AOW in de toekomst naar Indonesie

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
115 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent Indonesië gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geëxecuteerd in Indonesië  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · Indonesië gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

Als u woont in Indonesie, kunt u uw AOW pensioen met eventuele toeslag (blijven) ontvangen, zolang u aan de voorwaarden voldoet. U blijft in dit land recht houden, omdat er een verdrag is gesloten met afspraken over de controle op het recht op uitkeringen.

Omdat het verdrag voorlopig in werking is getreden, moet het op termijn wel definitief ondertekend worden. Mocht dat niet gebeuren, dan kan het verdrag ongedaan worden gemaakt. In dat geval zullen dan de beperkingen van de Wet BEU gaan gelden.

Naast de wet BEU zijn er ook andere factoren die gevolgen kunnen hebben voor de hoogte van uw of AOW-pensioen. Wij raden u daarom aan om contact op te nemen met de SVB als u van plan bent om naar dit of een ander land te verhuizen

LET OP

Hou deze site in de gaten (ook in de toekomst !!!)

http://www.weethoehetzit.nl/si(...)ver-een-aow-pensioen

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

Voor bv China gelden andere regels:

Exportbeperking vanaf 1 januari 2006
Let op. Er geldt een uitzondering bij wonen in Hong Kong. Zie de tekst onderaan deze pagina.
China
Als u in dit land woont gelden vanaf 1 januari 2006 de exportbeperkingen van de Wet BEU waardoor uw AOW-pensioen met eventuele toeslag wordt beperkt of ingetrokken.

De regeling voor de AOW is als volgt:

•Voor gehuwde of ongehuwd samenwonende AOW'ers die beiden de AOW-leeftijd hebben, bedraagt de uitkering maximaal 50% van het netto minimumloon;
•Voor gehuwde of ongehuwd samenwonende AOW'ers met een partner die nog niet de AOW-leeftijd heeft, is er geen recht op toeslag;
•Voor een ongehuwde AOW'er bedraagt de uitkering maximaal 50% van het netto minimumloon.
Pardonregeling
De hierboven genoemde gevolgen van de Wet BEU zijn niet van toepassing als u:

•woont in dit land, én
•op 31 december 1999 al buiten Nederland woonde, én
•al voor 1 januari 2000 recht had (en nu nog heeft) op een AOW-pensioen.
Als u tot deze groep behoort, behoudt u ook na 1 januari 2006 uw recht op AOW zoals dat gold tot 1 januari 2006, tenzij er een andere wijziging heeft plaatsgevonden in uw situatie.

Hong Kong
Als u in Hong Kong woont, kunt u uw AOW pensioen met eventuele toeslag (blijven) ontvangen, zolang u aan de voorwaarden voldoet. U blijft in Hong Kong recht houden, omdat er een verdrag is gesloten met afspraken over de controle op het recht op uitkeringen.

Andere factoren
Naast de Wet BEU zijn er ook andere factoren die gevolgen kunnen hebben voor de hoogte van uw of AOW-pensioen. Wij raden u daarom aan om contact op te nemen met de SVB als u van plan bent om naar dit of een ander land te verhuizen.

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

Voor Thailand weer andere regels:

Als u woont in dit land, kunt u uw AOW-pensioen met eventuele toeslag (blijven) ontvangen, zolang u aan de voorwaarden voldoet. U blijft in dit land recht houden, omdat er een verdrag is gesloten met afspraken over de controle op het recht op uitkeringen.

Er zijn nog andere factoren die gevolgen kunnen hebben voor de hoogte van uw of AOW-pensioen. Wij raden u daarom aan om contact op te nemen met de SVB als u van plan bent om naar dit of een ander land te verhuizen

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

Kijk niet een keer en denk dan het zit wel goed met mij in de toekomst
(of nu) want verdragen veranderen.stoppen of worden gewijzigd.

Daarnaast zijn ze momenteel de messen aan het slijpen in Den Haag voor de
nieuwe bezuinigingsronde om in 2014 onder de 2.8% te komen.

Er gaan geluiden rond dat er wellicht ook naar AOW (in het buitenland) moet worden gekeken. dus ben gewaarschuwd !!!

Voor mensen die nu denken over een toekomst na pensioen naar Indonesie
kan ik alleen zeggen met alleen een AOW wordt dat een heel onzekere toekomst
Dus dan minstens een flink spaarpotje en/of een aanvullend pensioen erbij.
En dan maar hopen dat de regels (in Indonesie) niet veranderen.

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Klopt helemaal Sabar2 je geef de juiste richting aan.
Ter aanvulling heb ik dit geschreven, omdat het nu actueel is, daar ik er veel mee te maken heb gehad het laatste jaar en nog mee te maken heb, tot zelfs gisteren aan toe dat ze een verslag beloofd hadden, die ze weer niet zijn nagekomen.
Je moet er heel veel zelf aan doen, omdat langzaamaan je het gevoel heb, dat de uitvoerende instantie vol zit, mee te maken hebben van regels, die zonder meer opgelegd word, waar ze het zelf niet meer weten hoe en wat te doen……………… Emoticon: Stupid

http://www.telegraaf.nl/overge(...)en_samenwonen__.html
do 30 mei 2013, 16:31 | 180 reacties
Klijnsma zoekt uit wanneer ouderen samenwonen
DEN HAAG -
De regels die bepalen of ouderen samenwonen, en dus in aanmerking komen voor een lagere AOW-uitkering, zijn onduidelijk, vindt de Tweede Kamer. Het is niet helder of bijvoorbeeld het verlenen van mantelzorg aan een zieke leeftijdsgenoot als samenwonen wordt aangemerkt.
PVV'er Barry Madlener en CDA'er Pieter Omtzigt zeiden donderdag in een overleg met staatssecretaris Jetta Klijnsma van Sociale Zaken flink wat mailtjes te krijgen van ouderen die niet weten waar ze aan toe zijn.
Klijnsma gaf toe dat de regels mogelijk „niet voldoende helder” zijn. „Ik ga me erin verdiepen.” De staatssecretaris hoopt nog voor het zomerreces met nadere informatie te komen.
Samenwonende AOW'ers hebben elk recht op 50 procent van het minimumloon. Een alleenstaande AOW'er ontvangt 70 procent van het minimumloon.
De ouderenorganisatie ANBO reageert tevreden op de toezegging van Klijnsma. ANBO-directeur Liane den Haan vindt het „hoog tijd” dat de regels voor samenwonen duidelijk worden voor alle betrokkenen.

http://www.wijzeringeldzaken.n(...)XIv7cCFeTLtAodzQEABg
Wat betreft de Pensioen en of de AOW zijn twee verschillende organisaties, die wel heel veel met elkaar hebben te maken.
Want je krijg te maken met eenpersoons, tweepersoons, of meerdere persoons huishoudingen.
Bij tweepersoons huishoudingen, ga je erg gekort worden, omdat je een gezamenlijke huishouding op na houd.
Dat heeft ook weer consequenties over je pensioen.
Je krijgt daar ook weer een korting, omdat je een gezamenlijke huishouding op na houd, dat noemt men franchise, aangepast aan je situatie.
Dat hebben ze enkel jaren geleden in gevoerd, niet meer waarde vast pensioen.
Daarin zij wij mee bedrogen, met het voorhouden, je krijg waarde vast pensioen, als je in de betaal fase zit.
Wanneer je moet beuren, komen die fratsen tevoorschijn, net als verzekermaatschappijen en je kan hoog of laag springen, die onrecht die ze plegen, komt uit een toverdoosje en niemand die er wat van zegt en het krijg te weinig aandact van de publieke TV organisaties.

Daar ik fel ben op dat gebied, zie ik toch wel iets terug, van het geen dat ik hen bestookt hebt, met mijn situatie, (zie die quote}
Ik heb die staatssecretaresse Kleinsma en ook alles tweedekamer leden bestookt met mijn voorbeeld en mijn situatie, aan die onrecht die ze hebben aangericht.
Het gaat niet om mensen die gewoon hier hun hele leven hebben gewoond, maar het gaat om mensen die later hier zijn gekomen en maar die 2% kunnen opbouwen.
Daar lig die knel punt want je word voor de helft gekort en de andere krijg die deel van die 2% opbouw.
En nu zegt u ja dank je de koek koek, wij hebben daar voor betaald en hun niet.
Ja daar heb u gelijk in, maar zie eens in dat het ook iemand is die mensen helpen hun leven te veraangenamen, door zorg te geven, doordat ze niet vereenzamen.
Al die voordelen hebben ook weer invloed op die zorgonkosten die anders gemaakt worden.
Ben je daar niet mee eens, dan beschuldig ik u van jaloezie, die zo ver gaat dat je die mensen misgund hun leven op een normale manier te mogen beleven.
Die hele AOW heeft een negatieve beinvloeding van jaloersheid, want zelf Koningin Beatrixs kreeg pensioen terwijl ze het niet nodig heeft.
Zo zijn velen RIjke ouderen die ook de zelfde AOW hebben................. Emoticon: Sadley

Het zit heel ingewikkeld in elkaar, maar het is een verschrikkelijke bureaucratie die door ambtenaren moet worden uitgevoerd.
Daarin schuilt ook hoe zo ambtenaar mee omgaat, er zijn wel richtlijnen, maar ze hebben wel hun eigen verantwoordelijkheid.
Daarin verschilt de mens in die ambtenaar.
Men is in ieder geval in beweging gekomen, doordat er te veel op de ouderen word gekort en men ziet dat ze bereid zijn, hun jaren stem gedrag op te geven en naar een partij te gaan die hen wel serieus behandeld. http://www.nu.nl/economie/3488(...)el-pensioenplan.html

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

Ik weet het Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.Zieleffe
Enige tijd geleden waarschuwde ik ook voor de kortingen op pensioenen, nog voordat dit
actueel werd maar toen verweet men mij dat ik een zwartkijker was.
Inmiddels zijn er al enkele kortingen geweest en bv het ABP heeft nu al aangekondigd volgend jaar waarschijnlijk weer te gaan korten Dat zullen die 2.8 miljoen aangeslotenen leuk vinden. Momenteel spreekt men in het pensioenplan over beperking van belastingheffing pensioenpremies met maar een doel de staatskas
extra vullen, dat de betaalbaarheid van pensioenen in de toekomst daardoor onzekerder
wordt dat interesseert Den Haag niet. Dan zegt men gewoon tegen de pensioenfondsen
dan moet je de premies maar verhogen op de pensioenen verder korten in de toekomst
En "onze" Henkie (50cent) en Geert (Poppenkastshow Voor Velen) die hoor je daar niet over want die beginnen pas te sputteren als het al een feit is en in de krant staat, dan weer even popi-joopie uitspraken doen.

Ook die mensen die nu al een AOW hebben en lekker in de zon op Bali of elders in Indonesie,Thailand of zo zitten zijn niet veilig.
Dan komt er natuurlijk wel een "overgangsregeling" maar ik verbaas me er helemaal niet over als ook de landenfactorkorting gaat worden ingevoerd voor AOW-ers (buiten de EU)

RPeetoom
Gebruiker
spacer line

On 30-05-2013 22:23 sabar2 wrote:
Kijk niet een keer en denk dan het zit wel goed met mij in de toekomst
(of nu) want verdragen veranderen.stoppen of worden gewijzigd.

Daarnaast zijn ze momenteel de messen aan het slijpen in Den Haag voor de
nieuwe bezuinigingsronde om in 2014 onder de 2.8% te komen.

Er gaan geluiden rond dat er wellicht ook naar AOW (in het buitenland) moet worden gekeken. dus ben gewaarschuwd !!!

Waarom gebruikt u de energie die u nu in dit forum steekt (24/7) niet eens om in uw eigen onderhoud te voorzien, zodat u tegen het door u zo gehate Nederland kunt zeggen: "Rot op met jullie geld", "Heb ik niet nodig die WAO!". Dan is die AOW straks misschien wel een mooi meegenomen extraatje.

Gesponsord door de Nederlandse belastingbetaler vanuit Indonesië kankeren opNederland. Waardeloze mentaliteit!

Hier wordt ik ook misselijk van:

On 03-05-2013 19:47 sabar2 wrote:
Een Paradiso aan de rand van de Noordzee ??

Kom op Surya. Je gaat me toch niet vertellen dat je dat fabeltje verteld in Indonesie

Als een Indonesier aan mij vraagt wat goed is in Nederland zeg ik altijd
het goede uit Nederland heb ik hier als ik naar de ATM ga en voor de rest
moet je niet van mij verwachten dat ik iets positiefs heb te vertellen over Nederland
Nou ja de kaas daar is lekkerder.
ik zit niet voor niks in Indonesie als het in Nederland beter zou zijn.

60% van de inwoners van Nederland zou direct in Indonesie komen wonen als ze alleen maar uit de ATM hoefden te tappen. Meteen !! Dan tel ik de gastarbeiders en PVV niet mee.

Pamelabak
Gebruiker
spacer line

Heer Peetoom,

Sabar2 heeft het hier niet over de WAO maar over de AOW en dat is een heel ander verhaal op zich.

Inderdaad ik erger me ook wezenloos aan dat gemopper, gescheld etc. op Nederland. Men vergeet dat we hier nog steeds in een vrij land leven, vrijheid van meningsuiting, een pensioen hebben (AOW) weliswaar heel klein, maar heel veel landen hebben dit niet. Als men iets nodig heeft en men heeft geen geld daarvoor, dan kan men nog steeds aankloppen bij diverse instanties. Is niet leuk maar de mogelijkheid bestaat.
Heeft men op medisch gebied iets nodig, dan kan men ook bij diverse instanties aankloppen en wordt je geholpen.

Het is niet alles koek en ei hier in Nederland, maar waar is wel alles in orde.
Op mijn pensioen is ook heel veel ingehouden, maar het is gewoon aanpassen. Dan maar een beetje minder met alles doen, dan maar abonnementen etc. afzeggen. Maar zolang je nog geld heb om naar Indonesie heen en weer te gaan, vind ik dat je het nog goed hebt.

Heb al heel veel gezien van de wereld en vind het fijn om in Nederland te wonen met zijn ups en downs. Mensen moeten eens een keer tevreden zijn met wat ze hebben.

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

Het topic is inderdaad AOW en niet WAO in indonesie.
Mensen in de WAO krijgen dat meestal met een gegronde redenen na bijvoorbeeld
een werkleven vanaf je 12e en als je dan na 36 jaar werken (soms in 4 banen tegelijk)
invalide wordt. Je hebt dan nog wel je verstand en 10 vingers misschien,waardoor je
op dit forum nog een bijdrage kunt leveren, maar andere meer normale dingen kunnen
niet (meer) Maar dat is wellicht moeilijk voor te stellen als je dat zelf niet meemaakt.

Dat je het in Nederland met minder moet doen da's evident en gelukkig kun je nog terugvallen op instanties,
wanneer je de eigen bijdrages (nog) kunt betalen.
Maar ook dat wordt voor veel mensen steeds moeilijker.

Wanneer je echter met een (onzeker) AOWtje in het buitenland zit of van plan bent om
daar heen te gaan dan is een waarschuwing op zijn plaats en dat is de reden van dit
topic.

Pamelabak
Gebruiker
spacer line

En toch vind ik het knap dat je van je AOWtje alleen naar het buitenland kan gaan, in dit geval Indonesie. De reiskosten op zich zijn al vreselijk hoog en dat kan je van je AOWtje onmogelijk doen. Deze dame krijgt namelijk al een tijdje haar AOW en kan daarvan alleen echt geen vlucht betalen naar Indonesie of welk land dan ook.

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

On 31-05-2013 15:45 Pamelabak wrote:
En toch vind ik het knap dat je van je AOWtje alleen naar het buitenland kan gaan, in dit geval Indonesie. De reiskosten op zich zijn al vreselijk hoog en dat kan je van je AOWtje onmogelijk doen. Deze dame krijgt namelijk al een tijdje haar AOW en kan daarvan alleen echt geen vlucht betalen naar Indonesie of welk land dan ook.

Ik heb (nog) geen AOW
ik ben wel 50+ en heb gelukkig later een AOW + aanvullend pension + spaarpotje
momenteel ben ik nog WAO-er (invalide/gehandicapt)
Maar de AOW en de aanvullende pensioenen daar gaat nog verder op beknibbeld worden (Etihad 1/2 jaar ticket 920 euro)

jupje
Gebruiker
User icon of jupje
spacer line

Ik heb al een jaar mijn AOW + partnertoeslag + aanvullend pensioentje (+ spaarpotje).
Dat laatste ga ik echt niet aanspreken, om mijn halfjaarlijkse reis naar Indonesië te bekostigen, wij doen dat gewoon van wat we overhouden van onze maandelijkse uitkering, én het vakantiegeld, zelfs al worden we flink gekort op die partnertoeslag.
Scheelt natuurlijk ook veel, dat wij geen hypotheeklasten meer hebben op onze woning.
Vandaar dat ik steeds op zoek ben naar een zo goedkoop mogelijk ticket.
En er zijn al halfjaar tickets vanaf Amsterdam naar Jakarta voor € 670 met Turkish Airlines mogelijk met zeer korte stop-overs in Istanbul, dus ik bedoel niet die tickets van China Southern met ontzettend lange stop-overs in China.
En als je niet perse in Jakarta hoef te zijn, zoals wij, kun je nog voordeliger i.p.v. Jakarta naar Kuala Lumpur vliegen, met TA voor ca. € 560 .
En van daar direct door midden-Java (Solo, Yogya of Semarang), weliswaar nog met een overnachting in KULu in de nabijheid van het vliegveld. Maar dat is ook nodig als je in Jakarta land, want dat is ná 18.20 uur, en dan haal je geen vluchten meer naar centraal Java.
Die vluchten vanaf KuLu naar centraal-Java kosten met Air Asia nagenoeg het zelfde als de vluchten vanaf Jakarta naar midden-Java, mits je er zeer vroeg bij bent (super promo tickets: ca. € 65 retour).
Heb ik dus een half jaar ticket Amsterdam-Solo totaal voor minder dan € 650 !!!

FAR FROM THE MADDING CROWD

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

Ja ik weet het Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.jupje ik ben jaloers op jou voordelige vliegmogelijkheden
en ik ga zeker bekijken of ik het volgende keer ook voordeliger kan regelen.
Het ticket kost iets meer da's waar maar dat verdien ik in een halfjaar al terug aan
goedkopere sigaretten in Solo Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud

Het leven in Solo is relatief gezien goedkoper als dat ik een half jaar in het fantastische
Nederland verblijf. Zeker als ik zoveel geld uitspaar aan behandelingen en medicijnen,
huishoudelijke hulp,therapie en eigen bijdrages. Dus in die zin is Indonesie voor mij
het paradijs. Wat het natuurlijk ook niet is. Maar ik voel me er wel beter.

Ik heb als gehandicapte/invalide weinig keuze. Het inkomen is niet genoeg om hier
in Nederland met vrouw en kinderen te leven. Dus dan kun je alleen zelf naar de
overkant. Ik zou willen dat ik nog kon werken dan zag het er voor mij financieel ook flink wat beter uit. Maar er zijn sommige mensen die denken dat ziek zijn een vrijwillige keuze is of iets wat je met een aan/uit knopje kunt afzetten.

Los daarvan vind ik dat ik het recht heb om na een productief leven van 36 jaar waarin ik
grotendeels 42% belasting heb betaald en nu door omstandigheden tot net iets boven bijstandsnivo wordt teruggezet Waarbij men negeert dat ik een gezin te onderhouden
heb en ook geen belastingaftrek krijg voor mijn maandelijkse bijdrages voor vrouw en
kinderen om te schelden op een regering die Nederland naar de kloten helpt.

jupje
Gebruiker
User icon of jupje
spacer line

Uiteraard is het levensonderhoud in Solo goedkoper.
Zeker als je daar overwintert, en je nagenoeg geen stookkosten hebt, omdat de verwarming al die tijd op vorstvrij staat.
Daarbij rook ik niet, en ik heb mijn huisarts al meer dan 5 jaar niet meer gezien.
En in het ziekenhuis was ik voor het laatst 50 jaar geleden opgenomen.
Houden zo, zou ik zeggen , en knock-on-wood !!!

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

On 31-05-2013 17:50 jupje wrote:
Uiteraard is het levensonderhoud in Solo goedkoper.
Zeker als je daar overwintert, en je nagenoeg geen stookkosten hebt, omdat de verwarming al die tijd op vorstvrij staat.
Daarbij rook ik niet, en ik heb mijn huisarts al meer dan 5 jaar niet meer gezien.
En in het ziekenhuis was ik voor het laatst 50 jaar geleden opgenomen.
Houden zo, zou ik zeggen , en knock-on-wood !!!

Het is goed verblijven in Solo en dat er mensen zijn die daarom jaloers zijn
dat kan ik best begrijpen. Maar ik heb het ook niet voor niks gekregen, ik heb
er wel iets voor gedaan (en nog steeds)
Alles is een kwestie van prioriteiten stellen in je leven en waar je echt wilt zijn.

jupje
Gebruiker
User icon of jupje
spacer line

Op 31-05-2013 17:56 schreef sabar2:

[quote verwijderd]

Het is goed verblijven in Solo en dat er mensen zijn die daarom jaloers zijn
dat kan ik best begrijpen. Maar ik heb het ook niet voor niks gekregen, ik heb
er wel iets voor gedaan (en nog steeds)
Alles is een kwestie van prioriteiten stellen in je leven en waar je echt wilt zijn.

Precies de spijker op de kop.
Hoewel ik een spartaanse opvoeding heb genoten (we waren met 9 kinderen thuis), en mijn moeder een zeeuws meisje was (mijn broer en ik ontdekten het koperdraad : we vonden een cent), heb ik in principe een bourgondische instelling (en een ripuarische tongval, maar dat ter zijde)

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

On 31-05-2013 18:04 jupje wrote:

[quote removed]

Precies de spijker op de kop.
Hoewel ik een spartaanse opvoeding heb genoten (we waren met 9 kinderen thuis), en mijn moeder een zeeuws meisje was (mijn broer en ik ontdekten het koperdraad : we vonden een cent), heb ik in principe een bourgondische instelling (en een ripuarische tongval, maar dat ter zijde)

Ik moet eerlijk toegeven dit woord gaat boven mijn pet Emoticon: I love it Emoticon: I love it

jupje
Gebruiker
User icon of jupje
spacer line

Geboren én getogen zo ongeveer precies tussen het oude en het nieuwe Roda JC stadion.
Dus achter de Benrather linie, vandaar die ripuarische tongval.
Heeft zo zijn voordelen, kan me in mijn moeder"taal" verstaanbaar maken vanaf de Belgische Ostkantons tot Luxemburg, en verder tot aan de poolse grens

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

Ik snap het nu Emoticon: Yes! Emoticon: Yes!
Ik heb zelf in mijn wilde jaren een tijdje in Helmond gewoond (16km van Eindhoven)
Met het lokale dialect daar kan ik, wordt mij gezegd, gewoon naar Zweden gaan
en me verstaanbaar maken. Alleen het is daar zo koud Emoticon: Laugh out loud Niks voor mij Emoticon: Nooo
In Helmond woonden niet veel bourgondiers (misschien nu wel)
De delicatesse daar was kat (kattenmeppers) en men dronk spiritus Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

On 31-05-2013 07:53 zieleffe wrote:
Men is in ieder geval in beweging gekomen, doordat er te veel op de ouderen word gekort en men ziet dat ze bereid zijn, hun jaren stem gedrag op te geven en naar een partij te gaan die hen wel serieus behandeld. http://www.nu.nl/economie/3488(...)el-pensioenplan.html

Er is helemaal geen beweging gekomen Ziel, deze maatregel was in het regeerakkoord opgenomen en goedgekeurd door de tweede kamer.
Een maatregel die tussen neus en lippen is meegenomen en waar het volk niet bij stil heeft gestaan, al hadden ze er bij stilgestaan dan was het toch al te laat.

Deze maatregel treft hoofdzakelijk jongeren, de belastingvrije pensioen premie wordt met 20 % terug gebracht naar 1.75 % .
We kunnen er van uitgaan dat de werkgevers niet staan te trappelen om de pensioenpremies op het huidige niveau te houden en dit uit eigen zak te betalen.

Er zijn dus een aantal mogelijkheden, jongelui gaan over die 20 % belasting betalen, het wordt verdeeld tussen werkgever en werknemer, of er gebeurd niets.
Het laatste zal veelal het geval zijn, dit houd in dat jongeren dan aan het einde van de rit ook 20 % pensioen minder krijgen.

Om het dan nog extra ondoorzichtelijk te maken is er 2.25 miljoen uitgetrokken om deze maatregel te verzachten, sociale partners zoek maar uit hoe Emoticon: Bye bye

Ik zal wel uit een ei komen, maar de AOW premie is een omslag premie, de huidige 65 jarigen hebben toen ze nog werkten betaald voor de ouderen en nu betalen de jongeren weer voor hun.
Het is inmiddels ook duidelijk dat dit systeem op termijn niet meer te handhaven is.
Iemand die nu pakweg 30 jaar is kan zich afvragen of hij in de toekomst nog AOW krijgt.

Als we dit nu met zijn allen weten dan lijkt het mij logisch dat de politiek nu maatregelen neemt om pensioenopbouw te stimuleren, zodat ouderen in de toekomst minder afhankelijk zijn van de AOW en AIO.
Het tegendeel dus, we nemen maatregelen die pensioen opbouw duurder maken, schiet mij maar lek. Emoticon: Confused
Bedankt sociaal democraten Samsom en Asscher, Mark zal trots op jullie zijn.

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

De jongerenafdelingen van VVD, D66 en SP hebben gezamelijk ( ja echt )
al een nieuw plan uitgewerkt voor een ander pensioensysteem en dat is ook ingestuurd
en daar zal nog over gesproken worden. Ik heb een gedeelte van de discussie gevolgd
op business class en het zag er inderdaad mooi uit zonder dat er aan de al opgebouwde
rechten van het huidige systeem zou worden geknabbeld.
Alleen ik vermoed niet dat de jongerenafdelingen dat door het logge politieke systeem
heenkrijgen het zal waarschijnlijk wel ergens in een la van sociale zaken verdwijnen
Onbesproken en zonder reacties. Men kiest er niet voor om oplossingen op termijn
in de steigers te zetten het is allemaal korte termijn politiek.
Maar dat mag ik natuurlijk niet zeggen want dan zit ik weer te schelden op fantastisch Nederland.
Overigens ging dit meer over de aanvullende pensioens,althans dat deel van de discussie wat ik gevolgd heb.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Om te zeggen dat Nederland fantastisch is, gaat mij te ver Sabar, Nederland was en is nog steeds een land waar je goed kan wonen.
Met een degelijk vangnet voor mensen die tussen wal en schip vallen.

Maar we mogen en moeten kritisch zijn, niets mis mee.
Als namelijk het afbreken van sociale voorzieningen, solidariteit, de graaicultuur van banken, verzekeringen en de stortvloed van verkeerde maatregelen door de politiek door gaat in het tempo van de afgelopen 5 jaar dan staan we over 5 jaar op het niveau van landen als Roemenië en Bulgarije.
Lijkt me geen goede zaak.

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

mijn hart heeft altijd gelegen bij het beschermen en opkomen voor zwakkeren in de samenleving Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.Malam
Als ik naar mezelf kijk dan kan ik het wel redden.Ik kan voor mijn eigen belangen opkomen.
Maar ik zie dat veel mensen al buiten de boot vallen, met name in de lagere inkomensgroepen en als ik dan kijk wat de kabinetten de laatste jaren hebben gedaan en hoe dit kabinet doorgaat met dat rigide inhakken op deze groepen dan vind ik, maar da's mijn mening, Nederland niet meer fantastisch.

Het gebrek aan solidariteit en het steeds meer opkomen voor deelbelangen door groepen uit de samenleving en politieke partijen doen daar aan mee dat steekt mij.
Zo had Nederland van mij nooit moeten worden en dat er dan ook nog van die ultrarechtse politiek, bevolkingsgroepen tegen elkaar opzet dat vind ik ook uit den boze.
Engrosse zullen velen zeggen, het valt nog wel mee, maar wanneer je in de groep
zit waar de klappen vallen of daarbij betrokken bent dan zie je toch een andere kant
van Nederland. een kant die door de politiek en de media niet graag getoond wordt.
Of het moet in een mediahype of amusementprogramma verwerkt worden met een of
andere BNN - er als kijkcijferkanon.

Maar ja dat is nog "de idealist" in mij da's wellicht toch iets wat ik niet helemaal kwijt raak. Maar ik begrijp het best als mensen zich op de teentjes voelen getrapt als ik ze daar weer mee confronteer
Thuis kunnen ze zappen.. en dan komen ze hier op het forum weer zo'n eikel tegen Emoticon: Yes!

Nee dan is BBQ-en en studio sport kijken toch veel gezelliger Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud
Is everybody happy ??? YEAHHHHHHHHHHH Emoticon: Party! Emoticon: Party!
Shit weer dat nieuws dat het kudt is in Nederland snel zappen voordat het mijn dag verpest wordt Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud

Ach ja ik ben maar een zwartkijker we zullen maar weer 50plus of PVV gaan stemmen
volgende keer.
Of wie weet zegt Nederland weer massaal Rutte .. zo'ne goeie hebben we nog nooit gehad Leve de democratie Emoticon: Worship Emoticon: Worship

Ik heb het gevoel dat het aantal AOW-ers in Indonesie in de toekomst flink zal
teruglopen. Ik denk dat veel 30-40plussers nu al niet meer denken aan na hun pensioen nog verkassen naar Indonesie.
Die zoeken het dichter bij huis liefst in de EU dicht bij de haard in Den Haag
want als de gevoelstemperatuur omlaag gaat dan wil iedereen terug naar het warme nest.
Alleen de echte "bikkels", de "survivors" die durven die stap dan nog te zetten.
Of men moet een beetje kunnen "zwemmen" in het "gekleurde" geld.

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Ja je weet het niet waar de toekomst naar toe gaat.
het ziet er niet rooskleurig uit.
Malam heb een hele strijd gehad, maar ben er wel mee opgeschoten.

Ik heb het gevoel dat het aantal AOW-ers in Indonesie in de toekomst flink zal
teruglopen. Ik denk dat veel 30-40plussers nu al niet meer denken aan na hun pensioen nog verkassen naar Indonesie.
Die zoeken het dichter bij huis liefst in de EU dicht bij de haard in Den Haag
want als de gevoelstemperatuur omlaag gaat dan wil iedereen terug naar het warme nest.
Alleen de echte "bikkels", de "survivors" die durven die stap dan nog te zetten.
Of men moet een beetje kunnen "zwemmen" in het "gekleurde" geld.

Dat gevoel heb ik ook, maar toch wilde ik even terug gaan naar het verleden.
Nederland is altijd heel coulant geweest naar het buitenland toe.
Het is of ze zich schamen als ze in het buitenland komen, als ze daar weten dat Nederland slecht omgaat met hun eigen volk.
Laat ik het zo schrijven in Indonesische woonde mensen, die op de een of ander een uitkering kreeg in het kader van WUV De Wet uitkeringen vervolgingsslachtoffers.
Dat zijn mensen die hun staties hadden, om als slachtoffer te zijn van die oorlog in Europa als in Azië en allen nalatenschappen.
Ook weduwen, weduwnaars en minderjarige volle wezen van vervolgden kunnen ondersteuning krijgen.
Dat is tot heden nog steeds een recht waarvan ze niet afkomen.
Wel is het dat de nabestaanden nu het moeilijker gekregen hebben, omdat het zo langzaamaan die mensen die er recht op hadden, of ze zijn oud of ze leven niet meer.
Het was geen groot bedrag, maar voor hen net genoeg om te leven........ Emoticon:
Kijk en je moet die ministers vrijwaren van die schaamte om niet betiteld te worden dat ze gierigere zijn.
Daarom houden ze zich zo vast aan Ontwikkelingshulp.
Ze moeten toch een hoog aanzien blijven behouden.
De eigen trots kost de belasting betaler veel geld.
En als het daarbij bleef dan was het nog te overzien, maar die fouten die ze maken in het buitenland dat kost klauwen met geld.

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

Het kabinet is weer iets van plan; reparatie van het AOW-gat
met terugwerkende kracht

Alleen het is nog niet aangenomen er moet nog over gestemd worden
en wie weet veranderd er weer wat aan dat plan via een motie of onder
het mom van de extra bezuinigingen.

Maar het is typisch dat de media dit nu al publiceren met chocolade-letters
min of meer als een feit Emoticon: Yes!

http://www.nu.nl/economie/3489(...)lagere-inkomens.html

Vlgs mij moet eerst Willempie dan zijn handtekening gezet hebben en eea in de Staatscourant gepubliceerd zijn.

Voor mensen die een AOW-gat hebben,veroorzaakt door de verschuiving van de pensioenstartdatum
is het verstandig om deze discussie te volgen.
Wie weet is het deze keer geen dooie mus en komt er echt achteraf nog een kleine
compensatie. Wellicht een goedmakertje net voor volgende verkiezingen Emoticon: Yes!

Alleen dan struikelen alle politieke partijen weer over elkaar heen om te zeggen
dat is er gekomen door ons !!

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

85,215,638 pageviews Een website van indahnesia.com