Rumah Jompo

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
62 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

On 27-06-2013 13:28 Surya Atmadja wrote:
Zelfs Sukabumi , kent ook Rumah Jompo .
Wisma Asisi ( Katholiek) , en http://wikimapia.org/8548628/id/Panti-Jompo-Kasih

http://www.youtube.com/watch?v=wd3jeomHu9M
Dus (zelfs) voor potentiele oudere (RE) migranten die hun laatste dagen in de Gordel van Smaragd willen slijten is er nog hoop . Emoticon: Shiny

Laat ik het maar wat algemener maken.

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

On 27-06-2013 08:57 Surya Atmadja wrote:
In Jakarta heb je sinds 1984 al een verzorgingstehuis .
De prijzen zijn uiteraard vanaf prijzen , bij benadering "democratische " prijzen dacht 4 jut (snel vol ) tot 10-12,5-15-20 jut .
1 jut is 1000.000 rup .
Dus er is nog hoop . Waarschijnlijk moet een WNA binnenkomen met een LANSIA visum.
Voorwaarden / eisen zie KBRI-KJRI sites etc.

De kamers /appartement zijn Standaard kamer t/m VIP of VVIP faciliteiten

In Ungaran heb je ook een redelijk goedkope rumah jompo .
In Bandung heb je ook een huisje waar vroeger ex Belanda (KNIL)van hun oude dag kunnen genieten.
Nadat de doelgroep "opdroogde" werd het geopend voor iedereen.
Ook voor orang kurang mampu( die het niet breed hebben ) .

Er is een verschil tussen een"verzorgingstehuis" en "aanleunwoningen"
(=zelfstandig wonen) en er zijn ook duidelijke verschillen tussen een
kamer/appartement en een zelfstandig huis, dus al die voorbeelden
van dat ene (wat ik niet zoek) da's leuke topicvulling maar niet wat gevraagd is.

(Voor wat dit betreft voel ik me net als iemand die bij een autodealer komt,
vraagt om een jeep en dan gaat de autoverkoper alle andere auto's
aanprijzen, die ik toch niet ga kopen)

Vwb de Visa LANSIA
mag ik aub de links naar KBRI en KRJI waar deze voorwaarden/eisen
staan (ik vraag dus niet om verwijzingen naar oude postings)

Orang kampung
Orang kurang mampu (die het niet breed hebben)
Orang rasa senang
Zouden er ook nog andere mensen zijn in Indonesie, wellicht dat die in
de bedoelde doelgroep vallen voor een "aanleuncomplex"
800-1000 euro zoals gezegd komt mijn inziens dicht in de buurt van 10-12,5 juta
Ik neem aan dat er al genoeg WNA's (als je je alleen daar op zou richten)
al in Indonesie vertoeven en je niet alleen afhankelijk bent van "nieuwe import"
Visa Lansia en qua WNA-doelgroep er zijn meer mensen als Belanda's
Ik heb zo'n vermoeden dat er wel 8 mensen te vinden zijn die dat kunnen betalen
In die zin helpt het klassensysteem (denken in hokjes) bij het definieeren
van een doelgroep. maar 8 mensen/paren da's al genoeg Emoticon: Worship Emoticon: Worship

Heb je in iedergeval al een kaartclubje en kun je bingo spelen Emoticon: Party! Emoticon: Party!

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

http://wikimapia.org/8548628/id/Panti-Jompo-Kasih

Whoahahaha ik ken deze fabriek naast de Suzuki dealer, dat is het voordeel als je ter plaatse bent en je wijsheid niet van internet haalt Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud
https://www.youtube.com/watch?v=L75Efpke7Uo

Man man man hoever wil je gaan, alleen maar met het doel je gelijk te halen, je hebt echt een bord voor je kop hť.

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

On 27-06-2013 14:02 sabar2 wrote:

[quote removed]

Er is een verschil tussen een"verzorgingstehuis" en "aanleunwoningen"
(=zelfstandig wonen) en er zijn ook duidelijke verschillen tussen een
kamer/appartement en een zelfstandig huis, dus al die voorbeelden
van dat ene (wat ik niet zoek) da's leuke topicvulling maar niet wat gevraagd is.

Mijn posting is niet per se voor Bpk Sabar2 alleen, maar ook voor anderen die mss belangstelling hebben.
Is inherent bij een forum.
Is het niet goed te veel/te duur etc , dan kan men verder zoeken .

Met "aanleunwoning" ben ik ook redelijk bekend , heb jaren geleden voor mijn schoonmoeder in Nederland gezocht.
Het heet een aanleunwoning , maar vaak in een vorm van een appartement (en) die aangeplakt zijn bij of in dezelfde complex zit als een verzorgingstehuis annex verpleegtehuis.

Tegenwoordig(in Nld) heb je ook woongemeenschappen die ook "aangeplakt" zijn bij zo'n verzorgingstehuizen. Die worden in rap tempo opgedoekt.
Of ze ook losse woningen hebben ( zoals je zei een Center Park model) is mij niet bekend.

Zou me niet verbazen dat Nederland zo'n formule heeft , waarschijnlijk voor particulieren die anders willen wonen dan de traditionele bejaardentehuis.
Mijn vrouw werkt nog steeds in zo'n verzorgingstehuis (>35 jaren ) annex een kleine verpleegafdeling plus aparte "aanleunwoningen" ( appartementen = anders onbetaalbaar) .
Men kan zorg inkopen , met ik dacht de PGB modules , die ook snel afgebouwd zal worden door onze regering.
Meer inzet van mantelzorgers.
De ZZP eisen zijn ook verzwaard.

Die formulering van "Orang kurang mampu ", is wat men in de site had geschreven.
Voor de beter(e) aanbod geldt nog steeds dat kwaliteit (en of "luxe" Emoticon: Wink moet men dikke beurs hebben.

bisa dicek of makemyday .

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

On 27-06-2013 15:22 Surya Atmadja wrote:

[quote removed]

Mijn posting is niet per se voor Bpk Sabar2 alleen, maar ook voor anderen die mss belangstelling hebben.
Is inherent bij een forum.
Is het niet goed te veel/te duur etc , dan kan men verder zoeken .

Met "aanleunwoning" ben ik ook redelijk bekend , heb jaren geleden voor mijn schoonmoeder in Nederland gezocht.
Het heet een aanleunwoning , maar vaak in een vorm van een appartement (en) die aangeplakt zijn bij of in dezelfde complex zit als een verzorgingstehuis annex verpleegtehuis.

Tegenwoordig(in Nld) heb je ook woongemeenschappen die ook "aangeplakt" zijn bij zo'n verzorgingstehuizen. Die worden in rap tempo opgedoekt.
Of ze ook losse woningen hebben ( zoals je zei een Center Park model) is mij niet bekend.

Zou me niet verbazen dat Nederland zo'n formule heeft , waarschijnlijk voor particulieren die anders willen wonen dan de traditionele bejaardentehuis.
Mijn vrouw werkt nog steeds in zo'n verzorgingstehuis (>35 jaren ) annex een kleine verpleegafdeling plus aparte "aanleunwoningen" ( appartementen = anders onbetaalbaar) .
Men kan zorg inkopen , met ik dacht de PGB modules , die ook snel afgebouwd zal worden door onze regering.
Meer inzet van mantelzorgers.
De ZZP eisen zijn ook verzwaard.

Die formulering van "Orang kurang mampu ", is wat men in de site had geschreven.
Voor de beter(e) aanbod geldt nog steeds dat kwaliteit (en of "luxe" Emoticon: Wink moet men dikke beurs hebben.

Voor mij is het in ieder geval off-topic mbt mijn vragen ivm informatie
"aanleunwoningen" in Indonesie en ik heb het ook niet gehad
over een "Center Park model" in dit verband.
Vwb prijsklasse (exclusief specifieke extra zorgkosten) denk ik zelf
aan 10-12.5 juta en zeker niet 5-star VIP luxe luxe luxe gengsi
In Indonesische denkwijze eerder ergens tussen klasse 1 en klasse 2
verzorgingstehuis, dus niet geschikt voor mensen met een "dikke beurs"
ik formuleer ook geen doelgroep maar slechts max. 8 paren/mensen
die zo'n kleinschalig iets weten of zien zitten.
Dus noem het maar een kleine woongemeenschap van "homogene"
paren/mensen Je dient je daar dus wel "thuis" in te voelen en aansluiting
te hebben bij elkaar. Geen "vechtclub" zoals je dat vaak in Nederland ziet.
Dus toegang tot zoiets betekend ook dat er eerst een "ballotage" plaatsvind.
Waar waarschijnlijk niet iedereen met succes doorkomt.

Je kunt zoiets ook kleiner opstarten bv starten met 4 woningen en later evt
uitbreiden tot 8 (of meer) Dat zou in iedergeval een opstart wel versnellen.
In "mijn denktank" is zelfs al eens het idee geopperd om 2 woningen voor
verzorg(st)ers (babu's) erbij te plaatsen en dan gratis huur zolang het
arbeidscontract loopt. Alleen in de praktijk kan dit volkomen in de mist lopen

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

On 27-06-2013 15:46 sabar2 wrote:

[quote removed]

In Indonesische denkwijze eerder ergens tussen klasse 1 en klasse 2
verzorgingstehuis, dus niet geschikt voor mensen met een "dikke beurs"
ik formuleer ook geen doelgroep maar slechts max. 8 paren/mensen
die zo'n kleinschalig iets weten of zien zitten.
Dus noem het maar een kleine woongemeenschap van "homogene"
paren/mensen Je dient je daar dus wel "thuis" in te voelen en aansluiting
te hebben bij elkaar. Geen "vechtclub" zoals je dat vaak in Nederland ziet.

Is het een woongemeenschap met "gelijkgestemden" die nog fit zijn of een een groep (8) "aanleun"woningen die aangeplakt wordt bij een grote centrale gebouw ? .
In het centrale gebouw wordt de receptie, zuster/huishouding /laundry en andere para medische diensten inclusief een wachtdokter geplaats.

En dat kost geld .
Voor een woongemeenschap van nog niet hulpbehoevende medebewoners ( X aantal huishouding) kan men met ongeveer 400-500 gulden huurprijs (nu eurie) ook klaar , dat hebben we jaren geleden berekend .
Toen was er sprake voor de nog fitte toekomstige VUTers .
In onze bedrijf kon men toen met 55 jaar met de VUT (90% vd laatste loon).

Locatie was Malang, van oudsher pensioenstad van de Nederlanders , eigenlijk in de buurt van Batu
" Initiatiefnemer" was een oud bewoner uit Malang die in Duitsland had gewoond en terug ging naar Malang. En hij heeft toen samen met zijn broer een stukje grond die hij wil inzetten.
Zoekt medebewoners- investeerders (eerst voor eigen gebruik) om huizen te bouwen op zijn grond . Droom ging niet door omdat hij overleden was .
Dat was voor de invoering van eurie.

Een PRT /Koki en Cuci, Satpam en Kebon ( tuinman ) is ook niet duur .

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

On 27-06-2013 16:28 Surya Atmadja wrote:

[quote removed]

Is het een woongemeenschap met "gelijkgestemden" die nog fit zijn of een een groep (8) "aanleun"woningen die aangeplakt wordt bij een grote centrale gebouw ?
In het centrale gebouw wordt de receptie, zuster/huishouding /laundry en andere para medische diensten inclusief een wachtdokter geplaats.

En dat kost geld .
Voor een woongemeenschap van nog niet hulpbehoevende medebewoners ( X aantal huishouding) kan men met ongeveer 400-500 gulden huurprijs (nu eurie) ook klaar , dat hebben we jaren geleden berekend .
Toen was er sprake voor de nog fitte toekomstige VUTers .
In onze bedrijf kon men toen met 55 jaar met de VUT (90% vd laatste loon).

Locatie was Malang, van oudsher pensioenstad van de Nederlanders , eigenlijk in de buurt van Batu
" Initiatiefnemer" was een oud bewoner uit Malang die in Duitsland had gewoond en terug ging naar Malang. En hij heeft toen samen met zijn broer een stukje grond die hij wil inzetten.
Zoekt medebewoners- investeerders (eerst voor eigen gebruik) om huizen te bouwen op zijn grond . Droom ging niet door omdat hij overleden was .
Dat was voor de invoering van eurie.

Een PRT /Koki en Cuci, Satpam en Kebon ( tuinman ) is ook niet duur .

Ik neem aan dat deze reactie wel voor mij is bedoeld of is dit ook voor anderen ??

Ik zie maar een ding waar ik iets mee kan en het antwoord is geen van tweeen.
Er zijn nog meer kleuren tussen zwart en wit.
Al het andere is niet van toepassing dus da's verkeerd geinterpreteerd of eigen
invulling/fantasie. In ieder geval niet van toepassing op "mijn denktank"

Ik zoek geen medegebruikers of investeerders
Ik zoek gelijksoortige kleinschalige "aanleuncomplexen" in Indonesie om te
luisteren/kijken naar hun opzet/ervaringen. (geen aanplak-appartementen)
Maar ik krijg meer en meer de indruk dat waar ik mee bezig ben/naar zoek
er nog niet is in Indonesie.
Dus ..... zelf iets opzetten in de eigen omgeving.
Ik ben nog geen 65+ en nog niet meervoudig hulpbehoevend dus momenteel
zit ik nog niet te springen maar een "opbergtehuis" dat zoek ik zeker niet.

Vroeger .... ja toen kon je nog iets doen met 400-500 gulden in Indonesie
Nu mag je blij zijn wanneer je voor 4-5 juta een appartementje hebt voor een maandje
(da's omgerekend zo'n 1000 gulden)

Vroeger kon ik nog een pakje shag kopen voor minder als een euro (omgerekend)
in Nederland Gelukkig kan dat nu nog steeds in Indonesie.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

On 27-06-2013 13:28 Surya Atmadja wrote:
Zelfs Sukabumi , kent ook Rumah Jompo .
Wisma Asisi ( Katholiek) , en http://wikimapia.org/8548628/id/Panti-Jompo-Kasih

http://www.youtube.com/watch?v=wd3jeomHu9M
Dus voor potentiele oudere migranten die hun laatste dagen in de Gordel van Smaragd willen slijten is er nog hoop . Emoticon: Shiny

Aangezien je zo graag het hele internet afstruint en het voor doet komen dat je er alles van weet Om, lijkt het me toch beter om iets verder te zoeken als dat je hidung pŤsŤk lang is, voordat je mensen ergens op wijst.

Wisma Asissi, daar is zat van te vinden, vooral ten aanzien van de smeekbedes voor donaties, ze hebben een chronisch gebrek aan pampers.
Lijkt me nu niet echt een fijn thuis voor migranten die Nederland gewend zijn.

T.a.v. de opslagplaats Panti jompo kasih, moet je dit trieste verhaal maar eens lezen waar ook de opslagplaats zijdelings aan de orde komt.
http://nonagulali.wordpress.co(...)enghuni-panti-jompo/

Mijn Indonesische schone van 71 jaar barstte in tranen uit.
Alles van internet afplukken is op zich geen probleem, mits je het niet selectief doet en het waardevolle informatie is.
Daar is hier geen sprake van.

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

On 27-06-2013 18:14 sabar2 wrote:

[quote removed]

Ik neem aan dat deze reactie wel voor mij is bedoeld of is dit ook voor anderen ??

Ik zie maar een din g waar ik iets mee kan en het antwoord is geen van tweeen.
Er zijn nog meer kleuren tussen zwart en wit.

Ja , maar kan ook voor anderen zijn .
Ondanks dat het uiteindelijk duidelijk is wat je wilt , een soort woongemeenschap met "gelijkgestemden " met eigen huizen plus gemakken plus mss eventuele gemeenschappelijke personeel hebben we onbedoeld over aanleunwoning cq bejaardenzorg geschreven.
Heeft niet , want door inbreng van Y-B ( Kadipuro) en diverse posting van ons kan anderen lezen dat Indonesia(land van tegenstellingen) al lang de bejaardenzorg (vroeger not done) al kende sinds 1984.
Uiteraard heb je verschillende klasse ,ze zijn nog niet zo ver zoals Nederland , tussen algemene panti jompo waar Orang Kurang Mampu= Minder bedeelden, of Orang Tua Terlantar =verwaarloosde ouderen opgevangen kunnen worden ( niet iedereen dus) tot en met luxe aanleunappartementen van 7,5-10-12,5-20 jut ( 1700 euro ?) per maand kosten.

Dat bij sommigen hun familie soms "vergeten" zijn tijdens de feestdagen (In Indonesia is het Ramadan-Idulfitri) =zie de posting van Bpk Malam , een verhaal uit INTERNET*
Is ook niet vreemd . Het gebeurt ook in Nederland .
Opa en oma staan te kniezen, tijdens feestdagen, kerst en oud-nieuw staan heleboel eenzaam en alleen van weinig tot geen bezoek.
Soms echt alleenstaande opa of oma.
Mijn vrouw werkt bij de bejaardenzorg sinds haar leerlingschap .
De redenen kan men alleen raden , met een beetje variatie kan je het toepassen in Indonesische toestanden.

Zie ook de reacties van Indonesische lezers.
Ilham: denk aan mijn oma , wordt verdrietig.
Nonadue: Niet verdrietig zijn , het verhaal is om aandacht te geven .
3de pers: Hoe kan de kinderen dat doen (weinig-geen bezoek etc) , een vreemde fenomena
4de persoon etc : zo is de realiteit , zorg dat het niet bij onze ouders gebeurt .

Een tijdje geleden was er ook discussies (in R.I) of het kan om je ouders "uit te besteden" bij een bejaarden tehuis .
Velen zitten nog steeds bij hun eigen huizen(als ze het willen-kunnen betalen) .
Of inwonend bij kinderen/kleinkinderen, soms zitten ze goed (oma en opa heeft grote pensioen /vermogen) , soms/vaak ook niet ( heeft niks , geen inbreng).

*Internet verhaal:
Catatan ini telah ditulis dalam #WriterChallenge, Cerita Fiksi dan di-tag dengan kupu kupu, Orang Tua, panti jompo, Renta, sayang, Senja, Sepuh, Tulus. Penunjuk permalink.

Het is toch niet echt Cerita Fiksi , maar een verhaal wat zou kunnen gebeuren.
En waarschijnlijk gebeurt het ook .
Nona due schreef aan Ilham f: ini hanya untuk sebagai pengingat , dus een waarschuwing dat het niet gebeurt.
Ik denk dat het verhaal over Rumah Jompo (gewoon=basis t/m aanleunwoning en woongemeenschappen al dan niet met toeters en bellen ) hier duidelijk(er) wordt.

Nogmaals , door het afbouwen van de zorgfaciliteiten in Nederland is het interessant om de nu nog fitte jonge ouderen met binding met Indonesia/Nederlands Indie om hun horizon te verbreden.
Uiteraard moet men voorlopig doen met de Lansia visum , wie weet wil Nederland een verdrag sluiten met Indonesia.Informeren kan geen kwaad !!
http://www.hidupkatolik.com/20(...)i-werdha-karya-aussi
Sinds 1996.

Aanvulling: Asuhan Bunda Gerlong-Bandung sinds 1973 voorheen bestemd voor ex KNIL-ers? (mantan tentara Belanda -Cimahi)
In 1998 gerenoveerd met hulp van Nederlandse regering .
Waarschijnlijk eenvoudig.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Het is allemaal gezeik in de grote ruimte .................... Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

On 28-06-2013 08:50 Surya Atmadja wrote:

[quote removed]

A*
Ja , maar kan ook voor anderen zijn .
Ondanks dat het uiteindelijk duidelijk is wat je wilt , een soort woongemeenschap met "gelijkgestemden " met eigen huizen plus gemakken plus mss eventuele gemeenschappelijke personeel hebben we onbedoeld over aanleunwoning cq bejaardenzorg geschreven.

B*
Een tijdje geleden was er ook discussies (in R.I) of het kan om je ouders "uit te besteden" bij een bejaarden tehuis .
Velen zitten nog steeds bij hun eigen huizen(als ze het willen-kunnen betalen) .
Of inwonend bij kinderen/kleinkinderen, soms zitten ze goed (oma en opa heeft grote pensioen /vermogen) , soms/vaak ook niet ( heeft niks , geen inbreng).

A* wederom verkeerde conclusie/interpretatie / eigen invulling/fantasie
Aub anderen geen woorden in de mond leggen

B* even een verkeerd beeld (te positief) rechtzetten
zolang opa/oma nog eigen inkomsten heeft is opa/oma welkom
alleen die gezinnen die het extra geld niet nodig hebben en zich in
hun privacy voelen benadeeld of geen babu hebben die de "rotzooi"
van opa/oma opruimen, dumpen deze graag elders
zodra opa/oma geen financiele bijdrages meer kan leveren dan
dient hij/zij nog een andere bijdrage te leveren en anders loopt
opa/oma het risico dat er meer naar de huisdieren wordt gekeken
als naar opa/oma en opa/oma moeten zeker geen "overlast" brengen
er zijn uitzonderingen maar die "oudjes" die niet tot deze uitzonderingen
behoren mogen in hun handjes klappen wanneer ze een plekje in een
panti werdha nog kunnen betalen.
regelmatig zie je ook "oudjes" op zeer hoge leeftijd nog verkassen
van het ene naar het andere familielid (meestal nadat de citroen is uitgeperst)
Ouderenzorg in Indonesie verdiend zeker geen hoge score
(althans voor het merendeel van de ouderen is dit ver onder de maat)

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

On 20-06-2013 16:10 sabar2 wrote:

[quote removed]

Ik zie dat er wel eens over is gesproken.

.
Mijn voorkeur gaat uit naar een soort van "aanleunwoningscomplex" waarbij
je nog wel zelfstandig kunt wonen.

Dus wanneer iemand iets concreets weet waar zoiets al gerealiseerd is
(bij voorkeur op Java) zijn tips welkom.

Prompt kreeg je reactie van Y-B
In Solo is er een. Ben de naam kwijt maar aan de rand van de stad, een katholieke. Er woont al een Nederlander daar in een apart verblijf. Informeer even bij de katholieke kerk.

Ik heb daarheen gebeld (omdat je familie het nog niet kan bereiken/vinden).
Dat geldt ook voor 2 andere Panti Wredha ( geen Panti Jompo of Rumah Jompo) .
Moet op zijn minst een min of meer Nederlandse kwaliteitszorg benaderen.

Uiteindelijk is het iets anders : een soort woongemeenschap met "gelijkgestemden"
Als je voor 10 juta of iets meer wil aanbieden ( bijna 1000 euro) , dan kan men beter in een proffesionele (al bestaande) appartementencomplex (met goede voorzieningen) aansluiten.
Trouwens een "ballotage"bij bepaalde kwaliteitszorg is normaal, meestal wordt ook naar je opleiding(niet alleen inkomen) gekeken.
Dit is wat ik persoonlijk gehoord heb tijdens een "survey"bezoek .

En de discussies ( dromen etc )om met gelijkgestemden" iets te regelen heb ik tig jaren geleden al gevoerd met "gelijkgestemde" Indonesiers die na hun VUT of als hun kinderen studeren willen verkassen.
Dat zijn ook toevallig vrienden die uit Indonesia kwamen, vaak met para medische/zorg achtergrond.
Door hun job kunnen ze uitbreiden voor buitenstaanders .
Of iemand dat al heeft gedaan weet ik niet .
Ik ga t.z.t eerst reizen en mijn vorstelijke AOW verbrassen . Emoticon: Wink

Bijna soortgelijke idee kwam ook van een nieuwe lezer die de mogelijkheid om een ziekenhuis voor expat te openen op Bali wil onderzoeken .
Hij werd vakkundig afgeschoten.

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

On 28-06-2013 12:53 Surya Atmadja wrote:

[quote removed]

Prompt kreeg je reactie van Y-B
In Solo is er een. Ben de naam kwijt maar aan de rand van de stad, een katholieke. Er woont al een Nederlander daar in een apart verblijf. Informeer even bij de katholieke kerk.

Ik heb daarheen gebeld (omdat je familie het nog niet kan bereiken/vinden).
Dat geldt ook voor 2 andere Panti Wredha ( geen Panti Jompo of Rumah Jompo) .
Moet op zijn minst een min of meer Nederlandse kwaliteitszorg benaderen.

Uiteindelijk is het iets anders : een soort woongemeenschap met "gelijkgestemden"
Als je voor 10 juta of iets meer wil aanbieden ( bijna 1000 euro) , dan kan men beter in een proffesionele (al bestaande) appartementencomplex (met goede voorzieningen) aansluiten.
Trouwens een "ballotage"bij bepaalde kwaliteitszorg is normaal, meestal wordt ook naar je opleiding(niet alleen inkomen) gekeken.
Dit is wat ik persoonlijk gehoord heb tijdens een "survey"bezoek

En de discussies ( dromen etc )om met gelijkgestemden" iets te regelen heb ik tig jaren geleden al gevoerd met "gelijkgestemde" Indonesiers die na hun VUT of als hun kinderen studeren willen verkassen.
Dat zijn ook toevallig vrienden die uit Indonesia kwamen, vaak met para medische/zorg achtergrond.
Door hun job kunnen ze uitbreiden voor buitenstaanders .
Of iemand dat al heeft gedaan weet ik niet .
Ik ga t.z.t eerst reizen en mijn vorstelijke AOW verbrassen . Emoticon: Wink

Bijna soortgelijke idee kwam ook van een nieuwe lezer die de mogelijkheid om een ziekenhuis voor expat te openen op Bali wil onderzoeken .
Hij werd vakkundig afgeschoten.

Ipv alles op je eigen ervaringen te baseren kun je ook vragen
wat is eigenlijk de bedoeling dan hoef je ook niet te raden en gissen
Je toont je zgn deskundigheid door van alles en nog wat, wat niet
relevant is erbij te halen en probeert zo "mijn denktank" af te schieten
Waarschijnlijk een stuk persoonlijke frustratie, maar laat ik dat maar
in het midden laten anders maak ik dezelfde fout als jij zelf.
Duidelijk is inmiddels dat je geen relevante bijdrage kunt leveren
voor "mijn denktank" dus ga lekker door met het publiceren van
teksten voor anderen, maar laat mij buiten je verhalen omtrent
"ouderenzorg" in Indonesie
Ik zit verder ook niet te wachten op een irrelevante reactie op iedere posting
van mij.
Dus hoofdstukje "ouderenzorg" is wat mij betreft tutup.

Ik vroeg om een jeep, niet naar alle andere occasions.
Maar ja wellicht dat iemand anders een occasion kan gebruiken.

Overigens 10 juta is vlgs mijn wisselkantoor 750-800 euro

Anorak
Gebruiker
User icon of Anorak
spacer line

Ik zei nog, dat heeft een plaat beton voor zijn hoofd van ongehoord formaat.

Dat is nog nog niet zo erg. Het geleuter wel. De man is geen expert, hij weet geen reet van het huidige IndonesiŽ. Hij gaat er heen op vakantie.De man is toerist.

Dan hebben we het wel gehad met de kennis.

Where there is a will there will be relatives.

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

On 28-06-2013 15:08 Anorak wrote:
Ik zei nog, dat heeft een plaat beton voor zijn hoofd van ongehoord formaat.

Dat is nog nog niet zo erg. Het geleuter wel. De man is geen expert, hij weet geen reet van het huidige IndonesiŽ. Hij gaat er heen op vakantie.De man is toerist.

Dan hebben we het wel gehad met de kennis.

Aub niks "wegpoetsen" ik probeer iets duidelijk te maken voor anderen Emoticon: Worship
Alles is volledig "on (off) topic" Past volledig in dit topic Emoticon: Laugh out loud
Is ook bezigheidstherapie zonder extra eigen bijdrage (financieel)

Anorak
Gebruiker
User icon of Anorak
spacer line

*gooit poetsdoek weg*

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

Jette Klijnsma (staatssecretaris Sociale Zaken PvdA) kondigde vandaag
met trots aan wat er gaat veranderen bij de WAJONG

230.000 jongeren gaan herkeurd worden, vlgs Kleinsma zijn er maar 40.000
echte WAJONGERS die overblijven die echt recht op deze uitkering hebben.
Besparing ca. 1.2 miljard
190.000 Wajongers da's een gedeelte wat afkomstig is van gemeentes die,
(om hun eigen budgetten te verlichten) vanuit de bijstand
(die de gemeente zelf betaald) doorgeschoven werden naar de Wajong
(die het rijk betaald)
Verder zegt zij iedereen met een beperking heeft nog mogelijkheden.
(Zij kan het weten natuurlijk, gewoon VVD of PvdA-lid worden en dan
instappen in het kabinet)
Zij is blij dat al deze 190.000 jongeren nu aan de slag kunnen Emoticon: Stupid
maar mocht dat niet lukken dan kunnen ze bijstand aanvragen.
(in de nieuwe wetgeving vallen afgekeurde wajongers dus weer in het
budget van de gemeentes)

Wat zijn we weer geweldig bezig in Nederland.
Een keuringsarts gaat nu iedereen met een beperking gezond verklaren
en die kan dan gewoon aan het werk en vooraf weet men al dat er dat
190.000 zijn Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud

Da's dus gewoon een boekhoudkundige hervorming van de Wajong met als doel
1.2 miljard minder uitkeren / besparen.
Maar ik snap het wel al die wajongers zijn profiteurs natuurlijk, die zitten
dus lekker allemaal gratis te wonen in een gvt met begeleiding.

Wat hier sociaal aan is kan alleen een PvdA-er met een beperking uitleggen.

En er zijn nog meer PvdA-ers met een beperking; Ascher ......
Maar gelukkig zijn er ook D66-ers en GL-ers met een beperking die in ruil
voor wat toezeggingen op hun stokpaardjes dit beleid van VVD PvdA gaan
ondersteunen in de 1e kamer Want dat gaat gebeuren ......

http://www.nu.nl/politiek/3513(...)k-bezuinigingen.html

Nu alleen maar hopen dat met de volgende verkiezingen er weer genoeg
Nederlanders met een beperking zijn die deze clubs weer op de stoeltjes
terugzetten.
Maar ik denk het wel want op politiek vlak lopen er nog heel veel mensen rond
in Nederland met een beperking / hersenafwijking. Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud

Via het 20.00 uur journaal blijkt dat Klijnsma een beperking heeft vwb het
onthouden van getallen eea is nu ineens iets anders.

240.000 wajongers na herkeuring blijven er 100.000 over
100.000 krijgen een baan via de bedrijven (is toegezegd nog geen realiteit)
25.000 krijgen een baan via de overheid (is toegezegd nog geen realiteit)
15.000 gaan dus naar de bijstand volgens haar verhaaltje

Wat vreemd is aan deze uitleg is dat gisteren Klijnsma positief nieuws
had voor ALLE arbeidsgehandicapten, maar dat ze nu ineens dit geheel
plakt als oplossing voor de wajong-jongeren.
Oudere arbeidsgehandicapten mogen dus weer gewoon thuis blijven zitten,
in de bijstand als werkzoekenden. Snapt U het nog ??

http://www.nu.nl/politiek/3512(...)tum-achter-hand.html

We zullen zien wat er echt gaat gebeuren PvdA-ertjes
Zelfs politici met een beperking kunnen goochelen met cijfers Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud

Wanneer je al dit "goede nieuws" van VVD PvdA los bekijkt lijkt Nederland
goed bezig te zijn maar wanneer je eea een beetje volgt (niet alleen de koppen
van de telegraaf) en met elkaar in verband brengt dat ziet iedereen met een beetje
verstand dat de politici ons gewoon zitten voor te liegen.

Net als die meevaller voor 2013 die geen gevolgen heeft voor 2014
Weer zo'n rekentruukje om een toezegging binnen te halen vanuit Brussel
(uitstel) maar ondertussen gaat de 6 miljard bezuiniging 2014 gewoon
door want het is geen meevaller.
Wat wordt er nog meer achtergehouden ? Vertrouw uw kabinet !!!

Achter de schermen sjoemelen VVD PvdA maar met 2 cijfers:
de meerderheid in de 2e kamer en de meerderheid in de 1e kamer
Want de dames/heren zitten lekker op hun zetels en willen lekker
aan dat pluche blijven plakken en Nederlands belangen die zijn
om mee te spelen.

Het draait bij de dames/heren politici maar om een ding
Zoals Rutte dat zo mooi zei: Jobs Jobs Jobs
(vooral die van hunzelf)

http://www.nu.nl/politiek/3512(...)ap-eerste-kamer.html

Het vertrouwen in dit kabinet daalt en niet voor niets.
Maar blijf vooral geloven dat alles geweldig is en wel goed komt.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

On 28-06-2013 13:08 sabar2 wrote:

[quote removed]

Ik zit verder ook niet te wachten op een irrelevante reactie op iedere posting
van mij.

Dat is een utopie beste Sabar, mensen die inmiddels al meer dan 10 jaar op dit forum rond dolen weten dat.
Als ook het algemeen reageren met de bedoeling een bepaald persoon te raken en daarna de vermoorde onschuld uithangen.
Volledig verpesten van een interessante topic met onbegrijpelijke kulverhalen ook.

Mensen die door langer verblijf in IndonesiŽ enige kennis hebben opgebouwd en trachten de toerist de juiste informatie te geven door de ogen van een bule, werken voor deze meneer die al 40 jaar elk jaar een 3 wekelijks suvey doet en de wijsheid in pacht heeft als een rode lap op een stier.

Immers deze meneer doet al 40 jaar survey en is bovendien IndonesiŽr, wie weet het nu beter Emoticon: Blush
Zeg er maar niets van, want dan ben je aan de beurt, dan krijg je op iedere posting die je doet een kulverhaal, al is het maar om je te ergeren, stalken noemt men dat in de volksmond.

Met gelijke munt terug betalen heeft zelfs geen zin, daar ben ik inmiddels ook achter, de man verschanst zich in een bunker waar niet doorheen te komen is.
Niet met steekhoudende argumenten, niet met fatsoenlijke antwoorden en zelfs niet met uiterst grove antwoorden.

Dat laatste heeft helemaal geen zin, dan zijn er ineens forumlezers die de diepere betekenis van zijn commentaar en zijn handelen niet begrijpen omdat ze niet als belanghebbende de discussie volgen en begrijpen, maar alleen de grove reactie lezen.
Vervolgens gaan ze dan wel op de barricade en vinden dan de grove reactie zielig en persoonlijk.

Dat is nu precies het doel, achterover leunen en anderen de kooltjes uit het vuur laten halen, mensen die beter bekend zijn in IndonesiŽ zullen deze mentaliteit zeker herkennen.
Beter zo'n figuur helemaal negeren, de ťťn kan het, de ander niet, ik zeker niet Emoticon: Bye bye

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Ik wil hier geen verdere opzwepende meningen plaatsen, maar ook ik kan het niet laten omdat we het over het algemeen hebben, verblijf in IndonesiŽ, het zei in een aanleunwoning of een groep Nederlanders,(pensioennades) bij elkaar te gaan wonen.
Je weet niet wat je van figuren naast je krijg, stel je eens voor, dat je naast zo'n man die wij hier als voorbeeld kennen, komt te wonen, wat zal er dan aan sfeer veel verpest worden.

Ik zal je eerlijk schrijven, ik wil bij geen ťťn Indo samen wonen, die hebben een cultuur van het westen meegekregen en ze zijn daardoor in de wolken gaan leven, of zoals je het gewoon schrijf naast de schoenen lopen.
Ze hebben hun DNA profiel van een Aziatische mentaliteit in een westerse tintje gegoten.
Meestal ook dat ze in hun thuisland lopen te pochten over hun status en als een geweldenaar voor buur en familie daar rond lopen kijk mij eens .... Emoticon: Devil
Hoe kan ik dat weten omdat wij in het begin toen mijn vriendin hier was, die kumpulan hebben meegemaakt.
Nederlanders en indofiguren samen, Neen dankje wel

Maar ik moet ook eerlijk zijn, ik ben een natuurbrombeer, noem mij maar zo, omdat ik ook hier onder de Nederlanders belachelijke figuren zie rond lopen, zoals een buur hieronder een figuur die ik denk ambtenaar is geweest en die nu pas ontdekt dat hij een hobby heeft van figuurzagen en alles zelf maken.
Ik denk dat hij al boven de 70 jaar is, maar begrijpt hij dan niet dat al zijn hobbyís veel lawaai oplevert.
Zijn zulke mensen dan niet wijzer, dan jongere mensen, wat doet zo man toch in een appartement.
Ga op de hei wonen, of in een boerderijtje zitten, dan kan hij zijn hobby veel uitvoeren en heeft er niemand last van.
Het is een stel dat samen is gaan wonen, zij een oud vrijster en hij een vermogend iemand een telaat bloeier.
Dus al met al, niet bij Nederlanders gaan wonen, want dan kom je ook om van de ergernissen.
Wat ik nu gaat schrijven mag eigenlijk niet, want je mag mensen niet beoordelen op zijn uiterlijk.
Maar van sommige mensen kan je uit een uiterlijk zijn profiel maken.
Met deze mens op de foto, zou ik geen vriendschap afsluiten, zijn snorretje en vooral mensen met zo streepje snor, die gelikt er uit zien, die houd ik lieve ver van mijn af.
Ben ik eerlijk<<<<<<<>>>>>>>> ja ik ben eerlijkÖÖÖ. Emoticon: Emoticon: Yes! .

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Malam schreef inklachten moderatie

"Ook Elsbeth weer een kriebel in haar directoire na enkele weken, moedig hoor?
Volgt maatje Pupyes weer net als de vorige keer?????
Schitterend die tweeling die op hoog niveau verkeren en gewone taal en postings niet kunnen begrijpen en alleen selectief kunnen lezen Emoticon: Bye bye "

Malam, ik begrijp je verwarde gevoelens over het feit dat je speeltje door Oyibo is afgepakt, maar probeer toch even een weekje je minderwaardigheidscomplex binnen te houden. Dat doorzeuren over "niveau" wordt een beetje vermoeiend en het is ook niet nodig.

Anorak
Gebruiker
User icon of Anorak
spacer line

Allereerst hoop ik dat het forum verder kan met IndonesiŽ. En de topics eindelijk normaal kunnen gaan. Dan zijn we al een heel end.

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Dan kunnen we elkaar de hand schudden, Anorak!

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

On 29-06-2013 16:09 elsbeth wrote:

Malam, ik begrijp je verwarde gevoelens over het feit dat je speeltje door Oyibo is afgepakt, maar probeer toch even een weekje je minderwaardigheidscomplex binnen te houden. Dat doorzeuren over "niveau" wordt een beetje vermoeiend en het is ook niet nodig.

Is goed Elsbeth, allereerst is er geen speeltje van me afgepakt, laten we daar duidelijk over zijn, ik heb maar ťťn speeltje, mijn steun en toeverlaat, mijn baas en mijn lieveke, waar ik mee kan nat en droog schuren, Poppy.

Andere speeltjes zou ik wel willen hebben, er lopen er hier zat rond, maar dan zou ik een zak met blauwe pillen nodig hebben, dus ik weet niet over wat voor speeltje je het hebt, (over verward gesproken)

Minderwaardigheidscomplexen daar heb ik me nog nooit mee opgehouden, ik ken het woord, maar ook dat is niet van toepassing op mij.
Ik geef namelijk mijn eigen gedachten en waarnemingen door, niet nu, niet gisteren maar al jaren.
Ik hoef niet te wachten om een reactie te geven als ene Guna2 aka Poepjes ineens gaat boeren, ik doe het allemaal op eigen ellenbogenstoom. Emoticon: Bye bye

Om in Poepjes zijn woorden te vervallen, waar je het zo mee eens bent, "Terug in je hok"
Je mag weer gaan slapen tot de zich zelf benoemde intellectueel aka Heintje Davids weer gaat boeren, dan kan je weer op je eigen niveau discussiŽren, Emoticon: Yeah right! Emoticon: Yeah right! Emoticon: Yeah right! Emoticon: Bye bye

Probeer het maar niet met mij, ik heb iets te veel in het volle leven gestaan en ben door de wol geverfd Emoticon: Bye bye
Thuis op vele markten en bovenal eerlijk, altijd eerlijk, ik volg niemand en ik verkondig mijn eigen mening. Emoticon: Wink

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Of IndonesiŽ met het forum verder kan is maar de vraag.
Toch ik heb veel binnen pret, wat ik maar niet kan onderdrukken.
Hoe kan dat?, ja als je die hele geschiedenis heb gevolgd, dan kom je ook tot het slotsom dat er mensen zijn van verschillende niveau als ik Guna2 alias PaPupyes die alles heeft gevolgd, maar als stille kracht achter die wervelende wind soms zich inhoudend alles heeft moeten aanzien, zonder er op te reageren ja er zijn bijzondere mensen en dat zijn ze.
Maar goed Elsbeth de wereld zit vol met verrassingen doe niet dat je dat niet weet ik schat u in als spraakmakend persoon in je omgeving en dat is best apart te noemen.
Als ik mij ga analyseren dan heb ik toch moeite met mensen die alles serieus neemt.
Ik ben nu alleen en eigenlijk ben ik geen mens voor alleen te zijn.
Maar het is wel heerlijk als je een lekker scheet kan laten, dat anderen er zich niet aan storen.
Ik bedoel maar wees een mens van deze wereld en zie hoe er omgegaan word met achterlijke modellen die maatje x moet hebben om op de Catway mogen mee lopen.
Ja wat moet je nog meer duidelijkheid scheppen in deze snelle wereld van netwerken.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2018
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

73,431,987 pageviews Een website van indahnesia.com