Phuket Air problemen: landingsrechten ingetrokken

Subforum Tickets, luchtvaart en vervoer 
58 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Tickets, luchtvaart en vervoer > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent Indonesië gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geëxecuteerd in Indonesië  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · Indonesië gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Anbrie
Gebruiker
spacer line

Hoi
Verneem net van iemand die op Schiphol werkt dat de vlucht uit Bangkok die gepland stond voor vrijdagavond WEER 24 uur vertraagd is, ofzoiets. Ze hebben het dus NOG NIET onder controle.

hex00000
Gebruiker
spacer line

Lees ook eens bij www.fox.nl (onder het hoofdstuk Nieuws) wat er zich zo al afspeelt bij Phuket Air ... !!!

Etienne Hex

blink
Gebruiker
spacer line

De vlucht 9R 620 is wel vertrokken om 17:27
En dat van www.fox.nl was al eerder aangegeven.

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

Ja, die's maar 2.5 uur te laat.. Da's best vlot voor Phuket Air geloof ik Emoticon: Yes!

Marielle1972
Gebruiker
spacer line

Wij vertrekken 4 mei met Phuket Air naar Bali. Ik heb erg veel stress van deze situatie rond Phuket Air. Ben met vliegen al niet zo'n held maar heb het nu helemaal niet meer. Wie weet wat er gaat gebeuren als de situatie rond Phuket Air zo blijft? Kan ik bijvoorbeeld als deze negatieve verhalen blijven een andere maatschappij eisen??

Marielle1972
Gebruiker
spacer line

Zojuist een mail ontvangen van D-reizen over situatie rond Phuket Air

Donderdag, 14 april 2005
Situatie omtrent Phuket Air
Op dit moment melden diverse media over het feit dat de vloot van Phuket Air aan
de
grond
staat. Veel van wat er gezegd en geschreven wordt is onjuist, hierbij de juiste
feiten op
een rij.
Wat waren de problemen bij Phuket Air de afgelopen dagen?
Deze problemen bij Phuket Air waren drieledig:
1. Afgelopen week is er een machine in Sharjah blijven staan in verband met het
onzorgvuldig
bijvullen van de brandstof door de lokale brandstofleverancier. De
brandstoftanks
waren te vol
waardoor de overbodige brandstof uit de tanks liep wat een zeer onprofessionele
en
onaangename indruk heeft achtergelaten bij de passagiers. Door de extra
werkzaamheden
ontstond vertraging.
2. Tegelijkertijd stond in Londen een machine stil waarvan de motor vervangen
moest
worden
maar waarvoor het juiste type motor niet binnen korte tijd voorhanden bleek te
zijn.
3. Tot slot stond een derde machine op dat moment in Jakarta ingepland voor een
standaard
periodiek onderhoud.
Door deze drie punten ontstond een acuut tekort aan vliegtuigen.
Door de bovenstaande problemen was Phuket Air gedwongen de vluchten van
Amsterdam en
Londen met elkaar te combineren. Als gevolg daarvan zijn de vluchten van vrijdag
en
zondag van
en naar Amsterdam met een 24-uurs vertraging geconfronteerd.
Wat waren de gevolgen voor de passagiers?
Op Schiphol zijn alle passagiers goed opgevangen. De mensen zijn ondergebracht
in
een hotel
waarbij ook het vervoer van en naar het hotel evenals de maaltijden vergoed
zijn.
Hiermee heeft
Phuket Air op verzoek van TUI overeenkomstig de Europese richtlijnen gehandeld,
ondanks dat
Phuket Air geen Europese vervoerder is en daartoe niet verplicht is.
In Thailand is het een en ander wat minder soepel verlopen. Phuket Air heeft
aangegeven dat zij
haar dienstverlening ter plaatse niet heeft kunnen uitvoeren overeenkomstig haar
eigen
standaard. De luchtvaartmaatschappij neemt haar verantwoordelijkheid en in
overleg
met Arke,
Holland International, Kras en Jetair zal een passende vergoeding aan de
passagiers
worden
aangeboden voor het ontstane ongemak.
De vloot aan de grond gezet?
Dit is een gebruikelijke procedure binnen de luchtvaart. Als er in korte tijd
onvoorziene
reparaties
aan een vliegtuig moeten worden uitgevoerd is het gebruikelijk dat de
autoriteiten een
extra
inspectieronde doen. Dat is door de internationale luchtvaart wettelijk
voorgeschreven
en wordt
uiteraard toegejuicht door TUI en Phuket Air..Wat is de huidige status?
Alle vliegtuigen die door de bevoegde autoriteiten zijn geïnspecteerd zijn
vrijgegeven
voor de
vliegoperatie van Phuket Air. De twee toestellen waar TUI passagiers op boekt
horen
hierbij. De
machines zijn in orde bevonden en voldoen aan alle eisen van de luchtvaart
autoriteiten. Alle
vluchten die voor de komende periode gepland staan worden dus gewoon volgens
schema
uitgevoerd. Dat wil zeggen: de route AMS-BKK-AMS en eventuele doorverbindingen
naar Phuket
en Denpasar (de B747-300 ex KLM en de B757-200).
Met vriendelijke groet,
TUI Nederland N.V.
Afdeling Sales

Gomera2
Gebruiker
spacer line

In de Telegraaf van vandaag staat op pagina 10 een artikel over Phuket Air. De reden van de vertraging van gisteren is volgens de Telegraaf een inspectie door de Inspectie Verkeer en Waterstaat. Technische gebreken werden daarbij niet gevonden. Wel waren de navigatiekaarten verouderd, zodat de piloten ter plekke een nieuwe set moesten kopen.

buster
Gebruiker
spacer line

On 16-04-2005 10:23 Gomera2 wrote:
In de Telegraaf van vandaag staat op pagina 10 een artikel over Phuket Air. De reden van de vertraging van gisteren is volgens de Telegraaf een inspectie door de Inspectie Verkeer en Waterstaat. Technische gebreken werden daarbij niet gevonden. Wel waren de navigatiekaarten verouderd, zodat de piloten ter plekke een nieuwe set moesten kopen.

Ze moesten toen eerst even naar de Anwb nieuwe kaarten kopen Emoticon: Bye bye Emoticon: Shiny
Ach ja ik zie wel hoe ik terug kom op dinsdag 26 april, de heenreis met Phuket air is bij mijn goed gegaan in ieder geval dan Emoticon: Yes! (op de overboekte vlucht Bangkok-Denpasar na dan, maar is uiteindelijk goed opgelost met Thay airways)

Marielle1972
Gebruiker
spacer line

2 Buster: Als ik het goed begrijp, zit jij op dit moment dus in Bali en bent heen gevlogen met Phuket Air?? En niks raars meegemaakt?? Ik zou graag eens een goede ervaring horen... Emoticon: Wink

ploucha
Gebruiker
spacer line

Ik wil ook goede ervaringen horen! Emoticon: Yes!

suwouw
Gebruiker
spacer line

Afgezien van de goede en slechte berichten vind ik het erg vreemd dat veel van de touroperators deze "nieuwkomer" als enige luchtvaartmaatschappij aanbieden dit seizoen, hadden ze niet deze naast bijv. SQ en Malaysian etc. kunnen aanbieden. Waarschijnlijk was het prijstechnisch erg gunstig voor ze..

sjonnies
Gebruiker
spacer line

On 12-04-2005 13:58 sjonnies wrote:
ik heb net eventjes met kras gebeldt en even gevraagdt hoe het nu verder gaat met phuket air eerst zij ze dat ze failliet waren
en eventjes later zij ze dat het om een andere maatschappij gaat
beetje vreemd maar ik heb gevraagdt om de vlucht om te boeken naar china airlines maar dat was helaas niet mogelijk omdat
ik een rondreis ga maken en dus met deze vlucht mee moet anders komt iedereen op verschillende tijden aan nou eventjes afwachten
nog kijken of ze vrijdag als het toestel weer op schiphol komt als hij termisnste niet weer wordt geannuleerdt door het onderzoek van
Inspectie Verkeer en Waterstaat heen gaat komen

net een mailtje van kras gekregen ik mag mijn vakantie gewoon omboeken kost mij 27.95 naar een andere reis bestemming
dat is dus altijd beter dan in zijn geheel annuleren want dan was ik 540 euro kwijt

dus naar mijn idee is dit een nette oplossing

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

On 16-04-2005 18:55 sjonnies wrote:
[...]

net een mailtje van kras gekregen ik mag mijn vakantie gewoon omboeken kost mij 27.95 naar een andere reis bestemming
dat is dus altijd beter dan in zijn geheel annuleren want dan was ik 540 euro kwijt

Eigenlijk vind ik het een schandelijke oplossing. Jij hoeft dan wellicht niet zonodig naar Bali, als het maar een strand heeft is het ook goed (mijn vermoeden, geen beschuldiging hoor Emoticon: Puh! ), maar ik vermoed dat het merendeel gewoon lekker naar Bali wil. Maar goed, ik heb het al nooit goed kunnen vinden met dergelijke reisorganisaties, dus enig wantrouwen is er van mijn kant uit wel. Emoticon: Wink

putri
Gebruiker
spacer line

I am glad I did not booked KRAS (almost, price is almost irresistable) for our summer holiday. When I saw they fly with Phuket Air for all package, I changed my mind, I thought, I would rather use MAS or SQ or Cathay, since these three became my favorite on long distance flights. And MAS has a very nice price promotion for Amsterdam -Denpasar, so , lucky us. My sixth sense about Phuket Air is quite true.

Richy
Gebruiker
User icon of Richy
spacer line

Volgens mij willen mensen alleen maar slecht nieuws horen... en laat men het goede nieuws links liggen...

Luchtvaartnieuws

Vluchtoperaties Phuket Air bijna volledig hervat

16-04-2005

BANGKOK - De vluchtuitvoering van het Thaise Phuket Air is weer zo goed als volledig hervat. De Thaise overheid hield vorige week nog alle toestellen van de maatschappij aan de grond om ze aan een grondige veiligheidsinspectie te onderwerpen. Veertien toestellen, waaronder twee Boeing 747’s, zijn inmiddels weer vrijgegeven, zo meldt de Telegraaf. Daardoor kunnen ook de vluchten naar Schiphol weer normale doorgang vinden.

Op Schiphol heeft de Inspectie Verkeer en Waterstaat inmiddels één van de 747’s aan een extra controle onderworpen. Daarbij kwamen geen technische gebreken aan het licht. Wel werd de bemanning opgedragen hun navigatiekaarten te vernieuwen.

"Veel mensen hebben een te hoge dunk van wat ze niet zijn, en een te geringe dunk van wat ze wel zijn".

latex40
Gebruiker
User icon of latex40
spacer line

lieve luidjes
we zijn al vanaf januari j.laan het debateren over Phuket Airlines. In het begin heb ik daar mijn twijfels over gehad, Richy heeft mij geprobeerd te overtuigen over deze vliegtuigen. Ten dele ik ben accoord met hem dat de Thaise Minister alle vliegtuigen aan de grond heeft gezet ivm nadelig onderhoud, wat te denken aan kisten die 20 jaar of ouder zijn ??? De brandstof (korosine) die bijgetankt wordt voor de vlucht gaat in overleg met de captain. Mijn vraag is en daar zal niemand een antwoordt op kunnen geven hoe oud is de captain en zijn bemanning??? De navigatiekaarten die de bemanning dus de captain bij zich heeft hoe oud zijn deze. De kisten vliegen toch met air control, waarom deze navigatiekaarten ??? Richy als ik mij niet vergis en dit is geen hatelijke opmerking werk jij op Schiphol jij weet wat er al zo gebeurt met de captain en de co-piloot. Wat verwacht je van kisten die ouder zijn als 20 jaar, waarom heeft KLM en Garuda die aan de kant gezet, graag een antwoordt hierop. Als ik mij niet vergis heb jij in januari een voorstel gedaan om deze zaak te sluiten, maar het gaat gewoon door!!!!! Een ieder die naar het mooie Indonesie wil, en zijn leven lief heeft kiest voordatgene waar hij op kan vertrouwen. Ik weet het is aantrekkelijk om voor een spotprijs naar Indonesie te gaan, maar daar moet je wel rekenen mee houden wat de gevolgen zijn, slechte bediening, slecht onderhoud aan het interrieur en ga zo maar door. Ik wil niemand ontmoedigen maar bedenk voordat gij begint aan z'n reis
Voor een ieder die nog met Phuket Air naar indonesie vliegt have a good trip have a lot off fun and think about your arrival in Indonesia and come good at home in the Netherlands, thats is all what I have to say to you. NICE FLIGHT

Richy
Gebruiker
User icon of Richy
spacer line

Latex en anderen,

Het blijft hier inderdaad maar doorgaan. Ik denk dat op dit moment wel een ieder voor zich kan besluiten of hij/zij nu wel of niet met Phuket Airlines wilt vliegen.

Vliegtuigen van 20 jaar oud zijn, zoals ik al vaker heb geschreven, goedkoop in aanschaf maar erg duur in onderhoud. Heel simpel gezegd wegen deze kosten op een gegeven moment voor een maatschappij niet meer op tegen de nieuwprijs van een vliegtuig. Soort brake-even dus… dan wordt zo’n vliegtuig uitgefaseerd. Echter andere maatschappijen zien weer heil in dit soort vliegtuigen zien. Denk hierbij aan cargomaatschappijen of maatschappijen uit niet westerse landen. Feit blijft dat een vliegtuig van een gerenommeerde maatschappij als bijv. KLM, Singapore Airlines of United goed in de markt ligt omdat je als koper een goed beeld hebt van de achtergrond van de kist en je verzekerd bent van deugdelijk onderhoud (vaak 1ste eigenaar). Zo’n kist kun je dus perfect kopen…
Een verklaring voor die Garuda kisten heb ik niet… althans ik begrijp niet dat ze met deze kisten nog vluchten naar Gatwick uitvoeren. Zo’n kist zou je perfect kunnen inzetten voor korte vluchten met een hoge bezettingsgraad (denk aan Bangkok – Bali). Naar mijn mening zijn deze kisten te verouderd om verdere afstanden te vliegen. Niet in de eerste plaats omdat er totaal geen comfort aan boord is voor de passagiers… Gelukkig voor de Nederlandse passagiers komen deze kisten niet op Amsterdam.

Ik durf absoluut geen uitspraken te doen over de leeftijden van vliegers. Ik heb tevens totaal geen idee van welke nationaliteit deze vliegers kunnen zijn. Het kunnen net zo goed westerlingen zijn. De maximum leeftijd voor een vlieger is (in Nederland) 55. Daarbij zal hij/zij om de 6 maanden een medische keuring moeten afleggen bij een door de overheid goedgekeurd instituut. Tevens zal de (oudere) vlieger iedere 6 maanden een test in de simulator moeten afleggen.

Beide vliegers hebben een koffer vol met kaarten bij zich die ze nodig hebben voor hun vlucht. Sommige maatschappijen maken hun eigen kaarten maar dat zal Phuket niet doen. Zij zullen net als veel maatschappijen wel een abonnement hebben op een kaarten producent (www.jeppesen.com). Deze stuurt dan eens in de zoveel tijd (meestal per maand) een update op. De producent stuurt deze kaarten ruim van te voren toe en er staat op de kaarten een datum vermeld wanneer deze effectief worden. Bij een goede organisatie mag je dus geen verouderde kaarten hebben. Het IVW heeft geen uitspraak gedaan hoe veroudert deze kaarten waren. Maar het blijft te allen tijde de verantwoordelijkheid van beide vliegers om kaarten in het bezit te hebben die up to date zijn. Dit behoren zij ook voor iedere vlucht te controleren en zo nodig aan te passen.
Uiteraard vliegen de vliegers onder “begeleiding” van air traffic control… maar in het geval van een radio storing zullen de vliegers toch hun route moeten kunnen vervolgen en tevens via vastgestelde/gelegede landingsprocedures (op kaarten) het vliegtuig landen op de luchthaven.

De reactie zoals D-reizen/ TUI deze geeft vind ik heel netje. Feit blijft dat Phuket gewoon de boel heeft verknoeid de afgelopen tijd. Dat brandstofincident is echt een misser van de bovenste plank. Echter de Nederlandse autoriteiten konden (tot op heden) geen technische mankementen vinden aan het geïnspecteerde vliegtuig.

Nog even voor de leek een aantal feitjes: In vliegtuigen worden alle belangrijke systemen meervoudig aangestuurd. Een B747 kan landen op 1 werkende motor. De kans op een motorstoring is tegenwoordig 1 op de 80000 uur wat weer betekent dat deze motor al lang voordat er ook maar een kans op storing zal komen vervangen is.

Tot slot wil ik absoluut niet overkomen als een betweter. Neem ik nog Phuket of welke andere maatschappij in bescherming. Ik ben iemand die al z’n hele leven met de luchtvaart bezig is… in de luchtvaart werkt… en zelf ook vliegt… en zelfs dan kun je nog niet eens alles weten… Mijn doel met mijn posts zijn om wat meer informatie te geven aan de “gemiddelde” Nederlander zodat diegene die nog met Phuket gaan vliegen een beter gevoel hierdoor krijgen… nu maar hopen dat dit lukt ;-)

"Veel mensen hebben een te hoge dunk van wat ze niet zijn, en een te geringe dunk van wat ze wel zijn".

Jantje
Gebruiker
spacer line

Pukhet staat volop in de schijnwerpers en heeft een kruisje bij zijn naam op de lijst bij veiligheidsinstanties. Ik neem gewoon aan dat de vlietuigen die straks de lucht in gaan ruimschoots aan alle veiligheidseisen voldoen. Daar hoeven de mensen die straks gaan vliegen niet wakker van te liggen. De vraag is echter: Gaan ze nog vliegen….

pelpinda
Gebruiker
spacer line

Richy heeft gelijk, maar als ik hoor dat er maar 1 vliegtuig eigenlijk vliegt op Schiphol dat uit de running is genomen, dan vraag ik me toch af hoe veilig en goed je mensen kunt servicen!

Zelf heb ik geboekt naar Bali om daar ons 5-jarig huwelijk te vieren (we zijn daar getrouwd), maar als ik alles in overweging neem ga ik wel een andere keer terug en boek de reis liever om!

Wie heeft er al omgeboekt (bij Kras) en naar welke bestemming?

Gomera2
Gebruiker
spacer line

Wie heeft er al omgeboekt (bij Kras) en naar welke bestemming?--> Waarom zou je omboeken?
Ik wil gewoon naar Bali, en heb er alle vertrouwen in dat de incidenten bij Phuket Air snel tot het verleden behoren. In verband met het Thaise nieuwjaar (Songkran), zal morgen de officiele verklaring van de Thaise luchtvaartautoriteiten worden afgegeven dat alle vliegtuigen in orde zijn.

De vlucht van vandaag is nog gecombineerd met Londen. Vanaf aanstaande donderdag zal er weer volgens schema gevlogen worden. (overigens kwam de vertraging van afgelopen vrijdag door de inspectie van IVW)

Verder beschikken de vliegers bij Phuket over veel vliegervaring bij belangrijke internationale luchtvaartmaatschappijen. De meeste vliegers hebben voordat zij bij Phuket gingen vliegen ook nog eens een extra training gevolgd bij Flight Safety Boeing Training International.

Ik ga, om terug te komen op de door de vorige spreker gestelde vraag, zeker niet omboeken. En als mijn verwachtingen omtrent Phuket niet uitkomen, zal mijn reisorganisatie voor vervangend vervoer zorgen, waarvoor zij immers contractueel verplicht zijn.

Overigens toen ik laatst met een KLM 747-400 uit New York JFK terugkwam, kwamen er tijdens de start vier zuurstofmaskers naar beneden. Bovendien was het audiosysteem kapot. Dan vlieg je notabene met KLM...

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

Richy,

Betweter ben je absoluut niet hoor, gewoon iemand met meer info dan gemiddeld, en dat waardeer ik. Ik weet ook wel dat afgekeurde toestellen de lucht niet in gaan, dus vliegen zou ik er wel mee durven, maar als ik vertraging krijg en aan boord werken dingen niet, dan boek ik liever iets anders natuurlijk. Zeker als ik dit op voorhand al weet.

Ik hoop voor de toekomstige passagiers dat ze dergelijke problemen niet meer mee hoeven te maken.

hex00000
Gebruiker
spacer line

On 16-04-2005 18:55 sjonnies wrote:
[...]

Op 14 april kreeg ik een mailtje van KRAS. Toen kon er helemaal nog niet worden omgeboekt.
Vreemd dat dit nu wel kan ....
Of: zou er toch iets aan de hand zijn met Phuket Air ? Emoticon: Bye bye

Etienne Hex

ploucha
Gebruiker
spacer line

Ik denk dat alles goed komt! Emoticon: Yes!

Anbrie
Gebruiker
spacer line

Ploucha........ik help het je denken......hopen........laat je weten hoe het afgelopen is?

Anbrie
Gebruiker
spacer line

http://www.phuketairlines.com/(...)an_2_en.htmBerichten vandaag op de site van Phuket Air (www.phuketairlines.com) geplaatst door hunzelf.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2021
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

97,446,529 pageviews Een website van indahnesia.com