

81,951,871 pageviews Een website van indahnesia.com