Subforum Bali, het godeneiland

forum.indonesiepagina.nl 
77 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Bali, het godeneiland > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
nikganesh
Gebruiker
spacer line

Wij gaan van 19 juli tot 19 augustus naar IndonesiŽ. Heb tickets naar Kuala Lumpur geboekt en dacht van daaruit naar Sulawesi te reizen. Een maand Sulawesi lijkt me wel te lang en heb Java en Bali al gezien. Eigenlijk is alles mogelijk want Lombok, Komodo, Gilli en Flores trekken me ook aan. Heeft iemand goede tips qua invulling voor deze trip want ik had geen rekening gehouden met de ramadam die in deze periode valt. Moeten boottochten best op voorhand geboekt worden?
Bedankt voor leuke ideetjes.

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

Wat dacht je van Sumatra ?? Lees bv: http://forum.indonesiepagina.n(...)matra_graag_tips.php

Of een combi .. Indonesie en Malaysia (bv starten op Kota Kinabalu ; Mount Kinabalu,Tunku Abdul Rahman Park en dan een rondreisje op Sabah; Sandakan,Kuching,Labuan,Tawau,Sipidan) http://www.amazing-borneo.com/

Maar je kunt ook 2 weekjes Noord-sulawesi (manado e.o.) en 2 weekjes zuid-sulawesi (makassar e.o.) doen Ik ben er ook 4 weken geweest en heb me absoluut niet verveeld

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Voor de reislogica is Sulawesi vooral met het oosten van Indonesie goed te combineren.
Een goede combi zou zijn met Flores (en dus ook bv Rinca of Komodo. Verder heeft Makssar en Manado verbindingen tussen Papua en Maluku. Ik weet niet precies je met een boottocht bedoelt maar als het gaat om bezoek aan Rinvs of Komodo dan un je dat overal in Labun Bajo (Flores) regelen. Ivm met Ramdan kun je dan beter Lombok en/of Gili's vermjden.
Overigens is een maand niet zoveel als je echt heel Sulawesi wil zien. Behalve noord en zuid is er ook nog het midden en zuidoosten.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

On 13-05-2013 20:22 Anne Mieke wrote: Overigens is een maand niet zoveel als je echt heel Sulawesi wil zien. Behalve noord en zuid is er ook nog het midden en zuidoosten.

Ook dat nog eens ja Emoticon: Yes! en Java en Bali gezien hebben is een ding, maar je er verder in verdiepen is ook nog eens een mogelijkheid.
Nederland is in verhouding tot Java maar een dwergje qua omvang (1 : 4) maar er zijn mensen die na jaren nog steeds niet alles van Nederland hebben gezien. Dus Java gezien hebben dat is wellicht ook iets wat gerelativeerd kan worden. Maar de vraag is natuurlijk ook wat je wilt zien.

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Een maand naar Sulawesi? Daar zou ik geen problemen mee hebben hoor! Het is een prachtig eiland. Vliegen naar Manado, de Minahassa bekijken, over land richting Gorontalo. Daar de boot richting de Togean eilanden. Dan via Poso door Centraal Sulawesi naar Tentena en later door naar Tanatoraja of de Mamasa vallei (de niet toeristische versie van Toraja). Het Zuiden ken ik niet.
Ontzettend leuk juist om 1 eiland echt uitgebreid te zien. Volgens mij heeft Sulawesi genoeg te bieden voor een maand of nog veel langer.

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

On 13-05-2013 20:49 elsbeth wrote:
Een maand naar Sulawesi? Daar zou ik geen problemen mee hebben hoor! Het is een prachtig eiland. Vliegen naar Manado, de Minahassa bekijken, over land richting Gorontalo. Daar de boot richting de Togean eilanden. Dan via Poso door Centraal Sulawesi naar Tentena en later door naar Tanatoraja of de Mamasa vallei (de niet toeristische versie van Toraja). Het Zuiden ken ik niet.
Ontzettend leuk juist om 1 eiland echt uitgebreid te zien. Volgens mij heeft Sulawesi genoeg te bieden voor een maand of nog veel langer.

Zeker weten Elsbeth en er zijn genoeg gidsen te vinden die kunnen helpen
Lees : http://forum.indonesiepagina.n(...)ds_voor_sulawesi.php

koming
Gebruiker
User icon of koming
spacer line

Een maand Sulawesi is inderdaad niet te lang, en zoals gemeld behoren uitstapjes naar b.v. Ternate en/of Sorong, of Halmahera tot de mogelijkheden. En hoe oostelijker je gaat des te minder last heb je van de hectiek rond Idul Fitri (Suikerfeest).

groet,

Koming

leomanado
Gebruiker
spacer line

Wat zijn je interesses Nikganesh? Natuur, cultuur, duiken, shoppen of...........?
Een maand Sulawesi is zeker niet te lang, bedenk dat de afstand Makasar-Manado over de weg zo'n 2000km is. Onderweg is zo heel erg veel te zien, waarschijnlijk kom je nog tijd te kort.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2020
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

94,278,506 pageviews Een website van indahnesia.com