afspraak maken voor schengenvisum, een onmogelijkheid?

Subforum Het visumgebeuren 
46 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Het visumgebeuren > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent Indonesië gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geëxecuteerd in Indonesië  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · Indonesië gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
edwwwin
Gebruiker
spacer line

Hallo... mijn vrouw en ik proberen een afspraak te maken bij de ambassade in Jakarta om haar moeder hier te krijgen. Ze is hier hier al vaak geweest zonder problemen. Nu blijkt de afspraak via een website gemaakt te moeten worden. Die site is na enig speurwerk wel te vinden maar is momenteel down. Voorheen heb ik daar vaak op gekeken en via een soort van kalender moet je daar een vakje vinden voor een afspraak. Echter er gaan maar 6 vakjes in een dag dus die vakjes zijn dus altijd rood. Hoe kan je een afspraak maken op deze manier. 6 per dag voor een land met n paarhonderd miljoen mensen. Volgens mij kan dat niet waar zijn. Heeft iemand ergens een shortcut of backdoor om een simpele afspraak voor elkaar te krijgen? Dit is werkelijk te belachelijk voor woorden!

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.edwwwin kun je de link van die site geven ?

wellicht dat een telefoontje richting buitenlandse zaken je iets meer duidelijkheid
kan geven.(evt gevolgd door een brief moet je even vragen aan wie je die kunt sturen)
wellicht hebben ze maar een parttime-medewerk(st)er op deze "taak" zitten
en probeert men op deze manier de "tsunami" in te dammen of men probeert
"met zachte dwang" alles via agenten te laten lopen (vlgs mij noemt men dat
ook een vorm van nepotisme) ik zou me er niet over verbazen
ik ben er een paar keer geweest en het lijkt erop dat er nogal wat gebruik wordt
gemaakt om "uitreisvisa's" te krijgen en regelmatig door mensen die erover
"dromen" om naar het buitenland te gaan maar "bij voorbaat kansloos" zijn
(zelfs geeneens alle benodigde papieren bij zich hebben en dan terug moeten komen)
maar dat slokt natuurlijk wel personele capaciteit op en wellicht moet de
ambassade in Jakarta ook gaan bezuinigen en vindt men dit een goede optie.

6 per dag lijkt me wel laag ik heb er een paar keer wel meer als 100 mensen
in de wachtzaal zien zitten.maar misschien wordt het nu ook een wachtkamertje

mocht het echt zo'n beperkende maatregel zijn mbt het verkrijgen van uitreisvisa
dan zijn er wel "wegen" om dat (officieus) aan de kaak te stellen, maar zo'n
telefoontje (evt briefje) aan buitenlandse zaken kan al een mooi "opstapje" zijn
(vergeet niet op te schrijven met wie je hebt gesproken,niet de telefoniste dus Emoticon: Wink )

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Al een email gestuurd?

It's only kinky the first time.

edwwwin
Gebruiker
spacer line

Sabar2, oyibo. Ik heb ooit gemaild over de procedure zelf. Ik kan ze inderdaad over die afspraak gaan mailen maar ze zullen me dan vast verwijzen naar die site. Dat is trouwens

http://indonesie.nlambassade.o(...)bassade-jakarta.html en dan die link daarop (werkt nu niet)

Maar ik denk dat bellen wel handig is dan..

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

een telefoontje naar buitenlandse zaken in Nederland
maakt ambassademedewerk(st)ers in Jakarta vaak
sneller wakker (is mijn persoonlijke ervaring)
en anders werkt een ingezonden stuk daarna,
bij bv de Volkskrant ook heel effectief Emoticon: Worship

edwwwin
Gebruiker
spacer line

Ik heb intussen een reactie van de ambassade gekregen dat het systeem ' down' is. Ook binnenlandse zaken had ik gebeld en die hadden contact met ze opgenomen en een zelfde reactive kreeg ik van ze per mail. ik ben benieuw of het nieuwe afsprakensysteem meer aanvragen dan die 6 per dag kan verwerken. Zelf ben ik ICT'er en zo een website kan naar mijn bescheiden mening niet zolang onbereikbaar zijn. Het lijkt me geen doel voor ddos aanvallen ofzo of hebben ze daar alleen maar prutsers werken? Ik hoor geregeld nog verhalen via via dat er andere wegen zijn, vast via malafide makelaars etc. lijkt me ook niet de beste optie om een nette bejaarde dame voor familiebezoek uit te nodigen,

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

Ik zou gewoon brutaal zijn en per email een afspraak maken.
Het systeem ligt immers down dus daar kunnen ze je niet naar verwijzen
en dan gewoon zeggen dat je ook al contact hebt gehad met BZ

Geef gewoon wat data door die jou uitkomen en laat hun aangeven wat mogelijk is.

Je zou bijna gaan denken dat ze dit als truuk gebruiken om een "achterstand" in
te halen..

Ik denk dat ze verrast zijn geweest om "klachten" vanuit Nederland te krijgen
maar dan weten ze dat ze in de gaten worden gehouden.

Ik zal maar niet ingaan op de vraag of daar prutsers werken ........ Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye

(overigens hoe vertaal je prutsers in bhs indonesia dat wil ik wel weten
kan me nog wel eens van pas komen)

Ik gebruik zelf vaak otak udang voor zoiets

pelaut
Gebruiker
spacer line

Beste sabar2, ik dacht dat je een ontiegelijke prutser (of dom persoon) vertaalde met 'orang dongo' maar weet niet hoe kasar deze term eigenlijk is dus zou er voorzichtig mee omgaan. Heb het nagezocht op het web, in de normale vertalingen vanuit BI komt het niet voor maar wel in het woordenboek van orang Betawi, hoor het ook gebruiken door mensen die in Jakarta zijn opgegroeid.

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

On 21-06-2013 22:03 pelaut wrote:
Beste sabar2, ik dacht dat je een ontiegelijke prutser (of dom persoon) vertaalde met 'orang dongo' maar weet niet hoe kasar deze term eigenlijk is dus zou er voorzichtig mee omgaan. Heb het nagezocht op het web, in de normale vertalingen vanuit BI komt het niet voor maar wel in het woordenboek van orang Betawi, hoor het ook gebruiken door mensen die in Jakarta zijn opgegroeid.

Hoe "kasar" het is dat vraag ik wel aan mijn vrouw
Alleen ik krijg haar niet uitgelegd wat een "prutser" is dus dan kan ze het ook niet vertalen. Thx

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

On 21-06-2013 22:14 sabar2 wrote:

[quote removed]

Hoe "kasar" het is dat vraag ik wel aan mijn vrouw
Alleen ik krijg haar niet uitgelegd wat een "prutser" is dus dan kan ze het ook niet vertalen. Thx

Prutser is een persoon die alles verkeerd doet.
Vrij vertaald in bhs gaul, orang yang kerja(an)nya tidak beres, ngawur .
Hasil[/bl (pe-kerja-an-nya kacau

Dus zo'n persoon werd dan pengarut genoemd.(Het is niet echt gangbaar)
Afkomstig van het stamwoord Karut ------> Pe+ (ng= tussenvoegsel vervangt de (K) arut .

Om te weten hoe beledigend het is , kan men gewoon proberen door te zeggen dongo(of dogol of bego) banget nih ( In het Indonesisch is het dungu =dom ).
Ik mag aannemen dat de local staf van de Nederlandse ambassade bekwame personen zijn ( niet dungu-bodoh) .

bisa dicek of makemyday .

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

On 21-06-2013 22:36 Surya Atmadja wrote:

[quote removed]

Prutser is een persoon die alles verkeerd doet.
Dus zo'n persoon werd dan pengarut genoemd.(Het is niet echt gangbaar)
Afkomstig van het stamwoord Karut ------> Pe+ (ng= tussenvoegsel vervangt de (K) arut .

Om te weten hoe beledigend het is , kan men gewoon proberen door te zeggen dongo(of dogol of bego) banget nih ( In het Indonesisch is het dungu =dom ).
Ik mag aannemen dat de local staf van de Nederlandse ambassade bekwame personen zijn ( niet dungu-bodoh) .

Thx in Solo gebruikt men voor dom " Bodoh "

voor wat betreft het laatste......niet dungu-bodoh ....... Emoticon: Confused Emoticon: Yes!
is afhankelijk van de situatie en welke logica men gebruikt
soms kan iets heel logisch heel snel
maar soms mis (zelfs) ik de trein bij logica in Indonesie
(dus ook bij de lokal staf kedutaan)

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

De local staf hebben hun richtlijnen van hun bazen( Nederlandse consul) .
Dat heeft te maken met de soms onredelijke regels .
Vastgesteld door burocraten.
Toen mijn broer naar Nederland wil komen voor een paar dagen met zijn gezin (Europese vakantie) moet ik en mijn vrouw als sponsor spelen.
Later moet mijn vrouw dat op haar naam doen (terwijl haar inkomen lager dan de mijne) .
Ook kent I.N.D wie mijn broer is , zijn inkomen is 2x dan onze gezinsinkomen . buiten van zijn vrouw .
Dus hoe kan iemand (mijn vrouw) sponsor spelen voor een gezin die 3x inkomen hebben ?
Is niet logisch , alleen zo is de regel . Emoticon: Shiny

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

On 21-06-2013 22:56 Surya Atmadja wrote:
Toen mijn broer naar Nederland wil komen voor een paar dagen met zijn gezin (Europese vakantie) moet ik en mijn vrouw als sponsor spelen.
Later moet mijn vrouw dat op haar naam doen (terwijl haar inkomen lager dan de mijne) .
Ook kent I.N.D wie mijn broer is , zijn inkomen is 2x dan onze gezinsinkomen . buiten van zijn vrouw .
Dus hoe kan iemand (mijn vrouw) sponsor spelen voor een gezin die 3x inkomen hebben ?

Tsja of het de IND-regels zijn, of de staf is, dat is vaak ook een vraag Emoticon: Yes! Emoticon: Nooo

In iedergeval deze keer zijn ze efficient bezig (na het telefoontje van Buza)
Is het nieuws meteen op de site geplaatst http://indonesie.nlambassade.org/
en ze hebben ook nog een vacature bij afd defensie (dus Nederlandse nationaliteit)
(voor de geinteresseerden solliciteren tot 26 juli 2013)

Alleen officieel had het systeem al moeten werken:
Al sinds 5 juni uit de lucht

Nieuws 2013 05 Visa section closed

Visa section closed
Nieuwsbericht | 22 mei 2013

Due to an important adjustment of the visa system the visa section is closed from Wednesday 5 June untill Friday 7 June (inclusive).

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

En dan nog een raar bericht van 4 juni
Oma is toch wel ouder als 18 jaar ???

Nieuws 2013 06 Visa!

Visa!
Nieuwsbericht | 4 juni 2013

We are no longer able to accept visa applications of children under the age of 18 years without an appointment from 21 June 2013.

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

Voor business visa gaat alles gewoon normaal door

News 2012 12 Business Visa

Business Visa
News article | May 22, 2013

Due to technical reasons we are at this moment not able to accept visa applications of frequent travelers without an appointment.

Q: Do you have business with the Netherlands and need to apply for visa?
A: You can apply without appointment and without personal appearance.

Conditions

Visa for business

Without an online appointment and
Without applying in person (you may send somebody to deliver the application on your behalf).
From Monday to Friday between 08:00 and 10.30
In principle the decision can be collected the next afternoon

pierre
Gebruiker
spacer line

Op 21-06-2013 22:56 schreef Surya Atmadja:

Vreemde gang van zaken deze info.

Qua financien om een inreis visa voor Nederland te kunnen krijgen zijn er 2 regels.

regel A
Diegene die de Visa aanvraagt op de ambassade heeft geen sponsor nodig als hij aan kan tonen dat hij gedurende de tijd die hij in Nederland verblijft over € 34 - euro per dag kan beschikken en tevens een hotel reservering kan overleggen.
dus bv 60 dagen in nederland is 60 x € 34,- = € 2040,- euro. ( dit bedrag kan hij cash aantonen of aan tonen dat dit minimaal 3 maanden op zijn bankrekening staat.

Regel B heeft men dit bedrag niet dan kan iemand in Nederland als sponsor optreden.
Hier zitten voorwaarde aan vast. zo dient diegene in Nederland een logies en relatie verklaring bij de gemeente te halen ( of downloaden op de site van het IND)
het zg. "Bewijs van garantstelling en/of particuliere logiesverstrekking"
http://www.ind.nl/Klant-inform(...)e/Documents/1310.pdf
note: De handtekening dient op de gemeente gelegaliseerd te worden

deze invullen en opsturen naar diegene die het visum wil aanvragen. hierbij dient aan enkele voorwaarde voldaan te worden. het inkomen van de sponsor dient minimaal 1 jaar duurzaam te zijn en moet voldoen aan de inkomens eis (momenteel € 1586,95 per maand incl. vakantie geld)
dit aantonen kan middels een vast dienstcontract. of een WW uitkering of WOA, WIA maar dit inkomen dient nog steeds minimaal 1 jaar duurzaam te zijn. ( op het moment van de aanvraag)
Mocht een echtpaar als sponsor optreden dan mag beide inkomen bij elkaar opgeteld worden, hierbij dient wel de duurzaamheid van het inkomen nog steeds 1 jaar te zijn.

Buiten deze financiele handelingen zijn er nog meer voorwaarde waar aan voldaan dient te worden, o.a. zoals voor de vreemdeling het kunnen aantonen dat er geen vestigings gevaar is. enz

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

On 22-06-2013 11:04 pierre wrote:

[quote removed]

Vreemde gang van zaken deze info.

Qua financien om een inreis visa voor Nederland te kunnen krijgen zijn er 2 regels.

Klopt , er zijn 2 regels voor 2 verschillende groepen .
1. toeristen die met een travelburo reizen(zoals Lourdes reis, Europese reizen)
2.Mensen die ook bij familie in Nederland komen .

Mijn broer/gezin (totaal 4 personen) komen niet eens bij mij logeren , ze logeerden bij een kleine "boetiekhotel" voor een paar dagen in een van de Amsterdamse grachten.
Hij is ook bekend bij de IND , was "ambtenaar"uit Jakarta , studeerde ook bij Erasmus Universiteit voor zijn S2.
Ook had hij diverse hotels geboekt o.a in Parijs(voor oud en nieuw) , Zwitserland, Duitsland , Belgie (Italie ?) .
Ondanks dat moet zijn "arme" schoonzuster ( met minder inkomen dan zijn eigen broer) sponsor gaan spelen. Terwijl zijn hotel kamer (2x) per dag hoger is dan onze 2 weekse huishoudgeld.
Ticket Singapore Airlines (retour) is normaal vereiste,
Dat was ongeveer 3 jaar geleden.

Volgens logica zal zo'n persoon of leden van zijn gezin, (eigen zaak - op school/college) geen gevaar opleveren dat hij in Nederland stiekem wil blijven als gastarbeider. .

Raar maar waar .
I.N.D heeft de regels opgesteld, de ambassade in Jakarta doet anders.
Ik heb ook geprotesteerd waarom mijn vrouw (met minder inkomen) als sponsor moet spelen.

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

On 22-06-2013 11:32 Surya Atmadja wrote:
[br

Volgens logica zal zo'n persoon of leden van zijn gezin, (eigen zaak - op school/college) geen gevaar opleveren dat hij in Nederland stiekem wil blijven als gastarbeider. .

Raar maar waar .
Ik heb ook geprotesteerd waarom mijn vrouw (met minder inkomen) als sponsor moet spelen.

Daarom zeg ik zelfs ik mis soms wel eens de boot als het om logica gaat van
de (lokal staff) kedutaan.
Maar dit past wel in het algemeen beeld in Indonesie.

Wetten en regels moet je interpreteren en op je eigen manier uitvoeren.
Die zijn er om van af geweken te worden.
Da's het bekende theorie-praktijk verhaal.

Maar zoiets kun je pas gaan geloven wanneer je het zelf meemaakt
en dan kun je 1000 keer zeggen zo hoort het niet maar zo is het dus wel.

Niet raar (want zo gaat het dus in Indonesie) en ja dus waar.

Dat Jantje soms een andere behandeling krijgt als Pietje ook dat kan gebeuren.

pierre
Gebruiker
spacer line

Op 22-06-2013 11:32 schreef Surya Atmadja:

[quote verwijderd]

Raar maar waar .

Klopt, maar niet alleen de ambassade in jakarta hanteerd zo zijn eigen regels, het blijkt dat vele ambassades verdeelt over de wereld hun eigen regels hanteren.

Klagen bij het ministerie blijkt nog weleens te helpen, klachten bij de Nationale ombudsman neerleggen is ook een idee.

Maar gezien hoe jou broer behandeld is klopt dit van geen kanten, toch maar even in de klaagboom klauteren? gezien jou kennis op veler gebied, is dit een peuleschilletje, toch?

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

On 22-06-2013 14:57 pierre wrote:

[quote removed]

Maar gezien hoe jou broer behandeld is klopt dit van geen kanten, toch maar even in de klaagboom klauteren? gezien jou kennis op veler gebied, is dit een peuleschilletje , toch?

Voor dit geval zou het een peuleschilletje geweest zijn .
Ik had aangedrongen bij mijn broer om ook maatregelen te nemen in Jkt , maar dat wil hij niet.
Hij ging toen op persoonlijk titel op privereis , normaal gesproken maak hij dienstreizen naar Nederland.

Als het voor me zelf was dan ga ik echt procederen..
Ik heb positieve ervaring met proces tegen de (plaatselijk )overheid, met evt. gang naar de RvS.
Bij de laatste proces zou ik als ik mee wil werken een arrest op mijn naam kan krijgen .
Goed, kembali ke topic.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Het is algemeen bekend dat ambassades er hun eigen regels op na houden. Deze zijn meestal verre van de logica en maken onderdeel uit van het ontmoedigingsbeleid. Niet een op zichzelf staand iets. Ik heb vaker van dit soort verhalen gehoord zoals SA hierboven beschrijft. Vanaf dag 1 dat ik ooit met een ambassade te maken had (die in Indonesie en in Algerije) begreep ik al snel dat ze vaak net zo corrupt zijn als van andere met name ontwikkelingslanden. Er wordt ook vaak niet goed samengewerkt met IND of andere instanties. Verder is de “truc” om zo vaak mogelijk de zogenaamde regels te veranderen en vooral de gebruikers daarover niet te informeren. Een visum krijgen of niet heeft ook vaak met willekeur te maken. Zelfde omstandigheden (leeftijd, burgelijke staat, sociale en economische banden, en de een krijgt een afwijzing of wordt het op zijn minst moeilijk gemaakt en de andere fietst er met gemak doorheen.

Klagen kan pas als het leed al geleden is. Je hebt er niks aan, niet voor jezelf en ook niet voor de velen na jou want het gebeurt voortdurend. Het vervelendste van dit soort zaken is dat veel mensen dit soms maar eenmalig meemaken en dat het is iets is dat maar een klein deel van de bevolking aangaat (visum, MVV en aanverwanten)

Ik vind het wel jammer dat mensen vaak geen bezwaar aantekenen tegen een negatieve beslissing en daarmee het ontmoedigingsbeleid gesteund wordt.
Maar idd maar terug ontopic.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Daar gaan we weer, het eeuwenoude gekanker op ambassade en visum-(toe)(af)wijzingen. Ik heb het al wel 10x geschreven (is na te checken bij MinBuZa): ruim 95% wordt gewoon toegekend. Er lopen hier op het forum blijkbaar degenen rond die net in de risico-groep vallen.

Ik dacht dat het item Rumah Jompo was geopend voor klachten op de Nederlandse overheid?

Echter er gaan maar 6 vakjes in een dag dus die vakjes zijn dus altijd rood. Hoe kan je een afspraak maken op deze manier. 6 per dag voor een land met n paarhonderd miljoen mensen.
Natuurlijk geen 6 per dag. Op 1 vakje gaan wel 10-tallen personen daar er ook meerdere lokettisten zijn die tegelijkertijd wel enkele mensen kunnen helpen. En er wordt geen half uur uitgetrokken per persoon, hooguit een paar minuten. Dus kunnen er heel wat in een half uur worden geholpen.
Trouwens, naast de ambassade zijn er ook nog consulaten??!! Wat staart iedereen zich toch blind op die ambassade? Dezelfde afwijking als de Indonesiers: alleen maar fokussen op de hoofdstad Jakarta en de rest telt niet mee.

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

On 22-06-2013 16:28 Yogya-Bali wrote:
Daar gaan we weer, het eeuwenoude gekanker op ambassade en visum-(toe)(af)wijzingen. Ik heb het al wel 10x geschreven (is na te checken bij MinBuZa): ruim 95% wordt gewoon toegekend. Er lopen hier op het forum blijkbaar degenen rond die net in de risico-groep vallen.

Ik dacht dat het item Rumah Jompo was geopend voor klachten op de Nederlandse overheid?

[quote removed]
Natuurlijk geen 6 per dag. Op 1 vakje gaan wel 10-tallen personen daar er ook meerdere lokettisten zijn die tegelijkertijd wel enkele mensen kunnen helpen. En er wordt geen half uur uitgetrokken per persoon, hooguit een paar minuten. Dus kunnen er heel wat in een half uur worden geholpen.
Trouwens, naast de ambassade zijn er ook nog consulaten??!! Wat staart iedereen zich toch blind op die ambassade? Dezelfde afwijking als de Indonesiers: alleen maar fokussen op de hoofdstad Jakarta en de rest telt niet mee.

Regelmatig (wellicht ook in het kader van ontmoedigingsbeleid) verwijzen consulaten zelf naar Jakarta YB
Ze doen niet alleen VISA-aanvragen daar.
Maar los daar van een bezoek aan de ambassade in Jakarta wordt ook vaak
"gekoppeld" aan familiebezoek (goedkoop overblijven) sociale aangelegenheden
of shopping.
Want heel veel is wel in Jakarta te krijgen en niet in andere plaatsen (helaas)
en ... het is ook gengsi een dagje uit in Jakarta Emoticon: Worship

Ik heb ook heel positieve ervaringen met de kedutaan gehad, maar dat ligt er dan
vaak aan dat je al "contacten" hebt en een gemakkelijke ingang hebt of wellicht
(in mijn geval) vindt men mij "zielig".
Maar in het begin moest ik echt over een "barricade van onwil en (on)logica"
heen gaan maar goed dat ik in Nederland ook wat contacten heb op nivo.
Sommige "onwillige figuren" waren na wat telefoontjes ineens heel wat coorperatiever.

Dus in die zin loopt Edwwwin nu tegen deze barricade op
De feiten bewijzen genoeg in deze zaak.
Dus da's dan geen klagen maar een toelichting geven hoe het daar echt werkt..
Dat het niet vlekkeloos werkt daar zul je neem ik aan het toch niet oneens met mij zijn.

Of is de ambassade nu ook ineens een "heilg huisje" ??

Ik kan ook zeggen dat Wij vinden dat het allemaal wel meevalt.
Maar dan zou iedereen die wel problemen ervaart denken dat het aan hunzelf ligt.

Iedere keer dat ze mij "onheus" behandeld hebben heb ik officieel geklaagd
wellicht dat het daarom nu ook iets soepeler loopt bij mij.
Maar anders ben ik niet te beroerd om er met gestrekt been in te duiken
Het is niet mijn baan die daar op het spel staat wanneer er iets leuks in
de Volkskrant verschijnt via een ingezonden brief met mijn naam eronder.
Men mist mijn open brieven denk ik al bij de Volkskrant redactie,

Ik bemoei mij principieel niet met indonesische binnenlandse aangelegenheden
of politiek. Maar zolang ik nog een "band" heb met de verantwoordelijkheden
van de nederlandse overheid die mij raken (zelfs indirect) is men in Nederland
nog niet van mij af. Wat dat betreft geldt voor mij "ik strijd en kom boven"

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

On 22-06-2013 16:28 Yogya-Bali wrote:

Kom kom YB, jij weet ook wel dat het afwijzen van een visum voor Nederland lange tijd standaard zonder opgaaf van redenen werd afgewezen en dat het in tweede instantie wel lukte.( Hoe dat nu is weet ik niet)

Ik weet wel dat er slechts een kleine speurtocht op internet voor nodig is om er achter te komen dat de ambassade in Jakarta in de top tien van ambassades in de categorie moeilijk en niet te volgen staat.

Als iemand overigens aan alle voorwaarden voldoet en toch wordt afgewezen dan heeft klagen bij de IND geen zin.
Dan moet de klacht naar het Ministerie van Buitenlandse zaken.
De IND valt onder Justitie.

Dat de ambassade in het verleden steken heeft laten vallen, is bekend genoeg het heeft zelfs een dodelijk slachtoffer tot gevolg gehad.
Ik haal de gevallen Albert Ekelmans en Rudolf Rietveld maar aan, ik weet dat er vele andere dingen meespeelden, maar uitgaan van een houding " Befehl ist Befehl " is op zijn minst wegkruipen, met enige creativiteit had dit niet hoeven te gebeuren.

De één is dood. de andere lieten ze 10 maanden doodziek zonder enige medische zorg in een Indonesische cel stinken.
Dat valt de ambassade en Buitenlandse zaken wel degelijk aan te rekenen, zo ga je niet met Nederlanders in het buitenland om Emoticon: Angry
En als ik hier en daar het commentaar lees, dan is er bij de ambassade in Jakarta nog geen steek veranderd.

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Ik meende dat ook de consulaten dicht zijn gegaan b.v.Bandung, dus minder consulaten.
Toch hebben wij weinig van doen gehad, met de ambassade daar we nooit in moeilijkheden gekomen zijn in Indonesië.
En voor aanvragen was het vroeger moeilijker dan nu, ook de Indonesisiche ambassade in Den Haag is meer gericht op digitale aanvragen, dus snel en gemakkelijker geen wachttijden zoals vroeger.
Ook uitnodigingen zijn goed en eenvoudig verlopen, een uitnodiging formulier halen bij de gemeente huis invullen scannen en door verzonden naar de ambassade en naar de uitgenodigde persoon en het heeft altijd geresulteerd in een visum voor Europa, zelfs wel voor twee jaar.
Behalve Engeland, want we zouden met een boot naar Noorwegen en Rusland gegaan zijn, dat wilde ze, dat hoefde ik niet te betalen, even verduidelijken voor de jaloerse mensen.
Maar die slechte paspoort van Indonesië, moest je apart een visum aanvragen, voor Engeland en Rusland en daar konden ze niet voor zorgen…
We deden een nacht aan in Engeland.
Dat was zo moeilijke weg die je weken koste en dat moest je het zelf regelen, voor Nederlanders werd er een collectieve visum aangevraagd, geen probleem………………. Emoticon: Shiny Emoticon: Wink

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

83,716,406 pageviews Een website van indahnesia.com