Fietsen op Sumatra

Subforum Sumatra 
75 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Sumatra > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
hans kolk
Gebruiker
spacer line

Is er op Sumatra een organisatie waar men fiets tochten kan boeken? Fietstochten van plm. 5 dagen.

Eelco78
Gebruiker
User icon of Eelco78
spacer line

In Bandah Aceh heb je zo'n reisorganisatie,
Aceh Advanture

In Samosir bij het Tobameer kun je zelf gemakkelijk en goedkoop fietsen huren.
Ik weet niet of zij echt meerdaagse tochten organiseren, ik denk dat meer in de trend van dagtochtjes is en zelf op verkenning over het eiland.

www.gidsinsumatra.nl | Achtergrond Avatar = De Gungung Kerinci |

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Geen antwoord op je vraag maar ik meld het toch even:

Sander Boaz heeft een boek geschreven over zijn fietstocht langs de westkust van Sumatera (van Bandar Lampung naar Banda Aceh)
Uitgever: Elmar, ISBN 90389 0682
Leuk boekje.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

simpati
Gebruiker
spacer line

In Samosir bij het Tobameer kun je zelf gemakkelijk en goedkoop fietsen huren.
Laat dat goedkoop maar weg, het is schandalig wat men durft te vragen voor de huur van een fiets.
Verder moet je goed opletten dat je geen beschadigingen aan die fiets moet betalen die er al waren.
Om te kunnen fietsen op Samosir dien je een goede conditie te hebben.
Jan

Eelco78
Gebruiker
User icon of Eelco78
spacer line

Beste Jan,
dan ben ik toch benieuwd wat men dan aan jou gevraagd heeft voor het huren van een fiets.

Enkele jaren geleden heb ik voor 2 dagen een fiets gehuurd voor ik meen 50.000 of 60.000 IDR per dag per persoon.
Naar mijn mening zeer goedkoop.
het moet mogelijk zijn om zelfs vanaf 35000 IDR een fiets te huren volgens mij.

Verder ook geen negatieve ervaring met proberen op te lichten betreffende het huren.
neemt niet weg dat er daar ook vast mensen zijn die te veel durven vragen of mensen proberen op te lichten.
Lijkt mij dat het een algemene regel is om even goed alles te controleren wat je gaat huren of het nu een scooter of (motor)fiets is.

Ongeacht waar je een meerdaagse fietstocht in Sumatra gaat doen, fitheid is overal wel een vereiste.

www.gidsinsumatra.nl | Achtergrond Avatar = De Gungung Kerinci |

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Niet zo pessimistisch Jan.
Alles is mogelijk, ik las zelfs enkele dagen geleden in een topic dat toeristenbureau's in IndonesiŽ het neusje van de zalm zijn, volgens Om Surya, hij werd zelfs thuis uitgenodigd Emoticon: Yes!
IndonesiŽ het land van de ongekende mogelijkheden. Emoticon: Wink

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Ik herken die problemen met te dure fietsen op Samosir ook helemaal niet.
In 2011 fietsen gehuurd, dat waren zeker geen grote bedragen.
En die beschadigingen waarvoor men je op wil laat draaien, ik geloof dat ik me daar met een grap en een lach wel uit zou lullen. Wat dat betreft kan je in Nl. waarschijnlijk veel minder regelen. Maar goed, Jan, jij hebt die vervelende ervaring blijkbaar wel gehad, daar wil ik verder niks aan af doen.
Als je meerdere dagen wil fietsen, zal je inderdaad een aardige conditie moeten hebben, zo vlak is Samosir niet. Voor een middagje fietsen kun je ook met een wat beperkte conditie wel terecht (ik spreek uit ervaring)

simpati
Gebruiker
spacer line

Naar mijn mening zeer goedkoop.
Voor dat bedrag huur je in Penang MaleisiŽ en Thailand een splinternieuwe Honda Vario met verzekering en houd je nog geld over ook.

Jan, jij hebt die vervelende ervaring blijkbaar
Ik ben heel vaak op Samosir geweest en heb zelf geen slechte ervaringen met huren van vervoermiddelen op Samosir, maar ik weet dat er nog al wat mensen bedrogen zijn op Samosir met het huren van een fiets of motor.
Samosir is met heel veel zaken erg duur voor Indonesische begrippen, hoe graag ik er ook kom (kwam) het prijskaartje is voor mij een reden om weg te blijven.
Jan

simpati
Gebruiker
spacer line

Het kan ook goedkoper, bijvoorbeeld in Yogyakarta, een motor voor Rp.40.000 per dag:pamitranrentalmotor.com/rental-motor-jogja/, dan mag en fiets hooguit Rp.25.000 per dag kosten.

De BATTAKERS zouden eens op de volgende site kijken: homestay-jogja.com/homestay-jo(...)dalem-mbak-charly-2/

Ik zag dit bij een ander topic: forum.indonesiepagina.nl/topic(...)_thuis_te_voelen.php
Groetjes,
Jan

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2021
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

97,548,751 pageviews Een website van indahnesia.com