Overlast vleermuizen

Subforum Bali, het godeneiland 
58 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Bali, het godeneiland > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Pintu
Gebruiker
spacer line

Al jaren volg ik de topics op het forum, veel info uit gehaald. Woon op Bali. Graag tips die afdoende zijn voor het volgende probleem(pje). Sinds enige tijd komen de vleermuizen s nachts in de palmen bij het zwembad hangen en poepen behoorlijk in het zwembad. Niet erg fris en onhygienisch. 's Morgens behoorlijk veel werk om zwembad schoon te krijgen. Bruine vlekken trekken in het natuursteen. Probleem nooit eerder gehad. Laten nu s nachts meer lampen buiten aan. Niet afdoende. Iemand dit zelf ooit bij de hand gehad? Hoe opgelost?

Anorak
Gebruiker
User icon of Anorak
spacer line

Ja, opgelost, ultrasoon kastje.

Afhankelijk van de grote van je perceel zijn er verschillende soorten en type.
Er zijn diverse soorten, let op de juiste inschakelbare frequentie voor vleermuizen.
Let wel, als er een selectie schakelaar aanwezig is.

Tijdsklok er tussen, inschakelen een uur voor zonsondergang, uitschakelen een uur na zonsopgang. Nog een tip, maak/monteer desnoods een stopcontact het spatwater dichte type aan de gevel en monteer hem op hoogte.

Let wel op overstek van het dak. En de vrije ruimte voor signaal.

Succes ermee.

We horen graag de afloop Emoticon: Smile

Emoticon: Smile Emoticon: Smile Emoticon: Smile Emoticon: Smile Emoticon: Smile

Where there is a will there will be relatives.

Pintu
Gebruiker
spacer line

Dank Anorak. We hadden inderdaad op internet ook deze mogelijkheid gevonden. Heb jij zelf dit ultrasone kastje gebruikt? Effectief?
Vandaag bij Ace Hardware kijken of ze deze verkopen. Evt andere adres suggesties voor aanschaf?

Anorak
Gebruiker
User icon of Anorak
spacer line

Ja, zelf gebruikt, maar in het begin werkte het niet echt, vandaar de plaatsing hoger aan de gevel.En toen ging het prima. De mijne is meegenomen door iemand uit Nederland.

Na het hoger plaatsen was het effect onmiddellijk zichtbaar. Het signaal heeft moeite met obstakels. Dus zorg voor dat het apparaat vrij zijn signaal kwijt kan.

Zag iemand dit had het apparaat op een mast gezet. Maar zo'n openstelling aan elementen zou ik zelf niet doen. In Indonesie weet ik geen adressen helaas.

Amed East Bali
Gebruiker
User icon of Amed East Bali
spacer line

Boom-pythons. Kosten per stuk Rp. 20,000,-, zijn te koop bij de reptielenwinkel, werken altijd ongeacht het weer / "mati listrik", etc., etc. en zijn "eco vriendelijk".

Serieus, een paar van die jongens in je bomen hangen / leggen en je hebt gegarandeerd binnen een paar avonden geen vleermuizenoverlast meer. Die zijn verkasd naar een voor hen veiligere stek.

If you have nothing to loose, you can risk everything

Pintu
Gebruiker
spacer line

Bij Ace ultrasonic kastje gekocht. Werkt goed als je het goed afstelt en richt. Vleermuizen weg van de plaats waar we ze niet wilden. Gestopt met aanzetten na behaald resultaat, echter vannacht weer raak. Dus blijven we voorlopig het kastje aanzetten van schemer tot zonsopgang. Dank voor het meedenken.

Anorak
Gebruiker
User icon of Anorak
spacer line

Je kunt er een tijdklok tussen zetten. Gaat het kastje aan op de momenten dat je het wil, ook als je er niet bent.

Goed te horen dat het bij jou ook effectief is. Succes !

Voor de mede-forummers, heb je een specificatie of nummer voor degene die hem in de toekomst nodig hebben? of Ace productnummer/details?

Tuann
Gebruiker
User icon of Tuann
spacer line

Beste mede forummers,

De Transonic PRO electronic pest repeller. Powerfull ultrasound waves.
Bird-X. By ACE gekocht en koste toen der tijd 520.000 Rp.
Geeft een psychoacoustic geluid en gebruik hem op het laagste volume, anders word ik ook psycho zo'n enorme herrie geeft dat kasje.
Het kasje 20*9*8 cm werkt zeker goed... Ik heb geen vleermuizen meer die in mijn zwembad poepen al rest mij de mussen nog wel.

Maar wil je gezond zwembad-water behouden? Advieserende elke dag ruim tijd te besteden aan de schoon maak van je zwembad vloer. Een uur per dag in mijn geval. Het is een van mijn plezier uur van de dag, om daarna een frisse duik te nemen.

Een zwembad is als een baby heeft constante verzorging nodig.

Anorak
Gebruiker
User icon of Anorak
spacer line

Hallo Tuann,

Heeft jouw zwembad UV lamp of heb je een zout systeem? Of doe je het handmatig?

Watertest, handmatig toevoegen van Zoutzuur en Chloor?

Ik gebruikte eerder Chloorpoeder. (Oplossen in een emmer water) en aan zwemwater toevoegen. Ik gebruik nu vloeibaar chloor en dat bevalt beter. Geen poeder resten meer op de bodem. Het vloeibare chloor is dezelfde formule als het poeder. Vloeibaar chloor heeft in die zin een nadeel dat het sneller verdampt. Maar het scheelt in bodem stofzuigen.

Of heb je een dosing systeem met tankje chloor en zout zuur?

Ik stap in september over naar een UV systeem. Ik zie de nadelen van chemicaliŽn en ga voor UV systeem. Is veel gezonder.

Tuann
Gebruiker
User icon of Tuann
spacer line

Hay Anorak,

Antwoord op je vragen heb ik het volgende voor je.

Mijn Bad heeft geen UV en geen zout oplossing en doe alles handmatig.

Ik hou niet van een zwembad met zout water, daarvan zit er genoeg van in zee en zoet water vindt iedereen prettiger en je stainless staalwerk moet minimaal A4 klasse zijn om geen roest vorming te krijgen
.
Ik gebruik het zelfde als jij. Chloor poeder of wel Calcium Hypochloride poeder van de locate fabrikant Tjiwi Kimia en bestaat uit 2 varianten de 60% en 65% active chloor versie.
Een emmer van 15 Kg voor het vullen van het bad en prefereer de 65% active chloor. De volgende dag stofzuigen om het calcium van de bodem te verwijderen.

Opvolgend na het vullen van het bad hou de Cl waarden bij met een chloor granula van 90% active chloor. De granula los in geheel op binnen 3 dagen zonder residuen achter te laten op de bodem en daarbij probeer de waarden laag te houden een CL van 0.8 verder circuleer ik het bad water frequenter om zo schoon water te behouden.

Publieke baden hebben een gezonde waarde van CL 1.5 maar in IDN waar de meeste pool-boys malas zijn donderen ze voor 3 maanden in een keer chloor aan het water toe waarbij de waarden sky hoger worden en dus ongezonder zijn als de prive baden van mensen met passie.

Mijn bad heeft geen zoutzuur nodig omdat zoals net als in Nederland de jaren 80 hier zure-regen valt en om het water op het ideale niveau van pH 7.6 uit te komen voeg ik er soda aan toe. pH hoger dan 8.2 voegt men zoutzuur aan het water toe toe waarbij een waarde lager dan 6.8 soda om op een pH van 7.6 uit te komen.

Ik vind het een goed idee van je om over te stappen op een UV installatie om zodoende minder chloor te gebruiken, maar voor je tot de aankoop over ga studeer je zelf in, in IONISATIE water behandeling.
http://www.mineralpure.com/Default.aspx
Hier uit is gebleken dat ionisatie de beste methode is en heeft mijn voorkeur boven UV behandeling.

Veel plezier in het kristal helder en het gezond maken en houden van je zwembad.
Ik hoop hier mee je vragen te hebben be-antwoord.

simpati
Gebruiker
spacer line

ultrasoon kastje
Verwijderd door simpati omdat het te veel ontopic was, ik heb het geplaatst bij Praathoek-Omong-omong

Pintu
Gebruiker
spacer line

Klopt ook wij kochten Bird x transonic Pro zoals boven omschreven. Kost nu rp 580.000.
Het resultaat is echter de laatste week weer erg wisselend. We bliven hem gebruiken.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2020
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

93,564,165 pageviews Een website van indahnesia.com