Tips bij het zoeken van vervoer van Denpasar naar Jember

Subforum Tickets, luchtvaart en vervoer 
61 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Tickets, luchtvaart en vervoer > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Palmboom87
Gebruiker
spacer line

Beste formumleden,

In oktober van dit jaar ga ik met een vriendin van mij 3 weken naar IndonesiŽ. Hierbij gaan wij Denpasar en Jakarta aandoen. We gaan heen van Amsterdam naar Denpasar en terug vanuit Denpasar via Surabaya (naar Jakarta en zo terug naar Amsterdam)

Nu willen wij op de terugweg, het stuk tussen Denpasar en Surabaya over land doen. Te meer omdat we een stop willen maken in Jember.

Omdat dit voor ons de eerste keer is, zitten wij met enkele vragen waarop we hopelijk hier een antwoord krijgen op dit forum.

* Hoe lang duurt het met de auto van Denpasar naar Surabaya (via Jember)?
* Wat zou eventueel handiger zijn een auto met prive-chauffeur of het openbaar vervoer?
* Mochten wij toch kiezen voor een auto met prive chauffeur, kent iemand bedrijven/particulieren die ons kunnen vervoeren van Denpasar naar Surabaya of weet iemand waar we dit het beste kunnen regelen?
* Hoe frequent gaat de ferry voor de oversteek van Bali naar Banyuwangi?

Eventueel willen we ook met het vliegtuig naar Surabaya en daar een paar dagen verblijven, en van daaruit op en neer Jember. Weet iemand of Jember vanuit Surabaya makkelijk te bereiken is?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Pascal.F
Gebruiker
spacer line

Hallo,

Ik heb de bus van uit Denpassar ( UBUNG bus station ) richting Jember genomen maar uitgestapt in naar Kalibaru.
De prijs was 6 Ä en de trip duurde 8 uur ( vertrek Denpassar in de morgen )
Jember is ongeveer 50 km verder dan Kalibaru
PrivŤ vervoer geeft meer comfort maar gaat niet veel sneller en de driver moet ook nog terug naar Denpassar en dat kost geld.
Zowel met de bus als met de auto moet je je geen zorgen maken over de ferry.
De ferry's varen constant heen en weer

Op de andere vragen kan ik niet antwoorden.
Veel googelen en reisverhalen lezen en je komt veel te weten.

Veel fun Emoticon: Yes!

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Eventueel willen we ook met het vliegtuig naar Surabaya en daar een paar dagen verblijven, en van daaruit op en neer Jember. Weet iemand of Jember vanuit Surabaya makkelijk te bereiken is?
Ik zou het in 1x doen vanuit Bali want ook vanuit Surabaya is het nog een behoorlijke trip en dat is onnodige tijd vergooien.
Wat Pascal schrijft, klopt wel. Ik heb het vorig jaar nog per auto gedaan en het was ca. 9 uur rijden. Kan je gemakkelijk doen met een nachtbus vanuit de busterminal Ubung te Denpasar (noord). Je kan ook navraag doen bij Perama tours die bustickets verkopen voor bussen die vertrekken vanuit Ubung.
Prive-auto is inderdaad duur en vanuit Jember kan je weer per trein verder. Er is de Mutiara Timur Siang en de Mutiara Timur Malam. Executive Jember-Surabaya, dus goede airco wagons. Tijden: 0.40 - 4.20 am of 11.10 - 15.00.

plurk
Gebruiker
spacer line

Let op. Het busstation bij Denpasar is verplaatst van Ubung naar Mengwi. (Nieuw busstation). Als je van Jember verder reist naar Surabaya kun je ook erg goed de trein nemen. (Executive Class) vertrek tegen 11.00 uur vanuit Jember en aankomst in Surabaya om 15.15 uur.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 14-06-2013 09:36 plurk wrote:
Let op. Het busstation bij Denpasar is verplaatst van Ubung naar Mengwi. (Nieuw busstation).
?????? Emoticon: Confused Emoticon: Confused Emoticon: Confused Laat ik nou net 2 weken geleden nog van Ubung zijn vertrokken per bus naar Malang? Dan is dat wel heel recent.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2018
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

72,641,808 pageviews Een website van indahnesia.com