Pinproblemen in Indonesie (nieuws van Mastercard)


 Subforum Algemene Indonesiëpraat 
82 bezoekers





Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line
 

Ik heb even een lijntje uitgegooid naar Mastercard en dit kreeg ik als antwoord:

De Telegraaf heeft zijn werk niet goed gedaan, deze problemen zijn al bekend
sinds 9 juli en onder controle.

Het heeft met de nieuwe EMV-chip op de Europese passen te maken.
Die zijn ingevoerd om consumenten te beschermen tegen fraude

Een paar Indonesische banken hebben hun systemen nog niet aangepast,
waardoor geld pinnen bij de geldautomaat soms niet lukt.

Bij 70% van de Indonesische banken kunnen kaarthouders nog steeds geld opnemen. Voor info en tips zie:

http://mastercard.pressdoc.com(...)tomaten-in-indonesie

Het belangrijkste

ēIn urgente situaties kunnen kaarthouders bellen naar het gratis nummer 000-1803-1-887-0623 (dit nummer werkt alleen vanuit IndonesiŽ of naar het gratis internationale nummer 001-636 -722-7111. Een vertegenwoordiger van MasterCard zal ervoor zorgen dat de bank van de kaarthouder deze op een afgesproken locatie van contant geld voorziet. Hiervoor worden geen bijkomende kosten gerekend.

Deze geldopnamebeperking is van tijdelijke aard. MasterCard stelt alles in het werk om de hinder tot een minimum te beperken. MasterCard zal nieuwe informatie verstrekken zodra de aanbieders van geldautomaten de beperking hebben opgeheven.

Toch leuk als je contacten hebt

Dus informeer uw contacten/vrienden/klanten in Indonesie





Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line
 

Het heeft met de nieuwe EMV-chip op de Europese passen te maken.
Die zijn ingevoerd om consumenten te beschermen tegen fraude

Een paar Indonesische banken hebben hun systemen nog niet aangepast,
waardoor geld pinnen bij de geldautomaat soms niet lukt.


Aardig verhaal 18 juni kon ik bij BCA nog pinnen, 21 juni niet meer.
Sinds 9 juli bekend en onder controle?
22 juli kon het ook niet meer bij de bank BNI, onder controle?

Dit was het antwoord van de ING, zitten die misschien te slapen, of willen ze niet toegeven dat er een probleem is?

Geachte heer,

In uw e-mail geeft u aan dat bij enkele banken in IndonesiŽ geen geld op kon nemen. Wij vinden dit erg vervelend voor u.

Wij kunnen niet achterhalen waarom u geen geld op kon nemen. U kunt uw Betaalpas wereldwijd gebruiken. Wellicht was er een kleine storing toen u probeerde geld op te nemen. Wij adviseren u om het op een later tijdstip of bij een andere bank nogmaals te proberen.

Voor vragen kan ik volgens Mastercard bij mijn bank terecht, nou dit antwoord krijg ik dus.
Bij vertoon van je betaalpas aan de balie van de bank kan je wel geld op nemen, ik heb 3 weken geleden al in de clinch gelegen aan de balie van bank BCA die wisten dus gewoon van niets en ik werd het bos ingestuurd Emoticon: Bye bye

Informeer maar bij je bank was het antwoord, dit ligt niet aan de bank BCA Emoticon: Confused



sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line
 


On 24-07-2013 02:56 Malam wrote:
Het heeft met de nieuwe EMV-chip op de Europese passen te maken.
Die zijn ingevoerd om consumenten te beschermen tegen fraude

Een paar Indonesische banken hebben hun systemen nog niet aangepast,
waardoor geld pinnen bij de geldautomaat soms niet lukt.


Aardig verhaal 18 juni kon ik bij BCA nog pinnen, 21 juni niet meer.
Sinds 9 juli bekend en onder controle?
22 juli kon het ook niet meer bij de bank BNI, onder controle?

Dit was het antwoord van de ING, zitten die misschien te slapen, of willen ze niet toegeven dat er een probleem is?

Geachte heer,

In uw e-mail geeft u aan dat bij enkele banken in IndonesiŽ geen geld op kon nemen. Wij vinden dit erg vervelend voor u.

Wij kunnen niet achterhalen waarom u geen geld op kon nemen. U kunt uw Betaalpas wereldwijd gebruiken. Wellicht was er een kleine storing toen u probeerde geld op te nemen. Wij adviseren u om het op een later tijdstip of bij een andere bank nogmaals te proberen.




Bij de ING heb je waarschijnlijk antwoord gekregen van een broekie van 18 of 19 jaar
die een paar uurtjes bijklust (vakantiebaantje)
Ik heb zelf geen hoge pet op van de ING helpdesk daar is (bij mij) al vaker een
verkeerd antwoord gegeven.

BNI dat kan ook een tijdelijke (normale) verbindingsstoornis zijn.

Het verhaal (met datum 9 juli) staat duidelijk op de website van Mastercard
en BCA wordt met name genoemd als een van de banken waar problemen
voorkomen, maar die hebben wel vaker problemen.

BRI zou werken en dat gaf je ook zelf aan, dus mochten er nog problemen
zijn kun je GRATIS bellen vanuit Indonesie en het geld wordt bezorgd
waar je het nodig hebt.
Dus Malam aanpakken dat gegeven paard het is GRATIS Emoticon: Smile Emoticon: Smile Emoticon: Yes! Emoticon: Yes!

En die ING medewerker zou ik een GRATIS Mastercard-link sturen
met het advies om zich bij te scholen en de Telegraaf ook te lezen
en die medewerkers van BCA die niets van een probleem afweten
kun je nu ook voorlichten, jammer dat we er niet samen heen
kunnen gaan ik heb net weer wat leuke scheldwoorden geleerd Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud

Het is duidelijk dat ze een spelletje met je spelen Malam
Ik zou gewoon lekker pinnen bij BRI en anders het gratis nummer
bellen. Maar dat er niks aan de hand is terwijl zowel mastercard
op hun website als de Telegraaf er melding van maken dan zijn
er een aantal minkukels bezig.Zowel bij BCA als ING
(misschien iets voor dat programma ..Ook dat nog ....)



Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line
 

Malam

Volgende reactie ontving ik via twitter (van INGwebcareTeam)


ING Webcare Team
Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.INGnl_webcare

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.XXXXXXXX helaas hebben wij hier geen invloed op.
Zie voor meer informatie ook de volgende link:
http://mastercard.pressdoc.com(...)tomaten-in-indonesie

Dus ze verwijzen zelf ook naar Mastercard-website, dus het ligt er maar net aan wie je
het vraagt bij ING





Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

Keduadam
Gebruiker
User icon of Keduadam
spacer line
 

Nu wordt het allemaal wat dubbel op (heen en weer lezen van twee, zelfs drie vrijwel identieke topics)... Albert had misschien niet de nieuwe topic moeten beginnen over bankpinnnen...?

Oh ik zie dat Malam 4 weken geleden begon, met bank toestanden... toen Albert, nu weer Sabar (gespecificeerd 'Mastercards').


Your attitude determines your altitude

RPeetoom
Gebruiker
spacer line
 


On 24-07-2013 00:12 sabar2 wrote:
Ik heb even een lijntje uitgegooid naar Mastercard en dit kreeg ik als antwoord:

De Telegraaf heeft zijn werk niet goed gedaan, deze problemen zijn al bekend
sinds 9 juli en onder controle.

Het heeft met de nieuwe EMV-chip op de Europese passen te maken.
Die zijn ingevoerd om consumenten te beschermen tegen fraude

Een paar Indonesische banken hebben hun systemen nog niet aangepast,
waardoor geld pinnen bij de geldautomaat soms niet lukt.

Bij 70% van de Indonesische banken kunnen kaarthouders nog steeds geld opnemen. Voor info en tips zie:

http://mastercard.pressdoc.com(...)tomaten-in-indonesie

Het belangrijkste

ēIn urgente situaties kunnen kaarthouders bellen naar het gratis nummer 000-1803-1-887-0623 (dit nummer werkt alleen vanuit IndonesiŽ of naar het gratis internationale nummer 001-636 -722-7111. Een vertegenwoordiger van MasterCard zal ervoor zorgen dat de bank van de kaarthouder deze op een afgesproken locatie van contant geld voorziet. Hiervoor worden geen bijkomende kosten gerekend.

Deze geldopnamebeperking is van tijdelijke aard. MasterCard stelt alles in het werk om de hinder tot een minimum te beperken. MasterCard zal nieuwe informatie verstrekken zodra de aanbieders van geldautomaten de beperking hebben opgeheven.

Toch leuk als je contacten hebt

Dus informeer uw contacten/vrienden/klanten in Indonesie




Een lijntje uitgegooid? Contacten bij Mastercard? Emoticon: Worship
Hoeveel dagen nog?



Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line
 

Bij de bankmaffia, jenever know.
Die heren hebben ons geld in beheer en tegenwoordig kan je niet meer zonder.
In het land der blinden is ťťnoog koning.
Eerlijk vertellen wat er aan de hand is, doen ze ook niet, dat blijkt inmiddels.
Dus gewoon afwachten Peetoom, tot de heren er uit zijn Emoticon: Angry



zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line
 

Ja nu zijn jullie wel een beetje uitgeschoten met drie site over problemen met de bank en met het pinnen een beetje te veel van het slechte...... Emoticon: Confused Emoticon: Devil
Zelf een bank oprichten misschien is dat wat.


Harry heeft nu een bank opgericht denk ik ?????


Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line
 

kom net van de lokale ING bank
het probleem is bekend
de oplossing is er ook al lang (staat gewoon op internet meneer)


Wat kan ik doen als ik niet kan pinnen in het buitenland?


Neemt u contact op met de Alarmlijn: +31 58 212 6000.
Onze medewerkers zijn 24 uur per dag, 7 dagen per week bereikbaar.


Is uw vraag hiermee beantwoord? Ja / Nee


het Telegraaf-verhaal klopt niet vlgs de medewerkers van ING
en er wordt netjes verwezen naar ...... de site van Mastercard ...... tadaaaaaaaa Emoticon: Laugh out loud

Dus .... niet zeiken het gaat geweldig in Nederland (vraag maar aan Rutte)
er is geen armoede, er zijn geen pensioenproblemen, de werkeloosheid valt
wel mee (elders is het erger) en pinproblemen dat gebeurd wel eens.

De banken en de regering daar kun je op bouwen Emoticon: Yes! Emoticon: Yes!

Vind ik ook, eerst beton erover dan heb je een fundament en dan bouwen maar Emoticon: Laugh out loud

Heeft U verder nog andere vragen waar ik U mee kan helpen ??


Maar wees blij dat U niet in Frankrijk zit want dan had U geeneens kunnen bellen
want KPN lag er sinds zaterdag al uit in Frankrijk.






Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line
 

Nou mag ik eerlijk zijn Emoticon: Confused
Liever een week zonder die k.t telefoon als heel Den Pasar afstruinen naar een ATM die werkt en dan na die niet gevonden te hebben vervolgens 2 uur in een bank op je beurt wachten om je eigen centjes te kunnen krijgen Emoticon: Bye bye



sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line
 


Binnenkort zal het nog wel leuker worden Malam
Want de Obral komt weer van stal (en rond Idul Fitri)
dan moet het geld rollen Gengsi gengsi gengsi

Dus als je dan een ATM gevonden hebt die werkt
is deze wellicht al zonder biljetjes want de lokale
bevolking krijgt het weer op de heupen.

Uangmania Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud


Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line
 

U hoeft niet te schelden op Indonesie of de indonesische banken
want de oorzaak van de pin-storingen ligt niet in Indonesie

Mastercard begint zichzelf te verraden:

http://mastercard.pressdoc.com(...)utomaten-in-maleisie

Na Japan en Indonesie is nu ook Maleisie aan de beurt

In Japan waren er maar problemen bij 2 banken die waren
redelijk snel verholpen (binnen een week) eea schijnt nu weer te werken
vlgs Mastercard

http://mastercard.pressdoc.com(...)eld-opnemen-in-japan


Kunnen Nederlanders nog een ander kiezen als Mastercard (of maestro)
of zijn wij weer overgeleverd aan de banken (ook op vakantie) ???
(of bij verblijf in het buitenland)

Hou onderstaande link in de gaten ivm updates voor indonesie:

http://mastercard.pressdoc.com(...)tomaten-in-indonesie

Inmiddels is Mastercard er al achter gekomen dat geldopnames met vertoon
van je paspoort in Indonesie niet mogelijk zijn

(dat wist de uitzendkracht die de eerste mededeling maakte niet,die dacht
zo kan het in Nederland dus dan kan dat in Indonesie ook, jeweetwel Emoticon: Laugh out loud )

Met een update wordt slechts de vorige tekst veranderd zodat men evt onzin
die men zelf heeft uitgekraamd verbergen kan.





Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line
 


Inmiddels is Mastercard er al achter gekomen dat geldopnames met vertoon
van je paspoort in Indonesie niet mogelijk zijn
Dat werkt alleen met je credit card inderdaad, maar is duur en tijdrovend, en bovendien zijn volgende week de banken 9 dagen dicht vanwege Idul Fitri.

Hopelijk kunnen ze alles gewoon weer aanzetten per direct en hun centen-kwestie niet over de rug van de klanten uitvechten. Die zijn nu de dupe, en niet zo'n klein beetje ook!



joost
Gebruiker
spacer line
 

Kan met mijn rabopas niet pinnen bij BCA en BNI.

Wel kan ik normaal pinnen bij BRI bank en de Mandiri



sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line
 

OPGELOST ??!!!

We zullen het zien

http://www.indoweb.nl/8-banken(...)dse-pinpassen-48852/

Geldautomaten van 8 Indonesische banken accepteren weer Nederlandse pinpassen. Dit meldt een woordvoerder van MasterCard International desgevraagd aan Indoweb

Wat ik wel vreemd vindt is dat Mastercard een ander verhaaltje verteld
op hun eigen website als wat men (zgn) tegen indoweb heeft verteld

http://mastercard.pressdoc.com(...)tomaten-in-indonesie


Wie moet ik nu geloven ??
De redactie van indoweb of de uitzendkrachten van Mastercard ??
Met welke persvoorlichter bij mastercard heeft indoweb gesproken ??

Voor mediavragen (niet voor publicatie): Isabelle Roels, Communicatiemanager,
T +32 498 585213, E Isabelle_RoelsEmail-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.mastercard.com



Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

Anorak
Gebruiker
User icon of Anorak
spacer line
 

Ik heb net even geprobeerd. Mijn mastercard werkt NIET .
Proef op de som, collega uit Italie? Werkt niet! Collega uit Engeland? Werkt niet.

Toeval? Is er iets meer aan de hand?

Ik checkte met gewone bankpas? Werkte wel.

Wat gaat er mis in het internationale geldverkeer? Emoticon: Confused


Where there is a will there will be relatives.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line
 

Mbt Indoweb heb ik moeite met het volgende stukje

...Mensen met een Nederlandse bankpas zouden weer gewoon geld op moeten kunnen nemen bij de atmís van Bank Mandiri, Bank Rakyat Indonesia, Bank Internasional Indonesia..... etc. met nadruk op "zouden weer". Dat vind ik niet echt overtuigend.

Er kan wel beloofd worden dat na telefonisch contact er een medewerker zal zorgen dat op de betreffende locatie geld beschikbaar komt maar hoe moet dat dan met die 9 dgen? Ongelukkiger had het allemaal niet gekund midden in het toeristenseizoen.

Ik denk dat ik mijn ouwe sok maar meeneem. Hoewel ik pas over 7 weken vertrek is het niet ondenkbaar dat dit probleem niet snel wordt opgelost. Maar een ongelukkiger combinatie dan aankomen op vrijdagmiddag, naar de volgende bestemming op maandagochtend vroeg en een zeer beperkte keus aan banken op Halmahera kan ik niet bedenken. Ik moet zelfs nog maar hopen dat de moneychanger niet in het weekend gesloten is.


Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line
 

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.Anorak
Ik heb begrepen dat ze recentelijk een aantal mensen op hebben gepakt met
stapels valse rupiahs in hun bezit.
Wellicht probeert men het aantal rupiahs op de markt te beperken
om zo beter te kunnen traceren wie er nog veel uitgeeft
Immers er zijn (in verhouding) niet veel Indonesiers met veel cashgeld
(ik zeg maar wat) Emoticon: Laugh out loud

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.AM die oude sok moeten we in nederland (ivm de pinstoringen) ook bij de hand
houden, maar dan zijn het "hackers" die het "verstoren" wordt gezegd.
Maar wanneer je een voorraadje rupiahs mee moet sjouwen dan heb je denk ik een legging nodig Emoticon: Worship


Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line
 

Ik vind het toch net iets anders als er in Nederland pinstoringen zijn (zelf nog nooit meegemaakt). Je kunt naar de bank of desnoods bij iemand iets lenen.
Als je die drie dingen in Indonesie niet hebt dan heb je echt een probleem.

Ik vind dat je deze Emoticon: Laugh out loud wel erg vaak gebruikt maar ik wil jou wel eens zien als je straks geen kant meer op kunt. Letterlijk in dit geval.




Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line
 

Die Emoticon: Laugh out loud is wellicht een stopwoordje van me.

Ikzelf relativeer alle "problemen" altijd.
Ik ben meestal wel voorbereid, da's een beetje mijn "instinct"
omdat ik al veel tegenslagen heb meegemaakt.
Ik heb voor mezelf niet veel nodig ik ben niet veeleisend.
Mocht ik geen kant meer op kunnen dan is het simpel bij mij.
Ik ben een rollingstone where I lay my head is my home.
Komt wel goed tzt ... sabar2

Deze week gaat er een transfer richting Indonesie waar ik het wel even mee uit ga houden.
Ik moet ook de volgende stap van de renovasi uit laten voeren dus
pinproblemen moet ik ontwijken. Ik neem ook wat handgeld mee en ik heb mijn
vrouw en schoonfamilie in Indonesie zitten dus ik kan altijd wel in een van de
7 sloten duiken. Maar ... in een van mijn eerste posts over dit onderwerp heb
ik al aangegeven dat ik meeleef met diegenen die met dit malheur geconfronteerd
worden dus zeker geen leedvermaak mijnerzijds.

Los daarvan ben ik actief bezig geweest om informatie in te winnen en
de oplossingen te publiceren hier zodat iedereen wist wat men kon doen.
Helaas meer kan ik ook niet doen.



Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line
 

Het gaat er niet om of je actief bezig was of niet maar als je in onderhand elke posting deze Emoticon: Laugh out loud gebruikt dan kan dat nogal verkeerd overkomen. Problemen kun je niet altijd relativeren. En al helemaal niet voor een ander. Op dit soort wantoestanden kun je niet voorbereid zijn. Dat heeft niets met tegenslagen te maken en het gaat ook niet om niet veel nodig hebben of veeleisend zijn.

Jij kunt een transfer doen of even bij de familie terecht maar hoe zie je dat voor je met toeristen? Er nl. twee dingen die je nodig hebt als je reist en dat is geld en een paspoort. De rest kun je allemaal kopen ALS je dat geld hebt/erover kan beschikken.
Ikzelf heb nog het geluk dat ik het nu al weet en erop voorbereid ben.

Maar het gaat niet (alleen) om jou of mij. Je zult daar maar zitten en een hoop stress hebben, eerste keer Indonesie, lang voor gespaard, ver van huis, niet weten hoe je het moet regelen, kostbare vakantietijd verliezen etc. etc. Jij weet in Indonesie hoe je dingen uit moet zoeken en ik ook maar de meeste toeristen niet.


Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

pierre
Gebruiker
spacer line
 


Misschien ligt het probleem met het niet kunnen pinnen wel bij het gefaseerd invoeren van het nieuwe IBAN systeem.

Ik moest vorige week geld overmaken naar een bank in Frankrijk, wel van mijn rekening afgeschreven maar nooit aangekomen in Frankrijk, na een week ben ik eens gaan informeren, grote verontschuldigingen van de bank, maar er bleek iets fout gegaan te zijn met de nieuwe IBAN nummers.

Nou lekker is dat.



sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line
 


On 30-07-2013 19:46 Anne Mieke wrote:
Het gaat er niet om of je actief bezig was of niet maar als je in onderhand elke posting deze Emoticon: Laugh out loud gebruikt dan kan dat nogal verkeerd overkomen. Problemen kun je niet altijd relativeren. En al helemaal niet voor een ander. Op dit soort wantoestanden kun je niet voorbereid zijn. Dat heeft niets met tegenslagen te maken en het gaat ook niet om niet veel nodig hebben of veeleisend zijn.

Jij kunt een transfer doen of even bij de familie terecht maar hoe zie je dat voor je met toeristen? Er nl. twee dingen die je nodig hebt als je reist en dat is geld en een paspoort. De rest kun je allemaal kopen ALS je dat geld hebt/erover kan beschikken.
Ikzelf heb nog het geluk dat ik het nu al weet en erop voorbereid ben.

Maar het gaat niet (alleen) om jou of mij. Je zult daar maar zitten en een hoop stress hebben, eerste keer Indonesie, lang voor gespaard, ver van huis, niet weten hoe je het moet regelen, kostbare vakantietijd verliezen etc. etc. Jij weet in Indonesie hoe je dingen uit moet zoeken en ik ook maar de meeste toeristen niet.


Je vroeg hoe ik het dan persoonlijk zou doen dus vandaar mijn antwoord.
Natuurlijk leef ik mee met de mensen die daar onvoorbereid tegenaan lopen.
Daarom dat ik ook direct aan de bel ging hangen.
Dat mensen via een gratis nummer geld bezorgd kregen heb ik gepubliceerd
mooier kan ik het niet maken en meer kon ik niet doen voor de toeristen.
Ik zelf ben geen toerist en weet wat er kan gebeuren en hoe het op te lossen
dat geluk heb ik.
Als uiterste oplossing -geld binnen een dag- heb ik zelfs western union
in beeld gebracht maar dan moet je wel iemand in Nederland hebben
zitten die je even uit de brand wil/kan helpen.

Even geen geld hebben da's niet zo'n drama voor sommigen misschien
die zijn zelfs al in paniek als de iphone niet werkt.
Heel normaal dat je in Indonesie soms 1 of 2 dagen niet kunt pinnen ivm
"verbindingsproblemen" en zoeken naar een werkende ATM da's
ook normale dagelijkse kost in Indonesie.
Ik ben al vele malen het stickertje "Defekt" tegengekomen.

Als er echt brand is dan verkoop je je iphone,spijkerbroek,horloge of digitale
camera. Dat doen ze in Indonesie allemaal.
Of je leent even wat geld met je paspoort als onderpand gebeurt ook vaker.
(alleen dan dien je een reisgenoot te hebben ivm collect Western Union)

Los daar van toeristen worden gewaarschuwt maar dat mensen onvoorbereid
vertrouwende 100% op hun pincard op vakantie gaan zonder zakgeld of
"verzekering" dan ben je nogal naief bezig
Maar ik weet het ze zijn er. Ik wil ze niet de kost geven.
In Indonesie (en veel andere landen) telt cash geld hebben en geen blind
vertrouwen in de ATM's.











Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line
 

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.AM; hoewel ik van 'internet' en 'online' ben en het lieft zelfs een rekening van 50.000 rupiah online of met PIN-pas betaal, moet je er in dit land (als inwoner, verblijver of toerist) nooit vanuit gaan dat alles werkt (maar dat weet jij natuurlijk al). De gemiddelde toerist is zich hier wellicht veel minder van bewust, onder meer door de goede omstandigheden in NL en de bezorgzucht van de EU. Maar dat heeft verder geen invloed op Indonesie.

Als ik op reis ga (Singapore, Nederland, Manado of Yogya) heb ik altijd een paar miljoen bij me. Rupiah's dan wel. Je weet immers maar nooit. Kleine voorbereiding die veel zorgen kan wegnemen. De meesten hebben hun vluchten en hotels reeds geregeld en zo niet kun je met 2 miljoen aan rupiah's (of 200 dollar of euro cash) je eigen redelijk redden enkele dagen mocht je totaal geen toegang hebben tot geld.



sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line
 


Via via hoor ik dat steeds meer mensen nog werkende ATM's vinden.
Het advies blijft leg een "voorraadje" aan.
Mastercard geeft nog geen statuswijziging aan.

Vandaag waren in Nederland ook diverse storingen met ABN-AMRO
pasjes maar dat was een lokaal probleem werd mij desgevraagd verteld
Echter het was in meerdere plaatsen wel alleen in de ochtend.
reden onbekend.

Vandaag de bank beroofd en portie getransfered
Hopelijk is het tegen de tijd dat ik aankom weer normaal.
Neem voor de zekerheid nog wat handgeld extra mee.
Op hoop van zegen dan maar.




Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.


nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

79,751,142 pageviews Een website van indahnesia.com