Subforum Gezocht & Aangeboden

forum.indonesiepagina.nl 
56 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Gezocht & Aangeboden > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent Indonesië gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geëxecuteerd in Indonesië  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · Indonesië gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
darryllpedas
Gebruiker
spacer line

Hey allemaal!

Ik ga in september 9 dagen voor het eerst naar Bali.

Wie heeft een e-mailadres / telefoonnummer van een goede privé chauffeur / gids en voor een redelijke prijs?

En zijn er tips om zeker te zien / doen met de privé chauffeur / gids?

Mijn lijste wat ik sowieso wil zien:

-Pura Uluwata
-Tanah Lot
-Waterval (welke?)
-Monkey Forest
-Rijstvelden

Alvast bedankt voor de tips!

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

Ik zou me niet te druk maken Darryll.
Waarschijnlijk kan het hotel waar je verblijft je diverse excursies aanbieden
en anders loop je geheid tegen diverse aanbieders aan.
Alles wat op je lijstje staat valt wel binnen een van de "standaardtours"
GitGit-waterval is de bekendste (toeristisch)
Monkeyforest is 10 minuutjes erdoorheen lopen maar dat kun je inpassen
in een Ubud-tour.

Prijzen daar kun je mee shoppen, er zijn diverse aanbieders met diverse prijzen
Iedere aanbieder heeft een aantal "tours" waaruit je kunt kiezen, maar vaak is men
ook flexibel om een "maatpakket" aan te bieden Maar op Bali kun je diverse
kanten iets vinden dus dat worden dan zo'n 3 of 4 excursies met 3-4 verschillende
prijzen.

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Alle in de gidsen genoemde toeristische attracties zijn druk.

Het lijstje “Tips om zeker te zien” hangt helemaal van je smaak af en zal voor iedereen anders zijn. Met 9 dagen zou ik (als je tenminste niet vooraf geboekt hebt) de dagen over 2 of 3 bestemmingen verdelen, bijvoorbeeld eentje in het noorden (rond Lovina of nog verder west), centraal in of rond Ubud en eentje in het zuiden (Sanur) of oosten (Candidasa, Padangbai). Je kunt zo een reisdag dan ook combineren met bezoekjes aan toeristische attracties.
Tips kun je meer dan genoeg halen uit de vele topics over Bali op dit forum maar het hele internet stikt er van. Wereldwijzer, Thorntree van Lonely Planet, Travelfish etc
De watervallen van Gitgit zijn inderdaad erg toeristisch maar dat zijn de tempels Tanah Lot en Pura Uluwata en Monkey Forest ook.
De rijstvelden bij Tirtagangga zijn erg mooi als je inderdaad ook die kant uitgaat en het bijvoorbeeld kan combineren met Amed, Candidasa/Padangbai, Klungkung (Semarapura) en Tenganan (traditioneel dorp)
Minstens zo mooie rijstvelden zijn rond Pupuan. Rond Ubud kun je wandelingen maken door de rijstvelden.

De wegen vanuit Ubud naar het noorden zijn allemaal mooi maar de meren (Bratan en Batur en zijn erg toeristisch). West van de hoofdweg op weg naar Munduk (in de buurt een wat “rustiger”waterval) kom je langs de meren Buyan en Tamblingan die minstens zo mooi zijn.
West van Pacung is ook een mooi gebied.

Op Bali kun je vanalles dien en doen: surfen, snorkelen, duiken, cursussen Balinees dansen, koken, yoga, meditatie, olifantrijden, raften, dolfijnen spotten, vulkaan beklimmen, langs mangroven varen verzin het maar. Er zijn dierenparken, honderden tempels en dansvoorstellingen in tempels en luxere hotels. Als je “geluk” hebt kun je ook nog een lijkverbranding meemaken.

Deelnemen aan seat in tours betekent bezoeken aan de zogenaamde highlights maar het beketent ook hordes verkopers die vanalles en nog wat aan je willen slijten.

Voor een mailadres of telefoonnummer van een chauffeur komt vast wel iemand langs hier. Ook in verband met de gestegen benzineprijzen verwacht ik een dagprijs vanaf Rp 500.000 voor 8 uur inclusief. Bij aankomst op het vliegveld stikt het van de folders met concurrerende prijzen. En inderdaad je hotel weet vast ook iemand.

Succes.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Darryll maakt zich niet druk want reageert niet meer!

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

80,540,120 pageviews Een website van indahnesia.com