Europa (ook) verantwoordelijk voor massale houtkap?

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
65 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Vers van de pers
http://www.nu.nl/buitenland/35(...)-ontbossing-aan.html
Ik ben ďblijĒ dat dit nu eens op deze manier gesteld worden. We kunnen wel vanalles vinden van de ontbossing maar we zijn zelf schuldig.

Ik wist even niet goed hoe ik het in het onderwerp moest zetten. Het vraagteken is vooral wat we onszelf moeten afvragen.
Voor mij is dit een bevestiging dat de wereld niet goed (eerlijk?) verdeeld is en eigenlijk ook wel dat er teveel mensen zijn. Het rijke westen kan alles (kopen) ook al maken we daarmee de wereld kapot en gaan we door tot de natuur geen wisselgeld meer heeft.
Volgens mij is de geschiedenis mooier dan de toekomst.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

Het artikel is "geent" op Europa maar in feite kun je dit anders stellen.
We leven in een consumptiemaatschappij en wie het breed heeft kijkt
in eerste instantie naar de persoonlijke behoeftenbevrediging en wat dat
voor consequenties heeft of hoe dat tot stand komt da's niet zo belangrijk.
Het gaat om de bling-bling het hebben.
Uiteraard zijn er ook verantwoorde duurzame consumenten maar da's
ook gewoon een luxe hobby dat je iets meer betaald om te zeggen
kijk eens hoe goed ik bezig ben.
Zo heb je ook mensen die een jetset-lifestyle hebben en dan doneren
aan greenpeace of iets extra betalen voor een "groene" stoel of op GL
of de PvdD stemmen en dan in verre oorden naar "de natuur" gaan omdat
ze natuurliefhebbers zijn.
Moedertje aarde, greenpeace, etc. etc. alles is betrekkelijk.
Feit is dat de commercie er op in springt vraag creeert aanbod en wanneer
de negatieve consequenties duidelijk worden dan gaan mensen zich daar tegen
af zetten Want dat heurt niet.
Veranderen zal dit niet de aarde wordt opgeconsumeerd en dan zoeken we
weer een andere planeet waar we opnieuw kunnen beginnen.
Da's geen science fiction maar realiteit waar ook veel geld aan wordt uitgegeven.
Ieder kan in zijn eigen leven zijn eigen bijdrage geven aan het behoud of de
afbraak, praktijk is dat het voor het merendeel dit onzichtbaar blijft of men houdt
het buiten het zichtveld.
Af en toe beseffen mensen het zich en dan zijn ze er even mee bezig, de een
iets meer als de ander, of iets langer.
Er zijn ook veel mensen die wel eens een week vegetarier zijn.
In Indonesie geniet ik regelmatig van de pracht en de natuur en erger me ook vaak
aan de troep die links en rechts wordt gedumpd.
Je kunt alleen in je eigen leven je eigen bijdrage geven en verder blijft het
dweilen met de kraan open. Zo realistisch ben ik inmiddels wel geworden.
Een ideale wereld voor iedereen die bestaat niet.
Je kunt alleen hopen dat sommige mensen soms even wakker worden en beseffen waar men mee bezig is.

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

Tuann
Gebruiker
User icon of Tuann
spacer line

On 02-07-2013 18:55 sabar2 wrote:

Een ideale wereld voor iedereen die bestaat niet.
Je kunt alleen hopen dat sommige mensen soms even wakker worden en beseffen waar men mee bezig is.

Dat er meer en meer mensen op aarde komen weten we allemaal.
Als de bevolkings toename door zet als op het hedendaags niveau, dan hebben we in het jaar 2100 10 miljard mensen op de planeet.
Als er nu een berekening wordt gemaakt dan meteen het bos kappen om daarna te verbouwen, om die toekomstige 10 miljard te voeden.
Met de 6 miljard van heden produceerd de wereld te veel voedsel en bio-brandstoffen.Dat resulteerd dan weer op de prijs en heeft heel Africa te eten. En moeder aarde is voorbereid voor de eeuw wisseling.

Vervolgens hoef je een generatie lang te huilen voor het verwijderen van het bos en geen 87 jaar om maar elk jaar weer geconfronteerd te worden met het verbranden van het oerwoud. De buurlanden zijn in een keer van het haze probleem af. Dan elk jaar weer een aantal 100 Hectares op te offeren voor Unilever... precies wat Sabar Sabar schijft, vraag en aan bod.

En zolang er in dit land en andere landen hersens rond lopen die zelfs SD of TK niet hebben voldaan en maar denken hoe meer kinderen ik krijg de meer rejeki mij toe komt, het zij het kind wordt verkocht voor de prostitutie is het kind op volwassenheid ook alleen met zich zelf bezig en zien hun oude lui ook niet meer staan.

China is een decade economisch in bloei, geef elke chinees een koelkast een HP een een auto die op bio-brandstof rijdt begrijp je wel dat er geen ruimte meer is voor het oerwoud

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2020
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

93,563,948 pageviews Een website van indahnesia.com