Hulp bij reisplan

Subforum Bali, het godeneiland 
50 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Bali, het godeneiland > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Cappy1973
Gebruiker
spacer line

Volgend jaar willen we met onze 2 kinderen (8 en 11) naar Bali en Lombok. Nu is er zoveel vreselijk veel informatie te vinden dat ik het lastig vindt om hier gerichte info uit te halen. De vraag is vast en zeker al eerder gesteld, maar ik probeer het toch ook maar eens zo :-).

Wie heeft tips voor een goeie route op het eiland. Waar te beginnen, waar zeker te verblijven qua plaatsen en waar zeker niet heen te gaan. We willen onze vakantie combineren met wat actieve dagen (fietsen door de rijstvelden o.a.) met hier en daar een stranddag. Wie heeft tips voor me?

Alvast bedankt.

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Hai Cappy, geef even aan hoeveel tijd je hebt. Dan zijn er vast genoeg mensen die willen meedenken over een leuke route.
Houden jullie van luxe, of vind je het juist leuk om wat simpeler te zitten?
Klopt het dat je een beetje rond wil reizen?
Ik regeer later nog wel.

groeten Elsbeth

Cappy1973
Gebruiker
spacer line

Hoi Elsbeth,
Bedankt! Dat is inderdaad handig om even te vermelden. We willen zo'n 3 ŗ 4 weken die kant op. Luxe hoeft voor mij niet, maar een schone kamer stel ik wel op prijs. En het liefst gaan we naar wat authentieke plekken. We willen inderdaad wat rondreizen gecombineerd met een dagje strand hier en daar. Massatoerisme vermijden we liever.
Groetjes,
Claudia

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Oeps, ik dacht er inmiddels wel meer mensen iets zouden hebben achter gelaten aan tips.
Lombok ken ik zelf niet en Bali ben ik slechts een paar keer geweest. Veel minder dan vele forumbezoekers hier.
Maar als je even het subforum Bali afstruint, kom je van alles tegen.
Ik doe een poging. Als je geen drukte wil, en neem ik aan wel in het hoogseizoen gaat, zou ik Zuid Bali afraden, i.i.g. het stuk Kuta, Legian, Seminyak (laatste in iets mindere mate).
Zuid Bali heeft wel brede stranden, wij hebben er (met oudere kinderen) ook in het hoogseizoen een paar prima dagen doorgebracht (veel surfen/zwemmen in Legian.
Maar de Oostkust (Amed, Candidasa, Padangbai is veel kleinschaliger en voor jou waarschijnlijk leuker. Eťn van de forummers heeft een hotel in Amed (Bayu Cottages).
Ben er zelf nooit geweest, maar ziet er erg leuk uit en lijkt mij een perfecte plek om die kant te verkennen.
In Noord Bali kun je bij Menjangan Island prachtig snorkelen. Ik heb dat gedaan vanuit Pemuteran. Vanuit ons hotel (Addi Assri) een snorkeltour geboekt, vinden je kinderen zeker leuk en het is vanuit dit hotel erg goed georganiseerd en gericht op veiligheid.
De omgeving van Ubud is mooi, Ubud zelf vind ik vrij vreselijk, in die zin dat er in Ubud zelf gigantisch veel toeristen rondlopen. Maar even buiten het centrum valt dat wel weer mee. Wij hebben 2 keer gelogeerd in Villa Sonia, heel mooi en leuk complex met een paar bungalows, net aan de andere kant van Monkey Forest. Van daaruit kun je allerlei wandel-fietstochten maken.
Ik zou voor Bali kiezen voor een stuk of 3-4 plekken verdeeld over 2 weken. Dan heb je nog 1-2 weken over voor Lombok of de Gili eilanden. Misschien is Nusa Penida of Nusa Lembongan ook wel iets voor jullie.

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

Hou er bij je planning rekening mee om de "drukke periode" qua binnenlandse
reizen te ontwijken (18 juli - 7 augustus) Suikerfeest in 2014 is op 28/29 juli
Accommodatie in die periode bij voorkeur vooraf regelen/vastleggen.
Vervoer bij voorkeur proberen te ontwijken in die periode en is dat niet mogelijk dan ruim vooraf ook vooraf regelen/vastleggen.

Ramadan start in 2014 op 28 juni.
Suikerfeest 28/29 juli

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 08-07-2013 12:30 Cappy1973 wrote:
Volgend jaar willen we met onze 2 kinderen (8 en 11) naar Bali en Lombok. Nu is er zoveel vreselijk veel informatie te vinden dat ik het lastig vindt om hier gerichte info uit te halen. De vraag is vast en zeker al eerder gesteld, maar ik probeer het toch ook maar eens zo :-).

Wie heeft tips voor een goeie route op het eiland. Waar te beginnen, waar zeker te verblijven qua plaatsen en waar zeker niet heen te gaan. We willen onze vakantie combineren met wat actieve dagen (fietsen door de rijstvelden o.a.) met hier en daar een stranddag. Wie heeft tips voor me?

Alvast bedankt.
Ik ga ervan uit dat hier toch nog wat over Bali wordt geschreven; aan de andere kant vind je van Bali hier juist de meeste info.

Lombok is totaal anders dan Bali met een klein deel Hindoes in het westen maar voor het overgrote deel (fanatiek) islamitisch. Ik zou de ramadanperiode daarom mijden (volgend jaar zo ongeveer de gehele maand juli). Het eiland wordt gedomineerd door de vulkaan de Rinjani die met haar uitlopers de helft van het eiland beslaat.
Alleen In Senggigi is/was het druk (ik weet niet de situatie is na het openen van het nieuwe vliegveld waardoor Senggigi verder weg ligt en Kuta juist veel dichter bij; mijn laatste bezoek dateert alweer van september 2009). Van de eilanden voor de kust (die ook tot Lombok gerekend worden) is Gili Tranwangan het feesteiland en druk vooral in de zomer. Gili Meno is het rustigst en Gili Air zit er tussenin. Een mooi alternatief is Gili Nanggu in het zuidwesten uit de kust van Sekotong waar ik persoonlijk de setting mooier vind. Tussen Senggigi en Bangsal zijn veel (vaak zwarte) stranden, omzoomd door palmbomen en helemaal leeg (en veel mooier dan het strand van Senggigi zelf. Sommige delen van Lombok zijn erg droog en nog meer in de droge moessontijd. Een mooie route is een rondje om de Rinjani te beginnen in bijvoorbeeld Senggigi, de kust volgen via het noorden het dan de weg terug naar de jalan raya nemen dwars door het nationaal park aan de zuidoostflank van de vulkaan. Dit is in een dagtrip met de auto (huren met chauffeur; ik ken nog wel iemand) met wat stops goed te doen. Je kunt in het noorden ook rechtsaf naar het dorp Seneru aan de voet van de vulkaan voor bezoek aan watervallen. Ook het gebied aan de zuidkant rond Tetebatu is erg mooi.
In het oosten kun je in de buurt van Labuhan Lombok een boottrip maken naar kleine atollen oa. Gili Lampu en waar je met een beetje geluk van de ene atol naar de andere kunt lopen. Maar het betekent wel eerst de trip heen en terug vanuit jullie logement (bijvoorbeeld Senggigi of Kuta).
Fietsen op Lombok zou in het zuiden enigszins kunnen, het noorden is te bergachtig (zeker met kinderen).
Een paar jaar geleden was Kuta het in het zuiden erg rustig en het tegenovergestelde van Kuta op Bali. Ik weet niet wat er intussen is bijgebouwd maar mijn gevoel zegt dat het nogal meevalt. In de omgeving van Kuta zijn mooie witte zandstranden (google maar eens op Tanjung Aían)

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Cappy1973
Gebruiker
spacer line

Ik ben erg blij met jullie opmerkingen. Bedankt hiervoor. We moeten volgend jaar op vakantie tussen 5 juli en 17 augustus i.v.m. onze schoolgaande kinderen. Dus we ontkomen er niet aan om tijdens de ramadan en het suikerfeest te gaan, is dan alles dicht of juist extreem druk? Hoe moet ik dit zien? En heeft iemand ook een goede tip voor wat betreft de vliegtickets. Ik heb nog niks onder de Ä 900 per persoon aangetroffen. Wellicht is dit ook wel waar we sowieso van uit moeten gaan.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

De periode 5 juli tm 17 augustus is hoogseizoen. Dit jaar liep het seizoen van Singapore Airlines tot en met de laatste week van juni en hebben wat mensen die ik ken geboekt voor 825 euro eind juni.
Let ook op de overstaptijden, cq totale reistijd.
Van Ramadan zelf zul je op Bali weinig meekrijgen en is vrijwel alles gewoon open. Het zal rond het suikerfeest (in 2014 is het suikerfeest eind julie, waarschijnlijk ergens tussen 27 en 29) en in die week erna op Bali druk zijn omdat steeds meer Indonesiers die het kunnen betalen ook met vakantie gaan en Bali altijd bovenaan het lijstje staat. Dat betekent op tijd boeken voor hotels en ook het eventueel vervoer naar en van Lombok. Transport kan in de periode van een week voor en na het suikerfeest fors duurder zijn of vol.
Lombok is voornamelijk islamitisch; toeristenrestaurants zijn wel open, maar lokaal zal het meeste dicht zijn. Ook heb je in die tijd kans dat er niet overal alcohol wordt geschonken/verkocht (lees daartoe ook het actuele topic hierover).
Lees verder ook andere topics door mbt Ramadan en onderschat het niet.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Cappy1973
Gebruiker
spacer line

Dank je Anne Mieke, ik zal me er eens in verdiepen.

grieks1
Gebruiker
spacer line

Op 09-07-2013 13:01 schreef Cappy1973:
Ik ben erg blij met jullie opmerkingen. Bedankt hiervoor. We moeten volgend jaar op vakantie tussen 5 juli en 17 augustus i.v.m. onze schoolgaande kinderen. Dus we ontkomen er niet aan om tijdens de ramadan en het suikerfeest te gaan, is dan alles dicht of juist extreem druk? Hoe moet ik dit zien? En heeft iemand ook een goede tip voor wat betreft de vliegtickets. Ik heb nog niks onder de Ä 900 per persoon aangetroffen. Wellicht is dit ook wel waar we sowieso van uit moeten gaan.

Hoi Hoi dat hoeft niet.................
Ik heb vanaf oktober zowat elke dag effe de vliegtickets gechecked......op de site budgetair.nl

Ik heb de goedkoopste prijs bij Emirates gezien voor nog geen 700,- euro in hoogseizoen (ik had toen helaas nog niet voldoende geld om te boeken) de volgende dag was ie weer 100,- euro duurder.
Nu heb ik geboekt ik meen jan/feb bij Etiahd voor 795 en kids kregen nog 25% korting...... mijn advies kijk vanaf okt elke dag want eind sept/okt zijn de nieuwe prijzen bekend!

Succes
I

ibusas
Gebruiker
User icon of ibusas
spacer line

Voor betaalbare accomodatie in het hoogseizoen kun je even op mijn link hieronder klikken. Nu nog beschikbaar. In Oost-Bali, candidasa. Van hieruit zijn veel plaatsen makkelijk bereikbaar.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

84,750,950 pageviews Een website van indahnesia.com