Gezocht chauffeur met grote bus voor toer Java 5 personen

Subforum Tickets, luchtvaart en vervoer 
61 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Tickets, luchtvaart en vervoer > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Michiel2013
Gebruiker
spacer line

Hallo, wie kent een Nederlands sprekende goede chauffeur met een grote bus waar we met 5 volwassen ruim in kunnen zitten. We hebben tevens 5 standaardkoffers bij ons dus er moet ook nog wat ruimte in de bus zijn voor bagage. We komen 28 juli in Jakarta aan en eindigen in Kalibaru op 17 augustus waarna we nog een paar dagen op Bali zitten. Ben benieuwd naar jullie reacties! Alvast dank, Michiel

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

Een personenbusje met AC en laadklep voor 3 weken met een Dedicated Nederlands sprekende chauffeur dus ... en wat mag dat maximaal kosten ??

Weet je wel zeker dat je rondom het suikerfeest Idul Fitri in een busje rond wilt gaan rijden op Java ???

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

Michiel2013
Gebruiker
spacer line

Hi, bedankt voor je reactie! Tickets zijn geboekt dus we hebben geen alternatief Emoticon: Yes! Wat zou een redelijke prijs zijn per dag, 50-60 euro?

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

Lees even Tips voor Java

http://forum.indonesiepagina.n(...)0/tips_voor_java.php

Ik raad je niet aan om 3 weken met de bus te gaan in die tijd.
Veel files,ongelukken en zeer lange wachttijden bij tankstations.
Ik denk dat je zelfs richting 1500 euro moet denken (misschien zelfs meer)
De chauffeur eten en onderdak moet ook betaald worden en het busje moet leeg terug naar Jakarta wellicht

Michiel2013
Gebruiker
spacer line

Duidelijk, wat zou je aan raden, we hebben onze tickets immers al geboekt! We hadden zelf de volgende planning in gedachte en willen het traject Yogya - Malang met de trein doen.
Jakarta Sunday July 28
Bogor Tuesday July 30
Bandung Friday August 2
Pangandaran Sunday August 4
Wonosobo Tuesday August 6
Borobodur Wednesday August 7
Yogyakarta Thursday August 8
Malang Saturday August 10
Bromo Monday August 12
Kalibaru Tuesday August 13

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

We zijn in het verleden een paar keren met Big Bird gegaan, met 2 chauffeurs.
Ze spreken alleen Indonesisch.
Van Blue Bird .!
http://www.bluebirdgroup.com/p(...)charter-bus-big-bird

Voor Engels of Nederlands sprekende chauffeurs die ook tegelijk als gids moet spelen betaal je extra(in overleg), of je huurt alleen de chauffeur en laat hem een Elf type kleine busje huren.

Men kan ook proberen of Cipaganti travel dat ook doen.
We hebben ook uit Semarang naar Bandung gereden met zo" n gehuurde busje ( Mitra Travel)

Adressen via Google.
Om een idee te krijgen zie deze advertentie.
http://griyamobilkita.webs.com/jenismobil.htm

Soms hebben lezers ook hun eigen mannetjes die eigen rijders zijn ( als de auto te klein is i.v.m de koffers) kunnen ze altijd een grotere(klein busje ) huren.

In Jakarta e.o stikt het van die verhuurbedrijven.

bisa dicek of makemyday .

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

On 18-05-2013 16:59 Michiel2013 wrote:
Duidelijk, wat zou je aan raden, we hebben onze tickets immers al geboekt! We hadden zelf de volgende planning in gedachte en willen het traject Yogya - Malang met de trein doen.
Jakarta Sunday July 28
Bogor Tuesday July 30
Bandung Friday August 2
Bromo Monday August 12

Ik zou die planning omgooien Met de trein dat kun je vergeten in die tijd (8-10 augustus)da's nog erger, als je uberhaupt nog aan treinkaartjes kunt komen dan.
Kies voor standplaatsen en excursies en regel vervoer / accommodatie zoveel mogelijk vooraf.

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

On 18-05-2013 17:03 Surya Atmadja wrote:
We zijn in het verleden een paar keren met Big Bird gegaan, met 2 chauffeurs.
Ze spreken alleen Indonesisch.
Van Blue Bird .!
http://www.bluebirdgroup.com/p(...)charter-bus-big-bird

Voor Engels of Nederlands sprekende chauffeurs die ook tegelijk als gids moet spelen betaal je extra(in overleg), of je huurt alleen de chauffeur en laat hem een Elf type kleine busje huren.

Men kan ook proberen of Cipaganti travel dat ook doen.
We hebben ook uit Semarang naar Bandung gereden met zo" n gehuurde busje ( Mitra Travel)

Adressen via Google.
Om een idee te krijgen zie deze advertentie.
http://griyamobilkita.webs.com/jenismobil.htm

Soms hebben lezers ook hun eigen mannetjes die eigen rijders zijn ( als de auto te klein is i.v.m de koffers) kunnen ze altijd een grotere(klein busje ) huren.

In Jakarta e.o stikt het van die verhuurbedrijven.

Surya je vergeet dat het rond Idul Fitri is Da's geen indonesia-promotion om argeloze toeristen in die tijd met de bus-trein op weg te sturen.

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

On 18-05-2013 17:13 sabar2 wrote:

[quote removed]

Surya je vergeet dat het rond Idul Fitri is Da's geen indonesia-promotion om argeloze toeristen in die tijd met de bus-trein op weg te sturen.

Dat vergeet ik niet, heb ook ervaringen(macet total) gehad .

De vrager heeft niet aangegeven of hij zijn data's / steden al vast zijn of niet .
Als het al vast is dan moet hij door de zure appel bijten.
De beste optie is eigen vervoer hebben, dus een huurbusje .
Openbaar vervoer is in die periode "niet te vertrouwen" ,
Dat je een paar uren mss meer moet rijden en zelfs omrijden ** en extra vast zit in de stroom arus mudik is duidelijk .
Hij heeft de "verkeerde" tijdstip genomen.

Ook heeft hij niet aangegeven waar hij de hotels had geboekt , of hij het kan annuleren. of niet.

Voordat de lezers iets kunnen zeggen / met voorstel komen moet het eerst bekend gemaakt worden.

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

Wanneer de TOP-dagen qua (grote) reizen vermeden worden en men het vervoer tussen de standplaatsen met vooraf besproken binnenlandse vluchten doet en zorgt dat men accommodatie heeft geregeld dan kan men vanuit de standplaatsen alle
bestemmingen in de planning bezoeken (via lokale excursies) en de Idul Fitri chaos enigszins ontlopen.
Anders is het grotendeels vanuit het busje in de files uit het raampje kijken.
Dus wat dat betreft, als men de planning omgooit, is er nog geen man over boord.
Alleen even wat standplaatsen kiezen en vervoer/accommodatie regelen.
Die lokale excursies dat kan ter plaatse en bovendien zijn er hier in diverse topics organisaties te vinden waar men terecht kan voor lokaal vervoer/excursies.

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

Ik zou tot Bandung gaan , en kijken of je van af Bandung met de vliegtuig vliegt naar DPS.
En dan daar bivakkeren en vanaf DPS naar Surabaya vliegt en dan met de auto/bus terug naar Yogya (daar bivakkeren en omgeving bekijken) en dan naar Jakarta .
Dus de omgekeerde richting van Oost naar West
Zoals ik schreef: zijn de hotels al besteld en betaald ??????

Michiel2013
Gebruiker
spacer line

Hi, wat vast staat zijn de tickets, we landen 28 juli op Jakarta en vertrekken 23 augustus van Jakarta naar Amsterdam. Tevens zitten we vast aan tickets Denpasar-Jakarta op 23 augustus en aan een verblijf van 13-17 augustus in Kalibaru. Rest is allemaal wel besproken maar annuleerbaar zonder extra kosten. Oorspronkelijk plan was:
Jakarta Sunday July 28
Bogor Tuesday July 30
Bandung Friday August 2
Bromo Monday August 12

Hebben jullie gezien het suikerfeest andere ideeen hoe we dit zouden moeten invullen?

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

On 18-05-2013 17:43 Michiel2013 wrote:
Hi, wat vast staat zijn de tickets, we landen 28 juli op Jakarta en vertrekken 23 augustus van Jakarta naar Amsterdam. Tevens zitten we vast aan tickets Denpasar-Jakarta op 23 augustus en aan een verblijf van 13-17 augustus in Kalibaru. Rest is allemaal wel besproken maar annuleerbaar zonder extra kosten. Oorspronkelijk plan was:
Jakarta Sunday July 28
Bogor Tuesday July 30
Bandung Friday August 2
Bromo Monday August 12

Hebben jullie gezien het suikerfeest andere ideeen hoe we dit zouden moeten invullen?

Voor 3 weekjes mooi plannetje Emoticon: Yes! Alleen even wat schuiven met bepaalde dagen direct rondom Idul Fitri (die treinreis zeker niet doen 8-10 augustus) Kies gewoon wat standplaatsen hoef je ook niet met koffers te zeulen bv. Jakarta - Bandung - Yogja (en overigen) en regel je binnenlandse vluchten vooraf (kan oa via deze site tegen betaalbare prijzen) lees Tips voor Java (met verwijzingen) even door daar wordt oa ook
gesproken over excursies-vervoer rondom/vanuit Yogja.
Op die manier reis je relaxter en bent waarschijnlijk goedkoper uit als 3 weken een busje met dedicated chauffeur.

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

Kijk hier bv ook eens (vanuit standpunt i.o.v. Yogja)

http://www.villaditya.nl/uitstapjes.php

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

Kijk even op de website van Toto travel, wij hebben vorig jaar in de ramadan een bus van hun gehuurd met chauffeur, die sprak engels en een beetje nederlands maar ze hebben ook een schauffeur uit de regio yogya die nederlands spreekt. Misschien is er iets te regelen.
Je kunt in Nederland bellen met een ned. contact persoon, zie de website.
http://www.tototravel.com.

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

On 18-05-2013 20:11 4yoke4 wrote:
Kijk even op de website van Toto travel, wij hebben vorig jaar in de ramadan een bus van hun gehuurd met chauffeur, die sprak engels en een beetje nederlands maar ze hebben ook een schauffeur uit de regio yogya die nederlands spreekt. Misschien is er iets te regelen.
Je kunt in Nederland bellen met een ned. contact persoon, zie de website.
http://www.tototravel.com.

ik plak deze ook even over in Tips voor Java Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.4yoke4

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

On 18-05-2013 20:18 sabar2 wrote:

[quote removed]

ik plak deze ook even over in Tips voor Java Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.4yoke4

Wij hebben er in elk geval een fijne reis aan overgehouden en daarom gun ik dit "jonge" bedrijf ook weer nieuwe klanten. mr. Toto Hermanto en zijn mensen werken er allen hard aan om een goed lopend bedrijf op poten te zetten, met alle vergunningen.
Lees alleen de website maar eens, alleen positieve reacties en in hun dagprijzen zit het eten en de slaapplaats voor de chauffeur + brandstof en tol al in, al ben je er vrij in om de chauffeur ook af en toe te laten meegenieten van een hapje en drankje.

Eventueel zoeken ze ook geschikte hotels uit of zelfs een hele route.
Nu ook op Bali!

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

On 19-05-2013 00:35 4yoke4 wrote:

[quote removed]

Wij hebben er in elk geval een fijne reis aan overgehouden en daarom gun ik dit "jonge" bedrijf ook weer nieuwe klanten. mr. Toto Hermanto en zijn mensen werken er allen hard aan om een goed lopend bedrijf op poten te zetten, met alle vergunningen.
Lees alleen de website maar eens, alleen positieve reacties en in hun dagprijzen zit het eten en de slaapplaats voor de chauffeur + brandstof en tol al in, al ben je er vrij in om de chauffeur ook af en toe te laten meegenieten van een hapje en drankje.

Eventueel zoeken ze ook geschikte hotels uit of zelfs een hele route.
Nu ook op Bali!

Ik heb de site gezien en een leuk ondersteunend initiatief vanuit Den Bosch
Ik heb er zelf persoonlijk nog geen ervaringen mee. Maar wellicht dat meer mensen die hiervan gebruik maken hun ervaringen (na terugkomst hier) kunnen achterlaten.
Maar het is zeker een toevoeging aan de mogelijkheden op Java en Bali.
Voor Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.Michiel2013 en zijn reisgenoten wellicht de moeite waard om even contact mee te leggen. Zeker in de regio Yogja met een nederlands sprekende gids.

Michiel2013
Gebruiker
spacer line

Dank voor jullie goede adviezen en hulp! We hebben inderdaad via de site van Toto gevraagd of ze ons konden chaufferen. Helaas was de reactie inderdaad dat ze vanwege Ramadan en Idul Fitri van 1 tot en met 12 augustus niet rijden. We gaan inderdaad wat meer standplaatsen nemen maar zullen toch vervoer moeten hebben. Weet iemand nog namen van chauffeurs die wel zouden willen rijden?

Pascal.F
Gebruiker
spacer line

Michiel,
Probeer een op het forum via JOOST. Mail hem
Een Nederlander die in Oost - Java woont .
Normaal zal hij zeker antwoorden.
Wij hebben er gebruik van gemaakt van zijn dienstenen het was dik in orde

Villa Ditya
Gebruiker
User icon of Villa Ditya
spacer line

Beste Michiel,

Heb je Guntur van Biancatours (biancatours.com) al een mailtje gestuurd? Guntur spreekt goed Nederlands en heeft meerdere auto's met chauffeur. Wij kennen hem zeer goed en als Guntur jullie niet kan helpen (kan me niet voorstellen) dan kunnen wij je in contact brengen met een andere chauffeur (die heeft gewerkt voor Guntur). Wij zitten rond die periode zelf ook in Indonesie. Stuur me anders even een prive mailtje.

Groeten,
Vincent

Villa Ditya - luxe prive vakantievilla vlakbij Yogyakarta. Kijk voor meer info op www.villaditya.nl

Michiel2013
Gebruiker
spacer line

Bedankt iedereen! Leuk dat er op dit forum zo actief meegedacht wordt! Ik ben met een aantal personen bezig, zou me verbazen als dit niet tot resultaat zou leiden. Ik hou jullie op de hoogte, nogmaals heel veel dank! Michiel

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

On 19-05-2013 14:01 Michiel2013 wrote:
Bedankt iedereen! Leuk dat er op dit forum zo actief meegedacht wordt! Ik ben met een aantal personen bezig, zou me verbazen als dit niet tot resultaat zou leiden. Ik hou jullie op de hoogte, nogmaals heel veel dank! Michiel

Jammer dat het niet gelukt is. Ik heb intussen via Tototravel vernomen dat het geen doen is om te reizen in de periode rond Idul Fitri/suikerfeest, dagen in de file zitten lost ook niks op en verpest de vakantie. Wij hebben vorig jaar in de Ramadan gereist en zaten ruim voor het suikerfeest op Bali, dat was wel goed te doen.

Misschien vind je chauffeurs die wel willen rijden Michiel maar of het "rijden" lukt is maar af te wachten, misschien moet je een heel ander schema maken en niet op Java zitten rondom Idul Fitri.

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.Sabar, het is echt wel de moeite waard om reclame voor ze te maken, fijn dat je het even aankaart en op hun site hebt gekeken. Inderdaad een mooi initiatief. Emoticon: Yes!

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

On 19-05-2013 19:31 4yoke4 wrote:

[quote removed]

Jammer dat het niet gelukt is. Ik heb intussen via Tototravel vernomen dat het geen doen is om te reizen in de periode rond Idul Fitri/suikerfeest, dagen in de file zitten lost ook niks op en verpest de vakantie. Wij hebben vorig jaar in de Ramadan gereist en zaten ruim voor het suikerfeest op Bali, dat was wel goed te doen.

Misschien vind je chauffeurs die wel willen rijden Michiel maar of het "rijden" lukt is maar af te wachten, misschien moet je een heel ander schema maken en niet op Java zitten rondom Idul Fitri.

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.Sabar, het is echt wel de moeite waard om reclame voor ze te maken, fijn dat je het even aankaart en op hun site hebt gekeken. Inderdaad een mooi initiatief. Emoticon: Yes!

Goed dat ook Tototravel eerlijk verteld wat ik al had aangegeven. Zo kort rond Idul Fitri
niet de weg op gaan voor lange afstanden en in de trein da's ook op eigen risico.

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

On 19-05-2013 19:50 sabar2 wrote:

[quote removed]

Goed dat ook Tototravel eerlijk verteld wat ik al had aangegeven. Zo kort rond Idul Fitri
niet de weg op gaan voor lange afstanden en in de trein da's ook op eigen risico.

Dat is hun motto ook, eerlijke voorlichting en aangeven of iets mogelijk is of niet.
je kunt je bus wel verhuren en de hele dag uit het raampje zitten kijken hoeveel kilometer je al gereden hebt en in de nacht aankomen bij je hotel maar daar is niemand meegeholpen, de reiziger niet en de chauffeur al helemaal niet, die zou oververmoeid moeten rijden en dat is niet bevorderlijk voor een veilige rit. Emoticon: Yes!

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2018
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

72,641,733 pageviews Een website van indahnesia.com