Pinnen met Abn Amro pas

Subforum Java 
61 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Java > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent Indonesië gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geëxecuteerd in Indonesië  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · Indonesië gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
de hullu
Gebruiker
spacer line

Nu heeft er tegen mij iemand vertelt dat je alleen bij de C B A bank met je Amro pas kan pinnen,Heeft hier iemand ervaring mee.Hij staat op wereldpas.

jstar
Gebruiker
spacer line

Alleen geld opnemen bij Commonwealth Bank Indonesia? Nee hoor. Veel ondersteunen Maestro.

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

Als de pas geactiveerd is kan het overal alleen soms (ivm tijdsverschil) zijn
de computers niet altijd connected maar dan lukt het later op de dag wel
alleen even kijken of de atm maestro ondersteund
ik neem aan dat u met pinnen, opnemen bedoeld tenminste

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

willemgeheim
Gebruiker
spacer line

Internet bankieren werkt prima en zodra je geld er op staat kun je pinnen alleen is het maximum beperkt tot 5 juta per dag bij mij
1juta is 1.000.000 rph
Elke transactie kost 2.25 euro en als de atm vraagt wilt u nog een transactie dan toets je ja zodat je maar 1 keer die kosten hebt
400 euro is bij mij het maximum en vergeet niet je pas te deblokkeren voor landen buiten europa want anders werkt het niet dat is dit jaar ingevoerd ivm met skimmen
Dit komt vooral voor in Java en Bali.
Beter in de bank pinnen als dat mogelijk is !!!

pierre
Gebruiker
spacer line

Transacties, tja ik hoor dat wel meer ha ha ha.

Uiteraard heb ik tijdens mijn laatste reis ook enkele malen gepint bij een ATM.
Bij thuis komst even de afschrijvingen gecontroleerd. maar niks nada extra kosten.
exact wat de koers op dat moment was ( even gecheckt voordat ik pinde) is omgerekend in euro's afgeschreven. En niets extra's
Dit zowel van mijn rekening alsmede de rekening van mijn vrouw

Beide hebben we een ING pas

Villa Ditya
Gebruiker
User icon of Villa Ditya
spacer line

Je kan met een Nederlandse pinpas bij alle ATM's pinnen waar een Maestro logo op staat. In de praktijk betekent dat dus dat je bij veel automaten geld uit de muur kan halen. Automaten geven verschillen coupures dus als je een groot bedrag gaat pinnen in het handig om daar rekening mee te houden (of je moet het prettig vinden om met een hele dikke portemonnee rond te lopen). Transactiekosten hangen af van de bank waar je bankiert en het betaalpakket wat je hebt. Als je bijv. bij ING het duurste betaalpakket hebt, dan betaal je geen pinkosten en ook geen toeslag voor geldopnames in het buitenland. Bij goedkopere betaalpakketten betaal je die wel. Vergeet inderdaad niet je pinpasblokkade voor buitenland uit te zetten

Villa Ditya - luxe prive vakantievilla vlakbij Yogyakarta. Kijk voor meer info op www.villaditya.nl

jupje
Gebruiker
User icon of jupje
spacer line

Op 03-06-2013 21:45 schreef Villa Ditya:
Transactiekosten hangen af van de bank waar je bankiert en het betaalpakket wat je hebt. Als je bijv. bij ING het duurste betaalpakket hebt dan betaal je geen pinkosten en ook geen toeslag voor geldopnames in het buitenland. Bij goedkopere betaalpakketten betaal je die wel. Vergeet inderdaad niet je pinpasblokkade voor buitenland uit te zetten

Nee, niet helemaal dus.
Er zijn bij ING 3 soorten paketten.
Alléén bij het " basispakket ", kost ruim € 4 per kwartaal, betaal je opnamekosten bij pinnen buiten de eurozone, iets van € 2 per transaktie. Dat kan bij veelvuldig pinnen in Indonesië aardig oplopen.
Voor het " betaalpakket " betaal je per kwartaal ca. € 9, en dan zijn de transaktiekosten buiten de eurozone dus gratis. Die extra kosten voor het pakket heb je bij vaak pinnen buiten de eurozone er snel uit. Bovendien heb je bij dit betaalpakket ook de mogelijkheid voor het aanvragen van een creditcard.
Als langjarige ING-klant (voormalig Postbank) heb ik zelf voor dit pakket gekozen.
Er is bij ING ook nog een z.g." royaalpakket " voor ruim € 16 per kwartaal, met nog een aantal extra faciliteiten.

Overigens zullen de meeste andere banken wel een vergelijkbare pakketregeling hebben.

FAR FROM THE MADDING CROWD

jupje
Gebruiker
User icon of jupje
spacer line

ING schaft per 1 juli het gratis pinnen buiten de eurozone voor houders van het betaalpakket (én royaalpakket) af.
Dat wordt dan dus € 2,25 per transaktie extra, ook voor kleine bedragen.
Aangezien ik ca. 7 maanden per jaar buiten de eurozone verblijf, en er de voorkeur aan geef niet met grote bedragen op zak te lopen, scheelt me dat op jaarbasis wellicht meer dan € 100.
Ik zie ook niet meer het voordeel van een betaalpakket t.o.v. een basispakket.

harlys
Gebruiker
User icon of harlys
spacer line

Bank Negara Indonesia

Pinnen is bij deze bank het beste wat betreft de koers (wisselen) vond ik uit BCA en Commonwealth Bank geven je een iets lagere koers maar alle 3 accepteren ze de debet kaart. (Maestro)

Idd zet je ing pas en evt andere passen om van europa naar wereld pas !!

Kun je bij je internet bankieren doen pas op sommige banken duurt het 3 dagen voordat hij dan werkt (wereld pas)

infoEmail-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.roosduchtrader.nl

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Ik heb al 20 jaar het basispakket van de ING voorheen Postbank.
Ik heb nog nooit problemen gehad om poen uit de flappentapper in Indonesië te krijgen.
Zelfs anderhalf jaar geleden toen er een berg ellende was, kon ik bij de BNI frank en vrij flappertapperen.

2.25 per transactie dus ik haal altijd de maximale 2 miljoen, snoepgeld van een kind, zakgeld voor een werkloze, voor nix neuken de honden elkaar.

jupje
Gebruiker
User icon of jupje
spacer line

Op 05-05-2015 17:34 schreef Malam:
Ik heb al 20 jaar het basispakket van de ING voorheen Postbank.
Ik heb nog nooit problemen gehad om poen uit de flappentapper in Indonesië te krijgen.
Zelfs anderhalf jaar geleden toen er een berg ellende was, kon ik bij de BNI frank en vrij flappertapperen.
Ik heb al bijna 50 jaar de ING / voorheen Postbank.
2.25 per transactie dus ik haal altijd de maximale 2 miljoen, snoepgeld van een kind, zakgeld voor een werkloze,
Vanwege die € 2,25 transactiekosten had ik dus al járen geleden het betaalpakket genomen i.p.v. dat basispakket. Dan zijn de transactiekosten gratis, evenals de jaarlijkse creditcardkosten. Gemiddeld twee maal per kwartaal buiten de eurozone pinnen, en je hebt de méérkosten er al uit. Hoef je ook niet steeds het maximale bedrag te pinnen, en loop je niet steeds met een groot bedrag op zak. Wel zo veilig!
voor nix neuken de honden elkaar
Dat is helemaal niet voor "nix", want waar komen de puppies anders vandaan? .

Maar per 1 juli worden er dus ook voor betaalpakket houders transactiekosten in rekening gebracht voor het pinnen buiten de eurozone.
Onder het motto: buitenlandse banken rekenen ook kosten voor het verstrekken van valuta bij de ATM.
Was dat dan voorheen niet het geval?
En als dat al het geval zou zijn, is dat dan € 2,25 per transaktie?
Of is het toch meer een ordinaire prijsverhoging van de ING?

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Omdat de rente zo laag lig, verdienen ze minder,
Wat ze uit hebben staan aan hypotheken hebben ze veel geld verdiend, want hun inkoop rente was 0% , nu de nieuwe hypotheken er een grote slok afgegaan, dus minder inkomen.
Maar de grote kosten zit in het personeel en op die bonussen van de grote mannen.
Ze gaan het verhalen aan de service die ze geven, dat ga je extra betalen.

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2018
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

71,622,267 pageviews Een website van indahnesia.com