Visum aanvragen in NL of VoA?

Subforum Het visumgebeuren 
59 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Het visumgebeuren > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

AM vorige week stond er nog een stukje op de site van de ambassade Den HAAG
dat Indonesie het populairste vakantieland in Azie was onder de Nederlanders.
Dat had men onderbouwt met een onderzoekje bij een reisorganisatie.

Zo was Garuda ook weer de beste vlgs een andere bron.

Het lijkt wel alsof men ook een indonesische maurice de hond liever gelooft
als de realiteit Dus ik denk dat er weinig gaat veranderen immers vlgs de
ambassade is Indonesie de beste Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud

Slik ....... Emoticon: Confused Wauw Elsbeth da's even een extra aanslag op je vakantiebudget.
China stond ook nog op mijn lijstje ooit eens een keer
maar ik krab me nu even achter de oortjes.

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Ja, da's zeker een flinke aanslag. Ik had me er eerlijk gezegd totaal niet in verdiept.
Kwam opeens vorige week aan de orde. de aanvraag laat ik graag doen door een bureau. Voor Ä 135,- rijd ik niet 2x op en neer naar Den Haag en bovendien zou dat me 2 dagen inkomsten kosten.
Het zal waarschijnlijk de laatste zomervakantie met het hele gezin zijn. 1 van mijn zonen vliegt per 1 augustus uit...

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

De informatie van de CIBT visumdienst is wat duidelijker.

Visum bij aankomst
Een visum is verkrijgbaar bij aankomst voor een verblijf van maximaal 30 dagen.

Verblijfsduur
De verblijfsduur van het van tevoren verkregen visum is maximaal 60 dagen per verblijf.

On 01-07-2013 19:57 elsbeth wrote:
Het is i.i.g. allemaal een stuk goedkoper en handiger dan een visum voor China, kom ik nu achter.
Voor ruim 3 weken China ben ik zo ongeveer Ä 550,-kwijt (6 personen), waaronder Ä135,- aan visumbureau bemiddeling. Dat was wel even slikken. Samen met de vaccinaties al bijna Ä 1000,- voor je Łberhaupt vertrekt.

Zo dan Elsbeth, dat hakt er in.
Ik zie ook dat je niet zo maar even zoals voor IndonesiŽ een ticket kan kopen en je eigen weg zoeken omdat je een reisplan en hotelboekingen moet overleggen. Emoticon: Confused

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Misschien interessant voor mensen die naar Medan gaan.
Een VOA is bij aankomst op het vliegveld bij de immigratie gelijk te verlengen, klaar in ťťn dag.

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Dat klopt Malam.
Je moet inderdaad van alles overleggen, reisplan, tel.nr. van hotels etc.
Daar ben ik nog even zoet mee geweest. En ik was er veel te laat mee begonnen, had me niet gerealiseerd dat onze oudste zoon daarvoor nog met vrienden op pad gaat, dus die kon z'n paspoort helemaal niet missen. Voor hem snel nog even een ID kaart aangevraagd, zenuwengedoe.
Maar jouw tip van Medan en het direct te verlengen VOA is een hele goede!

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Ok Elsbeth, fijn dat het nog gelukt is, ik heb even zitten loeren bij de visumdienst t.a.v. visa China en ik had gelijk pien in mien buuk, dan is IndonesiŽ inderdaad stukken goedkoper en gemakkelijker Emoticon: Blush

Ik had vergeten de link te plaatsen waar ik de informatie vandaan haalde over Medan.
Bij deze dus.
http://news.detik.com/read/201(...)hari-jadi?n991103605

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Waarom dan niet meteen die 2 maanden stempel in het paspoort tegen de bijbehorende kosten. Is mss om het "gemakkelijk" te maken.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Tja ik denk niet dat je de enige bent die zich dat afvraagt AM..
Daar zal een reden achter zitten, mijn bescheiden mening, de invloedrijke Islam partijen, die liever niet zien dat IndonesiŽ wordt overspoeld met Westerse toeristen.
Dat zou wel eens de verloedering van de Islam kunnen betekenen, en deze partijen zijn nog steeds heel machtig in IndonesiŽ.
Die hebben ook niet de intentie om IndonesiŽ economisch sterk te maken, maar eerder om van IndonesiŽ een Islamitische staat te maken, daar horen geen Westerlingen bij.
Zolang dit soort partijen nog zo'n enorme macht hebben, zal geen enkele minister de moed hebben het visa beleid te versoepelen.

Keduadam
Gebruiker
User icon of Keduadam
spacer line

Tja m.i. is in Indon de Islam de controlefreak en het ('kapitalistisch' ) communisme de freak in China. Een kennis van me (met twee vrienden) wilde een serie lezingen houden voor ondergrondse Christenen in huis-samenkomsten (dus niet aangesloten bij de staats poppenkast, de 'Drie-Een kerk'!) en waarvan Watchman Nee de grote inspirator was voor vele miljoenen 'vrije' niet-leden heden ten dage; dus afgescheiden van die contrŰle 'kerk'. In 1972, zoals vele miljoenen in die tijd - mogelijk 20 miljoen - is ook deze als martelaar gestorven (in dit geval in een van Mao's gevangenissen).

Als je dat verhaal van hen leest, hoe ze opeens ergens NIET bij een (huis)groep konden komen omdat ze daar op 't laatst inlichtingen hadden gekregen, en in alle geheim snel moest vertrekken naar een ander adres, via nieuwe en andere wegen, enzovoort... (dat herhaalde zich vaker). Ze hebben het allemaal gered, en overleeft... en vele groepen mochten dienen en (illegaal) Bijbels voor hen mee brachten.... wat op zich een wonder mag heten. Overdreven? Ja helaas denken velen nog zo over China. Slaap lekker dan Emoticon: Yawn Emoticon: Yawn Emoticon: Laugh out loud

Als je dat leest (let wel, zelden of nooit in reguliere kranten!) en je ziet wat bijvůůrbeeld die arme Elsbeth mee moet maken... Dan ben je blij dat je nog op een soort 'eilandje' van vrijheid leeft - hoewel betuttelende vrijheid langzamerhand -, wat Nederland heet. Of zelfs, als je met Indonesia te maken hebt... waar ik dan verblijf.

Your attitude determines your altitude

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt: die arme Elsbeth heeft voorlopig nl. nog niks meegemaakt in China. Of bedoel je het sarcastisch? Het is mijn eigen keuze daarheen te gaan. We zullen het zien, interessant zal het zeker worden!

Anorak
Gebruiker
User icon of Anorak
spacer line

Tja Keduadam, je hebt gelijk, alhoewel ik die 5 minuten dan maar op de koop toeneem. Die 5 minuten worden ruimschoots gecompenseerd voor het office pakket.

Die heeft apple's Iphone en Ipad niet, of je moet de online versie willen gebruiken, en dan nog zijn ddie 5 minute verwaarloos baar.

In iedergeval Elsbeth, je reis naar China zal je zeker niet tegenvallen met de Oosterse bagage die je opzak hebt. Ik wens je in iedergeval een heel fijn verblijf !

Edited op verzoek van Keduadam

Where there is a will there will be relatives.

renem
Gebruiker
spacer line

Waar gaat dit over ?

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Inderdaad renem nergens over, en nu is het weg en kunnen we weer ontopic.

It's only kinky the first time.

ChesterQ
Gebruiker
spacer line

Een VOA krijg je op Denpasar voor 30 dagen (heel misschien lukt het daar om je visum voor 60 dagen te regelen).
Maar waarschijnlijk moet je hem in indonesie verlengen. Je huurt een biro jasa in (die geeft je ongeveer 25 euro), hij regelt alles voor je (het verlengen van je visa). Vergeet geen extra pasfoto mee te nemen!
Je krijgt je paspoort terug met verlengde visum. Dus geen zorgen !

Ik ben ook al te laat voor de immigratie dienst hier. Want je kon alleen maar een afspraak maken als je een vluchtnummer had, maar beetje lastig als je last minute boekt !

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2020
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

93,563,970 pageviews Een website van indahnesia.com