Rechtszaken in Indonesia

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
73 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent Indonesië gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geëxecuteerd in Indonesië  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · Indonesië gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Keduadam
Gebruiker
User icon of Keduadam
spacer line

Heel graag een advies van iemand die naast kennis, ook ev. ervaring heeft...?

Heb een stuk grond met huis daarop 'gekocht' (dacht ik), van 'vrienden' (dacht ik) die ik tenslotte een groot bedrag (ja ik weet het, ssssstommmm en NU schaam ik me rot Emoticon: Blush ) op goed vertrouwen (daggik) overmaakte op hun BCA nummer. Ze zijn zeer hatelijk (niet: haRtelijk) geworden en hebben alle contact verbroken.

Want na op weg geweest te zijn naar de notaris, die er 'niet was' -'na afspraak' (mss fake?)- moesten we tijd winnen, enz... Emoticon: Frustrated Ik dacht, nou ja, jarenlang vrienden, daggik dus weer.
Ik dacht, beter dan die rottig weinige NL- rente, kan ik het hier gebruiken voor t goede doel (arme mensen, opvang, enz). Dus mijn zuurverdiende geld 'laten werken', nu het leven ook -tig goedkoper is in Indon...

Het enige bewijs is mijn bankafschrift, behoorlijk gespecificeerd (waar, namen, waarvoor).

Heeft het ooit zin, nu ik een Kitas heb (indien zonder heb je helemaal al geen kans), om een zwaargewicht deurwaarder Emoticon: Devil daar op af te sturen?
Voordat ik hier info daarover (en via die ev. advocaat hier), ga vragen, wil ik toch graag gebruik maken van -meer betrouwbare- forumleden. Liefst ervaringsdeskundige(n). Immers, WIE kan je hier nog vertrouwen, denk ik wel eens na wat jaren hier. Sniff.

Your attitude determines your altitude

Amed East Bali
Gebruiker
User icon of Amed East Bali
spacer line

"caveat empor".

Met een deurwaarder gaat u dat niet redden, dat zal minimaal een echte advocaat (eventueel met deurwaarders assistentie om bijv. een beslag te betekenen e.d., maar dat zal pas kunnen als u aantoonbaar in uw recht staat en daarvoor heeft u een uitspraak van een rechter nodig.) moeten zijn om iets van uw geld terug te zien.

Terugvorderen bij een in gebreke blijvende partij (zeker als dat een "local" is) binnen een koopovereenkomst = civiele procedure en zal ca. 1,5 tot 3 jaar kunnen duren voor er een uitspraak van een rechter is.

Uw advocaatkosten voor uw rekening
De gerechtskosten voor uw rekening
Gemiddelde duur van een civiele procedure in Indonesie voor er uitspraak is = ca. 2 jaar en voor u (bij evt. uitspraak in uw voordeel) dan sowieso al een kapitaalvermindering door inflatie van ca. 15 tot 20%.

Zou maar heel snel proberen om iets met "uw vrienden" in de minne te schikken want anders komt er nog een heleboel kosten voor u bij om te pogen iets van uw geld terug te zien.

Succes!

If you have nothing to loose, you can risk everything

siebjans
Gebruiker
User icon of siebjans
spacer line

klinkt "zeer" bekent! Iets dergelijks heb ik aan de hand gehad.......
Lang verhaal, en nog langer kan ik er over praten.
Je mag me mailen als je meer wilt weten. (mail is bekent hier)

http://www.nuafhalen.com (nieuwsgierig wat af te halen is? kijk zelf eens)

Anorak
Gebruiker
User icon of Anorak
spacer line

Oeps Keduadam, spijtig voor je dat je er slachtoffer van bent. Inderdaad zoals AEB aangeeft, kijken of het in den minne te schikken is. Of een advocaat. Of beide tegelijk.

Bereidt je er op voor dat het geld gaat kosten. Houdt er ook rekening mee dat je er nooit meer iets van terug ziet. Simpel gezegd hadden jouw "vrienden"andere doeleinden met de financiele middelen. En je weet het, van een kale kip.................................

Where there is a will there will be relatives.

Keduadam
Gebruiker
User icon of Keduadam
spacer line

Allen zeer bedankt! Ik waardeer dat enorm Emoticon: Talk to the hand van jullie, een hulp in bange dagen te zijn.

Hoewel niet zo'n goed nieuws dus... maar had me er al op voorbereid.
Ben zo langzamerhand 'sick and tired to be sick and tired' betr. deze toestand.
Rekende er al niet meer zo op ook...

Maar hoe kunnen mensen met hun geweten zo hun laatste dagen slijten... mij een raadsel.

Ik laat het even bezinken.
Ja mijn geld is ook gedecimeerd nu... enz.
En rechtszaken... voor je levensplezier ook minder... is dat de moeite waard,
heb ervaring daarmee maar dat wil ik niet graag overdoen, die 'spelletjes' onderling, tussen steeds rijker wordende, in hun vuistjes lachende, 'problemsolving'(?) advocaten, enz...

Ook Siebjans, TX, als ervaringsdeskundige, feel so sorry for you...
heb je een e-mail gestuurd.

Keduadam
Gebruiker
User icon of Keduadam
spacer line

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.Amed EB; "... maar dat zal pas kunnen als u aantoonbaar in uw recht staat en daarvoor heeft u een uitspraak van een rechter nodig..."

Ja dat hoopte ik hier misschien te krijgen; ev. een percentage van slagen, een vermoeden, ... met mijn gegevens hierboven (alleen in bezit van Bankafschriften, gespecificeerd).
In hoeverre maak ik kans, sta ik (straks 'aantoonbaar' ) in mijn recht... Emoticon: Sadley

marcel70
Gebruiker
spacer line

On 19-07-2013 09:43 Keduadam wrote:
Heel graag een advies van iemand die naast kennis, ook ev. ervaring heeft...?

Heb een stuk grond met huis daarop 'gekocht' (dacht ik), van 'vrienden' (dacht ik) die ik tenslotte een groot bedrag (ja ik weet het, ssssstommmm en NU schaam ik me rot Emoticon: Blush ) op goed vertrouwen (daggik) overmaakte op hun BCA nummer. Ze zijn zeer hatelijk (niet: haRtelijk) geworden en hebben alle contact verbroken.

Want na op weg geweest te zijn naar de notaris, die er 'niet was' -'na afspraak' (mss fake?)- moesten we tijd winnen, enz... Emoticon: Frustrated Ik dacht, nou ja, jarenlang vrienden, daggik dus weer.
Ik dacht, beter dan die rottig weinige NL- rente, kan ik het hier gebruiken voor t goede doel (arme mensen, opvang, enz). Dus mijn zuurverdiende geld 'laten werken', nu het leven ook -tig goedkoper is in Indon...

Het enige bewijs is mijn bankafschrift, behoorlijk gespecificeerd (waar, namen, waarvoor).

Heeft het ooit zin, nu ik een Kitas heb (indien zonder heb je helemaal al geen kans), om een zwaargewicht deurwaarder Emoticon: Devil daar op af te sturen?
Voordat ik hier info daarover (en via die ev. advocaat hier), ga vragen, wil ik toch graag gebruik maken van -meer betrouwbare- forumleden. Liefst ervaringsdeskundige(n). Immers, WIE kan je hier nog vertrouwen, denk ik wel eens na wat jaren hier. Sniff.

Heb je buiten je bankafschrift misschien ook mensen die als getuige kunnen optreden?
mensen die kunnen getuigen dat je een deal hebt gemaakt met deze mensen(vrienden)?

Spreek je zelf goed de taal?
Dan zou ik zonder advocaat naar een gerechtsban medewerker gaan en advies vragen.
Als je de taal spreekt moet je gewoon wat studeren in het kuhp boekje.
Een advocaat of een deurwaarder heeft geen zin.

Je zegt dat op de afschrift ook staat waar het voor is?

Zelf heb ik ook 2 rechtszaken zo gewonnen en een daarvan was boedelscheiding.
MIjn ex vrouw is van 3 advocaten veranderd want die wisten zich geen raad. Emoticon: Shiny

Becik ketitik olo Ketoro

Keduadam
Gebruiker
User icon of Keduadam
spacer line

Yes Marcel, heb getuigen. Ik spreek Bahasa wat matig.

Een 'gerechtsban medewerker', wat is dat, hoe gaat dat?
En sorry; 'kuhp boekje'?

Voordeliger allemaal dan?

Ja heb met de betaling, duidelijk omschreven waarvoor het was.

Verder, ook dit eens goed om te horen... wie weet. Gefeliciteerd alsnog!!
(Indon...? Ex vrouw ook Indon?)

siebjans
Gebruiker
User icon of siebjans
spacer line

Op 19-07-2013 15:54 schreef Keduadam:

Ook Siebjans, TX, feel so sorry for you...
heb je een e-mail gestuurd.

Heb je inmiddels terug gemaild.
En men hoeft absoluut niet "feel sorry for you" met me te hebben hoor, als alles altijd maar goed gaat leer je veel minder dan wanneer het eens fout gaat Emoticon: Cooool
Heb er veel van opgestoken Emoticon: Stupid

Keduadam
Gebruiker
User icon of Keduadam
spacer line

Nou ja Siebjans, ik meende dat en t is een hartszaak.
Zelf wil ik liever niet The School of the Hard Knocks doorlopen. Emoticon: Blush

Ben al wijs genoeg, ook zonder die onnodige klappen op je hoofd.
Ken genoeg mensen die het leven opgegeven hebben... ik bedoel al halfdood zijn geworden, cynisch, hard, bitter...
Dat is een keuze natuurlijk, niet de mijne. Blijf veerkrachtig, en met levensvreugde!! Dat laat ik mij niet stelen. Ik laat geen ruimte in mijn hoofd uitlenen aan slechterikken.

Maar als ik kies, nee geen problemen op mijn pad 'om van te leren'.
Maar okay, ALS die er zijn, doe je er goed aan natuurlijk, om er van te leren!

PS ik ga op je mail reageren, en dan mijn kussen koppen. Het is hier bedtijd, in Indon. Zit je ook in Indon?

marcel70
Gebruiker
spacer line

On 19-07-2013 16:57 Keduadam wrote:
Yes Marcel, heb getuigen. Ik spreek Bahasa wat matig.

Een 'gerechtsban medewerker', wat is dat, hoe gaat dat?
En sorry; 'kuhp boekje'?

Voordeliger allemaal dan?

Ja heb met de betaling, duidelijk omschreven waarvoor het was.

Verder, ook dit eens goed om te horen... wie weet. Gefeliciteerd alsnog!!
(Indon...? Ex vrouw ook Indon?)

Ja mijn ex vrouw is vanhiero

Voordelig? dat ligt aan het bedrag. wat je overgemaakt hebt Je moet er wel tijd in kunnen/willen steken.Als het boven de 200jt is zal ik het zeker doen.
Kuhp boek is het wetsboek.

Als je je case gaat opgeven?registreren dan moet je dus naar een rechtsbankmedewerker.
Hij zal vragen wie je advocaat is >en dan komt het.Zeg dat je het zelf wil doen maar dan moet je al wel wat geleerd hebben uit de kuhp.
Hij zal altijd aandringen dat je verpllicht een advocaat moet nemen> doe dat nooit.

Voordat er een uitspraak is is er altijd een tijd voor moderatie,dan moet je dus duidelijk gaan maken wat je wil en hoe.Als je buitenlander bent kan je geen grondbezitten dat is zo.

Maar de overeenkomst nog steeds is een overeenkomst.!!

Je hebt een bewijs op schrift met getuigen die kunnen verklaren waar het vooris.
Die vrienden kunnen nooit zeggen dit is iets voor heel iets anders.

Bewaar dat afschrift heel goed zal ik zeggen.En neem nooit een advocaat!!!

Wat anders Is niks anders als een paar stempels en een materai.
Kost bijna niks maar wel belangrijk voor je eventuele rechtszaak.

Becik ketitik olo Ketoro

siebjans
Gebruiker
User icon of siebjans
spacer line

Op 19-07-2013 17:10 schreef Keduadam:

Maar okay, ALS die er zijn, doe je er goed aan natuurlijk, om er van te leren!

precies! Emoticon: Nice

Neen ik woon/verblijf niet (meer) in RI. Heb er van 95 t/m 2009 gezeten.
Momenteel in NL. (wel plannen, vergevorderde plannen voor terugkeer)

Keduadam
Gebruiker
User icon of Keduadam
spacer line

Siebjans, interessant. Opnieuw, bedankt!

" Zeg dat je het zelf wil doen maar dan moet je al wel wat geleerd hebben uit de kuhp".

Ik ken wel een paar (oud)Hukum vrienden hier, die Engels spreken. Ipv te leren uit de 'kuhp", kan ik ze tegemoetkomen met geld (altijd welkom hier) en er een vragen of hij (altijd voortaan) met me meegaat? Voor elk bezoek (bij hem achter op de motor) bijv. Rp100.000,- Plus rumah makan natuurlijk, daar rekenen ze ook op.
Ik geef maar een voorzet... dan ben ik altijd heel wat voordeliger af dan met die advocaten.
Is dat een optie?

Een hele geruststelling trouwens, Siebjans. Ik herinner me in NL mijn advocaat, PLUS die van mijn ex... €500,- per uur . (8 jaar terug!). En daar ging een deel van mijn lieve spaarcentjes! Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye Emoticon: Frustrated

marcel70
Gebruiker
spacer line

On 19-07-2013 17:33 Keduadam wrote:
Siebjans, interessant. Opnieuw, bedankt!

" Zeg dat je het zelf wil doen maar dan moet je al wel wat geleerd hebben uit de kuhp".

Ik ken wel een paar (oud)Hukum vrienden hier, die Engels spreken. Ipv te leren uit de 'kuhp", kan ik ze tegemoetkomen met geld (altijd welkom hier) en er een vragen of hij (altijd voortaan) met me meegaat? Voor elk bezoek (bij hem achter op de motor) bijv. Rp100.000,- Plus rumah makan natuurlijk, daar rekenen ze ook op.
Ik geef maar een voorzet... dan ben ik altijd heel wat voordeliger af dan met die advocaten.
Is dat een optie?

Een hele geruststelling trouwens, Siebjans. Ik herinner me in NL mijn advocaat, PLUS die van mijn ex... €500,- per uur . (8 jaar terug!). En daar ging een deel van mijn lieve spaarcentjes! Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye Emoticon: Frustrated

Het is niet zozeer het bedrag wat je aan een advocaat kwijt bent hiero, dat tuig hier is niet te vertrouwen en omdat je surat kuasa met ze tekent ben je aan de goden overgeleverd.

Die hukum vrienden zijn die 100% te vertrouwen? maaf sebelum nya

Becik ketitik olo Ketoro

siebjans
Gebruiker
User icon of siebjans
spacer line

Op 19-07-2013 17:33 schreef Keduadam:

Wat is een hele geruststelling???? Emoticon: Confused
Over NL advocaat EN "mijn ex" gesproken........ tja dan kunnen we elkaar "wederom" een hand geven........ Emoticon: Confused Emoticon: Confused Emoticon: Confused (bij jou 8 jaar terug, aan deze zijde 4 jaar terug Emoticon: Stupid )

Keduadam
Gebruiker
User icon of Keduadam
spacer line

Een hele geruststelling, dat ik het volgens jou zonder die boeven zou kunnen doen.
Daar drinken we een apocado juice op, okay? Voor de vitaminen, jaja, en goed voor t hart, tegen cholesterol... pas daarna krijg je van mij een Bintang.

Keduadam
Gebruiker
User icon of Keduadam
spacer line

Marcel, mijn pastor besloot vaak zijn dienst: "I love you all, I trust only God".

Tja, vertrouwen. En dat hier in Indon. Daar zeg je wat. Ik zeg maar niets Emoticon: Shut up! Emoticon: Shut up! meer daarover, ik geloof t eigenlijk niet meer... maar mijn hoop blijft levend tot mijn laatste snik...

Keduadam
Gebruiker
User icon of Keduadam
spacer line

Maar heb wel wat hopen tijdens mijn - nu ruim twee jaren verblijf in Indon. doorgespoeld, dat wel weer. Emoticon: Laugh out loud

Keduadam
Gebruiker
User icon of Keduadam
spacer line

Op 19-07-2013 17:15 schreef marcel70:

[quote verwijderd]

Bewaar dat afschrift heel goed zal ik zeggen. En neem nooit een advocaat!!!

1). Vraagje . Ik bezit hier een kopie van de afschrift, met het logo van de bank erop, incl. alle posten en specificaties. Is dat voldoende? Of moet ik de bank alsnog vragen om het afschrift (fysiek, per post) op te sturen naar Indon? Wat ze dus gedaan hebben, digitaal, dus niet per post, en daarvan heb ik een kopie gemaakt!

2). PS Ik ken al drie hukum (ex-) studenten (één daarvan is vrijwel afgestudeerd, één is net werkend, de ander is een vijftiger en allang afgestudeerd rechten), en alle drie zijn of gaan geen rechten uitoefenen!

Ze nemen, of hebben allen een ander vak, vanwege hun geweten. Ze zijn Christen (niet nep oftewel "KTP-kristen", maar echte: dus wedergeboren, zoals Jezus dat vereiste in Joh3) en vinden dat niet kunnen, want je moet altijd en overal rommelen, en compromissen sluiten, en fraude plegen enz. als je echt iets voor elkaar wilt krijgen.

Kan je nagaan. Wat een land!
Hadden ze nog maar het 'Nederlans Rech' (ja, 'hebben ze', zeggen ze), maar een zonder dat hakbar geloof en een dat in de praktijk werkt... dan zou het nog geloofwaardig zijn.
En miljoenen mensen uit de nood kunnen helpen!
Dan zouden tevens al die (honderden?) gewetensvollen, die hier JUIST zo nodig zijn , aan de slag kunnen! Emoticon: Angry Emoticon: Angry Emoticon: Angry En met hun kennis kunnen dienen. En op deze rechtmatige manier hun brood kunnen verdienen!
Want het is net als alles, en bijv. het verkeer hier; de borden 'zijn' er wel, maar niemand let er op. Werkt dus in de praktijk totaal niet... Emoticon: Blush Emoticon: Frustrated

marcel70
Gebruiker
spacer line

On 20-07-2013 01:49 Keduadam wrote:

[quote removed]

1). Vraagje . Ik bezit hier een kopie van de afschrift, met het logo van de bank erop, incl. alle posten en specificaties. Is dat voldoende? Of moet ik de bank alsnog vragen om het afschrift (fysiek, per post) op te sturen naar Indon? Wat ze dus gedaan hebben, digitaal, dus niet per post, en daarvan heb ik een kopie gemaakt!

2). PS Ik ken al drie hukum (ex-) studenten (één daarvan is vrijwel afgestudeerd, één is net werkend, de ander is een vijftiger en allang afgestudeerd rechten), en alle drie zijn of gaan geen rechten uitoefenen!

Ze nemen, of hebben allen een ander vak, vanwege hun geweten. Ze zijn Christen (niet nep oftewel "KTP-kristen", maar echte: dus wedergeboren, zoals Jezus dat vereiste in Joh3) en vinden dat niet kunnen, want je moet altijd en overal rommelen, en compromissen sluiten, en fraude plegen enz. als je echt iets voor elkaar wilt krijgen.

Kan je nagaan. Wat een land!
Hadden ze nog maar het 'Nederlans Rech' (ja, 'hebben ze', zeggen ze), maar een zonder dat hakbar geloof en een dat in de praktijk werkt... dan zou het nog geloofwaardig zijn.
En miljoenen mensen uit de nood kunnen helpen!
Dan zouden tevens al die (honderden?) gewetensvollen, die hier JUIST zo nodig zijn , aan de slag kunnen! Emoticon: Angry Emoticon: Angry Emoticon: Angry En met hun kennis kunnen dienen. En op deze rechtmatige manier hun brood kunnen verdienen!
Want het is net als alles, en bijv. het verkeer hier; de borden 'zijn' er wel, maar niemand let er op. Werkt dus in de praktijk totaal niet... Emoticon: Blush Emoticon: Frustrated

Als het even kan de orginele vragen,

Die studenten zo ik zeker vragen om te helpen,maar nooit een surat kuasa met ze tekenen.
Want zonder zo'n brief gaan alle gespreken buiten de rechtzaal altijd via jouzelf.

Becik ketitik olo Ketoro

Keduadam
Gebruiker
User icon of Keduadam
spacer line

Okay beste Marcel. TX.

siebjans
Gebruiker
User icon of siebjans
spacer line

Een "surat Kuasa" kun je best tekenen. (verplicht als je met advocaat wilt werken)
Deze kun je ten alle tijden weer intrekken Emoticon: Yes!

Bokito
Gebruiker
User icon of Bokito
spacer line

Je hebt gelijk Sieb heb ik ook gedaan toen hij maar geld bleef vragen.

Shalom

marcel70
Gebruiker
spacer line

On 20-07-2013 12:54 siebjans wrote:
Een "surat Kuasa" kun je best tekenen. (verplicht als je met advocaat wilt werken)
Deze kun je ten alle tijden weer intrekken Emoticon: Yes!

Hai sieb hoe is het daaro?

Surat kuas intrekken? geef eens een klien voorbeeld.
MIsschien uit eigen ervaring?
Zou die advocaat geen compensasi vragen?

Ik zeg daarom ook geen advocaat dus geen surat kuasa.
dus zelf doen>zoiets moet je wil durven.

Emoticon: Yeah right! Emoticon: Yeah right!

Becik ketitik olo Ketoro

marcel70
Gebruiker
spacer line

On 20-07-2013 14:08 Bokito wrote:
Je hebt gelijk Sieb heb ik ook gedaan toen hij maar geld bleef vragen.

Bij mij heeft er nooit iemand naar geld gevraagd.

Becik ketitik olo Ketoro

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2020
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

92,910,111 pageviews Een website van indahnesia.com