Huisje gezocht Manado

Subforum Gezocht & Aangeboden 
71 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Gezocht & Aangeboden > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
indiaan2003
Gebruiker
spacer line

Ik zoek een woning voor mijn dochter die in Manado stage gaat lopen.
Dit voor 3 a 4 maanden. Zij mag niet werken in Indonesie dus moet ze het van haar studiebeurs kunnen betalen.
Dit is voor de periode okt 2013 - jan 2014

Heeft iemand informatie voor mij?

Groet Tina

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

Wat mag het kosten per maand ?
Wat wordt er verwacht voor die prijs ?
Al iets geprobeert te regelen via het ziekenhuis zelf ?
(ik denk dat zij lokaal betere mogelijkheden / contacten hebben wellicht)

Ik mag aannemen dat zij een goedgekeurd visa heeft tzt want op een toeristenvisa
wordt stage als werken beschouwd door sommige kantor imigrasi en in dat geval
zou men een verlenging kunnen weigeren (na de eerste 60 dagen)

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

jstar
Gebruiker
spacer line

Normaal gesproken ziten studenten en jongelui met een eerste job (die niet getrouwd zijn en niet thuis wonen) niet in een huis, maar in een kost . Dit is te vergelijken met 'op kamers' (NL) of 'op kot' (BE) zitten.

Veel huizen zijn ook niet beschikbaar voor korte verhuur, tenzij men spreekt over ex-pats in Jakarta of vakantieverhuur. In beide gevallen is het natuurlijk niet goedkoop. Bij verhuur dien je trouwens meestal de volledige termijn of minstens een (half) jaar aan huur vooraf te betalen.

Het voordeel van een kost is ook dat het relatief veilig is (meestal niet gemengd) en dat alles voor je gedaan wordt (was en plas); het is een beetje zoals hotel mama . Nu is Manado i.t.t. Yogya, Bandung en Jakarta niet 'je studentenstad' dus het aanbod zal niet zo groot zijn.

Als je toch een appartement of huis wil, kan je misschien het beste kijken op WWW.RUMAH.COM of WWW.RUMAH123.COM. Dit zijn de twee grootste vastgoed websites in het land. Er is ook de Manado Post. En als eerste zou ik wat toekomstige collega's om advies vragen; de kans is groot dat verpleegsters op kost zitten en/of misschien weten zij van wat adressen vlakbij het ziekenhuis.

Pascal.F
Gebruiker
spacer line

Voor de stage zou ik het volgende voorstellen .
Er wonen verschillende Nederlanders in Manado die je wel zouden kunnen helpen met logeren in Manado zelf.

http://www.the4fish.com/versio(...)n/the_4_fish_en.html

http://www.bunakenvillage.com/dutch/homedut.htm

Veel plezier

jstar
Gebruiker
spacer line

De eerste link werkt niet goed Pascal; is het gewoon THE4FISH.COM? En zijn beide niet gewoon resorts/bed&breakfasts uitgebaat door Nederlanders? Dus geen gastgezinnen maar commerciŽle ondernemingen?

Vraag me ook wel een beetje af wat het voordeel is van een stage en een verblijf in het buitenland, als er geen 'total immersion' bij komt kijken en men gelijk al bij 'medelanders' gaat zitten....je kan argumenteren dat het gaat om de werkervaring en dat de taal secundair is maar ik betwijfel ten zeerste dat de stage sowieso geen 'taalbad' wordt; slechts in heel weinig ziekenhuizen spreekt men Engels.

Tja, hun keuze natuurlijk.

Pascal.F
Gebruiker
spacer line

Dag Jstar,

Inderdaad beiden Nedrelanders
Ik bedoel niet dat ze daar moeten logeren, het ene is op Bunaken zelf en the 4 Fish 30min rijden vanaf Manado
Beiden zijn commercieel maar hebben waarschijnlijk wel connecties in Manado zelf.
Drivers die voor hun werken,keukenhulp enz. Zo kan je ergens aan een kamer komen.
Indiaan heeft soort gelijke vraag nog gesteld op het forum en vroeg ook naar tours enz.

http://www.the4fish.com/ is inderdaad de site.Via de Link lukt het niet maar wel via googel

De eigenaars van Bunaken resort wonen wel zelf op het vaste land en hebben veel connecties.

jstar
Gebruiker
spacer line

Ah ok.

LotteM
Gebruiker
spacer line

De eigenaars van Bunaken village zouden inderdaad verder kunnen helpen. Mijn vader woont in Amurang, dat is ongeveer anderhalf uur rijden van Manado. Hij zou jullie kunnen helpen met het vinden van een slaapplaats. Er komen regelmatig studenten naar Amurang. Hij kent een aantal mensen die in Manado en omstreken wonen Hij zou jullie waarschijnlijk goed kunnen helpen!

harrytam
Gebruiker
spacer line

Inderdaad is een kost het beste. een goede vriend van me woont nu ook in een kost in malalayang (nederlander) dat is vlakbij campus (universiteit . Het is heel veilig en ze kan van daar overaal heen in de stad manado. De kost zelf kost dacht ik 2 mil rupia ongeveer 180 euro per maand dan heeft ze een tv koelkast warm water en internet. Er wonen ook nog meer buitenlandse studenten daar. Maar er zijn namelijk best wel goed aanbod als je maar weet waar je moet zoeken

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

FF geduld. Ben toevallig in Manado en zal aan bekenden hier vragen of ik hun naam mag plaatsen hiervoor. Er zijn er verscheidenen die wel kosthuizen (rumah kos) hebben of weten. Over een paar dagen weet ik meer.

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

Het is onduidelijk of Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.indiaan2003 (Tina) dit topic (nog) leest Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.YB dus de vraag is
of hier nog moeite in moet worden gestoken.

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

Marijn311
Gebruiker
spacer line

Beste harrytam,

Wij zijn twee geneeskunde studenten die nu voor een half jaar stage lopen in Manado.
We zijn hier net aangekomen en erg benieuwd naar de kost waar jij hebt over hebt. Waar bevinden die zich? En hoe zouden wij hier meer informatie over kunnen vinden of contact kunnen opnemen? Heel erg bedankt alvast!

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2018
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

72,641,464 pageviews Een website van indahnesia.com