Actueel weer in Sanur

Subforum Bali, het godeneiland 
80 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Bali, het godeneiland > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Pierre118
Gebruiker
spacer line

Mijn vrouw en ik vertrekken 29 mei naar Bali. We verblijven in Sanur. Nu heb ik af en toe contact met iemand die daar woont, en zegt dat het weer voor de maand mei erg tegenvalt. Veel bewolking, en regelmatig regen. Nu zijn we er vaker geweest, en achteraf viel het reuze mee, maar deze berichten stemmen me niet echt vrolijk. Iemand die mij een actuele update kan geven?

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

Wellicht dat U hier iets aan heeft:

http://www.weeronline.nl/Azie/(...)onesie/Sanur/4686145

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

Pierre118
Gebruiker
spacer line

Dank je Sabar, die had ik al gezien. Ik hoop op een reactie van iemand die daar ter plekke is.

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

Dan even wachten Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.Pierre118 alles slaapt nog daar Emoticon: Yes! Emoticon: Yes!
heb je in ieder geval de vooruitzichten al voor komende dagen.

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

Amed East Bali
Gebruiker
User icon of Amed East Bali
spacer line

Aktuele weer ( = Dinsdag 28 Mei, 06:50 uur, naar buiten kijkend ) in Sanur luidt:

Wederom bewolking, met zo te zien kans op regen en hier en daar wat zon. Temperatuur is nu ( nog geen 7 uur ) al 26 graden C.

Da's dus al de 5e dag op rij dat het weer "iets minder" is, maar wel weer bijzonder geschikt om bijv. wat werkzaamheden te doen / activiteiten te ondernemen waarbij men anders te lang in de zon zou staan.

If you have nothing to loose, you can risk everything

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

inderdaad AEB; dit weer is ideaal om weer eens zelf wat in de tuin te doen. Alleen moet het wel droog blijven, want de paraplu vasthouden en schoffelen wil niet echt. Emoticon: Wink

Hier op Java is het ook alweer enige dagen vreemd weer, beetje Nederlands met veel bewolking, af en toe langdurig regen en relatief wat lagere temperaturen van onder de 30 graden. Maar 1 ding is zeker: over een paar dagen (vandaag niet, is nog steeds bewolkt en windstil) is het vast weer strakblauw en heet.

Het regenseizoen wil maar niet wijken, terwijl dit volgens de verwachtingen in april al had moeten stoppen. Ik vind het wel prima zo, met af en toe regen blijft het een beetje schoon en is het tenminste niet eentonig bloedheet. En als het regenseizoen in oktober weer begint, duurt het droge seizoen nu maar 4/5 maanden. Prachtig!

Amed East Bali
Gebruiker
spacer line

Hier een soortgelijke weers-situatie, Yerun.

Het is de overgangsfase van het natte naar het droge(re) seizoen dat zo lang aanhoudt. Zo hebben we hier op Bali al dagen / weken achter elkaar de wind uit het oosten gehad, met strakblauwe luchten en veel zon. Iedereen dacht meteen "zo, het droge(re) seizoen is gearriveerd". Maar, dan vervolgens draait het weer binnen 24 uur om en hebben we dagenlang wind uit het westen met veel bewolking, enorme regenbuien en weinig zon en (voor ons) lage temperaturen van zo rond de 25 graden C overdag.

Maar, ik zit er ook niet zo mee, ik ben hier niet om in 2 weken bruin te worden, ha ha! Heb een project(je) lopen waarbij zonnepanelen op een plat dak geplaatst worden en dat is stukken beter te doen als het bewolkt is dan wanneer je in de volle zon staat.

jstar
Gebruiker
spacer line

Vannacht weer flink wat regen gehad; het duurt inderdaad wel wat lang nu...

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Ja, zat tot gister ook in Sanur. Veel regen - maar ook ik ben hier niet om bruin te bakken zoals AEB, dus vind het wel prettig. Het is ook weer niet overdreven; doorgaans tegen de avond een fikse bui. Houd er rekening mee en dan is er geen vuiltje aan de lucht.

Bokito
Gebruiker
User icon of Bokito
spacer line

Maar, ik zit er ook niet zo mee, ik ben hier niet om in 2 weken bruin te worden, ha ha! Heb een project(je) lopen waarbij zonnepanelen op een plat dak geplaatst worden en dat is stukken beter te doen als het bewolkt is dan wanneer je in de volle zon staat.

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.AEB
Zijn het zonnepanelen om voor een boiler warm water te maken of zijn het zonnepanelen om elektriciteit op te wekken?
Voor elektriciteit,hoe regel je dat met de PLN?

Shalom

Kembang
Gebruiker
User icon of Kembang
spacer line

De natuur zie je gewoon jaar tot jaar verschuiven.....
Ik ben 1x in Mei geweest....was toen prachtig weer, maar anderen adviseren juist om
in September/ oktober te gaan....of dat waar is weet ik niet.
Ik ben in 2011 in Oktober in Sanur geweest, geen enkele drupje regen gezien....

Pierre118
Gebruiker
spacer line

Dank jullie al voor de update, voor ons hoeft het ook niet de hele dag zonnig te zijn, maar een paar uurtjes mag toch best wel hoor. We waren afgelopen januari al 4 weken in Sanur, en toen hebben geweldig goed weer gehad. Ik hoop dat het de komende dagen iets verbeterd, maar gun de werkers/klussers ook hun bewolking/regen hoor Emoticon: Smile .

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Zon is er genoeg. Alleen na ca. 4 uur 's middags "kan" het gaan regenen. Al 2x brak de bui niet door ondanks de zwarte wolken. Dus optimistisch, zo erg is het ook weer niet.

Pierre118
Gebruiker
spacer line

We blijven optimistisch Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.Yogya-Bali, ik zal zelf een update geven wanneer ik er over een paar dagen ben.

Amed East Bali
Gebruiker
spacer line

On 28-05-2013 11:24 Bokito wrote:

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.AEB
Zijn het zonnepanelen om voor een boiler warm water te maken of zijn het zonnepanelen om elektriciteit op te wekken?
Voor elektriciteit,hoe regel je dat met de PLN?

Dit projectje betreft installatie van zonnepanelen om de zwembadpomp "stand alone" te kunnen laten draaien. De zwembadpomp ( 1 pk) is de grootste stroomverbruiker van alle apparaten / machines bij de villas, draait ca. 10 uur per dag en verbruikt zodoende 10 Kw per dag / 300 Kw per maand an stroom. Met de (sterk) stijgende prijzen van elektra (alleen in 2013 al met 35%) wordt het per kwartaal interessanter om apparaten op zonneenergie te laten werken.

We leveren geen overtollige stroom terug aan het PLN-net. Er hoeft dus niets met PLN geregeld te worden.

Pierre118
Gebruiker
spacer line

We verblijven nu sinds 30 mei in Sanur, en het weer is voortreffelijk. Veel zon, af en toe wat dunne bewolking. Gisterenmiddag een heel kort buitje, uur later weer redelijk zonnig. Niemand zal ons horen klagen :-)

applecases
Gebruiker
spacer line

Hoi pierre, en hoe was je verblijf? En kwa weer, voorspellingen zijn wisselvallig als j dat moet geloven

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

81,937,809 pageviews Een website van indahnesia.com