Pinproblemen in Indonesie (nieuws van Mastercard)

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
63 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

On 16-08-2013 23:02 Martin-Solo. wrote:

[quote removed]

Maak het niet tegek Sabar, Bij storten buiten europa blijft het gewone rekening nr instant en komt keurig aan op mijn rekening.

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.Martin-Solo

ik had het over overmaken niet storten
maar wellicht heb je dan een andere verklaring waarom ik wel geld kan overmaken
van Raborekening in Nederland naar BRI in Indonesie maar niet van dezelfde Rabo-
rekening naar BCA in Indonesie

Bij Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.Malam lukte het ook niet van ING in Nederland naar BCA in Indonesie

Dus da's herkenbaar bij mij.

## Edit : ik heb het over prive-rekeningen geen zakelijke rekeningen want die lopen via een andere procedure/systeem bij de banken Althans wel bij de Rabo, bij ING durf ik dat niet zeggen.

Ivm met de IBAN-conversie draaien er momenteel 2 systemen parallel SEPA en IBAN
echter ontvangende deelnemers (ook bv BCA en BNI) behoren wel hun software
aangepast te hebben voor dit nieuwe internationale systeem en ik begrijp dat daar
de bottleneck ligt van een deel van de problematiek maar de oorzaak ligt wederom
bij de te snelle invoering van het europese systeem bij de banken

Maar niemand hoeft mij te geloven wie weet heb ik wel een dikke duim waar ik al die onzin uit zuig.
Wanneer je problemen ondervindt en de juiste mensen weet te benaderen dan wordt je heel snel wijzer.
Banken / bedrijven die transacties doen met europa en niet mee gaan met het systeem
kunnen vanaf 1 februari 2014 hun europese transacties vergeten.

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

Martin-Solo.
Gebruiker
User icon of Martin-Solo.
spacer line

On 16-08-2013 23:11 sabar2 wrote:

[quote removed]

ik had het over overmaken niet storten

Jah ik bedoelde overmaken daarna word het gestort op de rekening Emoticon: Wink Tidak apa2

Live life to the max.......

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

On 17-08-2013 00:45 Martin-Solo. wrote:

[quote removed]

Jah ik bedoelde overmaken daarna word het gestort op de rekening Emoticon: Wink Tidak apa2

Zolang het aankomt is het geen probleem Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.Martin-Solo maar als het niet meer
aankomt weet je in iedergeval wat een mogelijke oorzaak kan zijn.
De europese banken zijn "achter de schermen" van alles aan het veranderen
en te overhaast waardoor er links en rechts wel eens een kink in de kabel komt.
Ben je echter afhankelijk van die centjes dan "reserves" aanleggen, voor als het
fout mocht gaan lopen. We zijn helaas overgeleverd aan de bank-maffia.
Don't shoot the messenger, ik kom er ook alleen maar proefondervindelijk achter
omdat het bij mij verkeerd liep en ik aan de bel ging trekken.
Ik hoop zelf het tot begin maart in Solo zonder problemen te overleven, maar ik heb
inmiddels "het thuisfront in Nederland" stand-by gezet dat in noodgevallen er
iets evt geregeld moet gaan worden, want ik zit ook in een verbouwing die voor
75%, als het lukt met het regenseizoen, af moet komen, voordat ik weer terugkeer

Mocht je zakelijk bv gebruik maken van iDEAL dan kan er m.i.v. 1 augustus j.l.
ook iets fout lopen mocht je eea niet aan hebben aangepast en geen ideal versie 3.3
hebben. IDEAL is al SEPA-proof in versie 3.3

http://www.ideal.nl/?s=idealupdate

Allemaal gratis tips van "Om Sabar" Doe er uw voordeel mee.
U kunt zelf nakijken of "Om Sabar" onzin uitkraamt. Ik dacht het niet.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Ik kom dus net terug van bank Mandiri, ook daar werkt mijn ING kaart met Maestro logo niet

totto
Gebruiker
spacer line

Dit kreeg ik net binnen.

up till now still have problem but same time they can take money via bni atm and same time is does't work.
better if they have credit card take money via bii atm can take money 3 million in one time.

Toto Travel.com

Anorak
Gebruiker
User icon of Anorak
spacer line

Ik ben op reis dis heb gisteren even contact opgenomen met mijn locale bank.
Die geven te kennen dat mastercard problemen heeft. Nog steeds. Heeft niks te maken met banken of atm. Ze deden mij het advies een andere credit card te nemen. Masrer card schijnt kosten in rekening te brengen voor transactie buiten de overeenkomsten.

Alle online betalingen kun je gewoon doen. Maestro en mastercard is niet op korte termijn te verwachten dat de problemen zijn opgelost. Advies is, als het niet werkt, een geldwisselaar te zoeken die een apparaat heeft. Dan kan het wel.

Where there is a will there will be relatives.

joost
Gebruiker
spacer line

ik kan normaal pinnen met mijn Rabo wereldkaart bij de BRI. Gisteren nog in Bondowoso 6,7 juta.
1 week geleden was ik in Malang ook geen probleem.
Een paar weken geleden ook bij de bank Mandiri. Daarna niet meer geprobeerd want BRI gaf geld.
Alleen bij de BCA en BNI lukt het niet.

BintangJan
Gebruiker
User icon of BintangJan
spacer line

Nu het er echt op gaat lijken dat pinnen vaak niet mogelijk is wil ik graag antwoord op de volgende vraag. Ik heb al gegoogelt, maar kan het antwoord niet vinden. Ben ook een slechte c.q. ongeduldige zoeker.
Maar, hoeveel eurootjes mag je meenemen naar Indonesia?

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

Ik dacht me te herinneren ergens gelezen te hebben maximaal 100 juta
100.000.000 rupiah dus.
(het totaal van alle valuta die men bij zich heeft wordt geteld)

Vwb uitvoer is het maximum 10.000 euro dat weet ik wel zeker.
Vorige keer werd nl iedereen na de douane-passage in Nederland
specifiek benaderd of men meer als 10.000 euro bij zich had, dat was
een of andere steekproefactie vandaar dat ik dat zeker weet.

LET OP: rekening houden met de wisselkoers niet te veel euro's meenemen

Martin-Solo.
Gebruiker
User icon of Martin-Solo.
spacer line

Tot 100 Juta is inderdaad toegestaan, staat ook vermeld op je inkomst-papier( Customs declaration) die je invult Emoticon: Party!

Live life to the max.......

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

BintangJan
Gebruiker
User icon of BintangJan
spacer line

Martin,
Ik weet dat deze vraag altijd gesteld wordt op de Customs declaration, maar daar vink ik altijd automatisch NEE aan, omdat we betaalpassen en creditcards bij ons hebben. Nu er moeilijkheden zijn met de pinautomaten is het wel van belang om te weten hoeveel je mee mag nemen. 100 Juta omgerekend is dus ca. 8.000 euro.

Bedankt voor jullie reactie.

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

leomanado
Gebruiker
spacer line

Vandaag 2 x gepind bij verschillende Mandiri ATM's. Beiden zonder problemen. Die werkten dus nog steeds. Ook BNI geprobeerd, tevergeefs: "kaart wordt niet herkend"
In Manado Anne Miek vind je verschillende Mandiri ATM's oa in de Mega Mall.
Verder kun je geld wisselen bij MBH, is een stoffenwinkel in de buurt van de haven en het Celebes hotel. Dezelfde eigenaar heeft een restaurant in Jl Sudirman recht tegen over hotel Swiss Bell. Die is zo goed als 24 uur per dag open en geeft een prima koers. Vandaag 13.884 Rp/Ä

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

Bedankt voor de feedback Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.Malam Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.Toto Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.Leomanado dus met mijn rabo-pasje kan ik het ook nog proberen bij een Mandiri-atm, met een ING-pas werkt het dus niet overal bij Mandiri-atm's (alleen bij de blauwe ATM's in Bali wel volgens sommigen) en dan ook nog bij de werkende BII ATM

Maar werkende ATM's van oa BRI,Mandiri en BII geven geld, dus even een kwestie
van de juiste ATM vinden en het juiste pasje ING of Rabo

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 18-08-2013 17:24 leomanado wrote:
In Manado Anne Miek vind je verschillende Mandiri ATM's oa in de Mega Mall.
Verder kun je geld wisselen bij MBH, is een stoffenwinkel in de buurt van de haven en het Celebes hotel. Dezelfde eigenaar heeft een restaurant in Jl Sudirman recht tegen over hotel Swiss Bell. Die is zo goed als 24 uur per dag open en geeft een prima koers. Vandaag 13.884 Rp/Ä
Thx Leo. En die geldwisselaar idd nog een goeie koers ook.
gr
AM

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

leomanado
Gebruiker
spacer line

Anne Miek
Dank je wel, overigens heb ik een typefout gemaakt zie ik, de naam is ABH. Hij zit vlak bij de haven ( boten naar Bunaken) op de hoek van de weg naar Tuminting. Een groot bord moneychanger hangt aan de muur. Zijn restaurant in Sudirman tov Swiss Bell hotel is overigens ook makkelijk te vinden
gr
Leo

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Mocht de Mega Mall te ver weg zijn, om de hoek van het Aston Hotel aan Sudirman ligt een groot kantoor van Mandiri, met een aantal pin-automaten. De straatnaam is Jalan Dotulolong Lasut... maar dat is wat moeilijk uitspreken.. haha..

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 19-08-2013 14:39 Yerun wrote:
Mocht de Mega Mall te ver weg zijn, om de hoek van het Aston Hotel aan Sudirman ligt een groot kantoor van Mandiri, met een aantal pin-automaten. De straatnaam is Jalan Dotulolong Lasut... maar dat is wat moeilijk uitspreken.. haha..
Nee hoor, niet te ver weg. Als ik goed kijk ligt Aston ongeveer 1 kilometer van mijn eigen hotel. En Manado heeft Blue Bird. Die straatnaam gaan we gewoon afkorten.... Emoticon: Smile

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

pbbudd
Gebruiker
spacer line

Nog steeds lastig om te pinnen dus...

Wat adviseren jullie? Genoeg eurotjes meenemen? En travellercheques? (Kan ik deze overal innen?)

Ik heb rabo wereldpas, bij welke bank heb ik de meeste kans om te pinnen?

Kom aan op Medan, is daar een werkende pinautomaat?

leomanado
Gebruiker
spacer line

beste pbbudd
Zoals je hierboven kunt lezen, kun je met je Rabopas bij Mandiri pinnen. Ook in Medan zul je die voldoende kunnen vinden, waarschijnlijk op de airport al. Ik zou voor de zekerheid wat euro's meenemen, in de orde grootte van 250? Kun je altijd een paar dagen mee vooruit voor het geval dat. Ik doe dat trouwens naar alle landen.

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

Het verse nieuws mbt tot de pinproblemen in Solo
In de buurt van het vliegveld net voorbij de imigrasi ligt
hotel Fave, met 18 verschillende ATM's

3 x BRI geen succes
Mandiri verschillende ATM's
VISA geen succes, Mastercard wel succes, Maestro wel succes
Danoman succes. BII succes, BCA geen succes,BNI geen succes

Nabij mijn kampong staan ook diverse ATM's:
BRI,BCA,BNI geen succes Mandiri jackpot 1.250.000 rupiah's in biljetjes
van 50.000 dus ik ben weer even rupiah-millionair.

Dus wanneer je in grotere plaatsen bent met diverse ATM's is het even zoeken
maar het geld komt te voorschijn.
BRI heeft tot vorige week wel gewerkt vlgs bule's hier, maar ineens was het niet meer
mogelijk, ik denk dat er te veel werd gepind Emoticon: Yes! Emoticon: Yes!

**Edit: zowel RABO als ING werken dus bij mij

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Conclusie, een brandbom in dat hele bankwezen, waar het probleem zit zal mij een worst zijn, maar hoe is het in Godsnaam mogelijk dat je in een tijd dat we in staat zijn een mug dood te schieten op de maan hier 4 of 5 creditkaarten nodig hebt om geld te pinnen.

Goorlappen van de bovenste plank, banken hier zeggen kweet het niet, banken in Nederland zeggen kweet het het niet, zelfs Mastercard zegt kweet het niet, wat is dit voor een goor spelletje Emoticon: Angry

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

De banken en politici spelen spelletjes over de ruggen van jan-met-de-pet
Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.Malam da's duidelijk, het enige wat men kan doen is altijd voorbereid zijn
Een oude sok met geld (of een legging vol) dient men ergens achter de
hand te houden want als we overgeleverd zijn aan het digitale dataverkeer
alleen dan kun je zo maar eens ineens zonder cash komen te staan.
Ik ga vandaag nog even wat cash eurootjes omwisselen tegen een kruiwagen
vol met rupiahs en dan zand,semen,stenen,ayaman etcetera inslaan.
Ik zal de lokale economie in Solo wel een handje helpen zodat er weer wat
tukang extra uang in handen krijgen.
Tzt is mijn rumah dan klaar voor mijn "oude dag", merdeka in Indonesie tzt Emoticon: Party! Emoticon: Party!

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Het probleem is nog niet zo zeer of het nu wel of niet werkt, maar de complete onduidelijkheid en kennelijke willekeurigheid aan banken, cards, dag van de week en tijdstip.. Ik word toch steeds blijer dat ik lekker mijn zaakjes hier op orde heb, salaris in rupiah's krijg en ook mijn belastingen in rupiah's betaal zeg.

pbbudd
Gebruiker
spacer line

bedankt sabar2 voor de update.

wij vliegen as dinsdag richting Medan. Voor de zekerheid wat eurootjes mee in de oude sok haha.
Voor de rest zoeken proberen zoeken proberen !

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2018
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

70,053,338 pageviews Een website van indahnesia.com