visum 60 dagen. 90 dagen geldig

Subforum Het visumgebeuren 
71 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Het visumgebeuren > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.AM We gingen inderdaad van het padje af.
De bijwerkingen van malariatabletten heb ik ook aan den lijve ondervonden.
Maar malaria heb ik nog nooit gehad (snel afkloppen)
Wat erger is kan ik dus niet zeggen uit eigen ervaring.

Renske vroeg advies dat heeft ze van diverse mensen gehad.
Als je om advies vraagt krijg je op een forum (100) verschillende adviezen
daar mag iedereen dan zelf uit kiezen, wat men denkt dat goed is.

Ik gaf haar de tip om in te reizen via Sumatra (bv Medan) zodat ze zo snel mogelijk
een afspraak kan maken om haar 60 dagenvisum te regelen, voordat de afspraken-
kalender bij de ambassade in Den Haag vol zit.

Ik weet niet welke andere luchthavens op Sumatra direct vanuit Maleisie
geboekt kunnen worden. Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.Erwin gaf banda aceh (air asia) aan en Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.AM
had het over Padang, maar welke reisroute Renske in haar hoofd heeft op Sumatra
is mij niet bekend. Met de boot dat kost alleen veel extra tijd en is waarschijnlijk
niet zo snel en gemakkelijk te regelen vooraf vanuit Nederland.

Een tijdje geleden heb ik ook ergens gelezen dat een 30 dagen VOA in Medan
direct bij aankomst verlengd kon worden naar 60 dagen.
Ik heb daar zelf geen ervaring mee en weet ook niet of dat een broodje-aap-verhaal
is. Dus zoiets ga ik dan ook niet adviseren.

Verder vind ik dat onderlinge discussies in rumah jompo of omong omong
thuishoren anders loopt ieder topic iedere keer van het padje af.

Renske heeft het plan voor een wereldreis dus ik neem aan dat ze ook al aan vaccinaties heeft gedacht
(en de risico's/bijwerkingen) maar mocht dat niet zo zijn dan heeft ze de tip gekregen
om ook daar over na te denken of een goede ziektekostenverzekering wellicht
Ze geeft immers zelf aan dat ze nog een reisleek is.

In ieder geval weer wat geleerd.
Voor een wereldreis dien je tijdig eea voor te bereiden ook bv visums Emoticon: Worship Emoticon: Worship
Maar er zijn wel meer mensen die (een lastminute) boeken en dan erachter komen
dat er ook nog een afspraak-procedure is om het visum te regelen Emoticon: Yes!

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

renske
Gebruiker
spacer line

dankjulliewel!

renske
Gebruiker
spacer line

Dankjulliewel allemaal!! Ik heb hartelijk gelachen om alle discussies!
Het is nu ind aan mij om de (moeilijke) keus te maken tussen alle adviezen.
Ik ben blij met alle tips die worden gegeven. Hier leer ik heel veel van. Liever iets 10 horen dan 1 keer te weinig.

Ik ga binnenkort een afspraak maken voor augustus om een 60 dagen visum aan te vragen. Waarvoor ik eerst een vlucht reserveer (zonder te boeken)
Aangezien ik misschien van Borneo Maleisie naar Borneo Inonesie ga en dus niet tussen de 2 landen hoef te vliegen. Of inderdaad om Medan vlieg. Maar daar ga ik nog goed over nadenken en optijd regelen.

Mijn vaccinties heb ik bijna allemaal. (ivm mijn werk) Alleen gele koorts nog en ik ga malaria pillen in Ned wel even uitproberen hoe ik er op reageer.

Iig heel erg bedankt allemaal! En wie nog tips heeft, altijd welkom!!!
(ik ga naar Maleisie, indonesie, nieuw zeeland, buenos aires naar rio de janeiro en cuba)

koming
Gebruiker
User icon of koming
spacer line

Gele koorts? Wordt dat aangeraden voor IndonesiŽ tegenwoordig? Is de economische krisis ook bij de GGD's ingeslagen misschien?

koming

leomanado
Gebruiker
spacer line

hoi Renske

Ik begrijp dat je nog geen vluchten hebt geboekt. Weet je dat als je je wereldreis bijv. bij een groep vliegtuigmij-en boekt er speciale aanbiedingen zijn?
De Krisflyer groep van Singapore airlines bijv heeft aanbiedingen en zo zijn er meer. Het Skyteam van KLM wellicht ook. Ik ben eens iemand tegengekomen in Indonesie die 16 internationale vluchten had geboekt voor een zeer aantrekkelijk tarief. Die deed overigens veel meer landen aan dan jij. Het bedrag weet ik niet meer precies.
Het informeren waard lijkt mij.

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

On 19-07-2013 12:32 koming wrote:
Gele koorts? Wordt dat aangeraden voor IndonesiŽ tegenwoordig? Is de economische krisis ook bij de GGD's ingeslagen misschien?

koming

Voor indonesie niet (voor zover ik weet) wellicht voor Cuba
Bij de GGD's hebben ze denk ik "goudkoorts" Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Renske reist ook naar BraziliŽ en ArgentiniŽ, dat zijn landen waar gele koorts voor komt.

Er zijn ook een aantal landen die een inentingsbewijs tegen gele koorts verplicht stellen bij binnenkomst als mensen uit landen komen waar gele koorts heerst.

Vaccinatie tegen gele koorts wordt aangeraden wanneer je in een infectiegebied van gele koorts bent geweest voordat je naar Cuba gaat.

Dus om moeilijkheden te voorkomen. Emoticon: Yes!

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

On 19-07-2013 22:35 Malam wrote:
Renske reist ook naar BraziliŽ en ArgentiniŽ, dat zijn landen waar gele koorts voor komt.

Er zijn ook een aantal landen die een inentingsbewijs tegen gele koorts verplicht stellen bij binnenkomst als mensen uit landen komen waar gele koorts heerst.

Vaccinatie tegen gele koorts wordt aangeraden wanneer je in een infectiegebied van gele koorts bent geweest voordat je naar Cuba gaat.

Dus om moeilijkheden te voorkomen. Emoticon: Yes!

Dan is het te hopen dat al die mensen met oranjekoorts die naar het WK-Brazilie
gaan zich ook inenten voordat de gele koorts als souvenier mee terug wordt gebracht
(naast de diverse SOA's Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud )

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Het is een bepaalde soort mug die de gele koorts overbrengt, die krengen leven in Afrika en Zuid Amerika (Amazone gebied).
De ellende met die krengen is, dat als ze je steken dat je niet persŤ gele koorts hoeft te krijgen, maar ben je al besmet, dan geef je het wel aan dat kreng door, die op zijn beurt dan weer andere mensen besmet.
Vandaar dat zeelui buiten hun monsterboekje ook een vaccinatieboekje hebben, daar stonden bij mij zoveel stempels in dat de immigratie van IndonesiŽ er jaloers op zou worden Emoticon: Laugh out loud

mm.maastricht
Gebruiker
spacer line

Hoi allemaal, ik lees met interesse maar ook stijgende verbazing bovenstaand verhaal over het visum. Ben reeds meerdere malen (voor mijn werk) in IndonesiŽ geweest, dan kwam ik altijd binnen via Medan en vertrok binnen een maand weer via Denpasar. Dit gaat nu eind oktober weer gebeuren, maar nu is het anders want ik wil graag nog een maandje blijven (op Bali). Ik moet dus mijn visum gaan verlengen. Tot dusver heb ik altijd mijn visum gekocht op het vliegveld van Medan. Op de link http://footprinttravel.nl/indo(...)tie/visum-indonesie/
vond ik onderstaande tekst:

"1. Visa On Arrival (geldig voor 30 dagen, te verlengen tot maximaal 60 dagen)
Dit toeristenvisum krijg je bij binnenkomst in IndonesiŽ in je paspoort. De kosten hiervoor bedragen US$25,- en kan ook worden betaald in euro's. Je dient een retourticket en een geldige creditcard (of 1000 euro contant) te laten zien. LET OP: Voor alle reizigers (ůůk kinderen) geldt dat je paspoort minimaal 6 maanden geldig moet zijn bij aankomst in IndonesiŽ. Zie ook geldigheid paspoort onderaan de pagina. Dit visum is het gemakkelijkst en het goedkoopst.

Het Visa On Arrival is sinds januari 2010 in IndonesiŽ ťťnmalig te verlengen met nog eens 30 dagen. Maximaal kan er met dit visum daarom 60 dagen in het land worden verbleven. Indien je langer dan 60 dagen in IndonesiŽ wilt blijven moet je van te voren een 60-dagen visum aanvragen bij de ambassade in Den Haag (deze is te verlengen tot 6 maanden, zie hieronder)."

Maar uit reacties hierboven meen ik te begrijpen dat het in praktijk helemaal niet zo simpel is? Emoticon: Of geldt dat alleen als je een visum wilt verlengen op toeristisch Bali? Ik heb nog nooit problemen gehad met het kopen van een visum op Medan airport maar heb dus ook nog nooit verlengd...
Bedankt voor een reactie vast! Emoticon: Smile
Groetjes, Myriam

ps: wat in de tekst over de creditcard of de Ä1000 staat heb ik nog nooit meegemaakt (ben nu meen ik 6x via Medan in IndonesiŽ geweest). Iemand hier ervaring mee?

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Laat je niet van de wijs brengen en ik begrijp dat met alle informatie die je hier kunt vinden en ook op internet dat je door de bomen het bos niet meer ziet.

Je hebt ervaring met VOA kopen bij binnenkomst op het vliegveld van Medan Myriam en er is niets veranderd, dat creditcard verhaal is gewoon niet waar.
Gewoon doen wat je altijd hebt gedaan en wil je er een maand aan vast plakken dan kan je je VOA met 30 dagen verlengen in IndonesiŽ.

Het is wel aan te raden om het te laten doen, doe je het namelijk zelf dan moet je naar het immigratiekantoor om de boel weg te brengen en enkele dagen later weer terug om het op te halen en de wacht tijden kunnen behoorlijk lang zijn.

Je kan ook een 60 dagen visum van te voren aanvragen in Nederland, zelf doen bij de Indonesische ambassade of laten doen door een visumdienst.
http://cibtvisas.nl/

Succes.

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

Het is allemaal heel simpel samen te vatten:

30 dagen maximaal dan kun je gebruik maken van een VOA (visa on arrival)

60 dagen maximaal dan heb je 2 mogelijkheden;
a) een toeristenvisum van maximaal 60 dagen aanvragen via de ambassade
let op de benodigheden en op tijd je visum-afspraak maken

NB een 60 dagen visum kun je ook laten regelen via een visa-dienst
bv Pelita

b) binnenkomen op een VOA 30 dagen en dat lokaal (via een agent) verlengen
voor voorwaarden zie info ambassade

(maar dat is niet altijd gemakkelijk te regelen,optie a is beter !!)

http://new.indonesia.nl/index.php/en/

Het is niet altijd gemakkelijk te regelen heeft te maken met:

- de imigrasi-diensten die niet allemaal op dezelfde manier werken
is een beetje afhankelijk naar welk eiland je gaat
(in de praktijk kan het voorkomen dat men zegt dat kan niet, ook al zegt de wet
dat het wel kan)
- het feit dat je een aantal dagen geen paspoort hebt
2 x naar de imigrasi-dienst dient te gaan en evt lange wachttijden
- dat niet in iedere plaats een imigrasi-dienst zit
(je moet je reisroute dus aanpassen of extra reizen)
- je kunt een agent inschakelen om alle toestanden te vermijden, maar niet overal
lopen agenten rond dus die moet je zien te vinden (op bali lopen er genoeg rond)
- extra kosten voor de dienstverlening van een agent (maar dat is nooit een gigantisch
bedrag alleen de een vraagt meer als de ander)
- er gaat een verhaal rond dat in Medan men meteen een 30 dagen VOA kan verlengen
naar 60 dagen (maar ik heb daar persoonlijk geen ervaring mee) of dat waar
is kan ik niet beamen

Om alle risico / rompslomp te vermijden daarom optie a dat scheelt je bij aankomst
ook nog eens mogelijk een wachtrij bij de aankoop van een VOA

een 30 dagen VOA verlengen naar 60 dagen op Bali schijnt geen probleem te zijn
vlgs de mensen die daar lokaal ervaring mee hebben, agenten (biro jasa)
zijn er op Bali genoeg te vinden.

Duidelijker kan ik het niet samenvatten

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Mocht Myriam besluiten om op VOA binnen te komen in Medan en te verlengen in IndonesiŽ, dan is het de moeite waard op het vliegveld te informeren.
Diverse kranten maken er namelijk melding van dat de verlenging van een VOA op het vliegveld Polonia in Medan binnen ťťn dag mogelijk is.

http://www.tribunnews.com/nasi(...)ival-one-day-service

http://news.detik.com/read/201(...)angan-satu-hari-jadi

http://www.ceritamedan.com/201(...)perpanjang-visa.html

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

On 25-07-2013 02:13 Malam wrote:
Mocht Myriam besluiten om op VOA binnen te komen in Medan en te verlengen in IndonesiŽ, dan is het de moeite waard op het vliegveld te informeren.
Diverse kranten maken er namelijk melding van dat de verlenging van een VOA op het vliegveld Polonia in Medan binnen ťťn dag mogelijk is.

http://www.tribunnews.com/nasi(...)ival-one-day-service

http://news.detik.com/read/201(...)angan-satu-hari-jadi

http://www.ceritamedan.com/201(...)perpanjang-visa.html

Dus mocht je dat besluiten Myriam, laat het even horen dan weten wij ook weer
dat het ECHT kan Emoticon: Worship

mm.maastricht
Gebruiker
spacer line

Terima kasih voor de reacties mensen. Ik begrijp dat jullie het heel graag zouden weten of het kan in Medan, maar ik kan de gok niet wagen... ben namelijk aan het werk, ik moet het direct aan het loket kunnen kopen want ik kan niet later terugkomen. Op naar de ambassade in Nederland dan maar.
Vorig jaar was ik trouwens ook bijna 2 maanden achtereen in IndonesiŽ, weer via Medan het land in. Ik moest toen na 3 weken van Denpasar terug naar Medan en toen ben ik via Singapore gevlogen. Bij aankomst in Medan gewoon weer een nieuw visum gekocht terwijl ik minder dan 12 uur het land was uitgeweest, daar deed niemand moeilijk over... Emoticon: Wink
Had toen geen tijd&zin om uit te zoeken of het ook anders kon, met visum verlengen heb ik slechte ervaring... (in Cuba, dus Renske, ik weet niet hoe lang je naar Cuba wilt maar zou niet langer dan een maand blijven...)
Selamat jalan! Emoticon: Shiny

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

Ok Myriam ik hoop dat het nu iets duidelijker is.
Want soms moet er idd eea worden samengevat
anders wordt het een ratjetoe voor de lezer

Renske ook weer geluk krijgt er zo maar een gratis tip voor Cuba bij Emoticon: Yes! Emoticon: Yes!

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.mm.maastricht

On 25-07-2013 00:37 mm.maastricht wrote:
ps: wat in de tekst over de creditcard of de Ä1000 staat heb ik nog nooit meegemaakt (ben nu meen ik 6x via Medan in IndonesiŽ geweest). Iemand hier ervaring mee?
Al 26 jaar reis ik naar Indonesie en sinds een jaar of 7 is de frequentie 3 x per jaar; ik heb zelf van al die keren nog maar ťťn keer mijn retourticket moeten laten zien en nog nooit een creditcard of cash geld. Het zegt alleen niets. Ik heb eens met iemand samen gereisd die juist wťl vanalles moest laten zien om aan te tonen dat het verblijf en uitreis ďgegarandeerdĒ waren. Ook heb ik al wachtend bij de paspoortcontrole/immigratie uitvoerige checks gezien. Ik vermoed dan ook dat het willekeur en inschatting is op grond van nationaliteit en uiterlijk.
In de loop der jaren is er wel veel veranderd met de visumbepalingen.
Dat van die creditcard is kul natuurlijk want het zegt helemaal niets en ik heb toch de indruk dat verreweg de meeste mensen gebruik maken van hun pinpas.

Ik zou me er in elk geval niet druk om maken.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

On 25-07-2013 21:00 Anne Mieke wrote:
Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.mm.maastricht

[quote removed]
. Ik vermoed dan ook dat het willekeur en inschatting is op grond van nationaliteit en uiterlijk.

Ik denk dat je hier de spijker op de kop slaat Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.AM
Ik ben inmiddels ook al wat keertjes op en neer geweest, je loopt
ver voor op me (daar gaat het niet om), maar inderdaad sommige
mensen worden er "vakkundig" uitgepikt alsof ze aan een bepaald profiel
beantwoorden en toevallig zijn dit ook meestal de mensen die ook
nog eens hun koffer moeten openen en alles eruit moeten halen,
of meegenomen worden voor een gesprekje.
Het zijn "instructies" denk ik net zoals bij de terugkomst in Nederland
bepaalde mensen altijd meer aandacht krijgen.

Wanneer je meer stickers/stempels in je paspoort hebt veranderd
soms de behandeling al wat en wanneer men merkt dat je wat meer ervaren
bent is het soms even simpel kijken in je paspoort en dan " ok goodbye pak"

Het wordt helemaal gemakkelijk wanneer je herkend wordt, dan kun je soms
zo maar als eerste bij het extra geopende loket worden gebracht dan krijg
je een big smile and "you are back again sir ? welcome "
Maar het kan ook zijn omdat ik minder-valide ben dat ik zo'n behandeling krijg.
Maar helaas geen directe vlucht naar Solo deze keer nu via Jakarta weer.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2020
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

93,503,914 pageviews Een website van indahnesia.com